Freethinker artikelen zijn incorrect

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

Joho, Jona back in de house, krijg ik misschien toch nog reactie (zie eerder) 8)
C'est le ton qui fait la musique
Jona
Geregelde verschijning

Bericht door Jona »

insomnia schreef:Joho, Jona back in de house, krijg ik misschien toch nog reactie (zie eerder) 8)
Sorry, heb even over t algemeen andere zaken aan mn hoofd, ben hier wat minder aanwezig.. es kijken andere keer.. moet nu echt gaan slapen, anders gaat het niet goed denk k..
Als terugkijken pijn doet, vooruitkijken bang maakt: Kijk dan naast je: Hij is met je!
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Jona schreef:
insomnia schreef:Joho, Jona back in de house, krijg ik misschien toch nog reactie (zie eerder) 8)
Sorry, heb even over t algemeen andere zaken aan mn hoofd, ben hier wat minder aanwezig.. es kijken andere keer.. moet nu echt gaan slapen, anders gaat het niet goed denk k..
Een klassieke forumtruuk :twisted:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Jona
Geregelde verschijning

Bericht door Jona »

collegavanerik schreef:
Jona schreef:
Een klassieke forumtruuk :twisted:
Waarom wist ik dat iemand dit ging zeggen? :roll: nagoed over een tijdje hoop ik weer meer tijd te hebben, antwoord komt er zeker. Ik heb naar mijn weten overal waarop te reageren viel gereageerd (behalve afgelopen dagen), waarom zou ik het nu niet meer doen?
Als terugkijken pijn doet, vooruitkijken bang maakt: Kijk dan naast je: Hij is met je!
Jona
Geregelde verschijning

Bericht door Jona »

insomnia schreef:
Jona schreef: Het is de mens die mensen tegen elkaar opzetten,
Juist Jona, het is inderdaad God niet, het zijn de mensen. =D>
En jij doet daar vrolijk aan mee door andersdenkenden te vertellen dat ze naar de hel gaan als ze niet geloven zoals jij dat doet.
Ja, Jona, dit is jouw naastenliefde, of niet? :evil:
Mwah, k vertel er ook een andere kant bij. Het zou niet echt vriendelijk zijn om 1 kant te vertellen als je t mij vraagt :)
insomnia schreef:
Jona schreef: Maar goed, je gelooft er niet in, dus je hoeft je er ook niet om druk te maken niet waar?
Dus ...
omdat jij niet in monsters gelooft, mag ik dus tegen jou zeggen dat ik het rechtvaardig vind dat een te fors geschapen monster alle mensen die Jona heten uiteindelijk tot in de eeuwigheid anaal zal verkrachten?
Jij voelt je hierdoor geenszins beledigd?
Beledigd niet nee, andere dingen voel ik mss wel, maar dat is een ander verhaal.
Jona
Geregelde verschijning

Bericht door Jona »

Devious schreef:
Jona schreef: Beter gezegd, ik zal ontwaken. Ik heb mijn leven niet opgeofferd, dat heeft Jezus al voor mij gedaan.
Hoe weet je dat? Hoe weet je dat Jezus überhaupt heeft bestaan? En hoezo heeft Jezus zichzelf opgeofferd? Hij stond na drie dagen immers weer op. Lees hier eens de tegenstrijdigheden in de vier evangeliën http://www.freethinker.nl/discrepanties.htm Als je durft, en verklaar eens hoe zulke tegenstrijdigheden in een door een God geïnspireerd geschrift kunnen voorkomen. Er is voor mij teveel geloof nodig om christen te kunnen zijn.

En @ mijn ongelovige medestanders op dit forum: Niet happen, want daar kicken sommige gelovigen op. Ik kan het weten want ik ben zelf zo geweest.

Vriendelijke groet...
T is niet mijn bedoeling om te laten happen ofzo, zo'n kick krijg ik dr niet van eigenlijk, sorry als t zo overkomt.

