Tweede kamer praat over Libie

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Chronos
Ervaren pen

Re: Tweede kamer praat over Libie

Bericht door Chronos »

sarnian schreef:
BadAssChick schreef:ik denk dat nu gewoon het belangerijkste is om die 3 nederlandse soldaten terug te krijgen naar huis
Alhoewel de Libische vrijheid strijders het hierover niet met je eens zullen zijn, denk ik ook dat dat wel het NL doel moet zijn.
Soldaten zijn om te sterven.
Waar zijn ze anders voor?
BadAssChick schreef:.... ik denk dat het beste is om de ouders van die 3 jongens persoonlijk met khadaffi te laten praten...als vader tegen vader
Lijkt mij erg onverstandig dat te doen. Emoties zouden meer schade kunnen doen dan alle diplomaten kunnen goedmaken. Ik weet wel dat anno 2011 geduld een kort lontje heeft, maar Nederlanders moeten gewoon weer leren "dat geduld een schone zaak is" , zelfs in de era waarin snelle wens bevrediging op vrijwel onmiddellijke basis als vanzelfsprekend wordt ervaren.
:)
Gewoon wat familieleden van Khadaffi of hemzelf ontvoeren en dan uitwisselen.
Zo simpel.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Chronos schreef:Soldaten zijn om te sterven. Waar zijn ze anders voor?
Wat een domme opmerking... Ik stel voor dat jij je z.s.m. opgeeft als vrijwilliger in het NL leger.
Kan je zelf "aan den lijve" uitzoeken wat het doel van soldaten is.
Chronos schreef:Gewoon wat familieleden van Khadaffi of hemzelf ontvoeren en dan uitwisselen. Zo simpel.
Natuurlijk ... "Gewoon" even doen ... Zo simpel ...

Beste Chronos : als ik je opmerkingen hier zo lees, dan begin ik toch echt serieus aan jouw geestelijke gezondheid te twijfelen.

A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

sarnian schreef:
Chronos schreef:Soldaten zijn om te sterven. Waar zijn ze anders voor?
Wat een domme opmerking... Ik stel voor dat jij je z.s.m. opgeeft als vrijwilliger in het NL leger.
Kan je zelf "aan den lijve" uitzoeken wat het doel van soldaten is.
Snap je nu waarom de hollanders in Srebrenica niets deden? Waren niet bereid om te doden en te sterven.
Met zo een decadente mentaliteit kan men niets anders verwachten.
En nee, dank je, ik stel mij niet beschikbaar voor de incompetent en corrupt top van defensie die alleen aan zichzelf denkt.
Elementaire functie van de soldaat blijft: doden en gedood worden. Bevalt het je niet, doe dan wat anders.
Chronos schreef:Gewoon wat familieleden van Khadaffi of hemzelf ontvoeren en dan uitwisselen. Zo simpel.
Natuurlijk ... "Gewoon" even doen ... Zo simpel ...

Beste Chronos : als ik je opmerkingen hier zo lees, dan begin ik toch echt serieus aan jouw geestelijke gezondheid te twijfelen.

Dus omdat jij niet buiten je kaders kan denken is iemand anders ziek?
Wat zal er toch veel zieken zijn buiten je eigen beschermde kringetje.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Chronos schreef:Snap je nu waarom de hollanders in Srebrenica niets deden? Waren niet bereid om te doden en te sterven.
Helemaal verkeerd gezien. Als je slechts met geweren bent uitgerust, en er staat een klein leger tegen over je met tanks en zware wapens, en toegezegde luchtsteun blijft uit, dan komt er een moment dat een soldaat zijn opdracht neerlegt omdat hij er is om waar mogelijk te verdedigen, niet om gedood te worden.
Chronos schreef:Met zo een decadente mentaliteit kan men niets anders verwachten. En nee, dank je, ik stel mij niet beschikbaar voor de incompetent en corrupt top van defensie die alleen aan zichzelf denkt.
Veel loze woorden en aantijgingen om te verhullen dat jijzelf van het bange type bent, lijkt mij.
Chronos schreef:... Elementaire functie van de soldaat blijft: doden en gedood worden. Bevalt het je niet, doe dan wat anders.
Je eerdere woorden waren : "Soldaten zijn om te sterven. Waar zijn ze anders voor?". Dat was een debiele opmerking. De elementaire functie van iedere soldaat is de verdediging van de nationale bevolking. Dat daar doden bij kunnen vallen is iets heel anders dan dat "soldaten er zijn om te sterven".

