Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Voor hen die geen Palestijnse nationaliteit erkennen, men zag zichzelf toch echt anders.
Falastin (1911-1947): A written Record that destroys Zionism’s biggest lie.
Since its founding in 1911, the newspaper Falastin gave voice to Palestinian nationalism and identity. It documented the struggle for a homeland as it unfolded—exposing, page by page, the falsehood of Zionist claims denying Palestinian peoplehood.
Links and Sources:
The forgotten atrocities: Britain’s history of abuse in Palestine
Falastin (1911-1947): A written Record that destroys Zionism’s biggest lie.
Since its founding in 1911, the newspaper Falastin gave voice to Palestinian nationalism and identity. It documented the struggle for a homeland as it unfolded—exposing, page by page, the falsehood of Zionist claims denying Palestinian peoplehood.
Links and Sources:
The forgotten atrocities: Britain’s history of abuse in Palestine
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Een beetje leedvermaak
Gesproken over iemand, wonende in New York - als het nu Israel was…..dan zou het ‘our land’, waar ze over spreekt, nog ergens op hebben kunnen slaan, wanneer ik me , bij trek, in haar, volstrekte Israëlische verdwazing, zou verplaatsen - die volledig in de ban van de Israëlische propaganda is.
What flag is that? you’re a new: woman confrontatie pro-Palestine jewish protesteren in New York.
"What flag is that? How can you say that? You're a Jew.”
During the "Day of Rage for Gaza" rally in New York on Monday, a woman confronted pro-Palestine Jewish protesters, criticising them for standing with the Palestinian people.
Sprekende maar bovenal….hartverwarmende uitspraak overigens: We leefden eeuwenlang in vrede met de Palestijnen tot de zionisten kwamen….
Gesproken over iemand, wonende in New York - als het nu Israel was…..dan zou het ‘our land’, waar ze over spreekt, nog ergens op hebben kunnen slaan, wanneer ik me , bij trek, in haar, volstrekte Israëlische verdwazing, zou verplaatsen - die volledig in de ban van de Israëlische propaganda is.
What flag is that? you’re a new: woman confrontatie pro-Palestine jewish protesteren in New York.
"What flag is that? How can you say that? You're a Jew.”
During the "Day of Rage for Gaza" rally in New York on Monday, a woman confronted pro-Palestine Jewish protesters, criticising them for standing with the Palestinian people.
Sprekende maar bovenal….hartverwarmende uitspraak overigens: We leefden eeuwenlang in vrede met de Palestijnen tot de zionisten kwamen….
Laatst gewijzigd door Mus op 17 jun 2025 16:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Ja maar ik heb inmiddels begrepen dat dit van een denkkader afhankelijk is en dat je er dus begrip voor moet hebben als je tenminste kunt inleven in dat denkkader. Andersom schijnt lastiger te zijn. Om uit je denkkader los te weken.Mus schreef: ↑17 jun 2025 16:03Ach het is daar prijs-schieten voor heilige leger van dat uitverkoren volk van God. We zullen er maar niks van zeggen, want ze zouden zich eens rot gaan voelen die israeli.dikkemick schreef: ↑17 jun 2025 11:02 Aan de andere kant gaat de euforie gewoon verder:
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -gaza.html
De noodhulppunten in Gaza blijven doelwit van Israëlische aanvallen. In de stad Khan Younis zijn dinsdag tientallen Palestijnen om het leven gekomen door beschietingen terwijl ze op voedsel wachtten.
HEERLIJK zo'n democratisch gekozen geavanceerd humaan leger. Moet toch goed voelen als jouw land tot zoiets in staat is?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
https://www.nu.nl/317628/video/rookplui ... allen.html
Bombarderen maar! We zullen ongetwijfeld Hamas strijders tussen de burgers verstoor zitten.
Vergeet vooral de ziekenhuizen niet te verwoesten.
Maar iets serieuzer. Israël had het recht niet aan te vallen. Welk denkkader je ook gebruikt.
https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/1399 ... -op-aanval
Ja , Iran is waarschijnlijk bijna in staat om kernwapens te ontwikkelen. Maar nee, dat betekent onder het internationaal recht niet dat Israël Iran mocht aanvallen, zeggen experts.
