'Islamitische docente hoeft geen hand te geven'

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

Samante schreef:
mustafa schreef:
MOODY BLUE schreef:Die commissie leeft ook in een andere wereld.

Jezus wat ben ik hier kwaad over.
als we ons met z'n allen niet eens een keer kwaad gaan maken om andere dan dit soort non-onderwerpen a la marc pastors, zoals bijvoorbeeld de opwarming van de aarde (kijk bijvoorbeeld naar de uitstekende programma's van LLiNK), dan gaan we in een heel andere wereld (over-) leven :cry:
Als je het wil hebben over de opwarming van de aarde, kun je daarvoor een ander topic openen. Hier gaat het over een docente die vanuit haar islamitisch geloof handen weigert te schudden met mannen.

edit: zie freethinker forumregels T8 :: Wilt u ergens reageren? Reageer dan on topic. Hou dan expliciet rekening met de discussiedoelstellingen van dit forum.
de commissie gelijke behandeling leeft in de zelfde wereld als jij en ik en wij allemaal
en ook onze koningin beatrtix weigerde de handen te schudden van de mannen in de moskee van de ahmadiyya's te den haag
zij mag niet zoveel zeggen maar ze spreekt door haar daden en ze geeft precies het goede voorbeeld
leve de koningin, hoera. hoera, hoera!!!
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Samante

Bericht door Samante »

mustafa schreef: de commissie gelijke behandeling leeft in de zelfde wereld als jij en ik en wij allemaal
en ook onze koningin beatrtix weigerde de handen te schudden van de mannen in de moskee van de ahmadiyya's te den haag
zij mag niet zoveel zeggen maar ze spreekt door haar daden en ze geeft precies het goede voorbeeld
Koningin Beatrix geeft geen hand meer om te voorkomen dat ze, net als Verdonk destijds bij die imam, voor joker gezet wordt. Volgens mij geeft ze op andere werkbezoeken nog wel een hand. Overigens wordt de commissie gelijke behandeling mogelijk uit haar lijden verlost. Verdonk wil die bende afschaffen, en terecht.
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

de commissie gelijke behandeling leeft in de zelfde wereld als jij en ik en wij allemaal
Mustafa, niet de koningin bepaalt haar eigen gedrag bij haar openbare optreden, maar de minister president en zijn staf. HIJ is verantwoordelijk voor haar handelen.
De koningin mag GEEN politieke statements afgeven, ook niet in haar gedragingen, vandaar dat men haar beschermde om door van tevoren al met meerdere partijen af te spreken dat zij om een situatie als met Rita te voorkomen (dat was o.a. een politiek statement om aan te tonen hoe slecht de integratie was van die imam), zij geen handen zou schudden met mannen!

Maar ja, blijf jij maar lekker geloven in sprookjes.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Daarbij is het ook nog iets anders als je een Moskee bezoekt, dan begeef je je op het terrein van de moslims, en dan zou ik er ook geen enkele moeite mee hebben om geen hand te geven, dan pas je je aan aan de gebruiken, je bent dan immers op hun heilige grond. Niet te vergelijken met een lerares die op onze grond is, namelijk een gewone Nederlandse school, dan is zij degene waarvan je aanpassing mag verwachten.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
cherub

Bericht door cherub »

Kitty schreef:Daarbij is het ook nog iets anders als je een Moskee bezoekt, dan begeef je je op het terrein van de moslims, en dan zou ik er ook geen enkele moeite mee hebben om geen hand te geven, dan pas je je aan aan de gebruiken, je bent dan immers op hun heilige grond. Niet te vergelijken met een lerares die op onze grond is, namelijk een gewone Nederlandse school, dan is zij degene waarvan je aanpassing mag verwachten.
In Teheran, Kabul of zelfs Istanboel ga je toch ook niet een topje rondlopen met minirok, een kwestie van aanpassen,

dan moeten moslims zich in het Westen ook maar enigszins aanpassen aan onze normen, gelijke monikken gelijke kappen, toch ?

Het probleem is dat de Westerse wetgeving dit soort "provo's" beschermt, want het is vooral bedoeld om wrevel tussen de ongelovige en de "gelovige" op te wekken, want voor 11/sept zag je dit soort provocerend gedrag niet, ze zijn als het ware jihadisch wakker geworden, zoals ze dat noemen.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

want voor 11/sept zag je dit soort provocerend gedrag niet, ze zijn als het ware jihadisch wakker geworden, zoals ze dat noemen.
Baarlijke nonsens. Er werd geen aandacht aan besteed. Echter, dat is geen reden om aan te nemen dat het er niet is.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
annemarie
Geregelde verschijning

Bericht door annemarie »

MOODY BLUE schreef: ANNEMARIE, NATUURLIJK ZIJN CULTUREN ALTIJD DOOR ELKAAR BEÏNVLOED.