Over het ontvoeren van Khadaffi of hem uit te wisselen (zo simpel) :
Chronos schreef:
Sarnian schreef:Beste Chronos : als ik je opmerkingen hier zo lees, dan begin ik toch echt serieus aan jouw geestelijke gezondheid te twijfelen.
Dus omdat jij niet buiten je kaders kan denken is iemand anders ziek? Wat zal er toch veel zieken zijn buiten je eigen beschermde kringetje.

Mijn "eigen kringetje" is helemaal niet beschermd. Wat een onzinnige opmerking !
Het lijkt mij eerder dat jij of in de IQ groep van Bonnie St Claire valt, of in een soort "Hollywood droomwereld" leeft.
Zeker is nu wel dat enige realiteitszin aan jou geheel vreemd is.

A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
Destinesia

Bericht door Destinesia »

sarnian schreef: Dat was een debiele opmerking - begin ik toch echt serieus aan jouw geestelijke gezondheid te twijfelen. Het lijkt mij eerder dat jij of in de IQ groep van Bonnie St Claire valt, of in een soort "Hollywood droomwereld" leeft. Zeker is nu wel dat enige realiteitszin aan jou geheel vreemd is.
Zo zo Sarnian. Wat een vuilbekkerij. Tegenwoordig tóch maar je toevlucht gezocht in "onbetamelijk gebruik van woorden"? :^o Daar was mijn: "zeikerd" van destijds niets bij. Haha maar het mooiste is: Je bent nog steeds een zeikerd! :lol:
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Destinesia schreef:Zo zo Sarnian. Wat een vuilbekkerij..//.. Daar was mijn: "zeikerd" van destijds niets bij. Haha maar het mooiste is: Je bent nog steeds een zeikerd!
En jouw reactie is geen vuilbekkerij ?
Zielig te zien hoe jij je frustraties na zoveel tijd zonder aanleiding opnieuw verwoord. Zit wel diep, niet?

Chronos postte wel degelijk debiele opmerkingen, een goede aanleiding om aan zijn geestelijke gezondheid te twijfelen. Je zal het wel goed met hem kunnen vinden ...

siger

Bericht door siger »

sarnian schreef:Chronos postte wel degelijk debiele opmerkingen, een goede aanleiding om aan zijn geestelijke gezondheid te twijfelen. Je zal het wel goed met hem kunnen vinden ...
Onnozelaar.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

sarnian schreef:
Chronos schreef:Snap je nu waarom de hollanders in Srebrenica niets deden? Waren niet bereid om te doden en te sterven.
Helemaal verkeerd gezien. Als je slechts met geweren bent uitgerust, en er staat een klein leger tegen over je met tanks en zware wapens, en toegezegde luchtsteun blijft uit, dan komt er een moment dat een soldaat zijn opdracht neerlegt omdat hij er is om waar mogelijk te verdedigen, niet om gedood te worden.
Hoezo verkeerd?
Uiteindelijk was het de angst voor de dood dat de leiding besloot over te geven.
Waren zij bereid te doden of te sterven?
Denk eens aan Alamo en Camerone.
Chronos schreef:Met zo een decadente mentaliteit kan men niets anders verwachten. En nee, dank je, ik stel mij niet beschikbaar voor de incompetent en corrupt top van defensie die alleen aan zichzelf denkt.
Veel loze woorden en aantijgingen om te verhullen dat jijzelf van het bange type bent, lijkt mij.
Jij mag dat best zo over denken. Ik zit er niet mee.
Chronos schreef:... Elementaire functie van de soldaat blijft: doden en gedood worden. Bevalt het je niet, doe dan wat anders.
Je eerdere woorden waren : "Soldaten zijn om te sterven. Waar zijn ze anders voor?". Dat was een debiele opmerking. De elementaire functie van iedere soldaat is de verdediging van de nationale bevolking. Dat daar doden bij kunnen vallen is iets heel anders dan dat "soldaten er zijn om te sterven".
Wat denk je dat zou gebeuren als er gevochten wordt?
Uiteindelijk zijn ze om te sterven voor hun plicht.
Mijn "eigen kringetje" is helemaal niet beschermd. Wat een onzinnige opmerking !
Het lijkt mij eerder dat jij of in de IQ groep van Bonnie St Claire valt, of in een soort "Hollywood droomwereld" leeft.
Zeker is nu wel dat enige realiteitszin aan jou geheel vreemd is.

