Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Berjan
Bevlogen

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 22 okt 2023 17:51 Wat spelling betreft:
  • ik ben een zelfverklaarde mierenneuker.
En jij?
Als jij inhoudelijk niks meer te zeggen hebt ga je dan maar op leestekens letten?
Je weet wel, leestekens, zoals ! en ? ...
Leestekens bepalen hoe mensen iets lezen. Net zoals alles met caps lock aan schrijven. Als je overal een ! bij zetten komt dit schreeuwerig over. Als je een d schrijft in plaats van een t veranderd er niks aan hoe de ander het kan lezen.
Dat is het verschil.
Dat is het verschil!
DAT IS HET VERSCHIL.
DAT IS HET VERSCHIL!

Zonder quote en verwijzing? OK, dan beweer ik:
  • jij kletst uit je nek, want hij schrijft niet:
    • "door mensen uit te roeien je een gedachte uit kan roeien."!
Tussen de regels door schrijft hij het wel. Hij wil eerst Hamas uitroeien (prima) met 100.000 tot 500.000 burgerdoden erbij (ach, dat is slechts bijkomende schade) en denkt dan dat men over vrede gaat onderhandelen.. Men zal murw gedeukt smeken om vrede (allemaal natuurlijk naar de wil en de wensen van Israel) om onderhuids een smeulend vuurtje brandend te houden. En over tien jaar heb je weer dezelfde problemen.
En Israel maar blijven klagen dat de Palestijnen hen niet zo leuk vinden.

Ik constateer dat zulks momenteel daar daadwerkelijk aan het gebeuren is en
dat het daar geen discussieforum is maar oorlog!
'IJzeren Vuist' reactie van Israël, oorlog als reactie op 'Operatie al-Aqsa Storm'.
Het oorlogskabinet spreekt het doel van de oorlog uit: "Hamas vernietigen" en
dat is aan het gebeuren en voltrekt zich voor onze ogen.
Waarom niet focussen op wat actueel gebeurt in een actualiteiten topic?
Hamas vernietig je niet. Dat is namelijk niet een groep mensen die je kan vermoorden. Hamas is een gedachte. En Hamas 2.0 creeer je door dit gedrag.

Jullie? Ik spreek voor mezelf:
  • 'Glazen Bol' gebabbel, we zullen zien,
    eerst maar ff Hamas uitroeien!
Het is helemaal geen glazen bol gebabbel. Het is pure psychologie. Op basis van feiten uit de geschiedenis.

Dat Hamas 1.0 nooit meer iets dergelijks als Operatie al-Aqsa Storm kan aanrichten.
En dat is prima. Maar door onschuldigen te pakken te nemen los je verder niks op.

Dan kan je blijven roepen dat Hamas de burgers als schil gebruikt. Maar die burgers kunnen ook geen kant op. Maar dat konden ze vorig jaar ook niet, en 25 jaar geleden ook niet. En voor Hamas er was ook niet.
Met lange termijn oplossingen zoeken is men achter de schermen allang mee bezig.
Wat wij korte termijn mogen aanschouwen is 'slechts' het schouwspel voor de bühne!
Dan doe je Nathanyalul te lang. Die man zit er enkel voor de korte termijn. Na hem de zondvloed.
Jullie? Ik spreek voor mezelf:
  • Ik zou niet weten hoe ik Nethanyahu in de kaart zou kunnen spelen,
    door hier en nu op dit forum mijn mening proberen te vormen?
Maar wel door het goed te blijven keuren.

Tussen de regels beweren, met andere woorden
het zijn inderdaad jouw eigen hersenspinsels.
Nogmaals ik heb zulks niemand zien schrijven en
jouw vete met ChaimsNisky vecht je maar lekker zelf uit,
die gifbeker laat ik aan mij voorbij gaan!!!
Grappig dat je niet doorhebt dat je eerst vraagt "wie en wat zegt dit" en "ik heb niemand dit zien beweren" en als ik dan met namen kom dan moet ik die vete met die persoon zelf uitvechten...

Ben jij al lang verliefd op Rereformed,
of waarom heb je het te pas en te onpas over hem?
Jij denkt echt dat hij een Goeroe is hé?
Ik vergelijk iets niet zo leuks van jou met dat van Rereformed. Wat dit dus met verliefdheid te maken heeft, gooi maar in mijn hoed.

