God bestaat want; ..........

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

JanC
Ervaren pen

Bericht door JanC »

Hacer - Moslima!!! schreef:Mensen nemen alles zo letterlijk! Overal ligt een diepere betekenis. En teksten uit de Koran worden vaak verkeerd geïnterpreteerd. Elke aya uit de Koran kan worden uitgelegd. Lees eerst de uitleg en de ECHTE betekenis voordat je oordeelt. De ware Islam staat voor Vrede!
Ongelovige hond! Stuk ongelovig krapuul, jij verdient gestenigd te worden! De Qu'ran is het woord van Allah ( geprezen etc.) gegeven aan de profeet. Het woord van de enige god is letterlijk te nemen, het woord van een god kan niet onderworpen worden aan een interpretatie door een beperkt menselijk brein.
Ketterse uitspraken door afvalligen als "Hacer - Moslima!!!" dienen onverbiddelijk afgestraft te worden!
God wil het!
Ni dieu, ni maître.
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Hacer - Moslima!!! schreef:De ware Islam staat voor Vrede!
Volgens surah 2 ('De Koe') heeft Allah de kafir verblind voor de waarheid. Die waarheid is volgens de koran een afschuwelijk lot in het hiernamaals waarbij vergeleken de christelijke hel nog een speeltuintje voor yuppenkids is. Hoe is een 'vredige' religie te rijmen met het feit dat de kafir eigenlijk een status lager dan pleepapier heeft? Zo kan ik het natuurlijk ook, door alle andersdenkenden als vuil te beschouwen waar je je niet mee dient te bemoeien. Tweede vraag: moslims moorden elkaar net zo hard uit als christenen. Allemaal zeggen de Ware Islam aan te hangen. Hoe kan een kafir, verblind door Allah, uitmaken wie er dan gelijk heeft?

Ik raad je verder aan de leidraad voor Hoe voer ik een goede discussie op Freethinker te lezen. Wij doen hier niet aan zomaar wat roepen en hopen dat iedereen ja en ins'Allah knikt. Laat maar zien dat de islam de religie van de vrede is, want persoonlijk geloof ik er geen fuck van. Met andere woorden: argumenteren, alstublieft. Wahlers heeft al een leuk lijstje vragen opgesteld om mee te beginnen.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
niels

Bericht door niels »

Beste JanC,je zegt het treffend; ''het woord van een god kan niet onderworpen worden aan een interpretatie door een beperkt menselijk brein''.

Ik vermoed dat zelfs de voorstelling van een god ons beperkt brein teboven gaat.
En wat voor een onzin doet een beperkt brein de mens zich en de medemens aan, uit de naam van een god, ontsproten uit het brein wat niet in staat is zn omgeving te begrijpen..

Groeten

niels
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

skeptic schreef:Zie je echt niet in dat dit een weerzinwekkend stukje tekst is? Begrijp ik het goed, sta jij hier dus achter en moeten alle overtuigde ongelovigen dood? Begrijp ik ook het volgende goed, dat je van mening bent dat alle ongelovigen zich moeten bekeren tot jou religie?
Heel toevallig had ik een discussietje met een recente bekeerling over het laatste onderwerp---Westers opgevoed, dus nu zo fundamentalistisch als de pest. (Nieuwe bekeerden zijn vrijwel nooit gematigd.) Zijn antwoord: in religie is geen dwang (ayat 2:256 of 257); jij hebt nog steeds de vrije wil om te doen en te laten wat je hartje begeert. En je bent een kafir, dus waarom zou je je druk maken om de hel voor ongelovigen...?

Geen woord natuurlijk over het feit dat Allah zelf hoogstpersoonlijk de kafir heeft verblind voor de waarheid en dat dit je reinste maffiapraktijk is. Want als de hel voor ongelovigen uitsluitend van belang voor degenen die al in Allah geloven, why bother? De ongelovige heeft er geen boodschap aan, en de gelovige heeft dat lot afgewend. Als je je hersenen eenmaal zó klem hebt gezet, helpt werkelijk helemaal niets meer. Echt een briljante truc van de islam: als de redenering te moeilijk wordt, is het nog altijd de redenering van een kafir, dus te negeren. En iemand die een door anderen gerespecteerd moslim is, redeneert niet zo.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
JanC
Ervaren pen

Bericht door JanC »

niels schreef:Beste JanC,je zegt het treffend; ''het woord van een god kan niet onderworpen worden aan een interpretatie door een beperkt menselijk brein''.

