www.ronduit.nl

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

chromis schreef:Ik hoop alleen niet dat ze afzakken naar echt fundamentalisme.
Bij een aantal is de grens zeer dun, er is niet veel voor nodig om die mensen tot fundamentalisten te gaan rekenen.
We kunnen alleen maar hopen dat wijsheid ook bij hen met de jaren komt.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Ik wist niet dat het in het nederlandstalig taalgebied zo erg gesteld is, maar ik hoop alleen ...
Om te beginnen een vkeugje ( belgische ) Opus Dei / " ouderen " - praat ( uit "humo" ) ;

BELIEN
« Ik denk, met Ratsinger :
dat de ontkerkelijking een groter gevaar voor onze maatsckappij vormt dan de islam. Als ik moet kiezen tussen de totale afwezigheid van het geloof of de islam, dan gaat mijn voorkeur naar het laatste.i
.... een samenleving zonder godsdienst bestaat niet
( = aanvaard hij niet )
.... als het chrislendom verdwijnt, vult de islam onvermijdelijk de leegte op.»
HUYS
« Wij staan in West-europa op een keerpunt: als we niet in grijpen, is onze ( christelijke) beschaving honderd jaar uitgeteld..... "
Die Rooms katholieke horde zou zelfs in de toekomst nog liever onder een gelovige Moslim -bende , leven dan in een ongelovige "atheistische " staat .... Got mit Uns
is zelfs het devies van ene Ratsie ... en dat komt ook goed uit voor die andere fascisten,/racisten uit a'pen ....

Vervolgens : de jongeren ;
Welkom appelfflap , in het land van de verloren illusies ...en in dit Nederlandstalig forumland dat langzaam grondig grrr-..istelijk en door allerlei andere fundies wordt ondergescheten , bedolven onder de ongelofelijke prut en pollutie die uit deze nieuwe soort ontbindende hersenen langzaam maar zeker de boel overstroomt ...
Ik begin zelfs in een bepaald soort reincarnaties te geloven ; de aantallen strontvliegen nemen i in elk geval angswekkend toe ...

Lees dit eens ( het is zelfs niet afkomstig van een grr... istelijk forum : alleen maar van een zogenaamd filosofen forum ; en dat zit ook al zeer zwaar onder de luizen en infekties ;
http://groups.msn.com/Filosofiecommunit ... =0&CDir=-1
en notaben in een topic over de ID en Nederlandse minister van Onderwijs en Afleren de H.maagd Maria Verhoeven :

Ene Angee schrijft ;
....( het mede lid en verdediger van de evolutie theorie) Echzstein ....heeft het niet door dat hij zijn ziel in de ban zet van de satan en dat hij zijn geest niet in de val van de eeuwigheid kan redden als hij niet zijn grote mond over God gaat intemmen en zich gaat bedenken want hij heeft de lont in zijn leven een knoei gegeven dat hij er nog een luie liefde van overhoudt die zijn schunnige werken in de val zet van de satan die zijn werken met veel ijver doet en geen kans mist om hem in de ban van hemzelf te houden door de geest van de komende tijd zal een krachtig bevel worden gegeven van de satan aan zijn onderdanen die zij dan niet kunnen weerstaan.....
Iemand zin in een robbertje op dat forum ? ... Eentje van daar naar hier uitnodigen ?
Iets voor de jongens van het "filosofie subforum" ?
Waar zitten de straffe Nietzsche- taal gebruikers ?..... en beleefd blijven hoor ....
We kunnen alleen maar hopen dat wijsheid ook bij hen met de jaren komt.
Dat ze hun plan trekken deze kalveren die zonodig willen verdrinken .... misschien worden ze wél helemaal te laat wijs __ of kompleet collectief krankjorum ___wanneer ze goed rijp zijn voor het slachthuis ... en langzaam worden gekeeld ....
( nu zoals je ziet ik kan dat dus ook dreigen met een niet zo leuke "toekomst" )
Ze kunnen de pot op ....
Het geloof is /maakt alles naar de kloten ... nu rest nog hoop en het graaien naar strohalmen , het zeveren in "onverstaanbare talen " , en het dansen op het gezang van de gebedsgenezers en de rattenvangers in onze scholen ...