"Israël heeft net zoals elk ander land niet het recht om een ander land aan te vallen omwille van preventieve redenen", zegt Tom Sauer, professor internationale politiek aan de Universiteit Antwerpen. "Er was geen acute dreiging vanuit Iran", zegt ook Paul van Hooft, nucleair expert bij denktank Rand Europe.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 17 jun 2025 16:56, 2 keer totaal gewijzigd.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Trump eist dat het Iraanse regime zich overgeeft. De commandant van de Revolutionaire Garde voor een paar dagen is al geëlimineerd. Regime blijft naar Israël schieten, maar intensiteit lijkt af te nemen. (Hopelijk). Olietanker in brand geschoten in de straat van Hormoez. Israël bombardeert ook de Iraanse radio. Delen van Teheran zijn verlaten. Bankverkeer in Iran lijkt in te storten. China evacueert ambassade in Teheran. Aanvallen op regime en infrastructuur blijven doorgaan. Trump heeft gezegd dat Iran 'very close' bij een kernwapen was, daarmee zijn eigen 'inlichtingenprinses' Tulsi Gabard tegenspreken en terechtwijzend 'I don't care what she says." De VS lijkt toch echt wat te gaan doen, vanuit de lucht.
('For the Yanks are coming, the Yanks are coming...')
En nog meer. Whoef!
('For the Yanks are coming, the Yanks are coming...')
En nog meer. Whoef!
-
ChaimNimsky
- Superposter
De naam "Palestina" voor deze regio werd in de 2e eeuw na Christus geïntroduceerd door keizer Hadrianus, die Jehoedah/Israel hernoemde naar "Syria Palestina" als straf voor de Joodse opstanden tegen Rome. Deze naam verwees naar de oude Filistijnen, een Grieks volk dat eeuwen eerder in het zuidwesten van het gebied woonde, en heeft niets te maken met de Arabieren die pas eeuwen later - in de middeleeuwen en daarna - in de regio kwamen wonen. Er heeft nooit een onafhankelijke Palestijnse staat bestaan, noch voor 1948, noch daarna.Mus schreef: ↑17 jun 2025 15:49Onder Brits mandaat of niet Palestina heette al een paar eeuwen Palestina en dus heette de inwoners daar Palestijnen. Palestijnen werden door de vreemdelingen ( zij noemden zich zionisten ), die nauwelijks nog enig verbinding hadden met hun semitische oorsprong, door terroristische ( onder de noemer van “militair”) aanvallen, illegale onteigening van hun bezittingen, die niet alleen hun land wilden hebben maar ook hun semitische cultuur, historie, en afkomst wilden vernietigen.
Om dan te lullen over tragisch!? We weten allemaal dat je dat niet tragisch kan vinden wanneer, zoals gezegd, je staat te dansen op het graf van Palestina, het heeft nooit bestaan volgens jou, en Palestijnen en vervolgens ondertekend met zionist. Dat tragisch neem ik niet met een korrel zout, niet met een lepel of schop, maar met niets minder dan een emmer of wat. En ja, er was - en is tot op de dag vandaag - sprake van diefstal en dus crimineel gedrag van deze in de grond criminele, terroristische staat; dat is dus wel degelijk een feit, al zegt het hele koloniale westen en ene ChaimNimsky dat dat niet zo is.
Met andere woorden, ik maal niet bepaald om jou, door zionisme gedreven, propagandistische analyse van wat volgens jou de feiten zouden zijn. Ik kijk met een andere blik naar de feiten met uw welnemen en dus kom tot andere uitkomsten.
De Palestijnse nationale identiteit bestond helemaal niet en ontwikkelde zich pas geleidelijk in de 20e eeuw, grotendeels als reactie op het zionisme en de oprichting van de staat Israel. Waar Arabische bewoners zich daarvoor hoofdzakelijk als deel van de bredere Arabische of islamitische wereld beschouwden, begon de aanduiding "Palestijns" pas een zelfstandige, nationale lading te krijgen nadat het zionistische project concreet werd en in 1948 Israel werd hersticht.
De bewering dat het zionisme gericht was op het vernietigen van de cultuur en afkomst van de Arabische inwoners klopt niet met de historische feiten. Zionisme is een nationale beweging van Joden die hun historische wortels in dit gebied willen herstellen. Het geweld en de ontheemding die tijdens de oprichting van Israel plaatsvonden, waren tragisch, maar ook het resultaat van het afwijzen van het VN-verdelingsplan door de Arabische leiders, die kozen voor oorlog tegen het hernieuwd opgerichte Israel en al deze oorlogen van de Joden verloren.
