Aan de HAMAS-fellowtravellers alhier

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

MOODY BLUE
Diehard

Re: Aan de HAMAS-fellowtravellers alhier

Bericht door MOODY BLUE »

Jagang schreef:
MOODY BLUE schreef:Ik heb je hier nog niet zien klagen over de islamitische landen ndie atheïsten en christenen/joden/hindoes/ achmadya gelovigen ovr de kling jagen,
Daar zijn al genoeg topics aan gewijd, en dit topic ging over het bestaansrecht van Israël, dus is het logisch dat het zwaartepunt van de aandacht ook rond Israël ligt.
hen onderdrukken en als je een weeshuis runt je eruitgegooid wordt omdat men bang is dat je de kindereen infecteert met jouw gedachten.

Wie voert oorlog tegen wie?
Dus het voornaamste bestaansrecht van Israël zijn eigenlijk de nabije Islamitische landen, begrijp ik dat goed?

Je hebt vast wel betere argumenten om het bestaansrecht van Israël kenbaar te maken, dan alleen haat jegens de ander.
Die Arabieren/Palestijnen maken alle joden/Israëli's af als ze de kans krijgen.
Ik heb zo'n vermoeden dat dat twee kanten op werkt, bij sommigen.
Nee dezelfde argumenten, het is een strijd om het naakte bestaan en daarbij vallen doden, dat gebeurt in elk conflict.

Zodra een Hamas en Hezbollah/Syrië/Iran Israel erkennen als soevereine staat, dan pas kan er echt druk gezet worden op Israel.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

MNb schreef:Zie boven. MOODY BLUE maakte de koppeling tussen zijn islamhaat en Israël. Hij impliceert daarmee het gebruik van geweld.
Ik lees in het aangehaalde citaat niet dat MOODY BLUE dreigt geweld te gaan gebruiken.
Overigens ben ik ook pro-Israël, vooral omdat ik Hamas zo'n enge club vindt. Raad eens: vinden mijn islamitische naasten ook. Het is de gelijkstelling Hamas = hele Islam waar ik tegen protesteer en helemaal als dat een gewelddadige strijd tegen het hele geloof inhoudt.
Feit is dat een overgrote meerderheid van de mohammedanen sympathiseren met Hamas. Of is er zoiets als een Een Ander Islamitisch Geluid, een islamitische versie van Een ander Joods Geluid? Ja, een enkeling zoekt toenadering tot de joden. Maar die 'verlichte islamieten' worden bedreigd door hun geloofsgenoten.
Omgekeerd protesteer ik net zo hard - vraag Paul Delfgaauw maar eens - tegen de gelijkstelling joodse religie = joodse etniciteit = Staat Israël. Het verontrust me zeer dat eeuwen geloofsvervolgingen van allerlei soort zoveel mensen nog steeds niet beseffen waar dat toe leidt.
Met die gelijkstelling 'joodse religie = joodse etniciteit = Staat Israël' is zo ongeveer de helft van joden het ook niet eens. Joden werden en worden over het algemeen niet vervolgd wegens hun religie, maar wegens hun etniciteit. Geloofsvervolging is heden ten dage nog slechts bij uitstek een specialiteit van de islam.
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

MOODY BLUE schreef:Zodra een Hamas en Hezbollah/Syrië/Iran Israel erkennen als soevereine staat, dan pas kan er echt druk gezet worden op Israel.

Hear hear =D>
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

MOODY BLUE schreef:Nee dezelfde argumenten, het is een strijd om het naakte bestaan en daarbij vallen doden, dat gebeurt in elk conflict.
(En wat koesteren we dat toch..)

Maar wie is dit eeuwigdurende conflict begonnen dan?
Waarom moest Israël zo nodig opnieuw uit de grond worden gestampt, vele eeuwen na dato?
Wat verschaft hen na een paar decennia meer recht op een stuk grond in het Midden-Oosten dan de anderen die daar in tussentijd inmiddels al eeuwen hebben geleefd?
Zodra een Hamas en Hezbollah/Syrië/Iran Israel erkennen als soevereine staat, dan pas kan er echt druk gezet worden op Israel.
Druk zetten op het Israël waarvan je een groot voorstander bent?
Ik ben je hier even kwijt, vrees ik.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Ongeloveloos: Dit kan echt niet. Hiervoor krijg je een waarschuwing! (niet hierover jammeren in deze draad!) http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 20#p222120
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
siger

Bericht door siger »

The Prophet schreef:
siger schreef:het moslimprobleem
Stel je eens voor dat hier "het jodenprobleem" stond.
Dat kan ik me wel voorstellen, maar dat staat er niet.

