Het lijkt mij verre van logisch dat een christen gelooft dat hij samen kan leven met een moslim binnen een maatschappij die gebaseert is op de Sharia. Als christen zou hij zich dan moeten conformeren aan islamitische wetgeving en een andere god aanhangen dan nu. Daarnaast lijkt Donner mij slim genoeg om te beseffen dat onder de Sharia, de christenen meer belasting moeten betalen.Sebastiaan schreef: Dat is nou niet bepaalt een politieke CDA tactiek. Ik denk eerder dat het CDA poliek flirt met de moslim gemeenschap om in de nabije toekomst een politieke bond genootschap te smeden met toekomstig Nederlandse Politieke tak van de AEL. Donner en Moslims willen het zelfde, onderwerping van alle mensen aan een fantasie figuur.
Donner: verwelkom islam incl. sharia met open armen!
Eén element uit het wat mij betreft bizarre interview met Donner blijft onderbelicht, volgens mij. Donner blijkt een groot bewonderaar van Abou Jahjah:
"Zo'n Abou Jahjah, hadden wij maar zo iemand in Nederland!" (letterlijk citaat uit interview, heb VN gekocht).
Heeft iemand weet van de "Anne Frank-cartoon" die Abou Jahjah liet plaatsen als reactie op de Deense cartoon-kwestie? Is dit dezelfde minister van justitie die (wat een gotspe, als minister van justitie, in welk land leven we?) kwam vertellen dat we voorzichtiger moesten zijn in het uitoefenen van satire?
Heeft iemand zin om samen te vatten wat die door Donner zo bewonderde Abou Jahjah allemaal verder voor weerzinwekkende uitspraken heeft gedaan (over 9/11, de holocaust...)?
Ikzelf moet helaas rekening houden met mijn werktijden. Maar er staat me nog veel kwalijks bij over die Abou Jahjah. Heel wat kwalijker dan de volgens mij onschuldige satire over het koningshuis die minister van justitie Donner zo veroordeelde.
"Zo'n Abou Jahjah, hadden wij maar zo iemand in Nederland!" (letterlijk citaat uit interview, heb VN gekocht).
Heeft iemand weet van de "Anne Frank-cartoon" die Abou Jahjah liet plaatsen als reactie op de Deense cartoon-kwestie? Is dit dezelfde minister van justitie die (wat een gotspe, als minister van justitie, in welk land leven we?) kwam vertellen dat we voorzichtiger moesten zijn in het uitoefenen van satire?
Heeft iemand zin om samen te vatten wat die door Donner zo bewonderde Abou Jahjah allemaal verder voor weerzinwekkende uitspraken heeft gedaan (over 9/11, de holocaust...)?
Ikzelf moet helaas rekening houden met mijn werktijden. Maar er staat me nog veel kwalijks bij over die Abou Jahjah. Heel wat kwalijker dan de volgens mij onschuldige satire over het koningshuis die minister van justitie Donner zo veroordeelde.
Rede
- MOODY BLUE
- Diehard
Muslims and Christians 'allies'
Dr John Sentamu next to his tent
The archbishop camped in York Minster in protest against the war
The Archbishop of York has said British Christians should see Muslims as allies in the struggle against secularism.
In a speech at York Minster, Dr John Sentamu said British Muslims were not offended by Christianity and preferred it to a secular state.
In a wide-ranging speech, he also spoke of the recent conflict between Israel and Lebanon.
He said it had been characterised by "the cheapening of human life" now taken for granted by those in power.
He criticised a situation "where the deaths of innocents are regretted in the same breath as the next volley of rockets are launched or air sorties scrambled".
He also said Britain had been damaged by the downgrading of religion and urged political parties to adopt Christian values.
He said: "As a society we are in danger of suffering from collective amnesia when it comes to considering the work of those who have uncovered the purposes of God in our history, and in particular seem to have airbrushed from history the motivation of these social pioneers who have been inspired to act by a passionate and vivid faith in God."