Het valt me gewoon op hoe hoogmoedig sommigen denken dat enkel hun mening boven alle kritiek verheven is.

Ik geef toe dat zulks geen door en door belabberd antwoord was,
maar ik voel me geenszins verheven boven een ander en kijk niet op de ander neer.
Ik keek enkel ff in mijn 'Glazen Bol' omdat jij dat in de jouwe deed!
Je zegt A en doet B. Daarmee lijk je wel op Israel. Die zeggen ook A "wij letten erop dat we zo min mogelijk burgers treffen" en doen B.
Goh dat is precies wat ik dacht dat zulks de manier is waarop jij denkt,
zou ik dan toch gedachten kunnen lezen? Zou het projectie zijn?
Waar denk ik dat mijn waarheid de enige waarheid is en dat de rest het niet goed ziet?
Volgens mij zeg jij steeds van andere mensen met een andere mening dat het trollen zijn?
:roll:

Zo doen WE dat en WE vinden iets van ...
... duhhh: ik had het expliciet over voor mezelf spreken!
Ik had het over Wij als in het Westen. De verlichte landen denken in individu en als persoon A iets verkeerd doet dan hoeft persoon B hier niet voor gestraft te worden. In tegenstelling tot wat er nu in de Gazastrook gebeurt. Waar 2 miljoen mensen gestraft worden voor iets wat duizend mensen hebben gedaan (dat is een schatting mijnerzijds).

Als jij inhoudelijk niks meer te zeggen hebt ga je dan maar op manier van quoten letten?
En telkens de 'domheids kaart' trekken?
Het is gewoon heel raar om zinnen uit elkaar te trekken. Omdat je zo de context waarin iets geschreven is uit het oog verliest..
Heb je op school "Begrijpend lezen" gehad? Dan zou je het moeten snappen.

:lol:

Haal je daarom die quote weg waar het bewijs in staat dat je liegt dat je barst?
Daar stond geen enkel bewijs dat ik loog. Er stond geen enkele verwijzing van mij naar het afschaffen van de staat Israel. Wat jij zogenaamd hebt bewezen.

Zanik niet: ik heb helder aangetoond dat jij liegt dat je barst!
Nee hoor. Geef maar 1 citaat waarin staat dat ik een antisemiet ben of dat ik de staat Israel van de kaart geveegd wil zien worden? Want ik kan je eerlijk zeggen dat ik nog nooit gedacht heb aan het van de kaar vegen van Israël. Dat is wat jij en anderen ervan maken. Mensen die in kritiek op wat Israel doet meteen antisemitisme zien.

Gast, dit schreef ik allemaal NADAT ik schreef dat ik het nooit over de Joden of Israel heb gehad.
:lol: [/quote]

Nogmaals, ik heb het nooit over Israel gehad dat die weg zou moeten. Of Joden uitgeroeid of zo. Enkel kritiek op bepaalde mensen in machtige posities. Want als je macht heb heb je ook meteen verantwoordelijkheid. Dus Israel heeft meer verantwoordelijkheid dan de gemiddelde Palestijn.

Dat schrijf ik toch:
  • Vecht je vete met ChaimNisky maar lekker zelf uit,
    voor mijn part met Godwins zoals je ook nu weer doet
Je weet aan het einde van een post gewoon niet meer wat je aan het begin geschreven hebt :D

Jij deed dat!
Anderen doen dit ook. Door kritiek op wat de leiders van Israel doen te vergelijken met het antisemitisme van de jaren 30 van de vorige eeuw. En daarbij te verwachten dat de vervolgingen waarschijnlijk wel weer zullen volgen..
Mensen die kritiek met antisemitisme verwarren zijn uitgediscussieerd. Nederland kan kritiek krijgen op hoe ze met Indonesie zijn omgegaan, en dus kan Israel kritiek krijgen met hoe ze met Palestijnen omgaan.

Je liegt alweer: ik wist dat niet!
Dan weet je het nu..

