Boek uitgeven

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.
heeck
Ontoombaar

Re: Boek uitgeven

Bericht door heeck »

Reref-hond.jpg
Reref-hond.jpg (170.2 KiB) 1908 keer bekeken
Toch even zien wat je van dit ontwerp vindt.
Zelf kan je dan wel op de achterkant.
Of juist omgekeerd.
Eventueel de titel 90 graden gedraaid op een aparte strook zwart zodat de verhouding 175 x 245 mooier wordt gevuld:
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

'De queeste' kan niet

teveel hobbit en sword & sorcery associaties. Of niet?

misschien 'de pelgrimsreis' , dat gebruikt rereformed op zijn site.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Queeste is hèt woord dat past bij een persoonlijke zoektocht van de aard die Reref denkt te hebben volbracht en waarbij je aan Odysseus en Oidipoes enzo moet denken.
Mogelijk te verbeteren met: "Mijn Queeste (volbracht)".

Zeker de associatie naar "het is volbracht" is dubbel mooi.

Bovendien lijkt het me een te overwegen idee om zo een klassieke pelgrim -met hondje- aan de ene kant en de moderne -ook met hondje- aan de keerzijde van de pocket te gebruiken.
R.
Jinny

Bericht door Jinny »

Ik vind 'm mooi en netjes Roeland.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Reref.,

Ga eerst nog wat door met allerlei oprispingen te verzamelen die op een of andere wijze associaties bij kopers losmaken.
Beperken pas op het laatst doen.

http://www.youtube.com/watch?v=K_QAoanXntw" onclick="window.open(this.href);return false;

R.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Geweldig zoals je er werk van maakt Heeck!
De zwerver heeft een rode neus. De associatie met alcoholisme is nogal riskant voor iemand die zegt ook nog Fin te zijn. Alhoewel ik wel eenzelfde wortel zie met verslaving aan religieus geloof. :wink:
Zijn ogen zijn ook uiterst vermoeid, terwijl mijn boek meer het keffen van een energieke terrier is.

Maar ik ben al bezig met de foto met m'n hond midden in de Skandinavische barre wildernis. Daar ben ik wel tevreden mee.

Er komt verder geen ondertitel op de cover. Op zich vat het woord queeste wel goed de betekenis van mijn doen en laten. Ik schreef 15 jaar geleden ooit eens mijn autobiografie in het Fins waaraan ik de titel Vaeltaja (=Doler) gaf.
'Het is volbracht' erachteraan zou echter weer een onmogelijkheid zijn, aangezien na dit boek Volwassen Geloof de grootste koerswijziging in mijn leven nog moest komen.

Ik vind de volgende beschrijving van het woord queeste, een uitleg om van te smullen en een woord dat exact de lading van het boek dekt:

"Van Dale vermeldt onder ‘Queeste’ twee betekenissen: een speurtocht naar wijsheid én een onuitvoerbare, onmogelijke opdracht die men zichzelf gesteld heeft.

De herkomst van het woord ‘queeste’ vinden wij in de legende over de Heilige Graal, de schaal of het bokaal waarin het bloed van de gekruisigde Christus zou hebben gezeten, of misschien de wijn van het Laatste Avondmaal. Een queeste is de zoektocht naar dit mystieke voorwerp, dat ondanks verwoede pogingen van ridders nooit gevonden werd. Dit past natuurlijk in de aard van een legende of mythe. Het gaat om de symbolische betekenis. Het vinden van de graal zou tegelijk het einde van een inspirerende uitdaging betekenen. Bij deze zoektocht gaat het dus meer om het zoeken dan om het vinden.

De symboliek is overdraagbaar naar de zoektocht in ons eigen leven, of liever de zoektocht die ons eigen leven in feite is. Het is inderdaad een onmogelijke opdracht ultieme wijsheid te bereiken, maar wie niet zoekt zal ook de wijsheid naar menselijke maat niet vinden." http://www.filosofischepraktijk.eu/htm_ ... ueeste.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Born OK the first time
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Nu ik het werkstuk van Roeland een paar keer gezien heb, vind ik het steeds beter. Ik vind het ook geen zwerver maar meer een pelgrim op zoektocht.
Het nodigd uit om het boek even in te kijken terwijl het weinig verraad over de inhoud.
De foto van jou met je hond zou ook zomaar kunnen, dan wel de linkerkant van de foto laten vervallen zodat het nog onherbergzamer wordt.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Rereformed schreef:
Maar ik ben al bezig met de foto met m'n hond midden in de Skandinavische barre wildernis. Daar ben ik wel tevreden mee.

