Veertig zweepslagen voor vrouwen met lange broek

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Re: Veertig zweepslagen voor vrouwen met lange broek

Bericht door Kitty »

Siger schreef:Niet zo moeilijk trouwens als men bedenkt dat telkens wanneer in een moslimland stokslagen (of de lokale variant zweepslagen) gegeven worden, door moslims in het Westen beweerd wordt dat de vrouw (!) er zelf om gevraagd heeft, door haar godsvrucht en berouw. Het is dus best mogelijk dat er dan door sociale controle geen klacht wordt neergelegd.
Ook mannen krijgen stokslagen bij overspel, dus waarom heb je het hier slechts over de vrouw?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Praetorian
Forum fan

Bericht door Praetorian »

LordDragon schreef:
Hierbij dient wel te worden opgemerkt dat de reguliere wetgeving boven de Sharia wetgeving staat.
De sharia dient in geen enkel opzicht verantwoording af te leggen aan de wetten van de kafir. Samen met de takiya is dat een gevaarlijk spelletje.

MVG, LD.

Beste LordDragon,

Ik heb het over hetgeen in Groot-Brittanië gaande is. Dit is in samenspraak met de Moslimgemeenschap gegaan.
Op de vraag of het een wenselijke situatie is? Ik denk dat je religieuze wetgeving vooral niet moet willen invoeren. Houdt Staat en religie gescheiden. En laat de Staat het rechtstelsel vaststellen.

Praetorian
Gladiator in arena consilum capit!
Malo mori quam foedari!
siger

Bericht door siger »

Kitty schreef:
Siger schreef:Niet zo moeilijk trouwens als men bedenkt dat telkens wanneer in een moslimland stokslagen (of de lokale variant zweepslagen) gegeven worden, door moslims in het Westen beweerd wordt dat de vrouw (!) er zelf om gevraagd heeft, door haar godsvrucht en berouw. Het is dus best mogelijk dat er dan door sociale controle geen klacht wordt neergelegd.
Ook mannen krijgen stokslagen bij overspel, dus waarom heb je het hier slechts over de vrouw?
In de praktijk lijken het vooral vrouwen te zijn die slaag krijgen, zie bvb. http://www.amnesty.nl/wereldnieuws_artikel/4189. Ik weet ook niet hoe dat komt. Er zal wel een pak seksisme bij zitten. Bij verkrachting bijvoorbeeld. En vrouwen worden zwanger, mannen komen in elk geval makkelijker weg.
siger

Bericht door siger »

Trouwens, bij ons is het toch ook nog altijd een beetje zo? De gladde jongen met zijn praatjes die opeens niet meer weer welke mooie woordjes hij allemaal gefluisterd heeft toen het ruimteschip aarde langzaam het anker lichtte om dan plots in een lichtflits weg te schieten, en het meisje dat onthutst en angstig achterblijft en niet begrijpt waarom de wereld plots volledig, maar dan ook volledig anders is dan een minuutje geleden?
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Praetorian schreef: Beste LordDragon,

Ik heb het over hetgeen in Groot-Brittanië gaande is. Dit is in samenspraak met de Moslimgemeenschap gegaan.
Op de vraag of het een wenselijke situatie is? Ik denk dat je religieuze wetgeving vooral niet moet willen invoeren. Houdt Staat en religie gescheiden. En laat de Staat het rechtstelsel vaststellen.

Praetorian
Volledig mee eens! Daar wil ik nog aan toevoegen dat de sharia wetgeving in elke vorm in elk land waar het gehanteerd wordt dicriminerend is. Dat de uitvoering, in westerse landen zoals bijhvoorbeeld Groot Brittannië, niet discriminerend zou zijn is slechts een illusie omdat er geen controle is op de uitvoering. D.w.z. als een moslima, volgens goed islamitsch gebruik, akkoord gaat met een onrechtvaardig besluit in haar nadeel dan wordt de reguliere rechtstelsel dit niet gewaar. En daar waar het wel boven water komt wordt het afgedaan als een exces, een uitzondering. Dit terwijl de sharia wetgeving inherent ondemocartisch, amoreel, discriminerend en inhumaan is. Er is dus geen excuus.

En de bewering van imams - en alleen maar imams! - dat ook niet moslims gebruik maken van de sharia is slechts hun bewering. Daarbij zijn de omstandigheden, de werkwijze, de motieven en de uitkomst volkomen onduidelijk en ongedocumenteerd. Ik heb dan ook weinig tot geen vertrouwen in deze anecdotische religieuze propaganda.

Ik veroordeel met alle mogelijke middelen de achterlijkheid van de sharia en de achterlijkheid van de politici die dit goedkeuren en toestaan. Natuurlijk kan éénieder zijn eigen scheiding onderling regelen, of een ander persoonlijk geschil onderling oplossen, zonder tussenkomst van welke rechtbank dan ook. Dit geldt natuurlijk ook voor moslims. Echter, ik ben van mening dat geen enkel - geen enkel! - geschil onder naam van wat voor religie opgelost kan of moet worden. Ongeacht of deze uitspraak bindend of niet bindend is. Ik gun geen enkele religie - geen enkele! - de illusie voor de gedachte dat ze ook maar enige zeggenschap of waarde heeft voor de publieke sector. Geloof, en alles wat daarmee samenhangt, is een persoonlijke zaak en moet ook te allen tijde persoonlijk blijven.
Zo accepteer ik ook niet de reden, omdat het nooit een geldige reden is, van welke politicus dan ook die verdedigt dat het is zo omdat het zo in de bijbel/koran staat...of wat voor onheilig boek dan ook. Of het nu gaat om abortus of winkels die open zijn op zondag of...laat staan de achterlijke idiotie van de sharia.

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Plaats reactie