Trouwens, nog een gratis tip: Als een mens niet de waarheid zegt dan wil dit niet zeggen dat die persoon liegt. Liegen is doelbewust iets zeggen waarvan je weet dat het niet waar is.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: 22 okt 2023 18:23 Je gooit de deur wel heel gemakkelijk dicht.
Helemaal niet, het is een mening die ik uitspreek nadat ik de situatie bijna 60 jaar heb aangezien. Om precies te zijn vanaf mijn tiende jaar (vanaf de derde oorlog, 1967), toen ik voor het eerst ermee geconfronteerd werd dat alle Arabische landen de staat Israel wilden elimineren.
dikkemick schreef:Zou er onder externe druk niet een mogelijkheid tot vreedzaam samenleven zijn?
Nee, iedereen die zoals ik ongeveer 66 jaar is weet dat zowel de Palestijnse extremisten als de staat Israel nooit naar externe druk luisteren. Dat is net zo zeker als dat een afgaanse windhond nooit luistert naar een baasje.
En afgezien daarvan, iedereen weet ook dat die druk nooit zal komen.
Als zelfs de Palestijnen geen reden meer hebben om extremistische stromingen te steunen moet er een kiertje open blijven om tot een oplossing te komen.
Zolang Israel bestaat en bijna alle Palestijnen moslims zijn hebben velen een reden om een extremistische stroming te steunen.

Maar goed, indien het mogelijk is dat koeien ooit kunnen leren vliegen, welaan, misschien is er dan toch ook nog een kans dat het vraagstuk Israel vs. Palestina ooit vreedzaam opgelost wordt.
Ik heb respect en bewondering voor iedereen die de moed niet heeft opgegeven dat zoiets mogelijk moet zijn en zich daarvoor inzet.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: 22 okt 2023 19:05 Helemaal niet, het is een mening die ik uitspreek nadat ik de situatie bijna 60 jaar heb aangezien. Om precies te zijn vanaf mijn tiende jaar (vanaf de derde oorlog, 1967), toen ik voor het eerst ermee geconfronteerd werd dat alle Arabische landen de staat Israel wilden elimineren.
De buurlanden kunnen roepen en tieren wat ze willen, ze hebben geen schijn van kans
Dat Egypte hen herhaaldelijk heeft aangevallen geeft Israel neit het recht om sommige niet-joodse onderdanen 75j lang te behandelen zoals ze hen behandelen (hen hun nabestaanden alsof het een erfzonde is)
Dat deden ze al voor Hamas überhaupt bestond, hamas als uitvlucht nemen hiervoor is dus een drogreden
Zolang Israel bestaat

Fatah, Plo en de palestijnse autoriteit willen Israel erkennen, Israel kan blijven bestaan. Het feit dat Israel met zo ongeveer alle buurlanden verdragen heeft afgesloten betekent dat ook deze landen Israel feitelijk erkennen. Blijven volhouden dat ze Israel willen vernietigen en alle Joden willen uitroeien ...
Al die directe buurlanden beseffen ook dat ze militair kansloos zijn, waarom zouden ze dit nog eens willen uittesten?

Israel kiest er zelf voor hoe ze de palestijnen in de westbank en gaza willen behandelen. Die mensen als mensen behandelen zal het voortbestaan van de staat Israel of het jodendom op geen enkele manier in gevaar brengen.
Je kunt het na 75j misschien een keertje proberen
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@, Rereformed
https://media.dumpert.nl/foto/fd01f181_ ... 9.jpeg.jpg

Hoop doet leven. Terrorisme niet, annexeren niet, dood verwensingen niet.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 22 okt 2023 19:05:scissors:

Dan weet je het nu..

Trouwens, nog een gratis tip:
Lief van je, dus ik hoef geen geld over te maken?

Berjan schreef:Als een mens niet de waarheid zegt dan wil dit niet zeggen dat die persoon liegt.
Liegen is doelbewust iets zeggen waarvan je weet dat het niet waar is.
Die stelling lijkt me hier off-topic,
misschien kun je daarover een topic beginnen in Filosofie of in Ethische kwesties?
Waar vind jij dat het thuishoort?

Overigens: zo begrijpelijker gequote voor je?
Ik wil jouw hersencel namelijk niet verder verwarren
door middel van ingewikkeld irritant gequote mijnerzijds.
Als jij lief doet, doe ik dat ook, snap? Ook gratis!

