Hoe zou men vlees consumptie rechtvaardigen?

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Hoe zou men vlees consumptie rechtvaardigen?

Bericht door appelfflap »

Als je NIET bio/ecologisch vlees eet draag je daar aan bij, JA!. Als je het erg vind dat je daar aan bijdraagt dan moet je volledig op bio/ecologisch vlees over gaan.
en volgens een collega van jou is een steak eten eigenlijk toestemmen met vrouwenbesnijdenissen.
Heerlijk onderbouwd ook :roll:. Vertel, waar basseer je dat op?
algemene kennis.

A) als je Tong eet draag je bij aan de vernietiging van het zee milieu omdat er voor een Kilo tong tussen de 30 en 50 kilo bijvangst is die dood de zee weer wordt in gepleurt.
B)Je Neemt onterecht aan dat alle vegetariers tegen het doden van dieren zijn.
C)Lezen kun je nog steeds niet. Ik krijg het idee dat de cache van je geheugen gereset wordt op het moment dat er een nieuwe zin gelezen moet worden.
A) onderbouwing graag
B) ik heb geen verstand vd subcultuur der vegetariërs. ik dacht verkeerdelijk dat er wel zijn die vis eten.
C) het spijtige is dat je berichten voor 90% uit overbodige ballast bestaan. allerlei, beledigingen, provocaties, zelden uitkomen voor je mening laat staan duidelijkheid
I
Als je geen vlees eet of dierlijke restproducten die worden verwerkt in andere producten bijv. gelatine voor pudding en stremsel voor kaas.
zijn melk en eieren dierlijke restproducten?
dus geen pannekoeken? geen wafels? geen ijsje voor de vegetariër?
wordt nu eens duidelijk aub
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Ik denk dat primaat wat aspecten van vegetarisme en veganisme (strikt-vegetarisme) door elkaar haalt. En als beide alleen tegen het leed van dieren zijn, maar niet tegen het doden van dieren, waarom zouden ze dan geen bio/eco-vlees eten ... ?
Ik dacht namelijk dat zowel vegateriers als veganisten tegen het doden van dieren waren. Primaat lijkt daar niet tegen te zijn, zo lang het ecovlees betreft. Dit komt nogal raar op mij over.
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Erik schreef:
Primaat schreef:Dat is alles? Niets aan toe te voegen? Waar is je argumentatie?
Niets aan toe te voegen.
Jouw reactie op een simpele vraag is mijn argumentatie.
Je zal toch echt van betere huize moeten komen om daar mee weg te komen Erik.
Dat jij mijn reactie niet begrijpt zegt meer iets over jou dan over mij.
Oh, sorry .... ik wist niet dat dit topic slechts voorbehouden is aan hen die vanaf het prille begin verkozen hebben zich in de discussie te mengen.
Suggereerde ik dat dan? Ook een chronische vorm van dislectie? Misschien dat de vraag om je mening te onderbouwen te moeilijk te begrijpen is voor je?
Primaat schreef:Had dit het duidelijker gemaakt?:

lacto-vegetarisme
ovo-vegetarisme
lacto-ovo-vegetarisme
Ja.
Werkelijk? Jij kunt daar dan ook gelijk uit opmaken dat deze vegetariër zich bezighoud met het persoonlijk verminderen van schade aan natuur en milieu? Alle vegetariërs zijn daar mee bezig? Wat begrijp je niet van de term vegetariër?
Primaat schreef:Wat zegt dat verder over de instelling van de persoon?
Het toont aan dat de persoon Primaat boter op zijn hoofd heeft, en dan misschien nog niet eens biologische boter.
En deze zin toont aan dat met het projecteren van subjectieve, persoonlijk ontwikkelde aannamens/suggesties op een ander die je niet kent, je jezelf laat kennen als een vooringenomen persoonlijkheid. :pukeleft:
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Suggestieve opmerkingen zijn BAH! Dat weet je Primaat, je verziekt nu zelf je eigen discussie.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Ik dacht dat Micha de discussie gestart was. :angel9:

Primaat probeert alleen de boel over te nemen. Het komt op mij over alsof primaat er veel plezier uit haalt om argumenten onderuit te halen en discussiegenoten belachelijk te maken. :evil:
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Erik schreef: De meeste nederlanders hebben trouwens een afkeer van de manier waarop in andere landen het vlees gepresenteerd wordt (dwz met kop en poten er nog aan).
Dat vind ik dan altijd weer vreemd.
Inderdaad, het is zelf hipocrisie!
Overigens kan ik me wel verplaatsen in de vegetariër die vegetariër is omdat hij/zij van mening is dat zijn dierenconsumptie ten koste gaat van het dierenwelzijn.
De redenen dat IK geen vlees eet zijn:
A) je bovenstaande voorbeeld is een puur voorbeeld van een vleeseter die niet wil zien waar het vandaan komt, hipocriet dus en dat ben ik niet dus geen vlees voor mij.
B) De massaproductie van slachtvee is een gigantische aanslag op dier,natuur en milieu, daar heb ik al voorbeelden van gegeven.
C) Vlees is onnodig in het dieet van een mens. De mens is gewend aan het eten van vlees en denkt dat het lekkerder is dan alles wat geen vlees is en dat is onzin.
Maar een agressieve houding aannemen t.o.v. carnivoren om hen tot vegetarisme aan te zetten werkt duidelijk averechts.
De agressieve houding komt van de vleeseter bij wie de haren al overeind gaan staan als het woord vegetariers valt. Het ontkennen van misstanden omtrent vleesproductie zijn feiten en dat ontkennen/negeren voor eigenbelangen is m.i. een zielige houding.
Doordachte en onderbouwde argumentatie die het vermeende dierenleed aan toont zet misschien veel meer zoden aan de dijk?
Die zijn er al genoeg geweest en dat kun je na lezen Erik, in eerdere topics ook. Vooral de bio-industrie supporters alhier willen dat graag negeren om hun medeplichtigheid te verdoezelen.
Je zult nooit een goed mens worden als je je tekortkomingen ontkent, en niets doet om deze tekortkomingen aan te pakken (al is het maar mondjesmaat) en voor de verbetering te zorgen van natuur en milieu waar alle organismen op deze planeet van moeten leven incl. wijzelf!.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Sararje schreef:Suggestieve opmerkingen zijn BAH! Dat weet je Primaat, je verziekt nu zelf je eigen discussie.

Hahahahahaha Sararje, ik dacht al waar blijf je. Koester jij wrok tegen mensen?
Mooie kleur, zo, dat rood.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Weet je Primaat, ik laat je lekker gaar stoven in een lekkere marinade van uitjes, knoflook ,kruidnagel en laurier.

Hoewel ik meen dat je op een aantal punten beslist gelijk hebt breng je je verontwaardiging op een zodanig onprettige manier dat het mij de lust ontneemt er verder met je over te discussieren.

Naar mijn mening een gemiste kans.
En als reactie op deze post verwacht ik nog minstens een blabla-reactie met een laatste verontwaardigde ad-hominem inhoud.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

appelfflap schreef: en volgens een collega van jou is een steak eten eigenlijk toestemmen met vrouwenbesnijdenissen.
Zinloze opmerking.
algemene kennis.
Als het op een schaap lijkt, het naar een schaap ruik en voelt en als het naar een schaap klinkt, dan is het een schaap. Vervang het door een bepaald woord dat aangeeft dat een persoon niet zo intelligent is of doet en je hebt een goede omschrijving voor jou.
A) onderbouwing graag
http://www.greenpeace.nl/news/schol-to ... jauw-in-ge
http://www.greenpeace.nl/campaigns/ocea ... igde-visso
B) ik heb geen verstand vd subcultuur der vegetariërs. ik dacht verkeerdelijk dat er wel zijn die vis eten.
Dan ben je een pecto-vegetarier.
C) het spijtige is dat je berichten voor 90% uit overbodige ballast bestaan. allerlei, beledigingen, provocaties, zelden uitkomen voor je mening laat staan duidelijkheid
A) dat is niet zo omdat jij dat zegt.
B) Is er wel een post van mijn hand die daaruit bestaat dan vraag je er zelf om. Ik weet het, met intelligentie wordt je geboren en kun je niet leren, maar ga dan niet doen alsof je verstand hebt van het onderwerp door aan te komen zetten met nonsense.
zijn melk en eieren dierlijke restproducten?
dus geen pannekoeken? geen wafels? geen ijsje voor de vegetariër?
wordt nu eens duidelijk aub
De overgrote meerderheid van de Belgen is niet dom weet ik uit ervaring.
Graan is geen restproduct van de graanplant. De dode plant die gebruikt kan worden voor compost is wel een rest product. Even kijken of je de logica kunt vatten. Ik had je ttrouwens al voorbeelden gegeven voor restproducten vriend, namelijk gelatine en stremsel. Waren dat weer iets te veel woorden voor je cache geheugen?
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Erik schreef:Weet je Primaat, ik laat je lekker gaar stoven in een lekkere marinade van uitjes, knoflook ,kruidnagel en laurier.
Mag ik het recept van u ? :D
Hoewel ik meen dat je op een aantal punten beslist gelijk hebt breng je je verontwaardiging op een zodanig onprettige manier dat het mij de lust ontneemt er verder met je over te discussieren.
Mag ik u dan adviseren om een topic in te komen met onderbouwde uitspraken a.u.b.?
En mag ik u dan adviseren om uw suggestieve aannamens in de prullenbak te laten waar ze horen?
Mocht u dit net nog lezen, :wave: :wave: :wave:
Naar mijn mening een gemiste kans.
En als reactie op deze post verwacht ik nog minstens een blabla-reactie met een laatste verontwaardigde ad-hominem inhoud.
Preventieve suggesties, oh my!!! :wave: :wave: :wave:

:lol: :lol: :lol:
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Primaat schreef:
appelfflap schreef: en volgens een collega van jou is een steak eten eigenlijk toestemmen met vrouwenbesnijdenissen.
Zinloze opmerking.
inderdaad
even zinloos als jouw opmerking dat ik medeplichtig zou zijn aan de vernietiging van het ecosysteem :)
verlicht mij o wijze slimme intelligente Hollander die over een veel beter chachegeheugen beschikt als deze kleine onbeduidende Belg.
verlicht mij en vertel mij wat een pectovegetariër is
B) Is er wel een post van mijn hand die daaruit bestaat dan vraag je er zelf om. Ik weet het, met intelligentie wordt je geboren en kun je niet leren, maar ga dan niet doen alsof je verstand hebt van het onderwerp door aan te komen zetten met nonsense.
ik heb ook geen verstand van het onderwerp.
De overgrote meerderheid van de Belgen is niet dom weet ik uit ervaring.
dank u :)
maar ik had het niet over graan. volgens mijn, zeer beperkt, cache geheugen heb ik het over melk en eieren. voor zover mijn beperkt geheugen kan bevatten zitten er eieren en melk in Pannekoeken.
zijn melk en en eieren dierlijke restproducten
toch niet zo moeilijk te beantwoorden?
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

@Primaat, stremsel noem je en gelatine. Als je zo voor het dier bent, heb je er dan wel eens over nagedacht hoe men aan melk komt? Melk komt van een koe dat gekalft heeft, zonder kalf geen melk. Dus als je zo voor dieren bent en dan wel melk drinkt dan vraag ik me af in hoeverre je dan nagedacht hebt. Ook voor de produktie van kaas, zelfs zonder stremsel, is melk nodig. Het kalfje wordt bij de koe weggehaald en door het melken van de koe wordt de melkproductie in stand gehouden. Hoe denk je dat dat met biologische melk gaat? Is daar geen kalfje voor nodig? En heb je er wel eens over nagedacht wat er vervolgens met al die kalfjes gebeurt? Vooral als het stiertjes zijn?
Dus hoe kun je als dierenliefhebber die tegen het doden van dieren is, het drinken van melk verantwoorden?
Laatst gewijzigd door Kitty op 28 mar 2008 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Primaat je bent een activist met een minderheidsstandpunt die de illusie heeft dat zijn vermeende morele gelijk te te verkrijgen is door de discussie te generaliseren, op de man te spelen en de ene na de andere rhetorisch blunder te begaan.

Je preekt. [-X
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

appelfflap schreef:verlicht mij en vertel mij wat een pectovegetariër is
een katholiek op vrijdag :D
Pecten zijn echter schelpen, dus het moet eigenlijk pisco-vegetarier zijn.

http://la.wikipedia.org/wiki/Piscis
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

appelfflap schreef: inderdaad
even zinloos als jouw opmerking dat ik medeplichtig zou zijn aan de vernietiging van het ecosysteem :)
Als we in de trein naar Amsterdam zitten en jij houdt vol dat we in het vliegtuig naar berlijn zitten dan laat ik je lekker in die waan. Ik noem het beestje naar wat hij is.
Bio-industrievlees draagt grotendeels bij aan de vernietiging de regenwouden van Argentinië en Brazilië. Met die kennis nog steeds Bio-industrievlees kopen is bijdragen (en dus medeplichtig zijn) aan de venietiging van ecosystemen.
verlicht mij o wijze slimme intelligente Hollander die over een veel beter chachegeheugen beschikt als deze kleine onbeduidende Belg.
verlicht mij en vertel mij wat een pectovegetariër is

Whahahahahahhaahhaaa :lol: Je eigen veronderstelling vergeten waar ik een antwoord op gaf is toch wel het ergste wat een intelligent wezen als een mens kan overkomen. Wahahhahahaahhaahahaa. Ik lach u toe appelflappert.
ik heb ook geen verstand van het onderwerp.
Vanwaar de suggesties die doen vermoeden dat u denkt te weten waar u het over heeft?
maar ik had het niet over graan. volgens mijn, zeer beperkt, cache geheugen heb ik het over melk en eieren. voor zover mijn beperkt geheugen kan bevatten zitten er eieren en melk in Pannekoeken.
zijn melk en en eieren dierlijke restproducten
toch niet zo moeilijk te beantwoorden?
Heer appelflap, als u niet de moeite neemt om de kennis die u heeft opgedaan op de middelbare school, begrijpend lezen wel te verstaan, te gebruiken, zie ik geen reden om u voor te kauwen wat iets is of niet. u bent ook te beroert om op de handige zoek site google.be/.nl/.com enige informatie op te doen.
ik verzoek u dan ook om zelf op onderzoek uit te gaan en uw gemakzucht niet in de schoot van de mede discussiegenoten te schuiven.
REST-product. REST = RESTANT van een product. MELK, EIEREN EN KAAS ZIJN GEEN RESTANTEN. LEDER is dat wel! GELATINE is dat wel! STREMSEL is dat wel! Moet ik u ook nog in detail uitleggen waarom dat zo is of gaat u uw hersenen voor de verandering eens gebruiken?
Plaats reactie