Zoals een van mijn ierse fatalistische vrienden zegt :
" Stupid children will allways kill themselves , no matter what you do to prevent it ... "

P.S.
doctor who mag van mij nog "duizend " pinten ( of wat dan ook ) opzuipen ... Santé kerel.... dit soort ' leuke ethyl - bijdragen " zorgen hoogstens voor een voorbijgaande kater ... Ik ga trouwens er ook eentje achterover slaan , het kan voorlopig nog ...en ik heb het wel nodig na dit soort lectuur .... :wink:
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

@lanier
Wanneer is iets zeker voor jou? voor mij als ik er geen twijfel over heb. Voormij is het cker dat God bestaat, voor een ander is dit geen ckerheid, maar dat neemt niet af dat het voor mij wel ckerheid is.

Ik twijfel ook nog steeds niet dat een driehoek met recht zijde totaal 180 graden telt. daar kan je mij ook niet over aan het twijfelen brengen. Ik weet ook cker 2-1=1 Of wou jij zeggen dat het geen 1 is? ik weet het wel cker.

Ik kan jou niet aantonen dat ik eefje meijer ben, ik zeg ook dat ik cker weet dat ik eefje meijer ben. Dat hoeft voor jou geen ckerheid te zijn, maar voor mij is t wel een ckerheid. wat voor de een ckerheid bied, bied de ander geen ckerheid. maar dat betekent nog niet dat het geen ckerheid is. het is een kwestie van vinden, JIJ vind dat IK vind dat.

@Insomnia
Gelukkig ben jij beter in nederlands dan mij en wijs je mij erop. Alhoewel ik denk dat iedereen het wlel snapte. Als het van mij een gedurfde uitspraak is, is het dat van ander op dit forum ook, die doen de zelfde uitspraak als mij.

Ik luister naar argumenten, maar luisteren en het met die argumenten eens zijn is wat anders. Ik durf te twijfelen aan mijn geloof, maar dat is nog nooit nodig gewwest. er wordt gezegt dat er eerst met goede argumenten moeten aankomen voordat mensen in God geloven. Bij mij werkt het precies andersom. Voor mij zijn de argumenten die gegeven worden niet goed, voor een ander wel. Zo denkt die ander over mijn argumentten die IK goed vind.

Je zegt nu dat ik niet voor mezelf denk. Maar iedereen baseert zijn mening op iets. Waar haal jij je mening vandaan? Die heb je waarscheinlijk zelf uitgedacht met behulp van theorien van anderen. Maakt dat dat het jouw mening niet meer is? Wat je nu ook doet is iedereen over een zelfde kant scheren. Als 1 gelovige/kerk dat doet in de naam van God, maakt dat hun allemaal slecht. Moet ik boeten voor de fouten van een adner? Ik zeg ook neit dat als 1 ongelovige een kinderverkrachter is, dat de andere ook een kinder verkrachte is.

BTW niet iedereen op ronduit.nl is jong, dacht dat jij dat wel wist appelfflap, moet je ff alle postings van bv. wimj doorlezen. Dan merk je dat hij al een pposje niet meer tot jeugd behoort.
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

eef schreef:
Ik luister naar argumenten, maar luisteren en het met die argumenten eens zijn is wat anders.
Als je de argumenten hebt overwogen en daarna tot je mening komt is het goed. Als je je mening al hebt en daardoor niet meer wilt of kunt luisteren naar de argumenten wordt je mening een dogma, iets waarover niet meer te discussieren valt.
Ik durf te twijfelen aan mijn geloof, maar dat is nog nooit nodig gewwest.
En zolang je de bijbel onvoorwaardelijk gelooft zal dat ook niet nodig zijn. Ik wil juist vraagtekens stellen bij dat onvoorwaardelijke geloven, want onvoorwaardelijk iets geloven is dom en zelfs gevaarlijk. Er bestaat dan namelijk de kans dat je iets aanneemt, waar je 'diep van binnen' heel anders over denkt en later spijt van krijgt.
Het liefste zou ik met je discussieren zonder de bijbel, niet alleen omdat ik het een eng boek vind, dat was je al duidelijk geworden, maar vooral omdat ik wil weten wie Eefje is. Maar omdat ik weet dat de bijbel jouw houvast is, weet ik ook dat het heel moeilijk zal zijn om de bijbel er buiten te laten.

