Laatst gekeken film

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Fifi

Laatst gekeken film

Bericht door Fifi »

Topic spreekt ook voor zich :)

Welke film heb je voor het laatst gezien en zou je het aanraden?

Ik heb gisteren The Notebook weer eens opgezet.. blijft een knaller.. Hier de trailer nog even voor de gene die m niet kennen.
Jinny

Re: Laatst gekeken film

Bericht door Jinny »

Uit het hoofd, Whats love got to do with it?
Met Tina Turner.
In de bios.

Ohnee, die abba film, mammamia oid?
Vrouw en vrouw van pleegbroertje wilden erheen, na de pauze mochten pleegbroertje en ik niet meer naast elkaar zitten.... :D :D
Fifi

Bericht door Fifi »

Maar dat is echt heeeeeeeeeeeel erg lang geleden zeg? haah
Jinny

Bericht door Jinny »

2 jaar terug denk ik.
Ik kijk nooit films, de werkelijkheid is veel boeiender.
Samante

Bericht door Samante »

Laatste film die de moeite waard is: The Sourcecode.
Fifi

Bericht door Fifi »

Jim schreef:2 jaar terug denk ik.
Ik kijk nooit films, de werkelijkheid is veel boeiender.
Oh wauw.. diepzinnig.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Woody Allen's "Midnight In Paris. Was de laatste, maar ook één van minste. De acteurs vielen me tegen. Alleen het decor was interessant. Het was een opsomming van beroemde schrijvers en schilders. Daarvoor Le Gamin au vélo die briljant was. Tussen de bedrijven door Contagion gezien. Zeer realistisch beeld van een pandemie. Films kijk ik eigenlijk nooit thuis op de tv.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Samante

Bericht door Samante »

Laatste film in de bioscoop was Is it just me. http://www.isitjustmethemovie.com/
Leuke film, werd vertoond in een speciale homovoorstelling in Pathe de Munt in Amsterdam.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Samante schreef: Leuke film, werd vertoond in een speciale homovoorstelling in Pathe de Munt in Amsterdam.
Ja uiteraard, je kan dit heteromannen niet aandoen. ;)
Mij ook niet eerlijk gezegd. :D
Sweet and earnest and romantic
Blaine is zo'n typische jonge 'gay man': altijd op zoek naar de liefde... maar met weinig succes. Totdat hij Xander, de man van zijn dromen, op een on-line chatroom ontmoet. Zij vallen voor elkaar en beginnen een "computer-relatie". En al snel besluiten ze elkaar 'in het echt te zien' voor een koffie. Echter in Blaine's wereldje gaat niets vanzelf. Hij komt erachter dat hij onder het profiel van zijn kamergenoot Cameron aan het chatten is. En Cameron is een sexy go-go danser en natuurlijk verwacht Xander deze kanjer te ontmoeten. Blaine haalt Cameron over om voor hem in te springen tot hij Xander voor zich kan winnen met zijn charme en manier van praten. Als dat maar goed gaat...
Laatst geziene film:

Funkytown
IMDb schreef:1976. Montreal. Eight people who wanted to see and be seen at the trendiest disco will be juggling fame and anonymity until they will be forced to make sober choices in an era when excess was the norm, and when disco was king.
Heb betere met dit thema gezien maar ook slechtere.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fenomeen schreef: Ja uiteraard, je kan dit heteromannen niet aandoen. ;)
Mij ook niet eerlijk gezegd. :D
Nu ben ik dus een leek op gebied van gay-films. Zit het script goed in elkaar?
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Samante schreef:Laatste film die de moeite waard is: The Sourcecode.
Die heb ik vorige week nog gezien. Was leuk, best origineel, maar rammelde toch een beetje naar mijn idee.

Van 't weekend nog een goede film gekeken met o.a. Derry Barrymore, George Clooney en Julia Roberts: Confessions of a Dangerous Mind:

Afbeelding

Een man, Chuck Barris, die zich overdag bezighoudt met het verzinnen van de meest laagdrempelige (maar door het volk erg gewaardeerde) reality shows en 's nachts moorden pleegt voor de CIA. Klinkt misschien als een wat twijfelachtig plot, maar het verhaal zit goed in elkaar en de personages zijn geloofwaardig neergezet.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Funky town was inderdaad wel een gave film Fenomeen! Heb afgelopen zondag met drie vriendinnen Titanic 2 gezien. Was wel aardig, alhoewel de eerste een stuk beter was! Anyway, dit zijn niet echt mijn soort films, maar bij meerderheid bij stemming moet je jezelf erbij neerleggen! De laatste tijd komen er trouwens ook heel goede nieuwe Franse films uit! Zoals "de prooi"! En verleden week heb ik nog eens Reservoir Dogs opgezet! Nog steeds geniaal! Zoals de meeste films van Quentin Tarantino! En om veel verder terug te gaan, Scarface, dat is toch wel echt mijn favoriet!
Tip: You don't know Jack, is this man a serious killer? Hier speelt Al Pacino de eerste arts in Amerika die actief helpt bij zelfdoding! Een absolute aanrader, hoewel het nooit een bioscoopfilm is geweest.
Hier laat ik het bij, ik kan nog uren doorgaan over een top 5!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

lost and not found yet! schreef: Hier laat ik het bij, ik kan nog uren doorgaan over een top 5!
Is het een idee om de zaak verder uit te diepen. Beste actie top 5, gay top 5, horror top 5 etc. In een ander topic natuurlijk. Dit is even off-topic. Kan iedereen zijn favoriete genre invullen.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

PietV. schreef:Nu ben ik dus een leek op gebied van gay-films. Zit het script goed in elkaar?
Tsja?
Zit het script van een hetero-film goed in elkaar?
Dat varieert nogal he. ;)
Ticked-Off Trannies With Knives is niet echt te vergelijken met Death in Venice van Visconti.
De meeste richten zich lijkt het op een gay publiek.
Zelden dat een film de main stream cinema bereikt.
Wilde je vrouw niet naar Brokeback Mountain?
Dat vond ik toen zo zielig; mannen die veel liever naar James Bond wilden maar mee moesten naar een romantische "gay cowboy movie" van hun vrouw.
Hoewel die omschrijving de lading totaal niet dekt; BBM is een film over bigotry, eenzaamheid, verwoeste levens etc.

Een film zoals Latter Days is misschien iets voor jou.
Een 'boy loves boy' thema aantrekkelijk maken voor een heteroman is toch vrij moeilijk.
Latter Days valt frontaal fundigeloof aan en is daar m.i. zeer in geslaagd al is niet iedereen dat met me eens.
Wiki schreef:Het was de eerste film over de botsing tussen de beginselen van de mormoonse kerk en homoseksualiteit. In Amerika lukte het diverse religieuze groepen om de film uit de filmzalen en dvd-schappen te krijgen.
Een film die, mocht ik gay, 17 zijn en in Utah wonen, veel indruk op me zou maken.
Volgens mij doet het dat ook bij heterovrouwen van 50+ die op Zuid wonen. ;)
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

lost and not found yet! schreef:Tip: You don't know Jack, is this man a serious killer? Hier speelt Al Pacino de eerste arts in Amerika die actief helpt bij zelfdoding! Een absolute aanrader, hoewel het nooit een bioscoopfilm is geweest.
Die moet ik onthouden. Films met Al Pacino zijn altijd goed, zeker als ie weer eens zo'n lekker vlammende preek houdt. 8*)
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Plaats reactie