Er is geen enkele vergelijking mogelijk tussen wat de nazi's het jodenprobleem noemden, en het probleem dat vandaag bestaat tussen de Westerse cultuur en de islam. Absurd om iemand te verwijten dat als hij iets anders gezegd zou hebben....

Kom zeg, dat weet je wel, je dacht gewoon een opening te zien om me een stamp onder de gordel te verkopen. Als iemand anders me dat in de schoenen zou proberen te draaien zou ik zwaar verontwaardigd zijn. Gelukkig raakt jouw soort posts me stilaan minder dan lelijk behang. Je bent zielig.

edit: nee je bent niet zielig. Dit is smerig, zelfs van jou.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Als je de term "moslimprobleem" gebruikt, suggereer je dus dat iedere moslim een probleem is.
siger schreef:en het probleem dat vandaag bestaat tussen de Westerse cultuur en de islam.
Dat probleem is er niet. Er is wel een probleem met islamitisch fundamentalisme, maar dat is niet hetzelfde.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

The Prophet schreef:Als je de term "moslimprobleem" gebruikt, suggereer je dus dat iedere moslim een probleem is.
siger schreef:en het probleem dat vandaag bestaat tussen de Westerse cultuur en de islam.
Dat probleem is er niet. Er is wel een probleem met islamitisch fundamentalisme, maar dat is niet hetzelfde.
Welnee, jôh!
Jij bent degene die lekker aan het suggereren is geslagen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
siger

Bericht door siger »

Je suggereerde dat ik evengoed "jodenprobleem" had kunnen zeggen als "moslimprobleem".

Al wie een beetje schoolse geschiedenis kent weet dat je met "jodenprobleem" refereerde naar de Judenfrage en de Endlösung. Een bewuste en slinkse suggestie om mij mee te besmeuren.

Je weet heel goed dat het mij enkel om mensenrechten te doen is, of ik nu over moslims of anderen schrijf. Terwijl je dit weet aarzel je niet om mijn woorden te doen klinken alsof ik pleit voor de gruwelijkste vorm van overtreding van mensenrechten. Je wist dat dat een lasterlijke leugen was toen je het schreef, en je weet dat ook terwijl je nu je eigen woorden verdraait:
The Prophet schreef:Als je de term "moslimprobleem" gebruikt, suggereer je dus dat iedere moslim een probleem is.
Dus:
Bejaardenprobleem : iedere bejaarde is een probleem?
Huwelijksprobleem: ieder huwelijk is een probleem?
Jeugdprobleem: iedere jongere is een probleem?
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

siger schreef:
The Prophet schreef:
siger schreef:het moslimprobleem
Stel je eens voor dat hier "het jodenprobleem" stond.
Dat kan ik me wel voorstellen, maar dat staat er niet.
Er is geen enkele vergelijking mogelijk tussen wat de nazi's het jodenprobleem noemden, en het probleem dat vandaag bestaat tussen de Westerse cultuur en de islam.
Even voor de goede orde: per definitie (!) is iedere vergelijking mogelijk.

De uitkomst van een vergelijking kan heel verschillend zijn, van 'dit lijkt heel erg op elkaar' tot en met 'dit is totaal verschillend'.

Voor allen: Ik denk dat het vooral zaak is inhoudelijk te reageren en beslist niet met twee maten te meten.
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter
siger

Bericht door siger »

Frodo schreef:
siger schreef:Er is geen enkele vergelijking mogelijk tussen wat de nazi's het jodenprobleem noemden, en het probleem dat vandaag bestaat tussen de Westerse cultuur en de islam.
Even voor de goede orde: per definitie (!) is iedere vergelijking mogelijk.

