Nu ook nog steeds niet.nevelleven schreef: Ik werd toendertijd ook niet serieus genomen.

Moderator: Moderators
Nu ook nog steeds niet.nevelleven schreef: Ik werd toendertijd ook niet serieus genomen.
Heb jij de orginaliteitsprijs gewonnen?Chronos schreef:Nu ook nog steeds niet.nevelleven schreef: Ik werd toendertijd ook niet serieus genomen.
nevelleven schreef:Ik dacht dat Freethinker forum het verkondigen van ieders mening als groot goed zag. In dit forum is dat dus niet zo. Dit forum is ook doordrenkt door het fascistische gedachtegoed, dat zich kenmerkt door tweespalt in de samenleving en extreme haatgevoelens tegen buitenlanders en andersdenkende zoals ik. De moderators spelen daarbij een grote rol. Ik ga er ook vanuit dat ik wederom weer monddood wordt gemaakt. Mondsnoeren heet dat. Puur omdat ik de waarheid verkondig en mensen probeer wakker te schudden.
Wederom stuit ik tegen zinloze woorden en wederom praat ik weer tegen dovemansoren. Mijn statement staat in iedergeval vast. Ik heb in iedergeval iedereen gewaarschuwd over de gevaren waarin onze samenleving nu mee te maken heeft. Ik draag niet de schuld met me mee zoals degene die zich nu voelen aangesproken. En deze schuld is helaas groot en helaas voor de rest van je leven.
Nog steeds niet verder gekeken. We hebben tegenwoordig geen PVV aanhangers meer. De laatste "ongeloveloos" is geband.AntiFreethinkerforum schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/1125 ... PVV__.html
Toch duidelijk gelijk gekregen,maar dan via een andere hoek.
Meer wil ik niet kwijt als monddood en gebannde forumlid nevelleven
Eventueel sorry of eerherstel zou wel welkom zijn, maar daar ga ik niet uit van een forum vol rare nietszeggende haatdragers en PVV aanhangers.
Deze laatste opmerking gevolgd door de bann van Nevelleven is duidelijk die van een oprichter van het FREETHINKERS forum. En is duidelijk met zijn standpunt.nevelleven schreef:Ik dacht dat Freethinker forum het verkondigen van ieders mening als groot goed zag. In dit forum is dat dus niet zo. Dit forum is ook doordrenkt door het fascistische gedachtegoed, dat zich kenmerkt door tweespalt in de samenleving en extreme haatgevoelens tegen buitenlanders en andersdenkende zoals ik. De moderators spelen daarbij een grote rol. Ik ga er ook vanuit dat ik wederom weer monddood wordt gemaakt. Mondsnoeren heet dat. Puur omdat ik de waarheid verkondig en mensen probeer wakker te schudden.
Wederom stuit ik tegen zinloze woorden en wederom praat ik weer tegen dovemansoren. Mijn statement staat in iedergeval vast. Ik heb in iedergeval iedereen gewaarschuwd over de gevaren waarin onze samenleving nu mee te maken heeft. Ik draag niet de schuld met me mee zoals degene die zich nu voelen aangesproken. En deze schuld is helaas groot en helaas voor de rest van je leven.
Dankzij dit ongenuanceerde geblér en tevens het nog een poosje doorgaan tegen andere forumleden heb je nu je derde waarschuwing te pakken! Je weet de uitgang wel te vinden neem ik aan!
Dankzij dit ongenuanceerde geblér en tevens het nog een poosje doorgaan tegen andere forumleden heb je nu je derde waarschuwing te pakken! Je weet de uitgang wel te vinden neem ik aan!
Je kunt direct je excuses aanbieden, ik weiger nl om mij voor fascist uit te laten maken. Ik zou je aanraden oa al mijn reacties door te lezen en dan nog eens te bleren dat ik of mede Freethinkers fascisten zouden zijnDeze laatste opmerking gevolgd door de bann van Nevelleven is duidelijk die van een oprichter van het FREETHINKERS forum. En is duidelijk is zijn PVV standpunt ij duidelijk gemaakt.
Dus even een rectificatie:
Freethinker forum bestaat een aatal forumleden en oprichters die duidelijk zijn in hun voorkeur voor de ideologie van PVV en Wilders en dus na bewezen universitaire conclussie feitelijk fascistisch te noemen, aangezien alle betogen tegen mijn argumenten duidelijk daarnaartoe wijzen als je alle 62 pagina's gaat bestuderen.
Eerherstel is nog steeds op zijn plaats!!
Misschien kun je even linken naar de betreffende scriptie, want slechts een berichtje hierover in de Telegraaf, niet bepaald een kwaliteitskrant, zegt me niet zoveel. Ik neem tenminste aan dat je het betreffende epistel daadwerkelijk gelezen hebt...?AntiFreethinkerforum schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/1125 ... PVV__.html
Toch duidelijk gelijk gekregen,maar dan via een andere hoek.