Echter je moet deze aktie van mevr. de moslima wel in de context van een groter gebeuren in deze wereld zien.
De islam en alle uitwassen die deze religie met zich meebrengt wil de vijand zijn van het westen. Velen onder de mohammedanen roepen op tot een "heilige jihad" tegen westerse landen, tegen de westerse cultuur.

Ik als onderdeel van deze westerse cultuur EN atheïst heb een bloedhekel aan het mohammedanisme, w.s. nog iets meer dan aan het christendom, en ik wens gewoon niet mee te doen aan het dwingende karakter van het opeisen van rechten door mohammedanen, terwijl zij zelf geen rechten gunnen aan o.a. homoseksuelen.
Zelfs keuren zij gedrag van een staat als Iran en SA goed als het gaat om het tegengaan van verspreiding van het christendom.

Nee, ik zal nooit accepteren dat de islam hier dit soort uitzonderings posities zal opeisen, laat staan krijgen.

Hallo Moody Blue,

Natuurlijk begrijp ik dat men dit akkefietje in een groter verband ziet. Ik denk alleen dat dat totaal onnodig is. Men zou zich m.i. helemaal terecht zorgen maken als de uitspraak van de commissie gelijke behandeling geluid zou hebben dat men docentes niet kon verplichten handen te schudden die daar religieuze bezwaren tegen hebben. Pas in dat geval is er sprake van een uitzonderingspositie. Aangezien dit voor zover ik kan overzien niet het geval is, zie ik dit als een storm in een glas water.

Dat neemt niet weg dat ik vind dat desbetreffende docente zich enigszins moet kunnen aanpassen en dat ik van mening ben dat zij op deze manier geen goed voorbeeld is voor leerlingen.
MOODY BLUE
Diehard

Annemarie, de gedachte die erachter zit is verderfelijk. Deze zelfde dame zal beamen dat een homo iemand is die de dood verdient al hij/zij homoseksualiteit aktief in dit leven praktiseerd. Zij zal beamen dat ongelovigen en christenen in moslimlanden vervolgd behoren te worden.
Zij zal beamen dat Iran en SA groot gelijk hebben dat christenen daar niet aktief voor hun geloof mogen uitkomen, en dat atheïsten geen 'stem' mogen hebben in islamitische landen.

Een intolerant geloof als de islam, mag geen uitzondering krijgen in het westen, daar ze steeds opdringeriger met hun verdoemde religieuse gebruiken.

Als het aan de moslims ligt wordt heel Israel van de kaart geveegd. Als ik op een islamitisch forum zou zeggen dat ik Israel veilige grenzen gun, dan zouden ze mij ook willen doden.

De islam is de grootste bedreiging voor onze westerse wereld. Niet de mensen begrijp me goed, maar de ideologie verpest wel mensen.
Afbeelding

MOODY BLUE
Diehard

Zelfs is het in sommige wijken niet meer mogelijk dat Sinterklaas gevierd wordt in sommige wijken van steden. Dit is dan in Rotterdam, maar eenzelfde iets gebeurt ook al in A'dam en Gouda.

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1184790
Afbeelding

Ebeneezer

Bericht door Ebeneezer »

Kitty schreef:in·te·gra·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het maken tot een harmonisch geheel of opnemen in een geheel
In het geval van de directeur is het van belang wat dat geheel volgens hem is.
Hier ligt een tweesprong die eigenlijk voor het incident al bepalend is, namelijk ziet de directeur Nederland als geheel, waar de vrouw in kwestie tegen de harmonie ingaat, of ziet hij de wereld als geheel, zodat het incident geen directe gevolgen heeft, maar een dialoog voortbrengt om tot een beter kwalitatief leven te komen voor beiden?

Beide keuzes hierboven zijn naar mijn mening prima hoor, mits dit maar duidelijk wordt vermeld, voor er verwijten over tafel rollen.
High five!
Terug naar nul en dan weer verder
windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

Ik kom er voor mezelf eigenlijk niet uit of dit nu kan of niet. Toen ik een aantal jaren geleden begon met werken, vroeg ik op advies van een oudere collega altijd aan vrouwelijke islamitische patienten of ze een hand wilden of niet. Dit uit respect voor hun geloof.
Maar na verloop van tijd heb ik voor mezelf bedacht dat mijn manier van respect uitdrukken iemand de hand schudden is, als ik die persoon voor het eerst ontmoet. Ik vond het daarbij ook een hoop gedoe, en vond eigenlijk altijd al dat dit gewoon Nederland is en dat Nederland haar eigen gebruiken heeft. Degene die naar Nederland komt dient er rekening mee te houden dat niet iedere Nederlander hun gebruik wil overnemen. En bovendien: door altijd uit te gaan van de ander, en dus het handschudden na te gaan laten, kan ik mij niet naar mijn cultuur gedragen. Want die maak ik dan ondergeschikt aan die van de ander. Bovendien vinden sommige islamieten het ronduit beledigend als je ze geen hand schudt, want ze willen als Nederlander behandeld worden, en terecht als ze hier al jaren woont, werkt en belasting betaalt. De clash of cultures is dus altijd onvermijdelijk, wat je ook doet.

