Goudsbloemolie.

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Mariakat, kun je misschien je toon wat matigen? En gewoon een normale discussie voeren zonder dat opgefokte gedrag? Want op deze manier zul je inderdaad je kop stoten, zoals je zelf al vreesde.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
IM
Banned

Bericht door IM »

Kitty schreef:
Mariakat schreef:
De olie gemaakt van droge ingrediënten was van betere kwaliteit.
Zucht, zover was ik ook al, dat je dat vond,
Overigens wordt dit niet verder uitgelegd,
Waarom de kwaliteit beter is.
Smaakte hij beter?
Bleef hij langer goed?
Zaten er nog medicinale kwaliteiten aan?
Was de prijs-kwaliteit verhouding goed?
Was hij ook nog enigszins goed voor de gezondheid, of alleen maar vet,vet,vet?
In jouw geval zal ik genoegen nemen met het noemen van nuttige voedingselementen.

Maar nog steeds is geen antwoord op mijn vraag, wat je bedoelde met jouw aangehaalde stellingen.
De olie gemaakt van droge ingrediënten was van betere kwaliteit.
Mariakat schreef:Je krijgt het niet uit je strot, hè :shock:
Ben jij werkelijk op zoek naar een eerlijk antwoord op een door jou serieus bedoelde vraag? Of ben je nu gewoon aan het zieken. Ik krijg de indruk van het laatste.
Het is toch overduidelijk dat Cluny met zijn antwoord bedoelt dat droge kruiden een beter houdbaar resultaat geven dan niet gedroogde kruiden? Je lijkt me te intelligent om dit niet te snappen.
Discussie is hier gewenst, op de spits drijven met gespeeld onbegrip echter niet.
Dit topic kan beter 'Het grote Raven zieken' topic genoemd worden. Je lijkt me intelligent genoeg om dit te snappen.

Volgens mij heeft Raven al lang geleden in dit topic aangegeven hoe zijn/haar calendula olie wordt gemaakt: verse goudsbloemen versnipperen in olie en dit een tijd laten staan.

Het botulisme verhaal is off topic, Calendula olie is niet voor inwendig gebruik.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Maar nog niet waarom zijn olie ietsje meer biedt dan andere goudsbloemolie. Hoe kan zo'n simpel recept ietsje meer bieden?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

IM schreef: Dit topic kan beter 'Het grote Raven zieken' topic genoemd worden. Je lijkt me intelligent genoeg om dit te snappen.

Volgens mij heeft Raven al lang geleden in dit topic aangegeven hoe zijn/haar calendula olie wordt gemaakt: verse goudsbloemen versnipperen in olie en dit een tijd laten staan.

Het botulisme verhaal is off topic, Calendula olie is niet voor inwendig gebruik.
Dag Eduard.
Eduard: Is geband wegens brutaal gedrag jegens moderatoren. Zie hier. Daarnaast stelde hij zich zeer generaliserend en aanvallend op jegens andere forumleden.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
IM
Banned

Bericht door IM »

Kitty schreef:Maar nog niet waarom zijn olie ietsje meer biedt dan andere goudsbloemolie. Hoe kan zo'n simpel recept ietsje meer bieden?
Me dunkt, omdat de meeste mensen die ik ken, meer waarde hechten aan zelf gemaakte producten, dan aan fabrieksmatig geproduceerde producten. Vrij subjectief dus, maar gezien de knipoog smiley niet iets om op de spits te drijven ...
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Kitty schreef:Geldt het dus niet alleen voor knoflook maar voor elk licht zuur kruid? En welke zijn dat dan?
Goeie vraag. :)
Dus eigenlijk komt het er op neer dat je beter helemaal geen zelfgemaakte oliën met kruiden kan maken voor consumptie? Zijn pepers bijvoorbeeld niet lichtzuur?
SAFEFOOD NEWS schreef:Oil Infusions and the Risk of Botulism

Flavored oils can add excitement to salads, marinades and sauces but infused oils have the potential to support the growth of Clostridium (C.) botulinum. Although the oil by itself does not pose a risk for botulism, the trendy addition of vegetables, herbs and fruits to oils, to make an oil infusion, can make this product potentially unsafe.

Vegetables, herbs, and fruits are likely to have some degree of soil contamination, especially those that grow on or under the ground. Soil contamination introduces the possibility that C botulinum spores may be added as an unwelcome ingredient in a recipe. If the produce is put into an anaerobic environment, such as a container of oil, Botulism Toxin can be produced and botulism may result upon consumption. Several cases of botulism involving garlic-in-oil preparations brought this hazard to light in the 1980's. In 1985, Vancouver, BC, 37 people got botulism from a garlic-in-oil preparation. This was followed by a 1988 laboratory investigation into the survival of and toxin production by C botulinum in garlic-in-oil preparations. In 1989, 3 people in Kingston, NY, became ill, also from a garlic-in-oil infusion. Thus, in 1989 the FDA issued a ruling, ordering the removal from store shelves of all commercial garlic-in-oil preparations that lacked an acidifying agent, followed by a mandate requiring the addition of an acidifying agent (such as phosphoric or citric acid) to all commercial garlic-in-oil preparations. Acid prevents the growth of the C botulinum, so any spores that might be present in an infusion will not be able to flourish and produce toxin. The acid must be added as the recipe is being prepared.

