Het woord is trouwens almah. Waarschijnlijk komt het uit Oosterse mysteriegodsdiensten. Een mooi patroon is herkenbaar in de lijn Isis en Osiris, Ishtar en Tammuz. Als je je klassiekers kent dan zie je diverse aspecten terugkeren in de kunst/literatuur. Waar een onderverdeling in gemaakt. Bijvoorbeeld de Sedes Sapientiae; correleert met de Isis met Horus (op schoot) beeldjes. De originele betekenis van een bevrijdingsfiguur is ook minder gemakkelijk te plaatsen. Simpelweg "gezalfde' is kort door de bocht. Je moet de stroming weten en de culturele context. Het politieke krachtenveld speelt ook een rol. Dus in de Misjna, Targoemiem zit je met een andere gedaante dan in bijvoorbeeld in de apokalyps van Ezra.gotan schreef: Deze ossuarium-cluster zou in de eerste plaats de mythe van deze ' verrijzenis ' onderuit halen. Ik dacht niet zozeer aan de onbevlektheid van Maria, wat uit Helleense religies gehaald is. Alle zonen van goden moesten uit een maagd geboren worden. Het Hebreeuwse woord ( almach ) dat Matteüs als ' maagd ' in zijn Griese vertaling overneemt, betekent eigenlijk ' jonge vrouw '.
Laat ook duidelijk zijn dat Jezus voor mij geen een of andere profeet was. Zo naïef ben ik niet. Hij was een van de mislukte pogingen om een joodse messias op de troon te krijgen en de Romeinen er uit te schoppen. Ik hoop dat je de orriginele betekenis van ' messias ' kent.
Opstanding van Jezus realistsch?
Moderator: Moderators
Re: Opstanding van Jezus realistsch?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
O kijk, wát een verdienste; en schrijffoute van me in het woord Almah . Waw! En de rest is hier ook al ten moede gepost, dacht ik zo. Verder nog iets nieuws te melden ? En het is Ishtar hoor, en niet Isthtar.PietV. schreef:Het woord is trouwens almah. Waarschijnlijk komt het uit Oosterse mysteriegodsdiensten. Een mooi patroon is herkenbaar in de lijn Isis en Osiris, Ishtar en Tammuz. Als je je klassiekers kent dan zie je diverse aspecten terugkeren in de kunst/literatuur. Waar een onderverdeling in gemaakt. Bijvoorbeeld de Sedes Sapientiae; correleert met de Isis met Horus (op schoot) beeldjes. De originele betekenis van een bevrijdingsfiguur is ook minder gemakkelijk te plaatsen. Simpelweg "gezalfde' is kort door de bocht. Je moet de stroming weten en de culturele context. Het politieke krachtenveld speelt ook een rol. Dus in de Misjna, Targoemiem zit je met een andere gedaante dan in bijvoorbeeld in de apokalyps van Ezra.gotan schreef: Deze ossuarium-cluster zou in de eerste plaats de mythe van deze ' verrijzenis ' onderuit halen. Ik dacht niet zozeer aan de onbevlektheid van Maria, wat uit Helleense religies gehaald is. Alle zonen van goden moesten uit een maagd geboren worden. Het Hebreeuwse woord ( almach ) dat Matteüs als ' maagd ' in zijn Griese vertaling overneemt, betekent eigenlijk ' jonge vrouw '.
Laat ook duidelijk zijn dat Jezus voor mij geen een of andere profeet was. Zo naïef ben ik niet. Hij was een van de mislukte pogingen om een joodse messias op de troon te krijgen en de Romeinen er uit te schoppen. Ik hoop dat je de orriginele betekenis van ' messias ' kent.
Goed dat je dit doorgeeft. Ga het gelijk veranderen.gotan schreef: En het is Ishtar hoor, en niet Isthtar.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Het staat wel in de kranten hoor.lanier schreef:Als dit allemaal zo overduidelijk was, dan was het toch het grootste nieuws ooit geweest? Waarom heeft het dan nooit groot in de kranten gestaan?Dat dit een zeer interessante kwestie is, kan men niet ontkennen. Maar blijkbaar giet men hier het badwater reeds weg voor het kind gewassen is
http://www.aolnews.com/2010/10/05/judge ... ery-trial/[/quote]
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
[/quote]Fishhook schreef:Het staat wel in de kranten hoor.lanier schreef:Als dit allemaal zo overduidelijk was, dan was het toch het grootste nieuws ooit geweest? Waarom heeft het dan nooit groot in de kranten gestaan?Dat dit een zeer interessante kwestie is, kan men niet ontkennen. Maar blijkbaar giet men hier het badwater reeds weg voor het kind gewassen is
http://www.aolnews.com/2010/10/05/judge ... ery-trial/
Dank je van harte voor het opvissen van dit artikel. Duidelijk dat hier wél een complot achter zit. Als Golan niet wordt veroordeeld voor het doodrijden van een oud vrouwtje in een rolstoel, dan toch voor die twee egels en een zwerfkat. Ik zou nu wel eens de mening van Skepsis willen weten.
