Welke politieke steun ontberen ze nog?Leegte schreef:We moeten hen politieke steun en bescherming geven zodat zij zich meer kunnen uitspreken voor hun islam.
Groep uit Antwerpen wil sharia in Belgie
Moderator: Moderators
-
siger
Re: Groep uit Antwerpen wil sharia in Belgie
Ik denk niet dat ze vele vormen van politieke steun echt missen (althans in Nederland), maar we kunnen die vormen wel versterken.siger schreef:Welke politieke steun ontberen ze nog?Leegte schreef:We moeten hen politieke steun en bescherming geven zodat zij zich meer kunnen uitspreken voor hun islam.
- (Extreme) uitingen van intolerante (anti-democratische) islamitische ideologie verbieden en wettelijk vervolgen, en daarbij de strafmaat hoger leggen.
- (Meer?) meldpunten voor bedreigde liberale moslims en een hoge(re) strafmaat voor de bedreigers. Dit geeft zowel meer zelfvertrouwen aan de liberale moslim en tevens vormt het een krachtig signaal naar de conservatieven en extremisten in Nederland.
- De media aansporen om ook eens meer publiciteit te schenken aan de liberale stem naast het de hele tijd rapporteren over Al-Qaida, bomaanslagen en andere moslimextremistische daden. Vooral omdat het een te eenzijdige beeldvorming van de islam vormt. Maar vooral: je hoort te weinig op het nieuws over de moslim die gewoon naar de moskee gaat, zijn gebeden doet, gewoon meedoet aan de maatschappij en een broertje dood heeft aan zijn jihadistische medegelovigen.
- Dit soort verscherpte maatregelen op Europees niveau proberen door te voeren.
- En intussen vooral niet alle moslims met de islamkritiek over één kam scheren.
Maar dit zijn maar algemene ideeën. Er zijn vast mensen hier op de thread die intelligentere voorstellen hebben dan ik.
We zullen inderdaad alleen onderscheid kunnen maken op hun geloofsuitingen en expressies. Geheime netwerken en intenties zijn moeilijker op te sporen, das een feit. Maar naarmate de liberale stem sterker wordt zullen de extremisten in Nederland door frustratie wellicht ook sneller uit hun hol gelokt worden.vegan-revolution schreef: En ook: hoe onderscheid je de extremist van de gematigde? Een extremist kan zich als gematigd voordoen en een zogenaamd gematigde kan ondersteunende diensten verlenen aan extremisten, zodat ze hun plannen kunnen verwezenlijken.
Master Eastwall aked Zhuangzi:
"What we call the Tao-where does it exist?"
"There is no place it does not exist", Zhuangzi replied. "Why don't you wander with me," he asked companionably, "to the Palace of Nothing-At-All"?
"There is no place it does not exist", Zhuangzi replied. "Why don't you wander with me," he asked companionably, "to the Palace of Nothing-At-All"?
-
siger
Ik begin te vrezen dat jij uit het oog verliest hoe een democratie werkt. In het stukje hierboven valt dat nog het meest op.Leegte schreef:De media aansporen om ook eens meer publiciteit te schenken aan de liberale stem naast het de hele tijd rapporteren over Al-Qaida, bomaanslagen en andere moslimextremistische daden. Vooral omdat het een te eenzijdige beeldvorming van de islam vormt.
- de media zijn onafhankelijk in Europa.
- ze rapporteren aanslagen terecht. Verwijt de daders, niet de pers.
- bij mijn weten geven ze buitenpropertionele aandacht aan de sporadische "liberale moslims."
En vooral, waarom zou wie dan ook zich moeten inspannen om mensen tot welke religie dan ook te bewegen, liberaal of niet? Mag ik nu voorstellen dat de pers gematigde gelovigen ervan moet overtuigen dat er geen god is? Want als we willen dat mensen zich redelijk gedragen, vind ik dat weer het beste.
daarom spreek ik ook van aansporen en niet dwingen. Aansporen betekent aanmoedigen, en hier zeker ook met reden. En waar blijkt dat zo duidelijk, dat ik democratie niet begrijp?siger schreef:Ik begin te vrezen dat jij uit het oog verliest hoe een democratie werkt. In het stukje hierboven valt dat nog het meest op.Leegte schreef:De media aansporen om ook eens meer publiciteit te schenken aan de liberale stem naast het de hele tijd rapporteren over Al-Qaida, bomaanslagen en andere moslimextremistische daden. Vooral omdat het een te eenzijdige beeldvorming van de islam vormt.