Israel is internationaal erkend, een lid van de Verenigde Naties, en heeft een democratisch bestel. Het internationaal recht en de geschiedenis erkennen de heroprichting van Israel via het mandaat en het VN-plan. Het negeren van de historische feiten ten gunste van ideologische taal helpt het begrip en de dialoog niet vooruit.
De bewering dat het zionisme erop gericht was om niet alleen land, maar ook de semitische cultuur en afkomst van Palestijnen te vernietigen, is feitelijk onjuist. Zionisme is een nationale beweging van Joden, die zichzelf zien als terugkerend naar hun historische wortels in het gebied. En Israel bestaat weer: feitelijk, officieel en erkend. Er is daarentegen geen Palestijnse staat en deze heeft evenmin ooit bestaan.En dan het conflict is veel minder diep, en veel minder moeilijk dan jij wilt doen voorkomen. Ik begrijp echter wel dat één en ander voor een in en in terroristische staat als israel een lastig verhaal is. Voor een werkelijke oplossing voor dit “conflict” zullen zij namelijk ergens, op de één of andere manier moeten erkennen dat ze in wezen een terroristische staat is die uit is op de vernietiging van de oorspronkelijke semitische bevolking daar.
Zionist
Deze las ik ergens en ik vond het wel sprekend, wanneer het over geweld gaat en de winst die er uit te halen valt:dikkemick schreef: ↑17 jun 2025 16:52Van voor naar achter, van links naar rechts
https://www.nu.nl/317628/video/rookplui ... allen.html
Bombarderen maar! We zullen ongetwijfeld Hamas strijders tussen de burgers verstoor zitten.
Vergeet vooral de ziekenhuizen niet te verwoesten.
Maar iets serieuzer. Israël had het recht niet aan te vallen. Welk denkkader je ook gebruikt.
https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/1399 ... -op-aanval
Ja , Iran is waarschijnlijk bijna in staat om kernwapens te ontwikkelen. Maar nee, dat betekent onder het internationaal recht niet dat Israël Iran mocht aanvallen, zeggen experts.
"Israël heeft net zoals elk ander land niet het recht om een ander land aan te vallen omwille van preventieve redenen", zegt Tom Sauer, professor internationale politiek aan de Universiteit Antwerpen. "Er was geen acute dreiging vanuit Iran", zegt ook Paul van Hooft, nucleair expert bij denktank Rand Europe.
Israël zegt de “vrijheid van het Iraanse volk” te steunen, maar de middelen die het kiest versterken vaak de onderdrukking.
Het lijkt op iemand die zegt: “Ik wil je redden van je gevangenis,” en vervolgens met een raket op de gevangenis schiet — zonder te weten of jij daarbinnen veilig bent.
Het wrange is dat er ook bij de Iraniërs historische trauma meespeelt: Er was in 1953 kennelijk een staatsgreep waarin de CIA en Mossad, het zullen de egocentrische, bemoeizuchtige en innige broeders VS en Israël niet zijn, samen de democratisch gekozen premier Mossadegh ( wie wil weten wat voor’n figuur hij was en welke gevolgen zijn omverwerpen had, zoek hem maar eens op, dat geeft toch net een iets andere blik op de huidig situatie in Iran ) omver wierpen, wat bij hen het gevoel opriep: wat wij willen geldt kennelijk niet, met alle gevolgen van dien.
Met andere woorden wat ze daar in Israël en het westen bij voortduring proberen is volstrekt contraproductief te noemen, want niemand daar gaat zeggen:” dank je wel,”
Ik kan wel weer in herhaling vallen maar dat ga ik niet doen, wat ik geschreven heb staat. Ik ga mijn tijd verder niet verspillen aan de zionistische propaganda die van jouw pen vloeit.ChaimNimsky schreef: ↑17 jun 2025 17:11
Israel is internationaal erkend, een lid van de Verenigde Naties, en heeft een democratisch bestel. Het internationaal recht en de geschiedenis erkennen de heroprichting van Israel via het mandaat en het VN-plan. Het negeren van de historische feiten ten gunste van ideologische taal helpt het begrip en de dialoog niet vooruit.
