De eerste post was deze...
Kitty schreef:De omstreden Amsterdamse moskee El Tawheed wil van Nederland een islamitische staat maken. Die 'onthulling' heeft de moskee duidelijk gemaakt aan de Amsterdamse politie, na een rel over haatzaaiende literatuur.
Lees het volledige artikel:
hier
Kan iemand mij nu eens beargumenteerd en duidelijk uitleggen waarom zoiets in dit land pertinent onmogelijk is? En kan ook iemand mij onweerlegbaar verzekeren dat dit niet het uiteindelijke doel van de Islam is? En met overtuigend bedoel ik niet dooddoeners als: niet iedere moslim wil dit. Want dat is geen garantie voor het doel van de Islam als zodanig en ook geen garantie dat men niet slaagt in de opzet.
Inmiddels hebben we het over wijken waar asomoslims wonen, waarvan de jongemannen op homoseksuele stellen die hun pad kruisen agressief reageren. Wie er wat van terugzegt, kan op klappen rekenen. Denk ook aan
het voorbeeld van Chris Crain, een paar jaar geleden.
Wat is het verband tussen die twee? Ik denk dat dat niet zo moeilijk te raden valt, ook al vermoed ik dat die jongens die dit soort geweld plegen helemaal niet naar de moskee gaan, laat staan naar een orthodoxe moskee als de Tawheed. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord van groepjes moslims met baarden, mutsjes en djellaba's die homo's molesteerden.
Die jongens krijgen thuis te horen dat homoseksualiteit iets vies is, en krijgen van de islam zijdelings te horen dat homo's gestenigd moeten worden of van het dak gegooid, kortom, dat de islam geweld tegen homo's goedkeurt. Voornaamste is echter dat die jongens een zwakke identiteit hebben, en dat homoseksualiteit voor hen verwarrend is, juist ook seksueel. Macho-cultuur.
Dus is schelden als je homoseksuelen tegenkomt noodzakelijk (zeker in een groep). De groepsidentiteit maakt dat iedereen mee moet doen. Daag je hen vervolgens uit, dan is dat een ter discussiestellen van hun identiteit als heteroman, als moslim (superieur aan de blanke ongelovige) en als kleine vorstjes van de straat.
Dat gedrag is trouwens niet typisch moslims, maar iets typisch voor Marokkaanse jongens.
Zie bijvoorbeeld
dit geweldige fragment.
Of deze ervaring van Trouw-columnist Ephimenco
Is dat islam? Ja, in zoverre dat de islam een rol speelt in de zelfperceptie van die jongens. Een soort aso-variant van de islam. De meeste imams zullen - in ieder geval publiekelijk - zeggen dat die jongens dat niet moeten doen en een slecht begrip hebben van de islam (al denken ze misschien heimelijk dat een paar tikken een homo ook geen kwaad zullen doen).
Die imams zullen echter niet minder fel uithalen in hun preken tegen homoseksualiteit, en hel en verdoemenis erbij halen. De verlokkingen van het zondige Westen zijn immers bedreigend in hun beleving; veel bedreigender dan het potenrammen. Dat wordt alleen als een probleem gezien als Nova er een item over maakt.
Mocht er ooit een sjaria worden ingevoerd (wat ik niet zie gebeuren, maar dat terzijde), dan zal dat voor homoseksuelen, vrouwen en niet-moslims heel slecht uitpakken. Er kan nog zo hoog opgegeven worden over de rechten die vrouwen hebben, en dat homo's via de rechtsgang worden beoordeeld (en dan alleen als er vier getuigen zijn die 'de daad' waarnemen), en dat minderheden 'beschermd' worden in de islam; de praktijk heeft wel anders uitgewezen, en bovendien: die 'rechten' zijn nog altijd een stuk minder dan in onze humanistische samenleving.