- de media zijn onafhankelijk in Europa.
(niet dat ik hier jou nu van verdenk, maar) wat vind jij dan van het idee van een totaalverbod op de islam? Is dat zo prachtig democratisch denk je? En grondwettelijk ook, je weet wel, vrijheid van godsdienst!
Ik heb ook niet gezegd dat ze het niet moeten doen. Ze moeten het regelmatig blijven doen, maar soms lijkt het alsof er niks anders op de wereld bestaat dan moslimextremisme. Soms worden we er wel degelijk mee doodgegooid, en dan gaan we nog denken dat de meeste moslims kwaadaardig zijn ook.siger schreef: - ze rapporteren aanslagen terecht. Verwijt de daders, niet de pers.
Zie jij regelmatig moslims op tv, en vooral op het nieuws die (ideologisch) tegen jihadisten uitvallen ja? En dan nog, waarom ben jij daar zo gevoelig voor dan? Omdat ze 'ketters' zijn soms?siger schreef: - bij mijn weten geven ze buitenpropertionele aandacht aan de sporadische "liberale moslims.".
Tja wie weet zou je dat ook wel kunnen proberen. Zou dat groter succes hebben dan in het geval je ze hun geloof laat en gewoon hen aanmoedigt zich feller te verzetten tegen de extremistische medegelovige? Zouden ze als kafir immers niet veel banger zijn voor represailles dan dat ze gewoon hun (welliswaar liberale) geloof houden? Ben benieuwd waarom jij zou denken waarom het ene beter zou gaan werken dan het ander.siger schreef:
En vooral, waarom zou wie dan ook zich moeten inspannen om mensen tot welke religie dan ook te bewegen, liberaal of niet? Mag ik nu voorstellen dat de pers gematigde gelovigen ervan moet overtuigen dat er geen god is? .
Hoezo, zijn (de extremistische lieden uitgezonderd) Nederlandse moslims doorgaans zo onredelijk dan? Praat jij eigenlijk wel eens met moslims?siger schreef: Want als we willen dat mensen zich redelijk gedragen, vind ik dat weer het beste.
Met hoge verwachtingen zie ik jouw intelligente idee van de aanpak van de islamproblematiek in Nederland tegemoet.
Mvg Leegte
- vegan-revolution
- Superposter
Praat jij wel eens met moslims, en zo ja, test jij dan door middel van een slim vraag-en-antwoord-spel hoe oprecht ze zijn in hun uitlatingen?Leegte schreef:Praat jij eigenlijk wel eens met moslims?
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
-
siger
Ik heb maar 1 reden om aan een diskussie over de islam deel te nemen: het beschermen van de individuele mensenrechten. Als ik me opwind over de islam, is dat niet om wat ze privé geloven, maar om de dreiging voor de mensenrechten die er van uitgaat. Ik vind het dus nogal absurd dat je mij in verband zou brengen met een verbod van welke godsdienst of overtuiging dan ook. Het is net omdat de islam overal waar hij voldoende aanhangers heeft de mensenrechten met de voeten treedt dat ik geërgerd wordt door de islam en door haar fellow-travelers die het gevaar niet zien. Het is net om de vrijheid van meningsuiting te verdedigen, ook die van moslims, dat ik beducht ben voor de islam.Leegte schreef:(niet dat ik hier jou nu van verdenk, maar) wat vind jij dan van het idee van een totaalverbod op de islam? Is dat zo prachtig democratisch denk je? En grondwettelijk ook, je weet wel, vrijheid van godsdienst!