Je hebt me al aardig wat psychiatrische diagnoses toegeschreven weet je ...
... bedankt daarvoor, want veelzeggend! Vooral ook dat ook dat gratis was!
Hoeveel kost jou zo een consult bij de psychiater?

Bedankt voor die hint waardoor ik nou begrijp waarom jij voortdurened klakkeloos liegt:
  • jij schrijft per ongeluk onwaarheid
    omdat je iets anders schrijft dan wat je feitelijk bedoelt! Heel plausibel ...
    Mijn excuses voor het feit dat wij het zelfs niet eens kunnen worden
    over wat liegen is.
Gezien je behoefte om gelijk te krijgen zal ik proberen te reageren op jou op het moment dat ik vind dat je gelijk hebt! Voor de rest, als ik niet reageer als je me weer één of andere psychiatrische diagnose toe schrijft of anderzijds,
beschouw dat niet reageren dan maar als een:
  • let's agree to disagree.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Voor wie nog twijfelt ten aanzien van de intenties van Israël:
  • 15:25
    Netanyahu waarschuwt Hezbollah zich buiten de strijd te houden

Bij een bezoek van de Israëlische premier Netanyahu aan de strijdkrachten in het noorden van Israël gaf hij Hezbollah een waarschuwing. Als de militante sjiitische beweging zou besluiten om zich vanuit Libanon aan te sluiten bij de oorlog, "dan zullen zij de Tweede Libanonoorlog missen", zei hij. Daarmee verwees hij naar de oorlog tussen Hezbollah en Israël in 2006, die tot grote schade leidde in Libanon.

Eerder had de minister van Economie en Industrie, Nir Barkat, al gezegd dat Israël Hezbollah-bondgenoot Iran zal aanvallen als Hezbollah een front in het noorden opent. "Het plan van Iran is om Israël op alle fronten aan te vallen." De minister zei dat dat er toe zou leiden dat "Israël het land van de aardbodem zou wegvagen".

BRON NOS Nieuws vandaag, 19:24
    Israël raakt per ongeluk Egyptische grenspost •
    'Voor het eerst brandstof naar Gaza'
.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Israël voert de bombardementen weer op en in de westbank stijgt t aantal moorden!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 22 okt 2023 20:32
Lief van je, dus ik hoef geen geld over te maken?
Ach, erg grappig. Als je een kind van zes was.
Die stelling lijkt me hier off-topic,
misschien kun je daarover een topic beginnen in Filosofie of in Ethische kwesties?
Waar vind jij dat het thuishoort?
Die hoort hier gewoon thuis. Want hier verwijt je mij steeds dat ik lieg. Dus weerwoord daarop hoort hier dan ook thuis. Of jouw stelling dat ik lieg is ook offtopic?
Overigens: zo begrijpelijker gequote voor je?
Ik wil jouw hersencel namelijk niet verder verwarren
door middel van ingewikkeld irritant gequote mijnerzijds.
Als jij lief doet, doe ik dat ook, snap? Ook gratis!
Het gaat niet om begrijpelijker. Het gaat om context bewarend. Maar goed, als je niet wil snappen dan ga je het ook niet snappen helaas. Dat is misschien wel het Israel-Gaza probleem in de notendop. Ze willen elkaar niet begrijpen, dus dat lukt dan ook niet.

Je hebt me al aardig wat psychiatrische diagnoses toegeschreven weet je ...
... bedankt daarvoor, want veelzeggend! Vooral ook dat ook dat gratis was!
Hoeveel kost jou zo een consult bij de psychiater?
Ik ben nog nooit bij de psychiater geweest, dus ik zou niet weten.
Bedankt voor die hint waardoor ik nou begrijp waarom jij voortdurened klakkeloos liegt:
  • jij schrijft per ongeluk onwaarheid
    omdat je iets anders schrijft dan wat je feitelijk bedoelt! Heel plausibel ...
    Mijn excuses voor het feit dat wij het zelfs niet eens kunnen worden
    over wat liegen is.
Denk je nooit eens dat jij het weleens bij het verkeerde eind zou kunnen hebben? Jij doet namelijk alsof ik zou willen dat Israel van de kaart geveegd word. Maar dat heb ik nooit geschreven. Tevens heb jij dit ook nooit bewezen. Andere mensen verwijt je ook dat ze dit willen, terwijl ze dit ook nooit hebben geschreven. Dus het kan ook aan jou liggen.. Misschien iets om over na te denken.

