Rebekka schreef:Nee, het is gemaakt tot een christelijk feest. Dus Heidens... Ik bedoel, de bijbel komt van orgine uit Israel, en daar kennen ze geen terugkeer van het licht.
Overal ter wereld kennen we in principe de licht cyclus en de terugkeer van het licht. Ik denk ook / ik ben ervan overtuigd dat Jahweh in feite staat voor "het licht of de zon" (als één van de eerste zaken werd het licht geschapen, bij monde van jahweh, vind ik nog altijd een opvallend gegeven) met andere woorden jahweh is de zonnegod. Maar die conclusie is in feite gebaseerd op een aantal aanwijzingen maar dat is nogal een lang verhaal wat ik niet in dit topic ga vertellen.
Groet,
Deadline
Ik snap wel wat je bedoelt . Maar de lichtfeesten zoals die in Europa gevierd werden, heeft toch te maken met de donkere tijd in de winter. En dat hebben ze in Israel, last time I checked,niet. Ik ben trouwens wel geinteresseerd in deze aanwijzigen, dus als je er weer eens op terug wilt komen............
Take account of what you do;
Your life is really up to you.
It does depend upon what you know;
How,my friend,does your garden grow?
Ik zie toch duidelijk een verband tussen :
en
Dus Israel geen lichtjes in het midden van de winter? Vreemd.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Christmas trees return to Seattle airport
Rabbi Bogomilsky decided not to go ahead with a threatened lawsuit over absence of menorah at the airport; Christmas trees reinstated in the terminal.
Tuesday, December 12, 2006
by Martin Barillas
Seattle-Tacoma Airport maintenance workers returned 14 artificial Christimas tree to the terminal after a flap over a rabbi’s threat to file suit over the lack of menorahs – lamps that commemorate the Jewish celebration of Hanukah – at the airport.
Rabbi Elazar Bogomilsky of the Seattle Chabad Lubavitch had requested that an 8-foot-tall menorah be added to the display but had never asked for the removal of the trees, according to a December 11 statement released by Patricia Davis of the Port of Seattle commission.
Rabbi Bogomilsky “never asked us to remove the trees, it was the port’s decision based on what we knew at the time” according to the airport’s statement. "There's been such an outcry from the public - from people of all faiths - who believe that the trees should be reinstalled," Davis said, "I'm very thankful that we can return the trees and get back to running our airport during this very busy holiday season."
Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd. Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Kitty schreef: Hypocriet als je aan de andere kant een fel voorstander bent van de zondagsrust. En geen sport verslaat dat op de zondag wordt gespeeld.
Annemarie schreef:Hoho Kitty, sportverslagen zul je niet tegenkomen in het RD. Allemaal werelds. 8)
Ja ik weet het Annemarie, sport is des duivels. Maar ik probeer dus ook hun hypocrisie aan te geven. Als het hen goed uitkomt merk je meteen wat belangrijker is. Het goede geld, dat kennelijk niets duivels heeft, of de Bijbel.
Sararje schreef:Nee Cathy, want juist dat wordt gebruikt door Katholieken om te rechtvaardigen dat ze wel mogen knielen maar niet mogen buigen oid. Helaas is dat vers van Annemarie wat treffender in deze.
Oke, dank je. Dit wist ik niet.
De raadsels van God zijn bevredigender dan de oplossingen van mensen
Chesterton