Wat ik vooral verontrustend vind is dat jij en anderen over "gematigde moslims" spreekt alsof dat geen zelfstandige mensen met rechten en plichten zijn, maar een soort housepets waar wij "iets mee moeten doen." Het enige wat wij moeten doen is onze rechten vrijwaren door de wet onverkort toe te passen en desnoods aan te scherpen. Ons aanhoudend excuses verzinnen op dat punt maakt het Europese systeem van vrijheden net ongeloofwaardig voor mensen uit autoritaristische tradities.
Je meent toch niet echt dat dat komt door de rapportering? Zijn er valse rapporten van aanslagen geweest? Zijn er slachtofferaantallen gefantaseerd?Leegte schreef:soms lijkt het alsof er niks anders op de wereld bestaat dan moslimextremisme. Soms worden we er wel degelijk mee doodgegooid, en dan gaan we nog denken dat de meeste moslims kwaadaardig zijn ook.
Elke "liberale moslim" is wereldnieuws. Ik ben daar niet gevoelig voor. Alleen wat geergerd als men ze wil voorstellen als een solide stroming.Leegte schreef:Zie jij regelmatig moslims op tv, en vooral op het nieuws die (ideologisch) tegen jihadisten uitvallen ja? En dan nog, waarom ben jij daar zo gevoelig voor dan?
Laten merken? Kom zeg.Leegte schreef:We kunnen alle steun gebruiken in onze missie om die radicalen te laten merken dat ze met hun anti-democratische intolerante islam niet welkom zijn in Europa.
Misschien omdat ik mezelf een bedrieger zou voelen als ik mensen wil aanzetten tot een geloof dat ik zelf niet deel, uit angst voor de islam?Leegte schreef:Ben benieuwd waarom jij zou denken waarom het ene beter zou gaan werken dan het ander.
Ik heb met honderden moslims gepraat, en waar mogelijk iets dieper dan brood bij de bakker. Ik doel zowel op vroegere collega's uit verschillende landen, op vrienden en kennissen en op forums. Mijn oordeel is dat de denkwijze van de meeste moslims klopt met de islam, helemaal niet zo vreemd feitelijk.siger schreef:Praat jij eigenlijk wel eens met moslims?
Dat wil zeggen dat ze het ideaal delen van een theocratie met sharia, en dat ze geloven dat de mistoestanden in de wereld het gevolg zijn van ongehoorzaamheid aan God.
Ik heb nooit liberale moslims gesproken. Ik herinner me wel etentjes waar de alcohol rijkelijk vloeide en de aardse verleidingen niet versmaad werden, maar enkele uren later zaten dezelfde mensen wel dronken te lullen dat de koran het mooiste boek van de wereld was en de oplossing voor alle wereldproblemen etc..etc...(ah ja, de echtgenotes waren er nooit bij natuurlijk).
Op dit ogenblik is de meerderheid van de mensen die zulks denkt gelukkig passief, maar dat kan snel wisselen. Ik ben voor mezelf wel zeker dat het aantal stijgt met onze laksheid in het verdedigen van mensenrechten in Europa. [/quote]
Mooi zo, dat is duidelijk.siger schreef:Ik heb maar 1 reden om aan een diskussie over de islam deel te nemen: het beschermen van de individuele mensenrechten. Als ik me opwind over de islam, is dat niet om wat ze privé geloven, maar om de dreiging voor de mensenrechten die er van uitgaat. Ik vind het dus nogal absurd dat je mij in verband zou brengen met een verbod van welke godsdienst of overtuiging dan ook. Het is net omdat de islam overal waar hij voldoende aanhangers heeft de mensenrechten met de voeten treedt dat ik geërgerd wordt door de islam en door haar fellow-travelers die het gevaar niet zien. Het is net om de vrijheid van meningsuiting te verdedigen, ook die van moslims, dat ik beducht ben voor de islam.Leegte schreef:(niet dat ik hier jou nu van verdenk, maar) wat vind jij dan van het idee van een totaalverbod op de islam? Is dat zo prachtig democratisch denk je? En grondwettelijk ook, je weet wel, vrijheid van godsdienst!