Are people aware of the slight, but deadly risk presented when these oil infusions are not prepared properly? Consumers need to understand the potentially life-threatening hazard of oil infusions. Oil infusion recipes can still be tasty and safe as long as the following precautions are clearly stated and adhered to:

* Wash all soil-contaminated produce before adding it to an oil infusion,
* Add an acidifying agent such as lemon juice or vinegar to the recipe at the rate of one tablespoon per cup of oil,
* Keep oil infusions refrigerated in order to retard the growth of any microbes,
* Discard infusions after one week, or sooner if apparent cloudiness, gas bubbles, or foul odor develop and,
* When in doubt, throw it out.

Source: Food Safety Notebook, Vol. 9, No. 4, April 1998.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
IM
Banned

Bericht door IM »

The Prophet schreef:
Raven schreef:Het feit dat iets met google te vinden is heeft weinig met de deskundigheid van iemand te maken. Als ik jouw lijn doortrek is niemand dus deskundig meer .. immers bijna alles is wel op internet te vinden.
Dat is dus een stroman. Het gaat er niet om dat iets op internet te vinden is, het gaat er hier om dat iemand weinig van een onderwerp weet, op internet iets erover opzoekt, en dan doet alsof-ie de expert is.

Ik google heel veel, en word daar zeker wijzer van. Maar ik pretendeer dan niet de wijsheid in pacht te hebben.
Die laatste zin lijkt te impliceren dat Raven wel pretendeert de wijsheid in pacht te hebben. Waar heb je die wijsheid vandaan?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Cluny
Je vraagt om een antwoord zonder omwegen.
Dat respecteer ik.

Ik ben gister op dit forum gekomen om een met een eerlijke open mind te kunnen discussieren met medestanders.
Gisteren is totaal verziekt door allerlei vooringenomenheid. :shock:
Er kon geen opmerking komen of er werd wel gesneerd.

Vandaag heb ik nu eens op mijn manier gedaan, wat ik gister tegenkwam.
Ik leer snel. :D
En nu blijkt, dat inderdaad de eigen balk niet gezien wordt.
Niet eens in de spiegel die voorgehouden werd.

Het was trouwens wel veel rustiger en zelfs spontane opmerkingen van mensen die gewoon een leuke tijd willen hebben en echt wel iets te zeggen hebben, werden niet steeds weer opnieuw weggesneerd.

Je vroeg om een antwoord zonder omwegen.
Ik neem aan, dat je dat wel kunt waarderen ook, als je erom vraagt en het neemt voor wat het waard is.
Slechts mijn nederige mening.
Dat zou ik erg respecteren.

Anderen kunnen dat misschien minder.
Die hebben dan misschien ook niet om mijn mening gevraagd.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

IM schreef:Die laatste zin lijkt te impliceren dat Raven wel pretendeert de wijsheid in pacht te hebben. Waar heb je die wijsheid vandaan?
IM, je komt hier binnenrollen en bemoeit je meteen met een lopende discussie. Ben jij Raven zijn hoeder? En ja, Raven heeft de wijsheid in pacht, dat schrijft hij in ieder geval vaak genoeg. Heksenwijsheid dus. Maar ik begrijp niet zo goed waar je je mee bemoeit. Ook een heks misschien?

IM
Banned

Bericht door IM »

Kitty schreef:En ja, Raven heeft de wijsheid in pacht, dat schrijft hij in ieder geval vaak genoeg.
Dit zijn op zich loze beweringen. Mag ik dit onderbouwd zien waar en hoe hij/zij dat schrijft?
IM
Banned

Bericht door IM »

Kitty schreef:IM, je komt hier binnenrollen en bemoeit je meteen met een lopende discussie.
Wat een vage praat.

Meteen bemoeien met een lopende discussie lijkt me uit de aard der zaken vrij normaal op een forum. Ook voor iemand die 'binnen komt rollen'.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Daar heb je natuurlijk gelijk in als je meedoet in een discussie. Maar je komt hier binnen en besluit meteen Raven te gaan verdedigen. Ken je Raven soms? Ik heb gewoon wat moeite als nieuwe mensen meteen denken te weten hoe het allemaal zit. En ook heb ik moeite om aan jou antwoorden te geven die over een ander forumlid gaan. Dat noem ik dus niet mee doen aan discussies.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

IM schreef:
Kitty schreef:En ja, Raven heeft de wijsheid in pacht, dat schrijft hij in ieder geval vaak genoeg.
Dit zijn op zich loze beweringen. Mag ik dit onderbouwd zien waar en hoe hij/zij dat schrijft?
Zoek maar zelf op postings van Raven. Ik ga met jou gewoon geen discussie voeren over een ander forumlid. En zeker niet met iemand die hier net binnen komt rollen.

IM
Banned

Bericht door IM »

Kitty schreef:Daar heb je natuurlijk gelijk in als je meedoet in een discussie. Maar je komt hier binnen en besluit meteen Raven te gaan verdedigen. Ken je Raven soms? Ik heb gewoon wat moeite als nieuwe mensen meteen denken te weten hoe het allemaal zit. En ook heb ik moeite om aan jou antwoorden te geven die over een ander forumlid gaan. Dat noem ik dus niet mee doen aan discussies.
Dit hele topic is een persoonlijke aanval. Iets waar jij ook niet vies van lijkt te zijn. Dat is dus blijkbaar de 'discussie'. Daar doe ik dus aan mee.
IM
Banned

Bericht door IM »

Kitty schreef:
IM schreef:
Zoek maar zelf op postings van Raven. Ik ga met jou gewoon geen discussie voeren over een ander forumlid. En zeker niet met iemand die hier net binnen komt rollen.
Ik hoef niets op te zoeken. Jij claimt namelijk. Jij mag dat dus hard maken. Anders zijn de eisen die je op hoge poten stelt aan Raven nogal hypocriet.
Plaats reactie