Daarom vraag ik je aan de hand van tegenstrijdigheden die ik zie in de bijbel, hoe jij daar over denkt. En omdat de waslijst van tegenstrijdigheden nogal groot is, probeer ik het simpel te houden en te vereenvoudigen tot de grootste tegenstrijdigheid die ik tegenkom: het veroordelen van medemensen (ongelovigen, homoseksuelen, niet-christenen, kortom andersdenkenden). Ik kan maar niet begrijpen dat jij onvoorwaardelijk gelooft in een boek dat zegt dat bepaalde groepen mensen moeten boeten omdat ze anders denken dan jij.
Zo geloof ik niet in de verlossing door Jezus of de erfzonde. Je weet verder niets van mij, in elk geval niets van mijn daden en toch sta je er achter dat ik naar 'de hel' ga. Dat houdt in dat jij een beeld hebt van mij dat ik slecht ben....want zo staat het in dat boek. Daardoor lijken wij niet meer met elkaar normaal als mensen te kunnen praten. Het boek (de bijbel) zegt jou hoe je moet denken over mij, in plaats dat je dat zelf doet. Hoe kan ik me daartegen verdedigen? Ik maak toch nooit een kans tegen die bijbel? Tenzij ik jouw geloof overneem :?
er wordt gezegt dat er eerst met goede argumenten moeten aankomen voordat mensen in God geloven.
Over geloof in God heb ik niets gezegd.
Ook zonder bijbel is het mogelijk om in God te geloven. Het zegt niets over het wel of niet bestaan van God. Ik vind het een stuk aangenamer zonder bijbel, want mijn Godsbeeld laat wel ruimte voor jou, ook al denk je anders.
Je zegt nu dat ik niet voor mezelf denk. Maar iedereen baseert zijn mening op iets. Waar haal jij je mening vandaan?
Door te praten met anderen en te durven twijfelen aan mijn mening.
Inmiddels ben ik van mening dat een boek dat mij leert dat bepaalde groepn slecht zijn, voor mij niet een boek is waarop ik mijn leven wil bouwen. Ik maak hierin een keuze.
Als 1 gelovige/kerk dat doet in de naam van God, maakt dat hun allemaal slecht. Moet ik boeten voor de fouten van een ander? Ik zeg ook neit dat als 1 ongelovige een kinderverkrachter is, dat de andere ook een kinder verkrachte is.

Ik ken geen moordenaars die uit naam van het atheisme of agnosticisme hun daden plegen. Er zijn echter heel erg veel mensen vermoord uit naam van God (die in de bijbel staat). Dan mag je toch vraagtekens zetten bij dat boek of de rechtvaardigheid van de God die er in beschreven wordt?
Moet ik boeten voor de fouten van een ander?
Moet ik dat dan wel voor de fouten van Adam en Eva? :wink:

Sorry voor deze hele lange post.

Groeten
Laatst gewijzigd door insomnia op 01 jun 2005 01:54, 1 keer totaal gewijzigd.
C'est le ton qui fait la musique
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Ik twijfel ook nog steeds niet dat een driehoek met recht zijde totaal 180 graden telt. daar kan je mij ook niet over aan het twijfelen brengen.
Je gaat ervan uit dat een driehoek een statisch iets is met twee dimensionalen. Echter je kunt een driehoek ook bijvoorbeeld voorstellen in een drie dimensionale ruimte. Knip een driehoek uit en beweeg het door de lucht. Als we uitgaan van de normale dagelijkse situatie, dan staat de driehoek 90 graden op de tijd dus heeft totaal 270 graden. Je antwoord was dus fout. Tijdens mijn studie werd dit probleem aangekaart. Het vak heette niets voor niets 'Het probleem van het oplossen van problemen'. Je vergeet heel snel dat iets niet altijd geldig is of anders in een bepaalde situatie of je vergeet een aantal randvoorwaarden.

