Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
MinderMutsig
Geregelde verschijning

Bericht door MinderMutsig »

Henoch schreef:
Vruchten zijn de waarden, die jij hier opnoemt. Als we in de wereld kijken, zien we dat het christendom alleen maar slechte vruchten voortbrengt. Volgens Jezus is het christendom dus een slechte boom, en hij zelf een valse profeet. Het vuur-oordeel is wat er wacht voor deze religie en zijn/haar aanhangers; en allen die de Zoon vereren!

Geweddig ook is de aansporing van het nobele gedrag, en jezelf als christen op te blazen tussen de niet-gelovigen, om zo een ingebeeld paradijs binnen te gaan.
Ik hoop dat je zelf ook inziet hoe ridicuul je post is.
"Reserve your right to think, for even to think wrongly is better than not to think at all."
>Edwin<
Forum fan
Contacteer:

Bericht door >Edwin< »

Henoch schreef:Het vuur-oordeel is wat er wacht voor deze religie en zijn/haar aanhangers; en allen die de Zoon verloochenen!
En het zoveelste dreigement met Hel en verdoemenis is uit de koude mond van Henoch de internet evangelist gerold.
It's always night, or we wouldn't need light.

-Thelonious Monk
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

robindr schreef:Sura 51:49. ‘En Wij hebben alles in paren geschapen opdat gij er lering uit moogt trekken.’
Als de islam een puur mijn monotheïstische godsdienst is, zoals islamwoman claimt, waarom bestaat er dan "Wij" in deze Sura? Want dan had er "Ik" moeten staan! Wie zijn deze "Wij" hier?

In genesis 1 staat: "Laat ons mensen maken, naar ons evenbeeld." Hier zien we de ware drie-enige God al aan het werk: vader, zoon en heilige geest![/img]
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

MinderMutsig schreef:
Henoch schreef:
Vruchten zijn de waarden, die jij hier opnoemt. Als we in de wereld kijken, zien we dat het christendom alleen maar slechte vruchten voortbrengt. Volgens Jezus is het christendom dus een slechte boom, en hij zelf een valse profeet. Het vuur-oordeel is wat er wacht voor deze religie en zijn/haar aanhangers; en allen die de Zoon vereren!

Geweddig ook is de aansporing van het nobele gedrag, en jezelf als christen op te blazen tussen de niet-gelovigen, om zo een ingebeeld paradijs binnen te gaan.
Ik hoop dat je zelf ook inziet hoe ridicuul je post is.
Ik hoop ook dat je inziet hoe ridicuul jouw verdraaiing van deze post is!
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Henoch schreef:
robindr schreef:Sura 51:49. ‘En Wij hebben alles in paren geschapen opdat gij er lering uit moogt trekken.’
Als de islam een puur mijn monotheïstische godsdienst is, zoals islamwoman claimt, waarom bestaat er dan "Wij" in deze Sura? Want dan had er "Ik" moeten staan! Wie zijn deze "Wij" hier?

In genesis 1 staat: "Laat ons mensen maken, naar ons evenbeeld." Hier zien we de ware drie-enige God al aan het werk: vader, zoon en heilige geest![/img]

HAHAHA Het wordt echt leuk.

Henoch gaat de Koran eens skeptisch bekijken. Maar van zijn eigen bijbel krijgt hij het niet gedaan

Ik lig plat van het lachen :lol:

Henoch je bent hilarisch

Twee maten en twee gewichten weet je wel... :lol:
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Die grafiek is echt dom over de Bijbel. Van welke normen is men uitgegaan? De humanistische? De atheïstische? De algemene rechten van de mens? Wat een nonsens! De bijbel is het boek, voor de mens om naar te leven. Jullie willen toch ook een betere wereld? Volg Jezus, en zijn leer, en de instructies van de profeten en apostelen uit de Bijbel; en ontvang Gods geest!
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Henoch schreef:Volg Jezus, en zijn leer, en de instructies van de profeten en apostelen uit de Bijbel; en ontvang Gods geest!

Dus dat we slaven goed afranselen en mochten mensen slaaf zijn dan moeten ze zich ootmoedig opstellen tegenover hun eigenaar?

Er staan nog wat vraagjes open voor je Henoch,

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 04&start=0
Laatst gewijzigd door Atli op 24 okt 2007 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Henoch schreef:Die grafiek is echt dom over de Bijbel. Van welke normen is men uitgegaan? De humanistische? De atheïstische? De algemene rechten van de mens? Wat een nonsens! De bijbel is het boek, voor de mens om naar te leven. Jullie willen toch ook een betere wereld? Volg Jezus, en zijn leer, en de instructies van de profeten en apostelen uit de Bijbel; en ontvang Gods geest!
Ik veronderstel(onder voorbehoud dus) inderdaad dat men van de humanistische normen is uitgegaan. Is daar iets mis mee? Die zijn in elk geval wat geciviliseerder dan de normen in de bijbel (homofilie, slavernij, kindermoorden, enz...)

Trouwens Henoch, je bent dringend gevraagd in dit topic:

http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=4204
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

Henoch schreef:Jullie willen toch ook een betere wereld?
Ik denk dat we nogal verschillen over hoe we tot een betere wereld komen. Jouw 'betere' wereld is die van een ander nog niet.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Atli schreef:
Henoch schreef:Volg Jezus, en zijn leer, en de instructies van de profeten en apostelen uit de Bijbel; en ontvang Gods geest!
Dus dat we slaven goed afranselen en mochten mensen slaaf zijn dan moeten ze zich ootmoedig opstellen tegenover hun eigenaar?

