Het christendom volgens Inktvlam

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

XcsM schreef:Ik bedacht me zojuist na even bijlezen: "Dat jullie hier allemaal nog zin in hebben."
Ach, veruit de meesten zijn erger gewend (Henoch) dus dit gezwatel valt tot dusver mee.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

XcsM schreef:Ik bedacht me zojuist na even bijlezen: "Dat jullie hier allemaal nog zin in hebben."
Ach in het jodendom zegt men dat wie een ziel red, een hele wereld red. :shock:

Inktvlam is op FT in de hoop dat iemand hem zal redden. Dus ach, het is voor een goed doel zal ik maar zeggen. :lol:
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Nou, ik bedacht me even daarvoor dat het juist wel aardig is omdat Inkvlam zichzelf zo duidelijk klemlult. Zeer instructief voor de lezers, deze exercitie in het opjagen en systematisch afschieten van een religieuze waan.

Het is net een zwijnenjacht waarbij het inmiddels een kwestie van prijsschieten is. Logisch dat het beestje steeds harder als een speenvarken begint te gillen.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Theoloog schreef:
Nou, ik bedacht me even daarvoor dat het juist wel aardig is omdat Inkvlam zichzelf zo duidelijk klemlult. Zeer instructief voor de lezers, deze exercitie in het opjagen en systematisch afschieten van een religieuze waan.

Het is net een zwijnenjacht waarbij het inmiddels een kwestie van prijsschieten is. Logisch dat het beestje steeds harder als een speenvarken begint te gillen.
Je hebt toch gelezen wat deze discipel van Lorber schreef aan jou Theoloog:
Ikntvlam schreef: Jij zit er volledig naast, mannetje. Er staat nergens “ter grootte van atomen” en het gaat ook niet over atomen. Je verdomt het om goed te lezen. De levensduur van atomen is juist ontzettend lang, een atoom is vrijwel onverwoestbaar. De extreem korte levensduur kan alleen maar betrekking hebben op elementaire deeltjes. Je hangt gewoon een lulverhaal op.
Laatst gewijzigd door Kochimodo op 19 mar 2008 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Kochimodo schreef:Je hebt toch gelezen wat deze discipel van Lorber schreef aan jou Theoloog:
Inktvlam schreef: Jij zit er volledig naast, mannetje. Er staat nergens “ter grootte van atomen” en het gaat ook niet over atomen. Je verdomt het om goed te lezen. De levensduur van atomen is juist ontzettend lang, een atoom is vrijwel onverwoestbaar. De extreem korte levensduur kan alleen maar betrekking hebben op elementaire deeltjes. Je hangt gewoon een lulverhaal op.
Dat zeg ik: in het nauw gedreven beginnen diertjes altijd te piepen en te grommen. 'k Vraag me af of dat met die elementaire diertjes van Lorber ook zo is als men ze met een atoomsplijter bewerkt.

Zelf vind ik het wel vermakelijk hoe die post van Inktvlam omlijst wordt met de weerlegging van zijn bewering.

Blijft ook leuk dat God kennelijk niet in staat is zijn profeten tot klare taal te brengen. (Zie ook hier mbt tot de Koran). Gewoon even de mathematische formules erbij leveren was blijkbaar teveel gevraagd.
Inktvlam

Bericht door Inktvlam »