In de digitale electronica geldt 1+1=1.

Zo zie je maar weer dat simpele wiskundige stellingen in bepaalde situaties niet opgaan. Dit geldt ook voor andere situaties; als je denkt iets zeker te weten, is de enige zekerheid dat je iets vergeten bent.
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

lanier schreef:als je denkt iets zeker te weten, is de enige zekerheid dat je iets vergeten bent.
amen 8)
C'est le ton qui fait la musique
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

lanier schreef:
In de digitale electronica geldt 1+1=1.
[-X in de binaire wiskunde geldt 1+1=10 [-X
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

in de binaire wiskunde geldt 1+1=10
Ik had het niet over binaire wiskunde maar over digitale electronica.
Bij AND poorten geldt dat op alle ingangen een signaal moet staan zodat op de uitgang eenzelfde signaal eruit komt.
Bij OR poorten geldt dat op 1 van de ingangen een signaal moet staan zodat op de uitgang eenzelfde signaal eruit komt.
Vaak is dit signaal een spanning van 5Volt; echter dit wordt aangeduid met 1.
Het signaal wat eruit komt is geen optelling van de voltages van beide ingangen, maar nog steeds 5Volt, dus waarde 1.

[-X Beter lezen dus. :wink:
collegavanerik
Superposter

lanier schreef:
in de binaire wiskunde geldt 1+1=10
Ik had het niet over binaire wiskunde maar over digitale electronica.
Bij AND poorten geldt dat op alle ingangen een signaal moet staan zodat op de uitgang eenzelfde signaal eruit komt.
Bij OR poorten geldt dat op 1 van de ingangen een signaal moet staan zodat op de uitgang eenzelfde signaal eruit komt.
Vaak is dit signaal een spanning van 5Volt; echter dit wordt aangeduid met 1.
Het signaal wat eruit komt is geen optelling van de voltages van beide ingangen, maar nog steeds 5Volt, dus waarde 1.

[-X Beter lezen dus. :wink:
Oh, je bedoelt booleaanse algebra!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Booleaanse_logica

Dat is echter geen optellen maar vermenisvuldigen:

onwaar + onwaar = onwaar 0x0=0
waar + onwaar = onwaar 1x0=0
waar + waar = waar 1x1=1

ik heb nooit geen gelijk
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

In sommige digitale elektronicaboeken wordt de '+' operator wel eens gebruikt voor OR. Ik gebruik en prefereer \/ of |. Voor AND wordt wel eens '*' gebruikt. Gebruik dan liever & of /\.

Het is daarom zaaks om dan van te voren aan te geven wat je precies gebruikt anders krijg je inderdaad verwarring. ;)
collegavanerik
Superposter

chromis schreef:In sommige digitale elektronicaboeken wordt de '+' operator wel eens gebruikt voor OR. Ik gebruik en prefereer \/ of |. Voor AND wordt wel eens '*' gebruikt. Gebruik dan liever & of /\.

Het is daarom zaaks om dan van te voren aan te geven wat je precies gebruikt anders krijg je inderdaad verwarring. ;)
zijn we het toch weer eens eens.
Afbeelding Hebr 6:
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Zijn we het dan zo vaak oneens dan? :)

Btw, het "ezelsbruggetje" met '+' en '*' is eigenlijk het volgende: stel dat alle getallen die niet 0 zijn TRUE opleveren, en 0 FALSE (btw, de programmeertaal C en ook C++ werken ook zo voor proposities) en als je dan met 0 en 1 alle mogelijke combinaties maakt dan krijg je:

0+0=0 (FALSE)
0+1=1 (TRUE)
1+0=1 (TRUE)
1+1=2 (TRUE)

voor OR.

