Wel, uncle rat zal altijd op het tegendeel wijzen van waarop ik wijs. Dat is zijn sport.vegan-revolution schreef:Natuurlijk moeten figuren die vergelijkbare opvattingen hebben als de dader van de aanslag in Oslo goed in de gaten worden gehouden. Het heeft ook geen enkele zin om het gevaar van rechts-extremistische kant te bagatelliseren.Rereformed schreef:Wie de onnozele hans uithangt is is duidelijk. Extreem rechts en populisme gaan uiteraard altijd hand in hand, net als ooit extreem links en gepeupel.
Er werd echter hier door Blues-Bob het volgende gesuggereerd:
En dàt is nog steeds niet aangetoond. Wat Uncle Rat aanhaalt wijst eerder op het tegendeel. Dat is ook waar de discussie in de kern over ging.Blues-Bob schreef:Ik heb reeds eerder, hier vast ook wel, gesteld dat de dreiging van rechts extremistische kant welleens een belangrijkere bedreiging is voor de beschaafd samenlevende mens en de rechtstaat, dan de moslim extremistische dreiging.
Het heeft wat mij betreft weinig nut er een wedstrijdje van te maken welke gevaarlijker zou zijn. Maar als je er op staat: Ik woon in Scandinavië, en voor mij is het duidelijk: moslims zijn er maar weinig, in Noorwegen slechts 3% van de bevolking, en daar is van grof moslimgeweld eigenlijk nooit sprake geweest. Dus daar lig ik echt niet wakker van. Als ik een Noor was zou ik nu wel weten wie de gevaarlijkste voor mij was.