Er komt verder geen ondertitel op de cover. Op zich vat het woord queeste wel goed de betekenis van mijn doen en laten. Ik schreef 15 jaar geleden ooit eens mijn autobiografie in het Fins waaraan ik de titel Vaeltaja (=Doler) gaf.
'Het is volbracht' erachteraan zou echter weer een onmogelijkheid zijn, aangezien na dit boek Volwassen Geloof de grootste koerswijziging in mijn leven nog moest komen.

Ik vind de volgende beschrijving van het woord queeste, een uitleg om van te smullen en een woord dat exact de lading van het boek dekt:
Soberheid, persoonlijk en gericht op een grote doelgroep. De lezer wil graag een band met de schrijver. Jouw hond is een belangrijke intermediair. Een woord op de kaft (queeste) wat de hobbit-fans wel kennen maar verder onbekend is , stoot af. Net als een ingewikkelde formule. Eigenlijk zou je een aantal foto's moeten maken en op een rij kunnen leggen. Een groep kinderen kunnen uitnodigen en hun vragen om één foto uit te zoeken die hen aanspreekt. Je maakt gebruik van hun onbevangenheid en associeert hiermee naar de grootste gemene deler. Sympathie.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Reref.,
De zwerver is geen zwerver, maar wel degelijk een pelgrim.
Het schilderij is namelijk geen toevallige vondst, maar hebben we thuis en het is direct van de schilder gekocht.
Ook kunnen rode neuzen met photoshop makkelijk worden bepoederd.

Verder zou ik alleen kinderen als testpanel nemen als je verwacht aan kinderen te verkopen.

Maar zoals al gezegd, gooi geen opties weg; ga niet te vroeg de beslisfuik in en neem jezelf niet als maatstaf.
Het is net alsof je wijn moet inkopen voor je klanten en die hebben meestal een andere smaak dan jijzelf.
Met genoegen ga ik nog wat schuiven met eea, dat vind ik gewoon leuk, maar als je toch al besloten hebt dan ga ik weer wat anders leuks doen,

Roeland
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Fishhook schreef:De foto van jou met je hond zou ook zomaar kunnen, dan wel de linkerkant van de foto laten vervallen zodat het nog onherbergzamer wordt.
Wat bedoel je Fishhook? Want die linkerkant valt sowieso af, die staat dan op de achterflap.
Born OK the first time
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Rereformed schreef:Wat bedoel je Fishhook? Want die linkerkant valt sowieso af, die staat dan op de achterflap.
Ja, dat is ook een oplossing de hele foto gebruiken voor voor en achterkant. De linkerkant laat een paar bomen (struiken eigenlijk) zien die blad hebben. Die verstoren het grimmige karakter van het landschap vind ik.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Fishhook schreef:De linkerkant laat een paar bomen (struiken eigenlijk) zien die blad hebben. Die verstoren het grimmige karakter van het landschap vind ik.
Oh bedoel je dat. Ik zie het...Die boom met blad zal bedekt worden met een blokje waar de tekst voor de achterflap staat. Tsja, het was wel juli toen de foto genomen werd. :)
Born OK the first time
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Rereformed schreef:
Fishhook schreef:De linkerkant laat een paar bomen (struiken eigenlijk) zien die blad hebben. Die verstoren het grimmige karakter van het landschap vind ik.
Oh bedoel je dat. Ik zie het...Die boom met blad zal bedekt worden met een blokje waar de tekst voor de achterflap staat. Tsja, het was wel juli toen de foto genomen werd. :)
Juli? Dan wil ik alleen maar italiaans ijs zien. :shock:
Kiwi
Forum fan

Bericht door Kiwi »

Hee, goed te zien dat er leven in dit draadje zit! >700 pags, dat is behoorlijk zeg!
We hebben het over de buitenkant, maar weet je ook de richting van de binnenkant al een beetje? (z/w)Illustraties, kadertjes met bijbelteksten oid (zoals ook online), voetnoten, lettertype en bijvoorbeeld andere lettertypes/opmaak voor kaders en citaten.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Kiwi schreef:Hee, goed te zien dat er leven in dit draadje zit! >700 pags, dat is behoorlijk zeg!
We hebben het over de buitenkant, maar weet je ook de richting van de binnenkant al een beetje? (z/w)Illustraties, kadertjes met bijbelteksten oid (zoals ook online), voetnoten, lettertype en bijvoorbeeld andere lettertypes/opmaak voor kaders en citaten.

Al wekenlang druk mee bezig nu. En denk het deze week af te maken. Wanneer ik er mee klaar denk te zijn kan ik wel een PDF naar jou en andere geïnteresseerden opsturen ter beoordeling en voor eventuele suggesties. Wie daarin geïnteresseerd is moet mij maar een email adres geven waar ik het naartoe kan zenden.
Born OK the first time
Plaats reactie