Is er leven na de dood?

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Tony, ik vind het feit dat je hersenen niet meer werken en je dus niets meer kan ervaren bewijs genoeg, en zeker geen aanname.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

love_jesus schreef:ja maar dat is JOu mening pure realiteid is gewoon 50/50
net als dat je een muntje opgooit er is en blijft altijd 50 procent kans voor kop of munt... wat je zelf ook vind
Nee Daf, dat klopt niet, als de waarschijnlijkheid van het een vele malen groter is, dan de waarschijnlijkheid van het ander kun je niet meer van gelijke kansen spreken.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

love_jesus

Bericht door love_jesus »

maar hoe kan de waarschijnlijkheid dat het muntje op kop valt nou vele malen groter zijn dan datie op munt valt?
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

love_jesus schreef:je kan toch beter de 50 procent kans hebben dat er wel leven na de dood is en dat je in de hemel komt en dus christen zijn... dan helemaal niks geloven en dus 50 procent kans hebben dat je gelijk hebt en goed terecht komten dan de andere 50 procent dat je ongeleik had...
en dus in d ehel beland...
toch?
Ik snap hem! Net zoals dat je met een dobbelsteen gooit.
De kans op een 1 is 50%, de kans op een 2 is 50%, de kans op een 3 is 50%. Hee, wacht even...!
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

The Prophet schreef:
De kans op een 1 is 50%, de kans op een 2 is 50%, de kans op een 3 is 50%. Hee, wacht even...!
Ja, bij mij ging er ook een belletje rinkelen.
Fuck met alles.
love_jesus

wat een humor toch..
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

love_jesus schreef:wat een humor toch..
Nou het heeft meer te maken met het feit dat je niet zo goed doordachte zaken hier neerzet. En het ging in mijn voorbeeld niet over kop of munt maar over wel of geen leven na de dood. Maar ik neem aan dat het je leeftijd is.

love_jesus

wel of niet leven na de dood is het zelfde zodra er 2 keuzes zijn dan is het een kans van 50/50
sorry hoor....
en stop over mn leeftijd ik denk persoonli8jk dat ik dan misschien de jongste ben maar toch de meeste leerzame ervaringen op heb gedaan dus...

het enige probleem is dat ik er niks van geleerd heb hehe
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

love_jesus schreef:wel of niet leven na de dood is het zelfde zodra er 2 keuzes zijn dan is het een kans van 50/50
sorry hoor....
en stop over mn leeftijd ik denk persoonli8jk dat ik dan misschien de jongste ben maar toch de meeste leerzame ervaringen op heb gedaan dus...

het enige probleem is dat ik er niks van geleerd heb hehe
Ok twee kansen, je rijdt je met een auto te barsten, of je stort neer met een vliegtuig. Is die keus 50/50? Dus is er net zoveel kans dat je met een auto verongelukt dan met een vliegtuig? Of zijn er meer factoren die invloed kunnen hebben op deze kansberekening. Denk hier maar eens over na.

love_jesus

dat is anders want een vliegtuig en auto zijn slechts enkele van de zovele mogenlijk heden om dood te gaan
je moet het bekijken als je stort wel neer en je stort niet neer daar kunnen maar 2 keuzes bij
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

love_jesus schreef: je moet het bekijken als je stort wel neer en je stort niet neer daar kunnen maar 2 keuzes bij
dus elke keer als ik het vliegtuig neem is de kans 50/50 dat het neerstort.
Hee, wacht even ...!
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

love_jesus schreef:dat is anders want een vliegtuig en auto zijn slechts enkele van de zovele mogenlijk heden om dood te gaan
je moet het bekijken als je stort wel neer en je stort niet neer daar kunnen maar 2 keuzes bij
Dat klopt ook al niet he, nu zeg je dat je 50% kans hebt om neer te storten als je een reis maakt met een vliegtuig. Als dat zo zou zijn dan zouden er honderden vliegtuigen per dag neerstorten. Nogmaals, denk nog maar even na.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Volgens jou idee Daf, heb ik ook 50% kans de loterij te winnen, want er zijn twee keuzes, of je wint hem niet, of je wint hem wel. Zie je nu in dat jouw redenering niet klopt?

Daf, de 50% kans geldt alleen bij keuzes die je maakt. Dus twee kommetje en onder elk kommetje ligt iets. Jij moet kiezen welk kommetje je pakt en omhoog haalt. Ja dan heb je 50% kans om voor het ene dan wel het andere kommetje te kiezen. Dus niet bij gebeurtenissen waarvan je niet weet hoe ze eindigen.

Twee verschillende zaken waarbij je zelf niet kiest leiden nooit tot een 50/50 procent kans. Ik hoop dat je het nu snapt.
Laatst gewijzigd door Kitty op 18 jun 2007 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.

love_jesus

natuurlijk niet dat er bij elke reis 50 procent kans is betekend niet dat het persentage van de ongelukken ook constant 50/50 moeten zijn
er zijn toch ook niet precies 3,5 mill christenen en 3,5 mill niet christenen?
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

love_jesus schreef:natuurlijk niet dat er bij elke reis 50 procent kans is betekend niet dat het persentage van de ongelukken ook constant 50/50 moeten zijn
er zijn toch ook niet precies 3,5 mill christenen en 3,5 mill niet christenen?
Heb je al eens berekend hoeveel procent kans je hebt dat je de verkeerde god hebt gekozen en alsnog naar de hel gaat?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Plaats reactie