Ik vermoed dat zelfs de voorstelling van een god ons beperkt brein teboven gaat.
En wat voor een onzin doet een beperkt brein de mens zich en de medemens aan, uit de naam van een god, ontsproten uit het brein wat niet in staat is zn omgeving te begrijpen..

Groeten

niels
Alleen is dat "woord van god" natuurlijk geen woord van een of andere god. Een god die het menselijke voorstellingsvermogen te boven gaat en verder geen enkele merkbare invloed op de mens heeft gehad, kan gewoon als onbestaande beschouwd worden.
Ni dieu, ni maître.
niels

Bericht door niels »

Het zou verfrissend zijn meer zaken als onbestaand te beschouwen. Er bestaat geen enige waarheid,en zeker geen, die anderen met geweld daartoe brengen wil.Kreten als ''stenigen'' die hier gebezigd worden komen uit het stenen tijdperk en horen inderdaad niet op een vrijdenkerforum thuis.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Hacer- Moslima!!!

Ik ben een beetje bedroefd!
Ik ben een beetje bedroefd omdat ik - hopelijk onterecht! - het gevoel heb dat ik genegereerd word.

Ik had een ongeveer 20 vragen gesteld en voor zover ik kan nagaan is er op geen 1 vraag gereageerd.
Mogelijk zijn mijn vragen over het hoofd gezien,
dus daarom herhaal ik de vragen maar weer eens even d.m.v. een referentie, zie:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 5283#35283

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Hacer - Moslima!!! schreef:
Ten eerste ben ik absoluut niet hypocriet!
Ten 2de hoef,ga en wil ik jou niet doden.

Mensen nemen alles zo letterlijk! Overal ligt een diepere betekenis. En teksten uit de Koran worden vaak verkeerd geïnterpreteerd. Elke aya uit de Koran kan worden
uitgelegd. Lees eerst de uitleg en de ECHTE betekenis voordat je oordeelt. De ware Islam staat voor Vrede!
Dus soera 9.5 is niet meer geldig. Gelukkig, waarom de andere soera's wel?

is mohammed de afgezant van god?
Moet je 5 keer per dag bidden?
moet je elk jaar vasten?
moet je op bedevaart?
moet je aalmoezen geven?

moet je je hoofd bedekken (als vrouw),

is er wel een god?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Mensen nemen alles zo letterlijk!
Boeken bestaan ook uit letters....
En teksten uit de Koran worden vaak verkeerd geïnterpreteerd.
Een ideale bodem voor een eeuwigdurende circelredernatie...
Elke aya uit de Koran kan worden uitgelegd.
Ja, maar wie interpreteerd het dan goed.....
Lees eerst de uitleg en de ECHTE betekenis voordat je oordeelt.
Is die uitleg dan de goede interpretatie?
De ware Islam staat voor Vrede!
Dat is dan een interpretatie...

Aan geen enkele uitleg van de Koran kan dus een waarheidscriterium worden verbonden.
Hacer - Moslima!!!

Bericht door Hacer - Moslima!!! »

wahlers schreef:Hacer- Moslima!!!

Ik ben een beetje bedroefd!
Ik ben een beetje bedroefd omdat ik - hopelijk onterecht! - het gevoel heb dat ik genegereerd word.