Housepets zonder eigen rechten en plichten? Dat bedoel ik niet. Ik heb eerder de liberale moslims op het oog die al welwillend zijn om zich tegen hun extremistische gelovigen uit willen spreken, of die zich überhaupt uit willen spreken voor hun tolerante islam. Waar deze mensen bedreigd zijn kunnen wij zij die bescherming geven. Het is niet dat we ze moeten dwingen om zich te verzetten tegen de extremisten.siger schreef: Wat ik vooral verontrustend vind is dat jij en anderen over "gematigde moslims" spreekt alsof dat geen zelfstandige mensen met rechten en plichten zijn, maar een soort housepets waar wij "iets mee moeten doen." !
Daar doel ik niet op. En het aantal aanslagen staat niet gelijk aan het aantal rapportages. De media bepalen zelf wanneer ze het rapporteren of niet. En als ze dat wel doen, hoeveel tijd ze daaraan besteden. En hoeveel praatprogramma's er meekomen (nova, zembla, een-vandaag etc.). Soms sprongen ze als een gek op elkaar. De continue en zwaar overtrokken rapportering is mijns inziens de hoofdmotor achter de islamofobie, namelijk (on?)bewust wordt het beeld gecreeërd alsofsiger schreef:Je meent toch niet echt dat dat komt door de rapportering? Zijn er valse rapporten van aanslagen geweest? Zijn er slachtofferaantallen gefantaseerd?Leegte schreef:soms lijkt het alsof er niks anders op de wereld bestaat dan moslimextremisme. Soms worden we er wel degelijk mee doodgegooid, en dan gaan we nog denken dat de meeste moslims kwaadaardig zijn ook.
1. de meeste moslims daadwerkelijk uit zijn op jihadistische werelddominantie, of dat de meeste moslims hetzelfde over hun geloof denken als bijvoorbeeld de jihadisten. En dat leidt in Nederland tot het paranoïde denkbeeld dat de moslims meteen hun sharia in zouden gaan voeren (of erger), als zij de meerderheid in het parlement (of in bevolkingsaantallen überhaupt) zouden krijgen. Het is een paranoïde beeld omdat ze niet eens zo over hun geloof denken, niet in de laatste plaats omdat ze, samen met hun religie, al decennia lang omgevormd zijn door Nederlandse normen en waarden. We zitten tenslotte niet in Iran.
2. de strijd tegen de ongelovigen momenteel de kern is van de godsdienst is. Dat is het niet, want de focus wordt doorgaans gewoon gelegd op het volgen van de vijf zuilen (en de zeven artikelen van het geloof), en dit is ook het enige waar alle moslims het met elkaar eens over kunnen zijn.
En het is toch zeker ook de keus van de media om wél frequent te rapporteren over de moslimextremisten, en dat lang niet met dezelfde aandacht/frequentie te doen met bijvoorbeeld de honger in Afrika, en de onderdukking van Tibet en Xinjiang door de Communistische Partij, en de vele andere vormen van terreur die dat dictatorschap nog steeds uitoefent op haar bevolking? Dat zijn toch zeker ook (nog steeds) actuele zeer zorgwekkende zaken?
De media geeft geen objectieve weergeve van de werkelijkheid, siger.
Leegte schreef:Elke "liberale moslim" is wereldnieuws. Ik ben daar niet gevoelig voor. Alleen wat geergerd als men ze wil voorstellen als een solide stroming.siger schreef:Zie jij regelmatig moslims op tv, en vooral op het nieuws die (ideologisch) tegen jihadisten uitvallen ja? En dan nog, waarom ben jij daar zo gevoelig voor dan?
Dát ze geen solide stroming zijn, komt m.i. voornamelijk omdat ze bang zijn. Maar goed, misschien is dat ook niet zo. Misschien hebben de meesten van hen ook de intentie überhaupt niet om de stroming te willen vormen. Maar dat is ook moeilijk te peilen. In ieder geval, waar ze die intentie duidelijk wel hebben, is (extra) politieke bescherming/steun van belang.