Nogmaals de tekst luidt: “Ze vertegenwoordigen daar ongeveer wat men 'atomen' noemt”. Als Lorber atomen had bedoeld, dan had hij geschreven: “het zijn atomen”, dat schrijft hij echter niet. En ook de extreem korte levensduur zegt voldoende. Maar Theoloog is zo’n kinderachtig mannetje, dat hij z’n ongelijk niet wenst toe te geven.
Mensen, ik neem afscheid. Het is zover gekomen dat Inktvlam vernederd en in de grond getrapt dient worden. Zoek maar een ander slachtoffer. Ik ben hier pleite.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Inktvlam schreef:Nogmaals de tekst luidt: “Ze vertegenwoordigen daar ongeveer wat men 'atomen' noemt”. Als Lorber atomen had bedoeld, dan had hij geschreven: “het zijn atomen”, dat schrijft hij echter niet. En ook de extreem korte levensduur zegt voldoende. Maar Theoloog is zo’n kinderachtig mannetje, dat hij z’n ongelijk niet wenst toe te geven.
Mensen, ik neem afscheid. Het is zover gekomen dat Inktvlam vernederd en in de grond getrapt dient worden. Zoek maar een ander slachtoffer. Ik ben hier pleite.
Het beste en het ga je goed.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Inktvlam schreef:Nogmaals de tekst luidt: “Ze vertegenwoordigen daar ongeveer wat men 'atomen' noemt”. Als Lorber atomen had bedoeld, dan had hij geschreven: “het zijn atomen”, dat schrijft hij echter niet. En ook de extreem korte levensduur zegt voldoende. Maar Theoloog is zo’n kinderachtig mannetje, dat hij z’n ongelijk niet wenst toe te geven.
Zelfs al lees je er wat anders in, muonen, dan blijft het nog steeds invulkunde. Maar goed, het ebste, doei!
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Inktvlam,

Een afscheidskadootje ben je vanwege al je moeite toch altijd waard:

Johan Braeckman en Nordine Taouil in debat over ......
http://www.youtube.com/watch?v=H_TrvdXQ ... re=related

De clou is natuurlijk dat ik maar steeds geen verschil kan zien tussen die imam en jou.
In essentie, wel te verstaan.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Inktvlam schreef:Nogmaals de tekst luidt: “Ze vertegenwoordigen daar ongeveer wat men 'atomen' noemt”. Als Lorber atomen had bedoeld, dan had hij geschreven: “het zijn atomen”, dat schrijft hij echter niet.
Lesje taal nodig? O ja, ik weet dat je het niet kon nalaten nog even mee te lezen; ondanks het nodeloos mistige taalgebruik van het Oostenrijkse Orakel is wel duidelijk dat hij die diertjes op het niveau plaatst, als het equivalent duidt, van atomen. Ernaast, in de spirituele dimensie, waarvan alleen hijzelf (en degenen die ze ook menen te zien) geestelijk genoeg is ze waar te nemen.
En ook de extreem korte levensduur zegt voldoende.
Ja, dat Lorber de levensduur in zijn verbeelding heeft aangepast aan de kleinheid. Extreem klein: moet ook wel extreem kort van levensduur zijn. Maar elementaire deeltjes zijn dus bij lange na niet allemaal kort van levensduur, dus Lorber had het ook niet over elementaire deeltjes.
Maar Theoloog is zo’n kinderachtig mannetje, dat hij z’n ongelijk niet wenst toe te geven. Mensen, ik neem afscheid. Het is zover gekomen dat Inktvlam vernederd en in de grond getrapt dient worden. Zoek maar een ander slachtoffer. Ik ben hier pleite.
O, dat zei je al eerder. Steeds zeg je dat het nu echt genoeg is, en dan kun je de verleiding toch niet weerstaan. Zal wel een soort sado-masochisme zijn. Hoe dan ook, ik zal je bij je terugkomst gaarne nogmaals een verbale afrossing geven.

Bont en blauw en met de staart tussen de benen zul je wegjanken! Met bulten en schrammen en gebroken argumenten. Overladen met pek en veren ga je weer naar je hol waar je je wonden kunt laten likken door je kritiekloze bewonderaars. :twisted:
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ben je aan het oefenen in literair proza voor je ooit nog te verschijnen boek Theoloog?
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

zwaaizwaai
bye bye
het ga je goed
met jouw vertrek koelt ons kokend bloed!
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Nog 1 vraagje dan: waarom gebruikt Lorber het woord atomen dan eigenlijk als er zoveel misverstand over kan bestaan?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Plaats reactie