Gezien je behoefte om gelijk te krijgen zal ik proberen te reageren op jou op het moment dat ik vind dat je gelijk hebt!
Waar heb ik precies de behoefte geuit om gelijk te krijgen? Jij bent degene die iedereen met een andere mening voor troll uitmaakt. Dat is juist een mooie manier om altijd gelijk te krijgen. De rest is aan het trollen. En jij bent degene die mensen uitmaakt voor antisemiet, omdat ze een andere mening hebben.
Voor de rest, als ik niet reageer als je me weer één of andere psychiatrische diagnose toe schrijft of anderzijds,
beschouw dat niet reageren dan maar als een:
  • let's agree to disagree.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 22 okt 2023 20:59 Israël voert de bombardementen weer op en in de westbank stijgt t aantal moorden!
Ze hebben legio kansen gehad in vrede en voorspoed te leven, maar gaven telkens de voorkeur zich met de vernietiging van de Joden bezig te houden en hebben hun lot aan henzelf te danken.

Aan de oever van een rivier hoorde een zwaan een slang om hulp vragen de rivier over te steken, maar de zwaan wist dat de slang dodelijk was. De slang zei echter: "Indien ik je bijt bij de oversteek, sterf ik ook, want ik kan niet zwemmen. Logisch!" Aangezien dat vanzelfsprekend was stemde de zwaan toe, de slang kroop op haar rug en terwijl ze samen de rivier overstaken, beet de slang de zwaan in de hals. De zwaan vroeg: "Waarom heb je me gebeten? Het is toch logisch dat we nu beiden zullen sterven?" Maar de slang antwoordde: "Allahoe akbar".

Dat is de onlogische en destructieve aard van jihadistisch terrorisme.
Zionist
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 22 okt 2023 21:55
dikkemick schreef: 22 okt 2023 20:59 Israël voert de bombardementen weer op en in de westbank stijgt t aantal moorden!
Ze hebben legio kansen gehad in vrede en voorspoed te leven, maar gaven telkens de voorkeur zich met de vernietiging van de Joden bezig te houden en hebben hun lot aan henzelf te danken.

Aan de oever van een rivier hoorde een zwaan een slang om hulp vragen de rivier over te steken, maar de zwaan wist dat de slang dodelijk was. De slang zei echter: "Indien ik je bijt bij de oversteek, sterf ik ook, want ik kan niet zwemmen. Logisch!" Aangezien dat logisch was stemde de zwaan toe, de slang kroop op haar rug en terwijl ze samen de rivier overstaken, beet de slang de zwaan in de hals. De zwaan vroeg: "Waarom heb je me gebeten? Het is toch logisch dat we nu beiden zullen sterven?" Maar de slang antwoordde: "Allahoe akbar".

Dat is de onlogische en destructieve aard van jihadistisch terrorisme.
Je blijft de leugen maar herhalen. Met je legio kansen..
Maar al herhaal je de leugen dertig keer (daar ben je al bijna) het blijft een leugen. Of in elk geval niet de waarheid. Aangezien niet elke onwaarheid een leugen hoeft te zijn.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

ChaimNimsky schreef: 22 okt 2023 21:55 Ze hebben legio kansen gehad in vrede en voorspoed te leven, maar gaven telkens de voorkeur zich met de vernietiging van de Joden bezig te houden en hebben hun lot aan henzelf te danken.
je valt in herhaling gelijk een papegaai en gaat nergens op in.
ergens wel jammer

Hamas bestaat ps sinds de jaren 80 en Israel onderdrukt de palestijnen al veel en veel langer. hoe verklaar je dit?
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Als je naar de demografie kijkt van (met name) de Gaza-strook en vervolgens verder zoekt dan kom je o.a. dit tegen: de bevolking van Gaza blijkt sinds 2000 te zijn verdubbeld, m.a.w. de helft van de inwoners zijn onder 20 jaar.

Hoe kan dit eigenlijk? Ook in de erbarmelijke omstandigheden daar?

