Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 12 mar 2025 17:33 Voor wat het waard is.

Men heeft wel eens voorgesteld het een naam te geven van: 'Het land van Abraham'.
Wel moet die natuurlijk naar de klank van de taal worden aangepast.

Een één staat oplossing en wie mogen daar dan wel en wie niet in wonen?
Dan wordt dit het volkslied:

Mustapha https://g.co/kgs/9UH3hnw
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Bonjour schreef: 12 mar 2025 14:17 Ik vind niet snel iets erg. Ik heb alleen een enorme hekel aan discriminatie.
…..
Een één staat oplossing zou prachtig zijn, maar ik zie dat somber in. Je hebt verschillende mates van verbroedering. Een 2-staten oplossing waarin Israël ook zijn verantwoordelijkheid neemt voor zijn rol in het verleden zou al een verbetering zijn.
Ik vind het een lastige die twee staten, het druist in alles tegen mijn gevoel in, maar goed misschien als tussenoplossing, mocht toch ineens het licht aangaan bij een meerderheid van de Israëli want uiteindelijk heeft het volk het toch voor het zeggen in een democratie, zou het zomaar eens kunnen gebeuren, m.a.w. ik blijf hoopvol
En vanuit die verantwoordelijkheid vind ik dat ze die huizen moeten herbouwen.
Zij hebben wel de poen ervoor in elk geval, kunnen ze gelijk controleren of er niet stiekem tunnels worden gebouwd ( :D <- galgenhumor ) maar serieus ik zie het toch zo voor me Palestijnen en Israëli gebroederlijk naast elkaar de Gazastrook tot iets moois bouwen. Palestijnen en Israëli die als buren bij elkaar op bezoek gaan, een regering waarin geen onderscheid meer is tussen Israëlische en Palestijnse politieke partijen waarbij de laatsten alleen maar voor spek en bonen mee mogen doen. Gewoon alles en iedereen loopt door elkaar. Een gezamenlijke gedenkdag voor het vreselijke verleden waarin we elkaar het licht in de ogen niet gunden. Dit is het plaatje en de intentie waarmee ik hier schrijf, ik kan alleen maar hopen dat steeds meer mensen de zelfde intentie gaan delen want ik geloof dat het mogelijk is dat deze intentie tot werkelijkheid gebracht kan worden als een meerderheid die intentie gaat delen, zoals druppels op een hete plaat eerst verdampen zo zal het de plaat naarmate er meer druppels op vallen uiteindelijk afkoelen en blijft het water er op staan en kan dat water afvloeien in de grond waar steeds meer zaadjes van vrede uiteindelijk kunnen gaan ontkiemen ect.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 12 mar 2025 17:33
Voor wat het waard is.

Men heeft wel eens voorgesteld het een naam te geven van: 'Het land van Abraham'.
Wel moet die natuurlijk naar de klank van de taal worden aangepast.

Een één staat oplossing en wie mogen daar dan wel en wie niet in wonen?
In de tijd van Abraham (als die echt geleefd zou hebben) was het land nog van de Hethieten.
Salamanië vindt ik mooier klinken (land van de mythische koning Salomon)
Iedereen die er burger van is mag er wonen, maar de Salamanieten(nieuwe naam voor Joden en Palestijnen, mogen er altijd naar toe komen, ook als ze burger van een andere staat zijn. (geldt nu in Israel alleen voor Joden). Andere mensen moeten wellicht aan beperkende immigratie-regels voldoen. Maar het doet er verder niet zoveel toe, want die staat komt er helaas toch niet.
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Peter van Velzen schreef: 13 mar 2025 00:45 In de tijd van Abraham (als die echt geleefd zou hebben) was het land nog van de Hethieten.
Iedereen die er burger van is mag er wonen, maar de Salamanieten(nieuwe naam voor Joden en Palestijnen, mogen er altijd naar toe komen, ook als ze burger van een andere staat zijn. (geldt nu in Israel alleen voor Joden). Andere mensen moeten wellicht aan beperkende immigratie-regels voldoen. Maar het doet er verder niet zoveel toe, want die staat komt er helaas toch niet.
De naam Abraham is gekozen omdat volgens de bijbelse mythen daar zowel Joden als Arabieren van af zouden stammen en God hem dit land gegeven zou hebben, dat geldt niet voor Koning Salomo