Ik ben het gaan omdraaien: in principe reik ik de hand, als iemand dat niet wil, even goeie vrienden.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
MOODY BLUE
Diehard

Windsurfer jouw laatste zin komt op mij over alsof je de handdoek in de ring gooit, dat jij je fatalistisch opstelt, en denkt :"Ik zie wel hoe het zal lopen en hoe het op me afkomt".

Mijn opstelling is dat ik me er niet bij neerleg. Het is te gek voor woorden dat verschillende Nederlandse (westerse) cultuuruitingen weggedrukt lijken te worden door de cultuur van de woestijngodsdienst aanhangers.

Steeds weer blijkt als wij 'netjes' wil zijn en 'correct' willen zijn, de mohammedanen de onstane ruimte 'ingepikt' hebben met hun brutaliteit door hun gebruiken.
Afbeelding

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

windsurfer schreef:Degene die naar Nederland komt dient er rekening mee te houden dat niet iedere Nederlander hun gebruik wil overnemen. En bovendien: door altijd uit te gaan van de ander, en dus het handschudden na te gaan laten, kan ik mij niet naar mijn cultuur gedragen. Want die maak ik dan ondergeschikt aan die van de ander.
=D>
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

Bericht door LudwigEduardBoltzmann »

MOODY BLUE schreef:Windsurfer jouw laatste zin komt op mij over alsof je de handdoek in de ring gooit, dat jij je fatalistisch opstelt, en denkt :"Ik zie wel hoe het zal lopen en hoe het op me afkomt".

Mijn opstelling is dat ik me er niet bij neerleg. Het is te gek voor woorden dat verschillende Nederlandse (westerse) cultuuruitingen weggedrukt lijken te worden door de cultuur van de woestijngodsdienst aanhangers.

Steeds weer blijkt als wij 'netjes' wil zijn en 'correct' willen zijn, de mohammedanen de onstane ruimte 'ingepikt' hebben met hun brutaliteit door hun gebruiken.
Inderdaad, helemaal mee eens. Je geeft hun één vinger, maar als je even niet oplet neemt het onaangepaste tuig meteen je hele arm.

Er is maar één remedie hiertegen: weg met het cultuurrelativisme, wij zijn véél beter dan zij. We moeten hun keihard onze normen en waarden opdringen, zonder compromis. En als het je niet bevalt, dan rot je maar op naar Iran ofzo. Zo simpel kan het toch ècht zijn, alle politiek correcte praatjes van de gemiddelde politicus ten spijt.

Een compromis sluiten wil men immers zelf uiteindelijk ook niet. Voor dit soort mensen telt alleen de islam, en men rust echt niet voordat heel Nederland daartoe bekeerd is. En ik zou werkelijk niet weten waarom we deze gevaarlijke idioten toegevelijker zouden moeten behandelen, dan hoe zij bereid zijn ons te behandelen.

Als we hier nu niet aan beginnen, dan lopen onze dochters over 20 jaar ook (verplicht door de staat) in burka rond. Het aantal jonge islamieten tov jonge niet-islamitische Nederlanders is immers nog steeds rap groeiende, en met die 4 miljoen autochtone bejaarden win je ook zeker de oorlog niet. Je kunt wel denken "het komt allemaal vanzelf wel goed", maar heus, het komt niet goed als we op deze manier doorgaan, zonder actie te ondernemen.
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

mustafa schreef: de commissie gelijke behandeling leeft in de zelfde wereld als jij en ik en wij allemaal
Ach goed, ik kom redelijk vaak bij moslims over de vloer. Het is de gewoonte dat je je schoenen uitdoet voor je naar binnengaat. Laten we daar dan ook maar mee stoppen, en gewoon naar binnen banjeren. (buiten nog even lekker in de hondenpoep gaan staan)
Als mevrouw de moslima zich niet wil aanpassen aan de huisregels van de school, waarom zou men de gebruiken van moslims dan nog moeten respecteren? Nee, we moeten de leef en huisregels van de moslims respecteren (en het liefst overnemen), en onze leef en huisregels, die kunnen ze mooi aan hun laars lappen.

Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Plaats reactie