Aanzetten tot een geloof? Ze geloven het toch al? Jij stelde het juist voor om ze actief met de media met een andere gedachtenwereld op te zadelen. En mijn uitgangspunt is er niet zozeer een uit angst voor de islam, maar juist pragmatisch over belangrijke steun die we in de moslimwereld kunnen vinden in de strijd tegen de intolerante islam.Leegte schreef:Misschien omdat ik mezelf een bedrieger zou voelen als ik mensen wil aanzetten tot een geloof dat ik zelf niet deel, uit angst voor de islam?.siger schreef:Ben benieuwd waarom jij zou denken waarom het ene beter zou gaan werken dan het ander.
Interessant. Ik heb wel regelmatig een aantal liberale moslims gesproken, en die hebben een broertje dood aan de sharia of de strijd in de naam van de jihad.siger schreef:Praat jij eigenlijk wel eens met moslims?
Ik heb met honderden moslims gepraat, en waar mogelijk iets dieper dan brood bij de bakker. Ik doel zowel op vroegere collega's uit verschillende landen, op vrienden en kennissen en op forums. Mijn oordeel is dat de denkwijze van de meeste moslims klopt met de islam, helemaal niet zo vreemd feitelijk.
Dat wil zeggen dat ze het ideaal delen van een theocratie met sharia, en dat ze geloven dat de mistoestanden in de wereld het gevolg zijn van ongehoorzaamheid aan God.
Ik heb nooit liberale moslims gesproken. Ik herinner me wel etentjes waar de alcohol rijkelijk vloeide en de aardse verleidingen niet versmaad werden, maar enkele uren later zaten dezelfde mensen wel dronken te lullen dat de koran het mooiste boek van de wereld was en de oplossing voor alle wereldproblemen etc..etc...(ah ja, de echtgenotes waren er nooit bij natuurlijk).
Op dit ogenblik is de meerderheid van de mensen die zulks denkt gelukkig passief, maar dat kan snel wisselen. Ik ben voor mezelf wel zeker dat het aantal stijgt met onze laksheid in het verdedigen van mensenrechten in Europa.
Weet jij of er ergens een betrouwbaar onderzoek is gedaan naar de proporties van verschillende soorten moslims in Nederland? Vast niet erg succesvol overigens, want welliswaar willen veel extremisten ook vooral liever niet uitkomen voor hun standpunten. En de liberalen misschien al helemaal niet. Maar toch....
Maar goed, ik heb wel de indruk dat de meeste moslims vooralsnog gewoon netjes meedoen aan de Nederlandse maatschappij. En ik ben er ook niet bang voor dat ze ineens van houding veranderen als het er een stuk meer worden in Nederland.
1. Jazeker.vegan-revolution schreef:
1.Praat jij eigenlijk wel eens met moslims?
2. En zo ja, test jij dan door middel van een slim vraag-en-antwoord-spel hoe oprecht ze zijn in hun uitlatingen?
2. Wat bedoel je hier precies?
- Of ik zou testen of hun uitlatingen in overeenstemming zijn met wat ze werkelijk geloven/wat werkelijk hun intenties zijn?
- En/of wat ze geloven niet in overeenstemming zou zijn met de 'zuivere islam', en dat ik ze daarop subtiel zou wijzen?
Hoe krijg ik dat nu weer voor elkaar? Weergave, jaLeegte schreef:
weergeve
-
siger
Ik heb het over gematigde moslims, niet over liberale moslims.Leegte schreef:Dat bedoel ik niet. Ik heb eerder de liberale moslims op het oogsiger schreef:Wat ik vooral verontrustend vind is dat jij en anderen over "gematigde moslims" spreekt alsof dat geen zelfstandige mensen met rechten en plichten zijn, maar een soort housepets waar wij "iets mee moeten doen." !