Ik had een ongeveer 20 vragen gesteld en voor zover ik kan nagaan is er op geen 1 vraag gereageerd.
Mogelijk zijn mijn vragen over het hoofd gezien,
dus daarom herhaal ik de vragen maar weer eens even d.m.v. een referentie, zie:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 5283#35283

MvG, Wim.
Wim

Je wordt zeker niet genegeerd maar de dingen die je beweerd bedroeven mij nog meer. Je hebt zoveel vragen dat ik denk dat je beter naar iemand kan gaan die nog meer weet dan mij. Want ik weet veel maar zeker nog niet alles. (misschien een tip: ga naar een imam, die kan al je vragen beantwoorden. Misschien dat je slechte beeld van de Islam iets minder wordt Inshallah) Ik was niet van plan om nog een antwoord op iemand te geven want deze discussie gaat toch door en er komt geen einde aan. Dat heeft voor mij geen zin. Dus verwacht van mij niks meer. De Islam is mijn geloof en misschien niet die van jullie. En daar hou ik het voor nu bij. Ik ga geen mensen beledigen om me gelijk te kunnen krijgen. Het enige wat ik van deze berichten word is boos en bedroefd.

Selaam Aleykoem,

Hacer
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Alhoewel het aan de ene kant prijzenswaardig is dat je er bij voorbaat al mee ophoudt, is het dan ook vreemd dat je even snel komt zeggen dat de islam de ware religie van de vrede is, dat wij het mis hebben, enzovoort. Je zou werkelijk toch verwachten dat als de islam zo geweldig is als je zegt dat je ons kafirs binnen de kortste keren omvergepraat hebt. Ik kan dan ook alleen maar concluderen dat je wat loze kreten uitslaat waar je zelf niet echt achterstaat. Blijkbaar kan je je eigen gedachten alleen maar in stand houden als je onder gelijkgestemden verkeert. Jammer.

Als je het daar niet mee eens bent, is dat zeer zeker niet mijn probleem. Op Freethinker proberen we het gehalte loze kretologie tot een minimum te beperken, en dat doen we door onze stellingen met argumenten te onderbouwen. Geen argumenten = waardeloze stelling. Sorry.
Laatst gewijzigd door cymric op 16 jul 2006 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Samante

Bericht door Samante »

Hacer - Moslima!!! schreef:Ik was niet van plan om nog een antwoord op iemand te geven want deze discussie gaat toch door en er komt geen einde aan. Dat heeft voor mij geen zin. Dus verwacht van mij niks meer.
Sodemieter dan maar weer op.
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

Hacer - Moslima!!! schreef
En daar hou ik het voor nu bij. Ik ga geen mensen beledigen om me gelijk te kunnen krijgen. Het enige wat ik van deze berichten word is boos en bedroefd.
Hacer - Moslima!!!

Bedroefd kan men worden om onwetendheid, boos echter niet.
Bedroefd kan men worden om domheid, boos echter niet.
Bedroefd kan men worden om de beledigingen, boos echter niet.

Droefheid en boosheid kunnen niet beide wonen in je hart.
Vrijheid dat te geloven wat jij denkt wat juist is kan nooit en te nimmer boosheid oproepen. Vrijheid eisen. en de ander niet toestaan de zelfde rechten te eisen, is geen vrijheid, men is dan een gevangene van zijn eigen gedachten.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
Achnaton
Forum fan

Bericht door Achnaton »

Hacer - Moslima!!! schreef: (misschien een tip: ga naar een imam, die kan al je vragen beantwoorden. Misschien dat je slechte beeld van de Islam iets minder wordt Inshallah)
Weet een iman meer dan jouw Hacer? Als je wat te vertellen had, en de iman weet het beter had je dan niet beter direkt een iman kunnen sturen?
Ik heb mijn twijfels hier ooit en im(ha)an tegen te zullen komen, die blijft liever veilig tussen zijn kippetjes.
Dus deze discussie heeft voor jouw geen zin meer, is hieruit te concluderen dat iets voor jouw zin heeft als je je zin krijgt?
Sorry maar je onderschat jezelf, je ziet dat er andere argumenten bestaan maar je doet er niets mee, blijf je liever in de gedachte dat je im(ha)antjes het beter voor je weten, pathetisch gewoon, dan maar een vrezende en slaafse toekomst gewenst.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Mischien moeten we inderdaad eens een afspraakje maken met mijnheer El Moumni..

..of die man in Eindhoven die "christenhonden" en ander ongelovig tuig geen hand wenste te geven,

Dat zal vast positief werken.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Plaats reactie