Er staan nog wat vraagjes open voor je Henoch,

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 04&start=0
Ik ga daar niet op in, grote vriend atli; als jullie niet eens het verschil tussen een gelijkenis of een gebod, lering of instructie weten. Jezus gebied nergens om slaven te slaan. Ten tijde van de Romeinen (ook ten tijde dus van Jezus) hadden rijke mensen met status inderdaad slaven. Dit voorbeeld nam Jezus om iets anders uit te leggen; een zogenoemde parabel. Maar ja ik denk dat dit een beetje te moeilijk voor je is om te begrijpen; omdat jullie ziende niet zien, en horende niet horen!
Laatst gewijzigd door Henoch op 24 okt 2007 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Henoch schreef:Ik ga daar niet op in, grote vriend atli; als jullie niet eens het verschil tussen een gelijkenis of een gebod, lering of instructie weten.
Je bent hier toch om te evangeliseren beste Henoch, ik arme heiden ben dan volgens jouw in een verkeerde veronderstelling nu ik dankzij jouw moeite de bijbel ben gaan onderzoeken? Ben jij niet het zout der aarde, beste Henoch, wie verduisterd nu zijn lantaarn?

Laffaard!
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

botjes schreef:
Henoch schreef:Jullie willen toch ook een betere wereld?
Ik denk dat we nogal verschillen over hoe we tot een betere wereld komen. Jouw 'betere' wereld is die van een ander nog niet.
Gelukkig wel van vele Evangelische en Pinkster christenen hier Nederland, en over heel de wereld. Ik durf gerust te zeggen, dat als onze invloed op onze samenleving en onze maatschappij hier in Nederland totaal verdwenen zou zijn (en dat houdt ook in onze gebeden), dit land in totale chaos en anarchie zal belanden. Wij zijn trouwens volgens een eerder gehouden WRR rapport, over geloof en religie in Nederland, de meest snelst groeiende groep Christenen en kerk/gemeenschap!
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Henoch schreef: Ik ga daar niet op in, grote vriend atli; als jullie niet eens het verschil tussen een gelijkenis of een gebod, lering of instructie weten. Jezus gebied nergens om slaven te slaan. Ten tijde van de Romeinen (ook ten tijde dus van Jezus) hadden rijke mensen met status inderdaad slaven. Dit voorbeeld nam Jezus om iets anders uit te leggen; een zogenoemde parabel. Maar ja ik denk dat dit een beetje te moeilijk voor je is om te begrijpen; omdat juni ziende niet zien, en horende niet horen!
Henoch je bent een "coward" zoals men dat in het engels zo mooi kan zeggen.

je zit steeds te verkondigen dat men de bijbel letterlijk moet interpreteren, en als er dan bij een letterlijke interpretatie iets opduikt dat ook tegen jouw moraal ingaat, dan probeer je je heilig boek goed te praten door te stellen dat men het moet op een (door jou bepaalde) bepaalde manier te interpreteren.

En dan wens je nog ernstig genomen te worden... jongen toch.
- Carl Sagan -
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Henoch schreef:Wij zijn trouwens volgens een eerder gehouden WRR rapport, over geloof en religie in Nederland, de meest snelst groeiende groep Christenen en kerk/gemeenschap!
Laagdrempeligheid hè. Je kan je altijd beroepen op een boekje maar je hoeft nooit text en uitleg te geven. Beetje met z'n allen brullen in een echoput!
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Henoch schreef:Ik ga daar niet op in, grote vriend atli; als jullie niet eens het verschil tussen een gelijkenis of een gebod, lering of instructie weten. Jezus gebied nergens om slaven te slaan. Ten tijde van de Romeinen (ook ten tijde dus van Jezus) hadden rijke mensen met status inderdaad slaven. Dit voorbeeld nam Jezus om iets anders uit te leggen; een zogenoemde parabel. Maar ja ik denk dat dit een beetje te moeilijk voor je is om te begrijpen; omdat juni ziende niet zien, en horende niet horen!
Doe eens niet zo uit de hoogte, o gij die nederigheid aan de voeten van je leermeester, Jezus Christus, hebt leren kennen. :?

Het probleem is dit: volgens jou is de bijbel Gods woord, Zijn onthulling voor hoe hij wil dat mensen leven.

In de gehele bijbel valt ergens nergens een verbod op slavernij te vinden. Integendeel: slavernij wordt goedgekeurd: God geeft zelf slaven aan Abraham, steunt de vervloeking van het nageslacht van Ham door Noach, geeft bepalingen voor wie je slaaf mag maken, en hoe lang. Het Nieuwe Testament zegt dat slaven gehoorzaam moeten zijn aan hun meesters. En zelfs Jezus gaat daar in mee.

Ieder onbevooroordeeld mens die de bijbel leest, houdt daar dus de indruk aan over dat God slavernij prima vindt. Als God de hoofdredacteur van de Bijbel is, die bepaalt wat er in komt, dan zou het voor God een koud kunstje zijn geweest - zeker in de wet van Mozes - te laten opnemen dat slavernij onder alle omstandigheden verboden is.

Maar dat laat Hij na. Integendeel: God doet zelf actief mee aan de slavenbusiness, door Abraham slaven te schenken, en regels te geven die het systeem van slavernij in stand houden.
Gesloten