Realiteit wordt gemaakt door mensen die zich niet aan bestaande regels conformeren.
Oplossingen staan namelijk niet in schoolboekjes, je kan het niet opzoeken.
Wat jij wilt is dat de rest van de wereld zich gedraagt naar jouw denkbeelden. Zo zit het niet in elkaar.
:lol:
Laatst gewijzigd door Chronos op 10 mar 2011 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Destinesia

Bericht door Destinesia »

sarnian schreef:En jouw reactie is geen vuilbekkerij ?
Ja openlijk. Lulhannes! :lol:
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

jongens jongens wat zijn jullie weer aardig voor mekaar,ik begin zo langzamerhand te denken dat dit forum bedoeld is om anderen te beledigen als men anders denkt en vindt

ten eerste soldaten zijn niet om te sterven,maar als verdediging voor eigen volk, ik vraag me af Chronos zou jij zonder blikken of blozen jonge jongens het slagveld op sturen zodat ze gedood kunnen worden door de vijand, hoe zou je je dan verantwoorden tegenover hun ouders,zou je dan ook zeggen soldaten zijn er om te doden en gedood te worden...
in veel landen in het midden-oosten hebben die jonge jongens geen keus en worden ze gedwongen om te vechten en reken maar dat ze bang zijn ,en wat dacht je van hun ouders...

t valt mij wel op dat Rutte als MP niet zelf zo kordaat is om naar khadaffi zelf toe te gaan en die nederlandse jongens terug te halen....veel dreigen ,maar verders niks doen

en ik blijf zeggen dat de ouders zelf moeten gaan praten met khadaffi...als vader tegen vader/opa
als ik het geld had gehad voor een ticket zou ik zelf met de oude man gaan praten...khadaffi is een bedoein en in mijn ervaring in tsavo heb ik altijd gemerkt dat er met bedoeiinen goed te praten valt en ach khadaffi is al aardig op leeftijd...
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

BadAssChick schreef:
ten eerste soldaten zijn niet om te sterven,maar als verdediging voor eigen volk, ik vraag me af Chronos zou jij zonder blikken of blozen jonge jongens het slagveld op sturen zodat ze gedood kunnen worden door de vijand, hoe zou je je dan verantwoorden tegenover hun ouders,zou je dan ook zeggen soldaten zijn er om te doden en gedood te worden...
Je kan het zo mooi maken als je het wilt, de realiteit is anders.
Kijk naar de geschiedenis, uiteindelijk moet soldaten doden of gedood worden.
Kijk wat Stalin deed tegen zijn eigen mensen om de oorlog te winnen, schokkend niet? Wat was het andere alternatief?
Waarom zal ik verantwoording moeten afleggen aan de ouders?
Hun zoon/dochter is op vrijwillig basis militair geworden, aanvaard dan ook de consequenties.
Of kies een ander beroep, bankier of zo.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

@"BadAssChick" Kijk nou toch : Chronos hield zich gelukkig nog net in, anders had jij de schuld gekregen van wat Stalin deed tegen zijn eigen mensen om de oorlog (WW2) te winnen.

Wat Chronos niet kan bedenken met die lege ruimte tussen zijn oren is dat heel veel soldaten over al die jaren geen keuze hadden, en gedwongen militair werden (oproepen, dienstplicht, dwang).
En ook de huidige Nederlandse vrijwillige en beroeps militair doen dat niet om er aan te sterven, maar om te verzekeren dat de lokale burgerbevolking beschermd wordt tegen invallers. En ik ben al die militairen dan ook dankbaar voor hun inzet met gevaar voor eigen leven.

Chronos ziet dat anders, maar ja .... teveel lege ruimte tussen die oren ....

Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

sarnian schreef:@"BadAssChick" Kijk nou toch : Chronos hield zich gelukkig nog net in, anders had jij de schuld gekregen van wat Stalin deed tegen zijn eigen mensen om de oorlog (WW2) te winnen.

Wat Chronos niet kan bedenken met die lege ruimte tussen zijn oren is dat heel veel soldaten over al die jaren geen keuze hadden, en gedwongen militair werden (oproepen, dienstplicht, dwang).
En ook de huidige Nederlandse vrijwillige en beroeps militair doen dat niet om er aan te sterven, maar om te verzekeren dat de lokale burgerbevolking beschermd wordt tegen invallers. En ik ben al die militairen dan ook dankbaar voor hun inzet met gevaar voor eigen leven.

Chronos ziet dat anders, maar ja .... teveel lege ruimte tussen die oren ....

Ah ha, dit is zeker vrouwen logica. :lol:
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

Chronos schreef:
BadAssChick schreef:
Je kan het zo mooi maken als je het wilt, de realiteit is anders.
Kijk naar de geschiedenis, uiteindelijk moet soldaten doden of gedood worden.
Kijk wat Stalin deed tegen zijn eigen mensen om de oorlog te winnen, schokkend niet? Wat was het andere alternatief?
Waarom zal ik verantwoording moeten afleggen aan de ouders?
Hun zoon/dochter is op vrijwillig basis militair geworden, aanvaard dan ook de consequenties.
Of kies een ander beroep, bankier of zo.
ik ken de geschiedenis ,heb ik van jou geen les voor nodig ,ik heb er eindexamen in gedaan
en daarnaast zoals jij schreef dat soldaten doden of gedood moeten worden...alsof ze voor niks anders goed zijn ,je gaat voorbij aan het feit dat er veel soldaten gedwongen/opgeroepen zijn,ze hadden geen keus ....en ja als jij iemand de oorlog in stuurt omdat je er zelf geen vuile handen aan wil krijgen zal je je moeten verantwoorden tegenover de familie van een gevallen soldaat

ik zelf heb een zoon van 12 en ik zou niet willen dat hij soldaat werdt ,en stel dat hij gedwongen zou worden of opgeroepen zou ik me er met hand en tand tegen verzetten,mijn kinderen worden geen kanonnen vlees ,en gelukkig is in nederland de dienstplicht afgeschaft ,maar helaas in vele andere landen nog niet ,en leg dat maar in die landen is uit aan ouders van gestorven jongens
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

BadAssChick schreef: ik ken de geschiedenis ,heb ik van jou geen les voor nodig ,ik heb er eindexamen in gedaan
Blijkbaar heb je er weinig van geleerd.
en daarnaast zoals jij schreef dat soldaten doden of gedood moeten worden...alsof ze voor niks anders goed zijn ,je gaat voorbij aan het feit dat er veel soldaten gedwongen/opgeroepen zijn,ze hadden geen keus ....
Zij hebben inderdaad geen keus dan doden en gedood worden. De rest is bijzaak.
Men moet het beroep toch een beetje interessant maken om voldoende sukkels te kunnen ronselen?
Beetje cru maar de waarheid is hard. Alleen de generaals halen hun pensioen tijdens een oorlog.
En hoe vaak maken zij fouten, zoals in WOI, hoeveel mensen hebben zij niet laten afslachten omdat zij iets hebben geleerd dat niet meer klopte?
en ja als jij iemand de oorlog in stuurt omdat je er zelf geen vuile handen aan wil krijgen zal je je moeten verantwoorden tegenover de familie van een gevallen soldaat
Ken jij dan personen die verantwoording hadden afgelegd voor de dode soldaten? Zo weinig...zo weinig.
Please grow up.
ik zelf heb een zoon van 12 en ik zou niet willen dat hij soldaat werdt ,en stel dat hij gedwongen zou worden of opgeroepen zou ik me er met hand en tand tegen verzetten,mijn kinderen worden geen kanonnen vlees ,en gelukkig is in nederland de dienstplicht afgeschaft ,maar helaas in vele andere landen nog niet ,en leg dat maar in die landen is uit aan ouders van gestorven jongens
Er valt weinig uit te leggen. Die hebben gewoon pech.
Plaats reactie