Evangelisatiehoekje waar Surrendered kan ge/overtuigen

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Surrendered
Ervaren pen

Re: Evangelisatiehoekje waar Surrendered kan ge/overtuigen

Bericht door Surrendered »

lanier schreef:Als Allah alles volgens bepaalde wetten en regels heeft gemaakt en alledag verloopt nu ordelijk, wat is dan nu de taak van Allah? Zich druk maken over simpele mensen in het onmetelijke heelal? Iets anders zit er blijkbaar niet op...
Op dit moment zit Allah jou te helpen om de goede weg te vinden, door atheïsten zoals jullie met een puber van 14 te laten overtuigen. Zie hoe groot de Almacht is.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Surrendered op 10 okt 2010 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
"Kullu nefsun za'i gattu mevt"
Elke nafs zal de dood proeven.
Surrendered
Ervaren pen

doctorwho schreef:Surrendered,

Kan je eens inhoudelijk reageren op mijn posting en ook op die van Rereformed in plaats van te gaan vertellen hoe groot de door jou aangedragen schepper is waarin het bewijs ligt in diens werken. Je lijkt zo warempel wel een van kaft tot kaft christen enkel met een andere versie tussen de kaften.
nb de door jou aangedragen schepper heb je niet op je harde schijf tussen je oren meegekregen maar is je achteraf ingefluiterd door derden. Ik heb deze influistering gemist of weerlegd.
Maar graag dus eerst een reactie op zowel mijn als Rereformed's voorgaande posting alvorens verder te gaan in deze draad.
Kan je aub jou reactie(s) in vr(a)ag(en) stellen?
Surrendered
Ervaren pen

Re: Het bestaan van een Schepper

Cluny schreef:
Surrendered schreef:Maar de kans dat er een Schepper bestaat, is groter dan dat ie niet bestaat. Toch?
Vervelend.
Eindig ik mijn reactie in een onredelijk topic van een hardnekkige en ongeneeslijke woestijngelovige met Klaar! en dan reageer ik toch, met deze erbij zelfs 2 keer.
Dat jij het moeilijk had met een puber van 14 :lol: :lol: :lol:
vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn »

[quote]Wat ik als eerst had geschreven had ik niet echt goed opgeschreven, daarom dat ik het opnieuw schrijf. Die "koning" is wel aanwezig, maar wij merken Hem niet. Hij heeft engelen geschapen die verschillende opdrachten hebben. Die Hem informeren net als ambtenaren etc. En ook al zijn die engelen er niet, is het denken dat de Almacht die alles heeft geschapen niet kan zien wat Zijn schepsels doen.Surrendered
Regular

Wat een kromme redenatie.

Wat heb je nou aan iemand die wel aanwezig is maar waar je niets van merkt!

Als ik mijn kinderen regels voor schrijf en ze merken niets aan me als ze die regels overtreden, dan zijn die regels zinloos en is mijn aanwezigheid ook zinloos. Zelfs als hun vriendjes me dingen over hun doorvertellen en ik doe er niets mee. Ze kunnen dan wel denken: mama weet wel wat we doen, maar het heeft toch geen consequenties. Ze doet er niets mee. Waarom zullen wij ons er dan aan houden!

Wat voor consequenties heeft het voor jou als je je niet aan de regels houd? je wordt hooguit gestraft door je medegelovige. Niet door degene die de regels opgesteld heeft.

alsof mijn kinderen getraft worden door hun vriendjes, en ik laat niets van mij horen of merken.