Jonge mensen/kinderen in deze omstandigheden zijn in elk geval zeer bevattelijk voor de ideologie die daar welig tiert,

Ik kan het zo 123 niet meer zo terugvinden, maar ik meende dat Socratoteles een link had naar een artikel waarin stond dat Israël lang geleden seculiere Palestijnse initiatieven heeft willen dwarsbomen door de religieuze (en fundamentalistische) tegenhangers ervan te financieren?

Als dit klopt: velen van ons berijden graag het stokpaardje dat "religie alles vergiftigt". Wellicht weten ze dat in Israel ook; vanuit het perspectief van Israël speelt religie (vanuit het religieuze "recht" wat ze hebben op het land) natuurlijk ook een significante rol terwijl in het verleden voor het Palestijnse perspectief wellicht veel meer de "nationalistische insteek" een rol heeft gespeeld?

Als dan vervolgens de "fundamentalistische insteek" is gecultiveerd door Israël '— per ongeluk? expres? '— dan is het moslim-fundamentalisme (dat welig zal tieren in deze demografie!) wel te verklaren.

Bah, wat een verschrikkelijke situatie.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 22 okt 2023 21:25:scissors:
Jij doet namelijk alsof ik zou willen dat Israel van de kaart geveegd word.
Ik heb nergens geschreven dat jij zou willen dat Israel van de kaart geveegd wordt.
Of je zit nou weer te liegen,
of je toont zulks aan met een quote en verwijzing naar de context waar jouw hersencel denkt dat ik zulks geschreven heb. Och nee: niet liegen maar onwaarheid schrijven ... :roll:

Berjan schreef::scissors:
En jij bent degene die mensen uitmaakt voor antisemiet,
omdat ze een andere mening hebben
Ik heb nergens mensen uitgemaakt voor antisemiet,
omdat ze een andere mening hebben. Of je zit nou weer te liegen, of je toont zulks aan met een quote en verwijzing naar de context waar jouw hersencel denkt dat ik zulks geschreven heb. Och nee: niet liegen maar onwaarheid schrijven ... :roll:
.
.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Berjan schreef: 22 okt 2023 22:06 Je blijft de leugen maar herhalen. Met je legio kansen..
Maar al herhaal je de leugen dertig keer (daar ben je al bijna) het blijft een leugen. Of in elk geval niet de waarheid. Aangezien niet elke onwaarheid een leugen hoeft te zijn.
En:
Hamas bestaat ps sinds de jaren 80 en Israel onderdrukt de palestijnen al veel en veel langer. hoe verklaar je dit?
Je kunt het gewoon zelf nazoeken, maar "Leugen!", "Onwaarheid!" is telkens je argumentloze respons. In 1947 stelde de Verenigde Naties een tweestatenplan voor het land voor, waarin het land zou worden verdeeld in een Joodse en een Arabische staat, met een internationaal bestuurd Jeruzalem. De Joden aanvaardden het plan, maar de Arabische landen verwierpen het.

De Oslo-akkoorden waren een reeks overeenkomsten tussen Israël en de PLO met afspraken over zelfbestuur voor de Palestijnen -- een nieuw tweestatenplan. Maar de Palestijnen gaven voorkeur aan hernieuwde terroristische aanslagen op de Joden.

De Camp David-top gaf weer nieuwe perspectieven op vrede met een nieuw tweestatenplan, maar de Palestijnen kozen ervoor om een tweede Intifada te beginnen.

De Annapolis-conferentie gaf nogmaals de kans om tot een vredesakkoord te komen, maar weer kozen de Palestijnen voor terrorisme tegen Israel.

Het Kwartet voor het Midden-Oosten met o.a. de Verenigde Naties heeft zich ingezet voor een vreedzame oplossing van het conflict en heeft verschillende initiatieven ondernomen. Maar de Palestijnen gingen gewoon door met hun terrorisme.

Israel heeft zich telkens moeten verdedigen. Vanaf de Grootmoefti totaan de Hamas hebben de Palestijnen maar één ding voor ogen gehad: de vernietiging van de Joden. Ze hebben bewezen dat ze niet met minder genoegen nemen dan met het hele land, dat ze niet vreedzaam met Joden samen wensen te leven en daar plukken ze nu de zure vruchten van.
Zionist
Gesloten