Denk je nu heus dat de Zionisten alle verdreven Palestijnen zullen late terug keren?
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Peter van Velzen schreef: 13 mar 2025 00:45 In de tijd van Abraham (als die echt geleefd zou hebben) was het land nog van de Hethieten.
Hoe weet je dat nu? We mogen toch hopen dat de ogen van de Israëli ooit een keer open zullen gaan en zij zullen gaan zien dat zij in principe, hoe erg ook, geen haar beter zijn dan ooit de burgers van de Duitse staat in en na de tweede wereldoorlog. In tegenstelling tot de Duitsers toentertijd zullen zij geen hulp van de internationale gemeenschap krijgen hun shit onder ogen te komen en zullen zij dat dus op eigen kracht moeten doen met dat hele klein beetje hulp van hen in de eigen gelederen die wel zien en dus blijven protesteren tegen het grote onrecht tegen in dit geval mijn volk dat maar gaande blijft. Ja er zijn ook Israëli die dromen….
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 mar 2025 08:35
Denk je nu heus dat de Zionisten alle verdreven Palestijnen zullen late terug keren?
Wel wanneer het hun vergunt is de verblinding, waarin ze stug blijven volharden, achter zich te laten.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 12 mar 2025 17:34 Erg hè? Jij bent Palestijn, jij bent Jood, jij bent wit, jij hebt een kleurtje etc.
En vervolgens gaan we dan discrimineren. \
En dan komen er aanslagen door radicalen en extremisten.
En dan verketteren we de hele zooi. Oorlog.
Met mensen lijkt het niet te voorkomen, maar wat is het simpel en stompzinnig.
Ik voel me weer even niet zo goed....

Gerard R. schreef: 12 mar 2025 17:41
Mooi blauw lief planeetje hè?
Dat is de planeet aant worden van de oorlog, de verdrijving, de onderdrukking, het verdriet dat ik elke dag ervaar met die knoop in mijn buik, mijn maag. En sommigen hier en elders willen dat. Dié wereld willen ze.... Ze weten niet wat ze doen...
Je krijgt van mij virtueel een warm hart toegedragen in de hoop dat je gemoed iets zal op liften want het zijn idd zware tijden in onze tijdspanne dus elk beetje warmte dat we elkaar geven is als een klein vlammetje van licht. Bij deze ♥️

Tweede quote toegevoegd.
Laatst gewijzigd door Mus op 13 mar 2025 11:01, 2 keer totaal gewijzigd.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Mus schreef: 13 mar 2025 10:36
Wel wanneer het hun vergunt is de verblinding, waarin ze stug blijven volharden, achter zich te laten.
Ik heb het wel over alle die van af 1947 door de zionisten zijn verdreven.
Het is dan nodig het Zionisme ,de oorzaak van alle ellende, af te zweren en dat zullen ze echt niet doen.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 mar 2025 10:44
Mus schreef: 13 mar 2025 10:36
Het is dan nodig het Zionisme ,de oorzaak van alle ellende, af te zweren en dat zullen ze echt niet doen.
Dat is toch helemaal prima, uiteindelijk, zo hopen wij, zullen ze tot een minderheid verworden en kunnen ze schreeuwen wat ze willen maar zij zullen dan niks anders meer zijn dan dinosaurussen die verstikken in hun naar buiten geprojecteerde zelfhaat ( toevoeging: dat geldt overigens ook voor de extreem islamitische haters, want die zijn geen haar beter )

Wanneer het aan mij lag zou ik kiezen voor vredelievender machthebbers aan zowel Palestijnse als Israëlische kant.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Mus schreef: 13 mar 2025 10:48
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 mar 2025 10:44
Mus schreef: 13 mar 2025 10:36 Wel wanneer het hun vergunt is de verblinding, waarin ze stug blijven volharden, achter zich te laten.
Dat is toch helemaal prima, uiteindelijk, zo hopen wij, zullen ze tot een minderheid verworden en kunnen ze schreeuwen wat ze willen maar zij zullen dan niks anders meer zijn dan dinosaurussen die verstikken in hun naar buiten geprojecteerde zelfhaat ( toevoeging: dat geldt overigens ook voor de extreem islamitische haters, want die zijn geen haar beter )

Wanneer het aan mij lag zou ik kiezen voor vredelievender machthebbers aan zowel Palestijnse als Israëlische kant.
Ik vrees dat die laatste groep grotendeels door de Zionisten zijn omgebracht.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

De volgende leugen?