Ik zou een slechte moeder wezen die het "werk" aan een ander overlaat. Ik zou zélf op moeten treden!

als ik me niet persoonlijk met het welzijn van mijn kinderen bezig houd, maar het aan anderen overlaat, ben ik schijnbaar met iets anders bezig of ik ben gewoon dood. Besta gewoon niet. Waar is god? Wat is hij aan het doen? Met iets anders bezig? Bestaat hij gewoon niet? Tijd voor zijn "kinderen"heeft hij in ieder geval niet! Dat laat hij aan anderen over.
Laatst gewijzigd door vuurdoorn op 10 okt 2010 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Dit soort gepraat daar schaamt Surrendered's Imam zich zelfs nog voor ben ik bang. Ik lees al een paar dagen mee en wil hem niet óók nog vermoeien met mijn flauwe bijdragen. Deze 'discussie' is zand naar de Sahara brengen. Hopelijk dient zich een wat meer volwassen moslim zich aan voor een normaal gesprek. Kan dit eigenlijk niet gewoon naar "de prullenbak"? Er hoort een slot op.
Surrendered
Ervaren pen

vuurdoorn schreef:
Wat ik als eerst had geschreven had ik niet echt goed opgeschreven, daarom dat ik het opnieuw schrijf. Die "koning" is wel aanwezig, maar wij merken Hem niet. Hij heeft engelen geschapen die verschillende opdrachten hebben. Die Hem informeren net als ambtenaren etc. En ook al zijn die engelen er niet, is het denken dat de Almacht die alles heeft geschapen niet kan zien wat Zijn schepsels doen.Surrendered
Regular

Wat een kromme redenatie.

Wat heb je nou aan iemand die wel aanwezig is maar waar je niets van merkt!

Als ik mijn kinderen regels voor schrijf en ze merken niets aan me als ze die regels overtreden, dan zijn die regels zinloos en is mijn aanwezigheid ook zinloos. Zelfs als hun vriendjes me dingen over hun doorvertellen en ik doe er niets mee. Ze kunnen dan wel denken: mama weet wel wat we doen, maar het heeft toch geen consequenties. Ze doet er niets mee. Waarom zullen wij ons er dan aan houden!

Wat voor consequenties heeft het voor jou als je je niet aan de regels houd? je wordt hooguit gestraft door je medegelovige. Niet door degene die de regels opgesteld heeft.

alsof mijn kinderen getraft worden door hun vriendjes, en ik laat niets van mij horen of merken.

Ik zou een slechte moeder wezen die het "werk" aan een ander overlaat. Ik zou zélf op moeten treden!

En zo is god een slechte god die het werk aan een ander overlaat! Hij is wel aan wezig, weet ervan, maar grijpt niet in!
Gelovigen zeggen toch altijd dat de Schepper barmhartig is? Ben jij niet barmhartig? De Schepper is de meest barmhartig in het heelal. De Barmhartige.

Plus word je, wanneer je dood bent, gestraft om je zonden en daarna ga je in de hemel. Daarom ook dat er in de Islam wordt gezegd dat deze wereld een test is en de hemel je beloning is. En je straf de Hel is.

Maar je moet niet denken dat iedereen die zonden heeft allemaal naar de Hel gaan. Zonder twijfel is Hij de Barmhartige.
Surrendered
Ervaren pen

Destinesia schreef:Dit soort gepraat daar schaamt Surrendered's Imam zich zelfs nog voor ben ik bang. Ik lees al een paar dagen mee en wil hem niet óók nog vermoeien met mijn flauwe bijdragen. Deze 'discussie' is zand naar de Sahara brengen. Hopelijk dient zich een wat meer volwassen moslim zich aan voor een normaal gesprek. Kan dit eigenlijk niet gewoon naar "de prullenbak"? Er hoort een slot op.
:)
Juist andersom. Ook al ben ik 14, moet ik wel serieus worden genomen. Je moet mij niet onderschatten(geen idee of je dat doet), alleen omdat ik 14 ben. Ik kan best wel erg zijn :evil3:
Surrendered
Ervaren pen

Beste forumers,

Ok. Ik stop er mee. Jullie deugen niet. We hebben veel gediscussieerd, maar jullie deugen toch niet. Mensen(cluny) kunnen niet eens met een puber van 14 gaan discussiëren. Dit is niet de juiste discussie pagina welke ik zocht.