Het is de verantwoordelijkheid van het publiek af te wegen. Jij lijkt het te kunnen, en misschien is de rest van het publiek niet zoveel dommer. Media hoeven niet gedirigeerd te worden.Leegte schreef:De media geeft geen objectieve weergeve van de werkelijkheid, siger.siger schreef:Je meent toch niet echt dat dat komt door de rapportering? Zijn er valse rapporten van aanslagen geweest? Zijn er slachtofferaantallen gefantaseerd?Leegte schreef:soms lijkt het alsof er niks anders op de wereld bestaat dan moslimextremisme. Soms worden we er wel degelijk mee doodgegooid, en dan gaan we nog denken dat de meeste moslims kwaadaardig zijn ook.
Wat los je nu op met dit antwoord? Als de islam zo onschuldig was als je zegt, dan hoeven ze toch niet bang te zijn? En als de islam niet zo onschuldig is, waarom hebben ze dan minder moed dan Hirsi Ali of Wilders? Je hebt het toch over een belangrijk aantal liberale moslims?Leegte schreef:Dát [liberale moslims] geen solide stroming zijn, komt m.i. voornamelijk omdat ze bang zijn. Maar goed, misschien is dat ook niet zo. Misschien hebben de meesten van hen ook de intentie überhaupt niet om de stroming te willen vormen.
siger schreef:Hoe zou het toch komen dat tweederde van de ondertekenaars van een seculier moslim-manifest niet-moslim zijn, als er wereldwijd honderden miljoenen seculiere moslims rondlopen? De site van het Institiute for the Secularising of Islam Societies geeft ruwweg hetzelfde beeld. Op hun homepage (http://www.centerforinquiry.net/isis) staat een beginselverklaring. Die is door en 14-tal mensen ondertekend, waarvan minstens tweederde géén moslim zijn.
Dit is wat ik op het internet bijeengevonden heb over de ondertekenaars:
Ayaan Hirsi Ali: ex-moslim
Magdi Allam: ex-moslim
Mithal Al-Alusi: seculier moslim. ZIjn twee zonen werden vermoord en de regering van Iraq wilde hem vervolgen. Bij de verkiezingen in Irak van 2005 haalde zijn lijst slechts 0.3%.
Shaker Al-Nabulsi: religie onbekend.
Nonie Darwish: ex-moslim
Afshin Ellian: ex-moslim
Tawfik Hamid: moslim.
Shahriar Kabir: religie onbekend.
Hasan Mahmud: moslim
Wafa Sultan: ex-moslim
Amir Taheri: ex-moslim
Ibn Warraq: ex-moslim
Manda Zand Ervin: ex-moslim
Banafsheh Zand-Bonazzi: ex-moslim.
Je verdraait de oorspronkelijke vraag. Jij vindt dat "we"(?) niet-liberale moslims moeten aanmoedigen om liberale moslim te worden.Ik ben geen moslim en ook geen liberale moslim. Ik ben een atheist en seculier. Ik overtuig mensen er graag van om anderen niet lastig te vallen. Wat ze dan privé vinden is voor mij om het even.Leegte schreef:Aanzetten tot een geloof? Ze geloven het toch al?siger schreef:Misschien omdat ik mezelf een bedrieger zou voelen als ik mensen wil aanzetten tot een geloof dat ik zelf niet deel, uit angst voor de islam?.Leegte schreef:Ben benieuwd waarom jij zou denken waarom [moslims overtuigen tot een liberale islam] beter zou gaan werken dan [moslims overtuigen hun geloof te verlaten].
Wel, verwed er je huis niet op.Leegte schreef:Ik heb wel regelmatig een aantal liberale moslims gesproken, en die hebben een broertje dood aan de sharia.
Nee, zo'n onderzoeken gebeuren alleen als een vorm van appeasement, nooit als wetenschappelijk onderzoek.Leegte schreef:Weet jij of er ergens een betrouwbaar onderzoek is gedaan naar de proporties van verschillende soorten moslims in Nederland? Vast niet erg succesvol overigens, want welliswaar willen veel extremisten ook vooral liever niet uitkomen voor hun standpunten. En de liberalen misschien al helemaal niet. Maar toch....