0*0=0 (FALSE)
0*1=0 (FALSE)
1*0=0 (FALSE)
1*1=1 (TRUE)

voor AND..

nouja dit is offtopic maar goed ;)
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

1+1=2 (TRUE)
Dat is echter geen optellen maar vermenisvuldigen:
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Booleaanse_logica

Voor wie bekend is met normale algebra, schept Booleaanse algebra soms op het eerste gezicht verwarring. Dat komt doordat symbolen die ook in normale algebra worden gebruikt, hier een andere betekenis hebben.

+ betekent OR
· betekent AND
Booleaanse algebra werkt met variabelen die slechts de waarden 0 en 1 aannemen. Hierdoor ontstaan uitdrukkingen als:

1+1=1 en a+1=1 en 1·0=0
Alleen de laatste komt zo op het oog overeen met normale algebra.

Zullen we nu weer terugkomen op de essentie van het verhaal, dus on-topic?
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

eef schreef: BTW niet iedereen op ronduit.nl is jong, dacht dat jij dat wel wist appelfflap, moet je ff alle postings van bv. wimj doorlezen. Dan merk je dat hij al een pposje niet meer tot jeugd behoort.
dag eefje
ik denk niet dat ik ergens beweerd heb dat alle ronduit bezoekers jong zijn. Ik hou er niet echt van dat men mij woorden in de mond legt. Niet doen aub

en neen, ik kom niet meer op het ronduitforum. Als sommige het met de stelling eens zijn dat een meisje verkracht mag worden als ze een te kort rokje draagt dan hou ik het voor bekeken.
Nog verwerpelijker is het idee dat een echte christen alles mag, want het mooie is dat jezus voor al zijn zonden gestorven is. Een echte christen doet wel niet alles vanwege jezus/bijbel/god en als hij voor sommige zonden nadien berouw toont bij jezus komt hij toch in de hemel. (Hitler dus echt in hemel als hij zich bij jezus veronschuldigt/berouw toont voor holocaust?)
staat op ronduit.nl/relaties/biseksualiteit/pagina 5 en 6

het spijt me maar dit is hetgeen me bang maakt.

ciao
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

appelfflap schreef:Nog verwerpelijker is het idee dat een echte christen alles mag, want het mooie is dat jezus voor al zijn zonden gestorven is.
Een echte christen mag helemaal niet alles. Ik weet niet uit welke reactie je dat opmaakt maar er klopt nix van.
appelfflap schreef:Een echte christen doet wel niet alles vanwege jezus/bijbel/god en als hij voor sommige zonden nadien berouw toont bij jezus komt hij toch in de hemel. (Hitler dus echt in hemel als hij zich bij jezus veronschuldigt/berouw toont voor holocaust?)
Als Hitler echt berouw toonde zullen zijn zonde vergeven worden.
eef schreef:Wij mogen niet doen wat we willen(denk dat Johan of iemand anders dat ook al heeft gezegt maar die reacties heb ik niet doorgelezen. srry als ik in herhaling val) God vergeeft onze zonde, maar wij moeten niet vergeten dat God naar het hart kijkt en niet naar de buitenkant. Het gaat om ons hart, de rest is schijn. Als jij niet met je hart je zonde belijd, zijn ze je ook niet vergeven, doe het met je hart, belijd je zonde oprecht.
Ongelovigheid is een zonde en Jezus heeft daarvoor geboet, betekent dat ook dat ze je vergeven zijn? neej! je moet Jezus aanvaarden en oprecht vergeving aan hem vragen, DAN is het je vergeven.
VOlgens mij laat ik hier duidelijk zien dat je niet zomaar vergeven wordt, dat je dat met een oprecht hard moet doen, daar wordt naar gekeken, niet naar je uiterlijk! Als je een zielig gezichtje trekt trapt Hij daarecht niet in, nogmaals God kijkt naar het hart!! Als je oprecht berouw toont wordt het je vergeven. Als jij ergens heel erg spijt van hebt en je beleid het, dan wordt het je vergeven!
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
Plaats reactie