Meer wil ik niet kwijt als monddood en gebannde forumlid nevelleven
Eventueel sorry of eerherstel zou wel welkom zijn, maar daar ga ik niet uit van een forum vol rare nietszeggende haatdragers en PVV aanhangers.
a.r. schreef:Dankzij dit ongenuanceerde geblér en tevens het nog een poosje doorgaan tegen andere forumleden heb je nu je derde waarschuwing te pakken! Je weet de uitgang wel te vinden neem ik aan!Je kunt direct je excuses aanbieden, ik weiger nl om mij voor fascist uit te laten maken. Ik zou je aanraden oa al mijn reacties door te lezen en dan nog eens te bleren dat ik of mede Freethinkers fascisten zouden zijnDeze laatste opmerking gevolgd door de bann van Nevelleven is duidelijk die van een oprichter van het FREETHINKERS forum. En is duidelijk is zijn PVV standpunt ij duidelijk gemaakt.
Dus even een rectificatie:
Freethinker forum bestaat een aatal forumleden en oprichters die duidelijk zijn in hun voorkeur voor de ideologie van PVV en Wilders en dus na bewezen universitaire conclussie feitelijk fascistisch te noemen, aangezien alle betogen tegen mijn argumenten duidelijk daarnaartoe wijzen als je alle 62 pagina's gaat bestuderen.
Eerherstel is nog steeds op zijn plaats!!
Fascisten, Wilders adepten enz. Als iemand geband is, mag hij best bezwaar aantekenen en een enkele keer spreken we het uit. Maar om op dezelfde voet verder te gaan. Helaas daar wordt dit forum niet beter van.AntiFreethinkerforum schreef:
En ik kap er nu mee want ik vind je gewoon kortzichtig.![]()
Oja sorry mag je altijd tegen mij zeggen.
Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen
België kent van bij de omwenteling van 1830 een uitgesproken vrijheid van drukpers en vrijheid van eredienst. Preventieve censuur is absoluut verboden en het bestraffen van zogenaamde drukpersmisdrijven is praktisch zeer moeilijk. Die zijn namelijk toegewezen aan een assisenhof met een volksjury. Karl Marx, Multatuli, Proudhon en Victor Hugo hebben in hun tijd deze Belgische tolerantie weten te waarderen en kwamen in Brussel schrijven en publiceren als het in hun eigen land te warm werd. Er werden nauwelijks opiniemisdrijven bestraft, tussen 1941 en 1994 bijvoorbeeld geen enkel, ook niet wegens laster of belediging van buitenlandse staatshoofden. De repressie na de Tweede Wereldoorlog sloeg enkel op staatsvijandige daden, niet op meningen. Fascistische drukwerken werden meteen weer “getolereerd”.
Rechtszaken omtrent vrije meningsuiting waren er dan ook bijna uitsluitend voor de burgerlijke rechtbanken, bijvoorbeeld wanneer een krant weigerde een recht van antwoord te publiceren of wanneer iemand meende recht op een schadevergoeding te hebben voor lasterlijke beweringen. Soms ondernam het gerecht een poging om een journalist te vervolgen wegens heling (van gestolen informatie) of schending van het geheim van het gerechtelijk onderzoek. Meestal had dit geen succes, maar het onderzoek zelf, bijvoorbeeld een huiszoeking op de redactie, kan wel intimiderend zijn ten overstaan van de persvrijheid.
In samenhang met het EVRM kan men stellen dat de Belgische grondwet meer ruimte laat voor politieke meningen en dat het EVRM soms meer ruimte laat voor zogenaamd zedenschennende afbeeldingen, die geheel niet onder de Belgische persvrijheid vielen. Door de gezamenlijke werking van de beide wettelijke bronnen, geldt nu in België telkens die regel die het minste beperkingen oplegt.
Aan die opvallende Belgische tolerantie is in zekere zin in 1999 een einde gekomen. In dat jaar werd artikel 150 van de Grondwet gewijzigd, zodanig dat persmisdrijven die door racisme en xenofobie ingegeven zijn niet meer door een assisenhof maar voor een gewone rechtbank met beroepsrechters beoordeeld worden. Het was de eerste grondwetswijziging sinds 1830 in verband met de meningsvrijheid, en dan nog in beperkende zin. Dat bleek vrij snel toen kort nadien het Vlaams Blok vervolgd werd, niet door het Openbaar Ministerie maar door een rechtstreekse dagvaarding van het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding, een initiatief van de regering, en de Liga voor Mensenrechten, een privé-initiatief. Bij een rechtstreekse dagvaarding voor een strafgerecht worden de bewijzen niet verzameld door de justitie, maar door de benadeelde, een uitzonderlijke procedure in het Belgische strafrecht. Drie VZW’s, zelfstandige deelorganisaties van de partij, werden veroordeeld voor medewerking aan de verspreiding van een strafbare mening.
Door deze evolutie weigert nu ook De Post soms een drukwerk te verspreiden met het argument dat “medewerking” kan gestraft worden. Vrijheid van meningsuiting is nooit een legitimatie geweest voor onjuiste uitlatingen of laster ten opzichte van privé-personen of gehele groeperingen in de samenleving. Maar de nagenoeg onaantastbare Belgische grondwettelijke bescherming is opgeheven en ingevuld door de antiracismewet.
In 2011 verbood het Europees hof de zogenaamde "preventieve censuur", een praktijk waarbij een rechter na een klacht van een betrokkene op eenzijdig verzoekschrift, een uitzending op televisie kon laten verbieden of een dag- of weekblad uit de handel kon laten verwijderen.[4]