Tot slot: Over begrip en het vooruit helpen van de dialoog gesproken wat kennelijk alleen kan wanneer ene Mus jouw, in haar ogen, volstrekt lachwekkende, zo genoemde ‘waarheid’ aanneemt, wat dus never nooit niet gaat gebeuren beste zionist.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Je ontwijkt elke inhoudelijke reactie en valt liever aan op identiteit. Dat is geen argumentatie, dat is retoriek. De feiten die ik noem zijn historisch verifieerbaar; of je ze nu zionistisch noemt of niet. Wie feiten "lachwekkend" noemt zonder ze te weerleggen, toont vooral eigen argumentatieve zwakte.Mus schreef: ↑17 jun 2025 17:33Ik kan wel weer in herhaling vallen maar dat ga ik niet doen, wat ik geschreven heb staat. Ik ga mijn tijd verder niet verspillen aan de zionistische propaganda die van jouw pen vloeit.ChaimNimsky schreef: ↑17 jun 2025 17:11
Tot slot: Over begrip en het vooruit helpen van de dialoog gesproken wat kennelijk alleen kan wanneer ene Mus jouw, in haar ogen, volstrekt lachwekkende, zo genoemde ‘waarheid’ aanneemt, wat dus never nooit niet gaat gebeuren beste zionist.
Zionist
-
ChaimNimsky
- Superposter
Bron: NOSDe Duitse bondskanselier Merz is Israël dankbaar voor de aanvallen op Iran. "Israël knapt het vuile werk op voor ons allemaal", zegt Merz in een interview met de Duitse tv-zender ZDF. Hij roept het Iraanse regime op terug te keren naar de onderhandelingstafel of anders "staat de volledige vernietiging van het Iraanse atoomwapenprogramma op de agenda".
Zionist
inderdaad ze gaan gewoon door, moreel afkeurenswaardig. Als schieten op een witte vlag.
Misschien…
Wel jammer dat hij op eigen titel spreekt:ChaimNimsky schreef: ↑17 jun 2025 17:45Bron: NOSDe Duitse bondskanselier Merz is Israël dankbaar voor de aanvallen op Iran. "Israël knapt het vuile werk op voor ons allemaal", zegt Merz in een interview met de Duitse tv-zender ZDF. Hij roept het Iraanse regime op terug te keren naar de onderhandelingstafel of anders "staat de volledige vernietiging van het Iraanse atoomwapenprogramma op de agenda".
hopelijk volgt de EU als één eenheid snel!
Uit dezelfde link:
- Merz prijst ook "de moed" van de Israëlische regering dat het tot de aanval is overgegaan. Het regime in Teheran "heeft dood en verderf gebracht in de wereld". De Duitse leider zegt verder dat Israël de hulp van de VS nodig heeft om de operatie te kunnen voltooien. President Trump heeft er vooralsnog niet voor gekozen om mee te vechten.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Het is te laat voor een staakt-het-vuren. Israel is gewoon volledig aan het winnen. Talk-time is over. En Hamas had reeds gezegd bereid te zijn de gijzelaars terug te geven en tevens de macht over te dragen, maar Netanjahoe weigert ook als men zich overgeeft -- hij wil in ieder geval zo'n miljoen Palestijnen koste-wat-het-kost Gaza uit hebben. Met het laatste aanpak ben ik het niet eens, maar sta volledig achter Netanjahoe's aanpak van Iran -- het ligt op z'n rug, dus er is geen reden nu te stoppen.
Zionist
Het is goed je ware aard te tonen!
Zulks is veel duidelijker dan emo-theater.
Maar dat schaamtesymbool vooraf laten gaan aan wat je vervolgens plaatst?
Daarmee wordt je niet minder ongeloofwaardig hoor!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
.
Gelukkig ook hier het eufemisme: operatie!HierEnNu schreef: ↑17 jun 2025 18:43 ......... operatie te kunnen voltooien. President Trump heeft er vooralsnog niet voor gekozen om mee te vechten.[/i][/list]
Trump heeft de middelen, bunker-busters zoals GBU-57A/B MOP (Massive Ordnance Penetrator), specifiek ontworpen om tot 60 meter gewapend beton te penetreren en GPS-gestuurd, dus als die ook over de brug komt, dan is het atoombomgevaar vanuit Iran voor lange tijd van tafel!
Je vergeet de ziekenhuizen waar ongetwijfeld atoombommen onder opgeslagen liggen.Trump heeft de middelen, bunker-busters zoals GBU-57A/B MOP (Massive Ordnance Penetrator), specifiek ontworpen om tot 60 meter gewapend beton te penetreren...