Een fijne dag verder,
Ahmet
vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn »

ik zou barmhartig zijn als ik mijn kinderen op hetzelfde moment straf! En daarna als ze straf hebben gehad weer vrolijk met ze verder gaan.

ik zou zeer onbarnhartig zijn als ik ze niet op dat moment straf, dus niet ingrijp en ze 50 jaar later er ineens een eeuwig durende straf voor geven!

door niet op hetzelfde moment te straffen geef je eigenlijk aan dat het goed is wat ze doen. en het is ontzettend oneerlijk om ze jaren later, op een moment dat ze er niets meer aan kunnen veranderen, ze alsnog zeer zwaar te straffen!
Surrendered
Ervaren pen

En als jullie nu beginnen met schelden, is het een bewijs dat jullie er niet tegen kunnen, en geen manieren hebben geleerd. En dat ik gelijk heb!

VAARWEL!
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Een aantal kinderen wordt verteld van het bestaan van Sinterklaas, kabouters en de tandenfee. Zodra ze daar zelf over gaan nadenken komen ze erachter dat deze figuren bedacht zijn door mensen.
Een aantal kinderen wordt verteld van het bestaan van een schepper. Zodra ze daar zelf over gaan nadenken komen ze erachter dat deze figuur bedacht is door mensen.
Een aantal kan dat zelf kennelijk niet bedenken en blijft in het laatste geloof steken.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Skepke
Forum fan

Bericht door Skepke »

Surrendered schreef:
Skepke schreef:
Surrendered schreef:Daar de Schepper geen gelijke en geen tegenpool heeft, is het verstand niet in staat om Hem te bevatten. De Schepper lijkt op niets wat zich in het heelal bevindt, waarmee wij Hem kunnen vergelijken.
Is satan (shaytaan) niet de tegenpool van de schepper ?
Nee. De schepsel van een Schepper kan nooit zijn tegenpool zijn.

Bron dat het zo is?
Het was een vraag, meer niet.
Dus de schepper heeft een satan geschapen.
Nu volg ik weer.
Surrendered
Ervaren pen

kiks schreef:Een aantal kinderen wordt verteld van het bestaan van Sinterklaas, kabouters en de tandenfee. Zodra ze daar zelf over gaan nadenken komen ze erachter dat deze figuren bedacht zijn door mensen.
Een aantal kinderen wordt verteld van het bestaan van een schepper. Zodra ze daar zelf over gaan nadenken komen ze erachter dat deze figuur bedacht is door mensen.
Een aantal kan dat zelf kennelijk niet bedenken en blijft in het laatste geloof steken.

Groet

kiks
Ik heb ook gehoord over kabouters, en denk wel dat ze bestaan.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Surrendered schreef:Maar graag dus eerst een reactie op zowel mijn als Rereformed's voorgaande posting alvorens verder te gaan in deze draad.
Kan je aub jou reactie(s) in vr(a)ag(en) stellen?[/quote]

De vraag was om op op de berichten van mij en Rereformed in te gaan.
In beide worden eigenschappen van de schepper besproken die dan wel het scheppen overbodig maken dan wel het aanbidden van deze vermeende schepper. Lees de betreffende berichten rustig door en kom dan met je inhoudelijke reactie hierop. Zo duidelijker?

Ik lees net in een latere reactie van je dat je er vandoor gaat. Succes met opgroeien
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Surrendered
Ervaren pen

doctorwho schreef:
Surrendered schreef:Maar graag dus eerst een reactie op zowel mijn als Rereformed's voorgaande posting alvorens verder te gaan in deze draad.
Kan je aub jou reactie(s) in vr(a)ag(en) stellen?
De vraag was om op op de berichten van mij en Rereformed in te gaan.
In beide worden eigenschappen van de schepper besproken die dan wel het scheppen overbodig maken dan wel het aanbidden van deze vermeende schepper. Lees de betreffende berichten rustig door en kom dan met je inhoudelijke reactie hierop. Zo duidelijker?[/quote]
Dank u wel
Plaats reactie