Bonjour schreef: ↑12 mar 2025 14:17
Ik vind niet snel iets erg. Ik heb alleen een enorme hekel aan discriminatie.
…..
Een één staat oplossing zou prachtig zijn, maar ik zie dat somber in. Je hebt verschillende mates van verbroedering. Een 2-staten oplossing waarin Israël ook zijn verantwoordelijkheid neemt voor zijn rol in het verleden zou al een verbetering zijn.
Ik vind het een lastige die twee staten, het druist in alles tegen mijn gevoel in, maar goed misschien als tussenoplossing, mocht toch ineens het licht aangaan bij een meerderheid van de Israëli want uiteindelijk heeft het volk het toch voor het zeggen in een democratie, zou het zomaar eens kunnen gebeuren, m.a.w. ik blijf hoopvol
En vanuit die verantwoordelijkheid vind ik dat ze die huizen moeten herbouwen.
Zij hebben wel de poen ervoor in elk geval, kunnen ze gelijk controleren of er niet stiekem tunnels worden gebouwd (

<- galgenhumor ) maar serieus ik zie het toch zo voor me Palestijnen en Israëli gebroederlijk naast elkaar de Gazastrook tot iets moois bouwen. Palestijnen en Israëli die als buren bij elkaar op bezoek gaan, een regering waarin geen onderscheid meer is tussen Israëlische en Palestijnse politieke partijen waarbij de laatsten alleen maar voor spek en bonen mee mogen doen. Gewoon alles en iedereen loopt door elkaar. Een gezamenlijke gedenkdag voor het vreselijke verleden waarin we elkaar het licht in de ogen niet gunden. Dit is het plaatje en de intentie waarmee ik hier schrijf, ik kan alleen maar hopen dat steeds meer mensen de zelfde intentie gaan delen want ik geloof dat het mogelijk is dat deze intentie tot werkelijkheid gebracht kan worden als een meerderheid die intentie gaat delen, zoals druppels op een hete plaat eerst verdampen zo zal het de plaat naarmate er meer druppels op vallen uiteindelijk afkoelen en blijft het water er op staan en kan dat water afvloeien in de grond waar steeds meer zaadjes van vrede uiteindelijk kunnen gaan ontkiemen ect.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.