Wat ik bedoelde is dat wanneer er geen speld tussen te krijgen was dat dit nieuws een enorme impact zou moeten hebben gehad en dat is niet gebeurd. Ik kan me een documentaire herinneren waaruit bleek dat niet eens zeker is wat er nu precies staat geschreven. Er is geen overduidelijk bewijs en dus moet men maar geloven wat men wil.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
En hoe weet jij dat er geen overduidelijk bewijs is ? Is dit ook gebaseerd op die documentaire of heb je er nog info over opgedaan ? Zeker is dat die cover up campagne uitstekend heeft gewerkt. Ik hoop dat, als je ooit wordt beticht van iets en er is zoveel bewijs tegen je als men nu bewijs van echtheid heeft over deze ossuaria, zal je geen kans maken op vrijspraak.lanier schreef:Wat ik bedoelde is dat wanneer er geen speld tussen te krijgen was dat dit nieuws een enorme impact zou moeten hebben gehad en dat is niet gebeurd. Ik kan me een documentaire herinneren waaruit bleek dat niet eens zeker is wat er nu precies staat geschreven. Er is geen overduidelijk bewijs en dus moet men maar geloven wat men wil.
Weet je wat hier een probleem is ? Gezien ik met zoiets af kom als het familiegraf van de Notzri - familie, denken de atheïsten direct dat ik een gelovige ben. Raar he ? En de gelovigen hebben ook een probleem; als dat het familiegraf is, en Jezus is niét verrezen en hij is dan nog met die hoer getrouwd en heeft daar nog een kind bij ? .. Kan niet, uit !! Kan ook niet dat die daarin is gevonden om reden dat ie verrezen is. Allee, nu gij weer
Volgens mij heeft NGC die documentaire uitgezonden. Is vast nog wel ergens te vinden en te bekijken. Er is nu eenmaal geen overduidelijk bewijs.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
-
Jinny
Volgens mij vergeet jij nog steeds dat het al dan niet echt zijn van dat kissie geen probleem vormt, anders dan voor gelovigen.
Dan heeft er een half zwakzinnige profeet rondgehobbeld, die waren er meer in die tijd.
Dat maakt de claim van de beminde gelovigen nog niet waar.
Dan heeft er een half zwakzinnige profeet rondgehobbeld, die waren er meer in die tijd.
Dat maakt de claim van de beminde gelovigen nog niet waar.
Nogmaals, wat geeft jou het recht hier te kalken dat er geen overduidelijk bewijs van echtheid is ? Waar ben je bang van ??lanier schreef:Volgens mij heeft NGC die documentaire uitgezonden. Is vast nog wel ergens te vinden en te bekijken. Er is nu eenmaal geen overduidelijk bewijs.
Wat mij het recht geeft?
Eh, misschien moet je dit eerst eens even goed lezen:
http://en.wikipedia.org/wiki/James_Ossuary
In het aangedragen artikel van aolnews kun je ook nog eens lezen dat de rechter moeilijk een uitspraak kon doen (naar eigen zeggen) wanneer de geleerden er het niet over eens waren of het nu om een vervalsing ging of niet.
Hoezo moet ik ergens bang voor zijn? Ik interpreteer de gegevens en kom tot de conclusie dat er geen overeenstemming is of het nu een vervalsing is of niet. Het gaat er dus om wat de geleerden erover zeggen en niet wat ik er graag van zou willen maken.
In het aangedragen artikel van aolnews kun je ook nog eens lezen dat de rechter moeilijk een uitspraak kon doen (naar eigen zeggen) wanneer de geleerden er het niet over eens waren of het nu om een vervalsing ging of niet.
Hoezo moet ik ergens bang voor zijn? Ik interpreteer de gegevens en kom tot de conclusie dat er geen overeenstemming is of het nu een vervalsing is of niet. Het gaat er dus om wat de geleerden erover zeggen en niet wat ik er graag van zou willen maken.
Lijkt goed te werken, alle aandacht naar dat ene ossuarium richten, alhoewel het wél is opgetekend door het IAA bij de inventaris van volgende cluster:lanier schreef:Wat mij het recht geeft?
80/500: Mariamne e mara
80/501: Jehuda bar Yehsua
80/502: Mattheüs ( voor alle duidelijkheid : dit is niet de evnagelist )
80/503: Yeshua bar Jehosef
80/504: Jehosef ( Yosa of Yose : Jozef )
80/505: Maria
80/506-509: onleesbaas
Hoe gaan we dat nu verklaren he ? Allemaal vervalsingen ?
-
Jinny
Wat ik al een paar keer vermelde, wat is het effect?
Daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven.
Daar heb je nog steeds geen antwoord op gegeven.
Ach, we hebben te maken met een expert die zelf de kist onderzocht heeft, wel bekend staat binnen het vakgebied en meer weet dan de andere geleerden...Hoe gaan we dat nu verklaren he ? Allemaal vervalsingen ?
Is dat alles wat je daar op kunt verzinnen ? Moet ik mijn tijd hier ook niet verder insteken.lanier schreef:Ach, we hebben te maken met een expert die zelf de kist onderzocht heeft, wel bekend staat binnen het vakgebied en meer weet dan de andere geleerden...Hoe gaan we dat nu verklaren he ? Allemaal vervalsingen ?