Mag mevr. Hirsi Ali het bestaan van Allah ontkennen?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Mag mevr. Hirsi Ali haar mening uiten?

Ja!
29
100%
Nee (ik ben benieuwd waarom)
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 29

Devious
Erelid
Contacteer:

Mag mevr. Hirsi Ali het bestaan van Allah ontkennen?

Bericht door Devious »

Jacques Wallage heeft in een brief aan Jozias van Aartsen, de fractievoorzitter van de VVD, maatregelen geeist tegen Kamerlid Ayaan Hirsi Ali. Hij wil heaar verbieden het bestaan van Allah in twijfel te trekken.
http://www.parool.nl/artikelen/COL/1072073240794.html

Ik vind dat meneer Wallage niet goed bij zijn hoofd is. Wat denkt hij wel niet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
N-Rico
Technologist

Bericht door N-Rico »

Die gast is niet wijs man dat 2de punt vaqn Mevr. Hirsi Ali, waar die Jacques Wallage zo op tegen is, vind ik ook een goeie trouwens.....strikt islamitisch onderwijs lijkt me geen goed idee, tevens vind ik het niet eens kunnen, hoe kunnen Islamitische kinderen zich nu aanpassen op de cultuur en regels e.d. in ons land, als ze strikt Islamitisch onderwijs krijgen?

N-Rico
* 't giet zoals 't giet *
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Ik dacht dat wij hier vrije meningsuiting hadden, als er iemand gevaarlijk is voor onze kultuur dan is het wel deze niet zo slimme politikus. Hij zou wat beter na moeten denken.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Er zijn ook mensen die Ayaan Hirsi Ali wel waarderen, een positief bericht uit Belgie.
http://www.ping.be/novacivitas/laudatio.doc
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Hier is de bewuste brief van Wallage.
http://contrasttv.nl/brief_wallage.htm
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Hier een column van Afshin Ellian over hetzelfde onderwerp.

http://www.libertarian.nl/NL/archives/001128.php
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Ik deponeer het hier, om er nu een apart topic van te maken?

Filmpje van Hirsi Ali en Van Gogh bij VPRO

Vanavond is VVD-Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali te gast in het tv-programma Zomergasten van de VPRO. Speciaal voor die uitzending heeft de politica samen met cineast Theo van Gogh een filmpje gemaakt waarin de meest vrouwonvriendelijke teksten uit de koran onder de aandacht worden gebracht.

Van Gogh noemt het zelf een "pamflet-achtige film". Te zien zijn vier mishandelde vrouwen die zijn afgebeeld in een doorschijnend gewaad, waarbij de borsten zichtbaar zijn. Op de lichamen is een aantal omstreden tekstfragmenten in het Arabisch gekalligrafeerd. ''Het draait allemaal om een dialoog met Allah. Hirsi Ali komt niet in beeld. Haar stem is wel te horen in een traditioneel islamitisch gebed'', aldus de filmmaker. De Engelstalige film heet Submission, wat in dit geval staat voor 'overgave aan Allah'.

Het filmpje van 10 minuten kostte 18.000 euro, wat Van Gogh uit eigen zak betaald heeft. Hij gaat het filmpje ook opsturen naar de Arabische tv-zender Al Jazeera. Van Gogh: "Die zenden ook filmpjes uit van Bin Laden, dus zullen ze hier vast geen moeite mee hebben".

Bron:
Fok!
Rebecca
Forum fan

Bericht door Rebecca »

Voor wie nog meer achtergrondinfo wil en een toelichting op Submission, die vooral niet alleen moet worden beoordeelt op de vorm (symbool staat een moslimvrouw met een doorzichtige burka) maar op de symboliek van die vorm c.q. de inhoud: http://www.vpro.nl
Ik zou me kunnen bedenken dat een aantal mensen het naakte lichaam veroordelen doordat het teveel zou afleiden. Het vrouwenlichaam wordt wel vaker gebruikt om te prikkelen... :wink: Maar na de (nodige) uitleg van Ayaan valt deze intrepretatie totaal in het niet.
Had Ayaan misschien voor een eerste indruk van haar film toch een andere vorm van symboliek moeten kiezen om haar doel(groep) te bereiken?
'je moet niet alles lezen wat je gelooft, en je moet niet alles geloven wat je leest...'
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Rebecca schreef: Had Ayaan misschien voor een eerste indruk van haar film toch een andere vorm van symboliek moeten kiezen om haar doel(groep) te bereiken?
Misschien. Of misschien niet. Ik vind het prachtig wat ze doet. Rebels en recalcitrant. Fight the power!
Maar of het zo aankomt bij de doelgroep die ze wil bereiken is natuurlijk de vraag. Op zeer korte termijn denk ik niet.
Maar om op dit topic terug te komen, ze heeft het recht om te zeggen wat ze wil.

