N-Rico schreef:Bestaat er echt een god? geef hier dmv een poll je mening.
Eigenlijk heb ik geen idee of er een God bestaat, het blijkt uit niets dat er één zou bestaan. Als hij wel bestaat, bemoeit hij zich niet met het wereldgebeuren, denk ik.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Je zou nog een antwoord toe moeten voegen. wat dacht je van 'geen idee'
Devious....
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’Epicurus (341-271vc)
Elke god in welke religie dan ook is gecreerd door de mens om het onverklaarbare te verklaren, het ondenkbare realiteit te maken en de angst voor de dood te minimaliseren.
rinus schreef:Volgens de bijbel had God wel een Zoon, genaamd Jezus.
Hmmm. Jezus is voortgekomen uit een onbevlekte bevangenis. Logisch beredeneert zou dit betekenen dat er geen y-chromosoom (van Jozef) aan te pas is gekomen. Dat betekent dat Maria een dochter zou hebben gebaard.
rinus schreef:Het is natuurlijk wonderbaarlijk, want Maria is bevrucht door de Heilige Geest.
Hoe weet je dat zo zeker? Was je erbij?
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’Epicurus (341-271vc)
Volgens de Koran niet.
Sura 6 vers 102; Wondere schepper der hemelen en der aarde. Hoe kan Hij een zoon hebben als Hij geen gemalin heeft? Hij heeft alles geschapen; en Hij is de kenner van alle dingen.'
Volgens de Koran was Jezus een profeet net als Mohammed.
Volgens de Koran niet.
Sura 6 vers 102; Wondere schepper der hemelen en der aarde. Hoe kan Hij een zoon hebben als Hij geen gemalin heeft? Hij heeft alles geschapen; en Hij is de kenner van alle dingen.'
Volgens de Koran was Jezus een profeet net als Mohammed.
Ik heb een advies voor je Hakim. Lees eens het voortreffelijke boek van Ibn Warraq; 'Why I am not a muslim.' Dat beschrijft precies waarom ik niet in jouw God geloof.
En ik zie nu dat ik op de site maar eens wat meer aandacht moet geven aan de Islam ipv het christendom. Er moet nog veel gebeuren qua bewustzijnsverandering.