De uitkomst van een vergelijking kan heel verschillend zijn, van 'dit lijkt heel erg op elkaar' tot en met 'dit is totaal verschillend'.
Sjonge, is het woordneukseizoen al begonnen?

Dikke Van Dale:
vergelijking [3/6]: stijlfiguur waarbij men een zaak of eigenschap nader bepaalt door haar overeenkomst met een andere.
synoniem: gelijkenis
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

siger schreef:Dikke Van Dale:
vergelijking [3/6]: stijlfiguur waarbij men een zaak of eigenschap nader bepaalt door haar overeenkomst met een andere.
Leuk!

Ik heb er ook meteen de eerste de beste hit op google bijgehaald. Die geeft:
"vergelijken Uitspraak: vɛrxəˈlɛikə(n) (vergeleek, heeft vergeleken) Werkwoord de verschillen en overeenkomsten tussen dingen bepalen. Synoniem: matchen `een vergelijkend onderzoek`"

(bold & colour door mij)
siger

Bericht door siger »

Frodo schreef:
Leuk!

"vergelijken Uitspraak: vɛrxəˈlɛikə(n) (vergeleek, heeft vergeleken) Werkwoord de verschillen en overeenkomsten tussen dingen bepalen. Synoniem: matchen `een vergelijkend onderzoek`"

(bold & colour door mij)
Ergerlijk frodootje,
Ik heb er niet de eerste de beste hit op google bijgehaald, maar de Dikke Van Dale, het jouw blijkbaar onbekende woordenboek van de Nederlandse taal. Het is dus geen "ik vis wat uit mijn neus vis jij wat uit jouw neus", het gaat er om dat jouw aggressieve en dom-pretentieuze poging om van mijn woorden iets anders te maken al even mislukt is als die van onze profeet.

Gun jezelf de eer en laat het er nu maar bij.
Frodo
Forum fan

Bericht door Frodo »

siger schreef:
Frodo schreef:
Leuk!

(bold & colour door mij)
Ergerlijk frodootje,
Ik heb er niet de eerste de beste hit op google bijgehaald, maar de Dikke Van Dale, het jouw blijkbaar onbekende woordenboek van de Nederlandse taal. Het is dus geen "ik vis wat uit mijn neus vis jij wat uit jouw neus", het gaat er om dat jouw aggressieve en dom-pretentieuze poging om van mijn woorden iets anders te maken al even mislukt is als die van onze profeet.

Gun jezelf de eer en laat het er nu maar bij.
Leuk!

Bestrijd je nu werkelijk dat vergelijken ook het bepalen van verschillen kan inhouden, of lijkt dat alleen maar zo?
Is jouw selectie van de Dikke Van Dale de enige waarheid in het universum, of includeerd de Dikke óók verschillen als onderdeel van de betekenis van vergelijken?
Wat is er overigens mis met de eerste de beste hit op google?
Wat is er agressief aan mijn woorden?
Wat is er dom-pretentieus aan mijn woorden?
Waar poog ik iets anders van jouw woorden te maken?

Ik vraag me af waar jouw agressie vandaan komt?
Ik hoop maar dat uit iets anders voortkomt dan door het enkele feit dat je een reactie krijgt die jou niet aanstaat.
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

MOODY BLUE schreef:
Ik heb je hier nog niet zien klagen over de islamitische landen ndie atheïsten en christenen/joden/hindoes/ achmadya gelovigen ovr de kling jagen, hen onderdrukken en als je een weeshuis runt je eruitgegooid wordt omdat men bang is dat je de kindereen infecteert met jouw gedachten.

Wie voert oorlog tegen wie?

Wat denk je dat de Arabieren met de joden gedaan hadden als ze de kans hadden gehad in de oorlogen voor de Gaza en Libanon oorlog?

Die Arabieren/Palestijnen maken alle joden/Israëli's af als ze de kans krijgen.
Ik kan niet slapen dus ga ik maar reageren (ik heb de meeste posts gelezen en je moet toch ergens beginnen, dit is een lekkere makkelijke).