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -gaza.html

Israël heeft seksueel en gender gerelateerd geweld gebruikt tegen vrouwen in Gaza. Het geweld is toegenomen en is volgens de Verenigde Naties onderdeel van "genocide en systematische vernietiging" van Palestijnen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 mar 2025 11:04 Ik vrees dat die laatste groep grotendeels door de Zionisten zijn omgebracht.
Ik denk dat je de eerste groep zal bedoelen anders zouden de zionisten schuldig zijn aan het ombrengen van de eigen bevolking in de staat Israël en aangezien die alive and kicking zijn lijkt me dat niet het geval te zijn.

En ja, de goeien worden vaak met de kwaden omgebracht, dat krijg je wanneer je zonder aanzien des persoons heilig gelooft in het oog om oog, tand om tand wraak principe wat ook nog eens volstrekt onterecht is wanneer we plaatje vanuit het verleden er bij gaan betrekken maar dat mag niet gezegd of onder ogen worden gekomen door elk één wie.
Wanneer er iets primitief en dus in deze tijd stupide is dan is het dat wel.
Maar ja, de wereld wordt tegenwoordig nu eenmaal geregeerd door aapachtigen die zich laten regeren door hun primitieve en in de meeste gevallen vooral egocentrische alfa brein. Het is gewoon afwachten tot die dinosaurussen van deze tijd gaan uitsterven en een nieuwe zon en maan jubelend in vreugde aan de horizon mogen opkomen.

Mijn god er gaat misschien een dichteres in mij opstaan, HELP….
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 13 mar 2025 12:08 De volgende leugen?

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -gaza.html

Israël heeft seksueel en gender gerelateerd geweld gebruikt tegen vrouwen in Gaza. Het geweld is toegenomen en is volgens de Verenigde Naties onderdeel van "genocide en systematische vernietiging" van Palestijnen.
De aankomende dichteres, jaja…,wordt door een andere gestalte met licht drang van het podium geduwd waarna er vervolgens de volgende woorden uit de mond van deze gestalte komen, we weten niet wie ze is….

Natuurlijk, het is allemaal fake News dikkemick, snap dat nu toch eens eindelijk. Het vrijwillige Israëlische leger bestaat alleen uit lieftallige schoothondjes die enkel maar hamasleden aanvallen verkrachten, verminken en martelen, de rest van de bevolking laten ze in de Gazastrook en op de westbank alswel in de staat Israël met rust. Het liefst zouden ze het ook nog eens filmen en trots op social media zetten hoe zij de VIJAND te pakken nemen zich niet bewust van het feit dat er een wereld is die gruwelt van hun daden, daarom mogen ze van de president van de staat Israël ook niks meer in die zin posten want anders verliezen zij hun cover van het beste met de Palestijnen voor hebben en lopen ze kans in het buitenland te worden opgepakt wegens oorlogsmisdaden. Nepnieuws dus want de wereld zou eens wakker worden voor de waarheid….

Oh, wow, wie je ook bent, even naar het naampje kijken, mus, jij hebt lef [-X gauw die dichteres weer terug op het podium…
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Mus schreef: 13 mar 2025 12:19
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 mar 2025 11:04 Ik vrees dat die laatste groep grotendeels door de Zionisten zijn omgebracht.
Ik denk dat je de eerste groep zal bedoelen anders zouden de zionisten schuldig zijn aan het ombrengen van de eigen bevolking in de staat Israël en aangezien die alive and kicking zijn lijkt me dat niet het geval te zijn.
Volgens mij betrof de vrees van Tiberius Claudius niet de (hele) bevolking, maar slechts de vredelievender machthebbers aan Israëlische kant.
Daarvan is er echter slechts zegge en schrijve één letterlijk omgebracht. (Yitzhak Rabin). Maar desalniettemin, zijn ze de laatste tijd niet of nauwelijks meer te vinden.
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Peter van Velzen schreef: 14 mar 2025 02:11
Mus schreef: 13 mar 2025 12:19
Volgens mij betrof de vrees van Tiberius Claudius niet de (hele) bevolking, maar slechts de vredelievender machthebbers aan Israëlische kant.
Daarvan is er echter slechts zegge en schrijve één letterlijk omgebracht. (Yitzhak Rabin). Maar desalniettemin, zijn ze de laatste tijd niet of nauwelijks meer te vinden.
Nee ik doelde op het ombrengen van Palestijnse leiders in het algemeen.

PS.
Een jaar terug was er een Docu op de NPO over het wereldwijd ombrengen door de Zionisten, helaas heb ik die gemist en kan hem niet meer terug vinden.
Gesloten