Volgens een grootscheeps Gallup onderzoek, samengevat in een islam verdedigend boek Who Speaks For Islam? schijnt het dat wereldwijd 7% van de moslims de aanslag van 7/11 een volledig terecht vindt. Dat wordt voorgesteld als een bewijs van goedwillendheid! Ik beschouw dit als een afschuwelijk griezelig cijfer, vooral omdat de vraag gesteld werd met de keuze tussen 5 antwoorden, en de 4 andere gradaties zijn niet bekend.
40% van de Britse moslims en 25% van de Belgische moslims zeggen dat de sharia boven de wet staat. Ook dat zijn gruwelijk hoge cijfers, maar is er echt verschil tussen Europese landen onderling? Ik denk dat het van de manier van vragen afhangt. Mijn conclusie uit mijn gesprekken is:
Minstens 60% vindt de sharia beter dan de huidige wetgeving.
"slechts" 25% vindt dat de sharia vandaag urgent ingevoerd zou moeten worden.
Anecdotes zijn op dit forum, zo is mijn persoonlijke ervaring, van nul en en generlei waarde, m'n beste Siger.siger schreef: Mijn conclusie uit mijn gesprekken is:
Onthoud dat nu eens.
- Ongeloveloos
- Banned
Netzomin als ali's van enerlei waardes zijn...Ali schreef:Anecdotes zijn op dit forum, zo is mijn persoonlijke ervaring, van nul en en generlei waarde, m'n beste Siger.siger schreef: Mijn conclusie uit mijn gesprekken is:
Onthoud dat nu eens.
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
-
siger
Zelfs Tariq Ramadan, door velen als onze liberale huismoslim (een "bruggenbouwer") beschouwd, riep op voor een tijdelijke stopzetting van de ergste terechtstellingen en folteringen, en riep op tot een conferentie van islamgeleerden om te overleggen wanneer zulke straffen wél of niet geoorloofd waren. En weet je wat? Hij heeft heel wat positieve (erg hé) reacties gehad in de westerse pers (je weet wel, die zo pietluttig zijn als nog eens een moslim een drukke markt opblaast) maar die "goede" helft van de islamgeleerden heeft hem gewoon links laten liggen.siger schreef:Wel, verwed er je huis niet op.Leegte schreef:Ik heb wel regelmatig een aantal liberale moslims gesproken, en die hebben een broertje dood aan de sharia.
Zou je niet tenminste verwachten, Leegte, dat al die liberale moslims samen een ondubbelzinnig protest tegen alle sharia folteringen en terechtstellingen zounden laten horen, voor altijd en definitief, en geen tijdelijke stopzetting of er eens over babbelen? Omdat ze bang zijn dat ze slechts zullen beschermd worden als Hirsi Ali? Of bestaan er geen die zo liberaal zijn?
- Mahalingam
- Ervaren pen
Ik kwam de volgende getallen tegen die op juistheid kunnen worden gecontroleerd:siger schreef:
Mijn conclusie uit mijn gesprekken is:
- Ca. 10.000 moslims zijn extremistisch, hebben hele samenleving tot doelwit en bereid tot aanslagen (AIVD rapport december 2004).
- 100.000 tot 150.000 moslims hangen naar de radicale islam (rapport AIVD).
- 330.000 moslims in Nederland willen de sharia invoeren (enquete in november 2004, ik meen van maghreb.nl).
- Iets minder dan 500.000 moslims kon sympathie of begrip opbrengen voor 9/11.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Bij het liberale gehalte van Tariq Ramadan vallen wel wat kanttekeningen te plaatsen. Vanuit extremistische hoeken is hij veel te liberaal, natuurlijk. Maar dat ben je al heel snel.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Dat is een onbeschofte opmerking Ongeloveloos.Ongeloveloos schreef:Netzomin als ali's van enerlei waardes zijn...Ali schreef:Anecdotes zijn op dit forum, zo is mijn persoonlijke ervaring, van nul en en generlei waarde, m'n beste Siger.siger schreef: Mijn conclusie uit mijn gesprekken is:
Onthoud dat nu eens.