Er zijn veel islamitische landen waar je als atheist-homo-lesbische-christen e.d. niet veilig bent en soms ook niet veilig voor je leven. Maar de vraag is of je als palestijn veilig bent in israel. Feit is dat als je in de gaza strook woont, of je nu iets hebt tegen israeliërs of niet, je gewoon keihard genaait bent. Maar vrijheid zou niet mogen ophouden buiten de grens.

Ik stel me bij het Israël-Palestina conflict altijd de situatie voor waarbij Palestina Nederland is, en Israël België, na WOII. Stel je voor dat belgen als vanouds ook een extremistische ideologie hebben die hun volk (en ras??) bindt (Ik vind nog steeds dat er geen brug is tussen joden als mens(afkomstig uit die streek) en het jodendom als religie). Nederlanders kwakkelen in dit voorbeeld een beetje als germanen bij elkaar, zoals dat in perzië ook ging toen onze Mo het voorbeeld van Noach en medegezanten nog niet had overgenomen...

In hun heilig boek staat dat Zeeland, Noord-Brabant en Zuid-Holland ooit een prachtig stukje was wat door hun werd geregeerd, ook al is dat natuurlijk niet zo (ook in het voorbeeld niet, net zoals er nooit geen israelische staat is geweest in jeruzalem, hoe hard ze het ook roepen). Ze komen naar hier met moderne wapens vanuit Duitsland, Polen, Frankrijk, Rusland, Tsjechië, de VS, etc. en wij hebben alleen een paar figuren met wat bermbommen en een aantal met connecties die aan een paar RPG's kunnen komen.

Wat zou jij doen? Zou je het over je kant laten gaan dat ze hier aankomen met die bullshit in een boekje? Misschien wel, want "wij germanen" passen ons simpel aan. We zijn flexibel, zakenlui, goedgebekt, handelaars en als het ff kan neutraal in een oorlog. Tenzij de belgen ons natuurlijk afmaken omdat dat in hun heilig boek staat... Maar met een beetje geluk...

Het probleem is dat de palestijnen ook een extremistische religie hebben, nog wat jonger dan het jodendom en daardoor ook nog wat minder volwassen. Daarom zie ik religie hier ook als het probleem numero uno. Allebei zijn ze er aan verslaafd. Israël als "seculiere staat" wellicht wat minder als wat er nu overgebleven is van palestina, maar ook daar vind je grote groepen zwarte-kous-joden. Daar zijn de mensen die gewoon hun leventje willen leven zonder al te veel waarde te hechten aan religieuze onzin de dupe van, en dat zijn er nogal wat.

Ik vind dat mensen die partij kiezen het probleem niet zo goed snappen. Objectief kán je niet vóór één van beide kampen zijn. Wil je het éérlijk.... houden, dan ben je tegen beide.

Het varen met een schip naar een geblokeerde haven onder oorlogsrecht is uitloking... Maar hoe zit het met het anexeren van duizenden kilometers land wat eigenlijk niet van jou is?

Nog een klein woord van kritiek op de openingspost:
Als men het recht op bestaan van die staat enigszins in twijfel wenst te trekken dan noem ik dat een antisemitische ondertoon.
Meer dan 50 jaar na het ontstaan van die staat is de wijze waarop die ontstaan is niet meer zo van belang. Staten ontstaan zelden op een nette manier en het gaat niet aan de huidige zogenaamd universele menselijke waarden op de situatie van toen toe te passen.
Eerst noem je het onstaan onbelangrijk, en daarna zeg je dat mensen die het recht op bestaan (waarmee ook het ontstaan erbij wordt betrokken; immers geen bestaan zonder ontstaan, zeker van belang in dit conflict) van israel in twijfel trekken anti-semitisch zijn.

Mensen die in de tweede wereldoorlog de mening waren toegedaan dat Hitler niet thuishoorde in Nederland, België, Frankrijk, Luxemburg, Polen, Tsjechië, delen van Rusland, Delen van Afrika, Delen van Scandinavië, waren zij dan anti-katholiek??

Ik ben niet anti-semitisch, wel anti religieus (groot verschil) maar als je de oorsprong van een probleem niet mag of kan benoemen in een zoektocht naar een oplossing, in zoektocht naar gerechtigheid, ben je niet eerlijk bezig.

Groet.
Plaats reactie