ciao... Devious... 8)
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Devious schreef:
Rebecca schreef: Had Ayaan misschien voor een eerste indruk van haar film toch een andere vorm van symboliek moeten kiezen om haar doel(groep) te bereiken?
Misschien. Of misschien niet. Ik vind het prachtig wat ze doet. Rebels en recalcitrant. Fight the power!
Ik heb me ook bijzonder goed geamuseerd met Zomergasten, heb 3 uur lang aandachtig zitten kijken.
De reacties op Maroc en co zijn overigens ook erg amusant.
Maar of het zo aankomt bij de doelgroep die ze wil bereiken is natuurlijk de vraag.
Hoe bereik je die doelgroep anders?
Idee?
Ik denk dat we zonder 'prikkeling' er niet meer komen, en als er 'geprikkeld' moet worden, moet je bij Dikke Theo zijn...
Enigma
Forum fan

Bericht door Enigma »

Ikvond het prachtig en indrukwekkend. Juist die doorschijnende jurk waardoor de vrouw als vleestafel werd neergezet, onzichtbvaar door haar bedekte gezicht maar zichtbaar als lustobject. De teksten ook, vooral de oom die verkracht en de vader die zegt dat ze de "eer" van de oom niet moet schenden. De eer van de oom. :evil:

De doelgroep bereiken ach, wie ore heeft die hore, en wie doof wil zijn hoort niets, zo was het, zo is het, zo zal het wel blijven.

Ik wilde een stukje voor hier schrijven naar aanleiding van een artikel uit de Opzij over meiden/vrouwen in Frankrijk die een vrouwenbeweging zijn begonnen onder het motto; "Ni putes, ni soumises", "geen hoeren en geen slavinnen". Actief in de Franse gettos waar de ongeschreven wetten gelden van het Islamitisch machismo en verkrachting geen misdaad is. Omdat zij net als Ayaan laten zien dat verandering altijd van binnen uit komt en dat mijn geloof en vertrouwen dat dit ook voor de moslimvrouwen en meiden geld daarin bevestigd word.

groet Enigma.
Geen mens is intelligent genoeg om de eigen domheid te begrijpen.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Hirsi Ali naar onderduikadres

VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali is ondergebracht in een zogeheten safe house, waar ze permanent bewaakt wordt door de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging. Reden is dat een islamitische internetsite haar geheime privé-adres in Den Haag publiceerde en daarbij meedeelde dat de 'Muwahhidin Brigade' op weg was naar H.A. en T.V.G. De afkortingen lijken te staan voor Hirsi Ali en Theo van Gogh.

Het bericht verscheen op groups.msn.com/MuwahhidinDeWareMoslims, waar Hirsi Ali een 'Ongelovige duivelse mortadda' ('afvallige') werd genoemd en Van Gogh een 'Ongelovige duivelse spotter'. De tekst was op de site gezet door ene 'Abu Nawwaar El Hosaymi', die volgens de gegevens van de site 'assist-beheerder' van de website is.

De bedreigingen volgden op de uitzending van de film 'Submission', die Hirsi Ali samen met Van Gogh maakte.

De VVD-politica wordt al sedert eind 2002 buiten haar huis permanent beveiligd nadat zij was bedreigd wegens haar kritiek op de islam. De afgelopen twee jaar is zij herhaaldelijk bedreigd, per telefoon, e-mail en post, steeds nadat zij een controversiële uitspraak in de media had gedaan. De afzenders zijn meestal islamitische groepen uit Nederland en Duitsland.

Bron:
Fok! en NRC.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

De discussie (ik moet echt die linkjes eens gaan afkorten, maar als ik dat doe gaat het mis):
http://groups.msn.com/MuwahhidinDeWareM ... 3598521670

Wat er nou precies van waar is weet ik niet, maar ja, da's de laatste tijd zowiezo nauwelijks meer na te gaan.
Deugtvoorniets

Bericht door Deugtvoorniets »

Op de Belgische (Vlaamse) televisie zijn fragmenten van het filmpje uitgezonden met tussendoor commentaren van islamitische politici, die het filmpje ook voor het eerst zagen. Ze leken zowaar overdonderd, hun commentaar was een beetje naief en onnozel in de trend van "dit is geen islam". Tja ik weet ook wel dat niet iedere islamiet zjin vrouw afranselt maar die verzen staan er wel he. En of het nu islam is of niet, het gebeurt in ieder geval onder het mom van islam daar zouden die politici beter eens wat aan beginnen te doen in plaats van het slachtoffer te gaan spelen. Nu wil ik ook wel toegeven dat ze misschien een beetje gelijk hebben. Veel Belgen hebben zowiso als geen erg hoge achting van hun islamitische medeburgers en landgenoten en als ze dit filmpje voorgeschoteld krijgen kan het hun wel toeschijnen dat het beschreven gedrag typerend is voor islamieten.

Toch: respect voor die madam!
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Fenomeen schreef:
De discussie (ik moet echt die linkjes eens gaan afkorten, maar als ik dat doe gaat het mis):
http://groups.msn.com/MuwahhidinDeWareM ... 3598521670

Wat er nou precies van waar is weet ik niet, maar ja, da's de laatste tijd zowiezo nauwelijks meer na te gaan.
Hier de discussie

Bedoel je dit?
Plaats reactie