Mijn inziens vullen de evangeliën elkaar aan. Ik heb weinig tijd de laatste tijd, dus ga ik niet beloven om op die 'tegenstrijdigheden' in te gaan.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

jona schreef:Mijn inziens vullen de evangeliën elkaar aan. Ik heb weinig tijd de laatste tijd, dus ga ik niet beloven om op die 'tegenstrijdigheden' in te gaan.
In andere postings van gelovigen lees ik altijd dat allemaal zo helder en klaar als een klontje is, dus dunkt me dat je het je niet zoveel tijd en moeite zou moeten kosten om goed beargumenteerde en juiste onderbouwingen te formuleren, zeker niet als je bedenkt dat het door God geïnspireerde antwoorden zijn. :wink:

Of is het misschien toch niet allemaal zo logisch en helder?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Erik schreef:
jona schreef:Mijn inziens vullen de evangeliën elkaar aan. Ik heb weinig tijd de laatste tijd, dus ga ik niet beloven om op die 'tegenstrijdigheden' in te gaan.
In andere postings van gelovigen lees ik altijd dat allemaal zo helder en klaar als een klontje is, dus dunkt me dat je het je niet zoveel tijd en moeite zou moeten kosten om goed beargumenteerde en juiste onderbouwingen te formuleren, zeker niet als je bedenkt dat het door God geïnspireerde antwoorden zijn. :wink:

Of is het misschien toch niet allemaal zo logisch en helder?
Hoeveel verschillende monotheistische kerkgenootschappen en sekten zijn er wereldwijd?
Dat duidt sterk op het feit dat de Boodschap niet helemaal eenduidig is overgekomen...
Geloof, ja maar wat?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

@collegavanerik
Dat er zoveel kerken e.d. zijn komt omdat ieder het anders opvat. de een vindt dat je in een hoekje moet geloven de ander vind dat een kerk dienst als een feest voor God mag zijn bijvoorbeeld. Het zijn geen grote verschillen en ieder dient een en de zelfde God. En daar gaat het om.
Je kan het ook positief bekijken, er is voor ieder een kerk waar diegene zich thuis voelt, waar je jezelf kan zijn. Ik zou me niet op me gemak voelen in een refomatorische kerk, en miss zouden die mense zich wel niet thuis voelen in de kerk waar ik in zit. Op die manier is het fijn dat er verschillende kerken zijn(always look at the bright site) Maar dit wil niet zeggen dat je maar wat gelooft. De boodschap die verkondigt wordt blijft het zelfde, Jezus is voor jouw zonde gestorven, daardoor mag jij vrij voor God staan. De rest is bijzaak.

@erik
Miss heeft Jona ook wel geen tijd om even iets uit te leggen. Of miss is die uitleg wel heel lang. Dat betekent dus niet dat het niet helder en logisch is.
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

eef schreef: Miss heeft Jona ook wel geen tijd om even iets uit te leggen. Of miss is die uitleg wel heel lang. Dat betekent dus niet dat het niet helder en logisch is.
Ja, dat kan inderdaad. Maar het is wel altijd heel teleurstellend dat men altijd voor de moeilijke onderwerpen LIJKT weg te lopen. Men wil hier wel even komen om even te melden dat we het allemaal uit het verband rukken, en dat de artikelen op de site incorrect zijn, maar als er wordt gevraagd om uitleg, dan laat men het afweten. Dit is een structureel probleem van de kant van de gelovigen. Slechts enkelen doen een beetje hun best.

Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
bad_religion

Bericht door bad_religion »

eef schreef: De boodschap die verkondigt wordt blijft het zelfde, Jezus is voor jouw zonde gestorven, daardoor mag jij vrij voor God staan. De rest is bijzaak.
En daarom zo geestdodend dat het immoreel is geworden, geen mogelijkheid tot verdere ontwikkeling van de hersencelletjes, slaaf van de doctrine...
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Devious schreef:
eef schreef: Miss heeft Jona ook wel geen tijd om even iets uit te leggen. Of miss is die uitleg wel heel lang. Dat betekent dus niet dat het niet helder en logisch is.
Ja, dat kan inderdaad. Maar het is wel altijd heel teleurstellend dat men altijd voor de moeilijke onderwerpen LIJKT weg te lopen. Men wil hier wel even komen om even te melden dat we het allemaal uit het verband rukken, en dat de artikelen op de site incorrect zijn, maar als er wordt gevraagd om uitleg, dan laat men het afweten. Dit is een structureel probleem van de kant van de gelovigen. Slechts enkelen doen een beetje hun best.

Vriendelijke groet...
jaah ik kan begrijpen dat dat een beetje telerstellend is. Ik zou het ook niet leuk vinden als er werd gezegt dat er bewijzen tegen God zijn en dat ze het dan laten afweten ofzo... Maar ik kan niet zeggen wat Jona wou zeggen... Als ik kan deed ik het maar ja, ik ben Jona niet :wink:
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
Cathy
Forum fan

Bericht door Cathy »

k'Zat even in de artikelen gedoken om de teksten te zoeken die Devious bedoelt in z'n 'actes de dramatique' over zwangere vrouwen die opengesneden werden enzo... toen ik op een storende, fout wil ik niet zeggen, misleiding stuitte. (Wat een zin..)

In “de schaduwzijde van het christendom”:

De bijbel predikt een verderfelijke moraal, die in het verleden maar ook nu nog steeds mensen inspireert tot weerzinwekkende daden............In 1484 vaardigde paus Innocentius VIII de Summis Desiderantes Affectibus uit, die de heksenvervolging inluidde waardoor duizenden onschuldige mensen werden gemarteld of levend werden verbrand. {1}

De indruk wordt gewekt dat Karen Armstrong dit allemaal zegt, maar dat klopt niet; Karen's 'citaat' begint bij ....In 1484..... (pag 307 19e druk 2003)
De raadsels van God zijn bevredigender dan de oplossingen van mensen
Chesterton
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Cathy schreef:toen ik op een storende, fout wil ik niet zeggen, misleiding stuitte.
Met misleiding wil je zeggen dat de waarheid geweld aan wordt gedaan?

Je vind de heksenvervolging waardoor duizenden onschuldige mensen de dood vonden dus niet verderfelijk of weerzinwekkend?

Maakt het echt uit wie zegt dat dit soort dingen verderfelijk zijn?
Zou het zwaarder wegen als Karen Armstrong het wel had gezegd?
Laatst gewijzigd door Erik op 15 jun 2005 20:57, 3 keer totaal gewijzigd.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Cathy schreef:k'Zat even in de artikelen gedoken om de teksten te zoeken die Devious bedoelt in z'n 'actes de dramatique' over zwangere vrouwen die opengesneden werden enzo... toen ik op een storende, fout wil ik niet zeggen, misleiding stuitte. (Wat een zin..)

In “de schaduwzijde van het christendom”:

De bijbel predikt een verderfelijke moraal, die in het verleden maar ook nu nog steeds mensen inspireert tot weerzinwekkende daden............In 1484 vaardigde paus Innocentius VIII de Summis Desiderantes Affectibus uit, die de heksenvervolging inluidde waardoor duizenden onschuldige mensen werden gemarteld of levend werden verbrand. {1}

De indruk wordt gewekt dat Karen Armstrong dit allemaal zegt, maar dat klopt niet; Karen's 'citaat' begint bij ....In 1484..... (pag 307 19e druk 2003)

Als je even verder de geschiedenis induikt kom je terecht bij exodus 22,18:; Hier staat "Gij zult geen heks "(toveres) laten leven. Dit goddelijke voorschrift zorgde uiteindelijk voor één van de meest barbaarse uitspattingen uit de menselijke geschiedenis. En Paus Innocentius gaf dit aan in zijn encycliek.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Plaats reactie