'Learn to forgive'
He also urged the government to do more to support families.
"The well-being of the whole community requires that children, so far as possible, be brought up by their own parents as members of one family, with all the give and take that family life demands," he said.
"For it is within the family that we first learn what it means to love, to trust and to care for one another. We learn how to forgive, how to overcome and how to grow.
"These lessons are not optional, and for the fabric of society to remain strong, the state and the laws of the land need to support and encourage families."
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/engl ... 343940.stm
Het gaat wereldwijd spelen de strijd van gelovigen tegen niet gelovigen. Laten de seculiere vrijdenkers maar goed op hun hoede zijn.
Dr John Sentamu next to his tent
The archbishop camped in York Minster in protest against the war
The Archbishop of York has said British Christians should see Muslims as allies in the struggle against secularism.
In a speech at York Minster, Dr John Sentamu said British Muslims were not offended by Christianity and preferred it to a secular state.
In a wide-ranging speech, he also spoke of the recent conflict between Israel and Lebanon.
He said it had been characterised by "the cheapening of human life" now taken for granted by those in power.
He criticised a situation "where the deaths of innocents are regretted in the same breath as the next volley of rockets are launched or air sorties scrambled".
He also said Britain had been damaged by the downgrading of religion and urged political parties to adopt Christian values.
He said: "As a society we are in danger of suffering from collective amnesia when it comes to considering the work of those who have uncovered the purposes of God in our history, and in particular seem to have airbrushed from history the motivation of these social pioneers who have been inspired to act by a passionate and vivid faith in God."
'Learn to forgive'
He also urged the government to do more to support families.
"The well-being of the whole community requires that children, so far as possible, be brought up by their own parents as members of one family, with all the give and take that family life demands," he said.
"For it is within the family that we first learn what it means to love, to trust and to care for one another. We learn how to forgive, how to overcome and how to grow.
"These lessons are not optional, and for the fabric of society to remain strong, the state and the laws of the land need to support and encourage families."
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/engl ... 343940.stm
Het gaat wereldwijd spelen de strijd van gelovigen tegen niet gelovigen. Laten de seculiere vrijdenkers maar goed op hun hoede zijn.

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.
There you go man, keep as cool as you can.
Ik heb daar toch een bedenking bij [ als dat mag .... ] zeker gezien de titel van dit topic.MOODY BLUE schreef: Het gaat wereldwijd spelen de strijd van gelovigen tegen niet gelovigen. Laten de seculiere vrijdenkers maar goed op hun hoede zijn.
Wat mij betreft toch maar liever een soort 'coalitie' met de christenen, dan een coalitie christenen<->moslims. Als ik de keuze had/heb tenminste. Ik mag dan wel een atheïst zijn, ik deel toch meer ideeën met christenen dan met moslims. Een soort van tijdelijke alliantie zeg maar.
Mvg.
111 111 111 x 111 111 111 = 12 345 678 987 654 321
Wat 9/11 en holocaust betreft kan ik het zo uit het hoofd niet zeggen. Wel de basis-ideeen van Abou Jahjah. Hij baseert zich vooral op het principe van de 'roots'. Dat wil zeggen dat hij - vooral jongeren - aanspreekt op het feit dat ze Marokkaan of Turk zijn. Je bent zo-of-zo omdat je daar-of-daar geboren bent, of er bestaat ten minste een bloedlijn, wat natuurlijk onzin is want alle mensen zijn gelijk. Enkel de cultuur die je van huis uit mee krijgt is afhankelijk van de plaats waar je geboren bent. Terwijl trouwens de meeste van die jongeren nog nooit in Marokko of Turkije zijn geweest en ze het daar waarschijnlijk niet meer dan 2 maanden zouden volhouden.FW schreef:Heeft iemand zin om samen te vatten wat die door Donner zo bewonderde Abou Jahjah allemaal verder voor weerzinwekkende uitspraken heeft gedaan (over 9/11, de holocaust...)?
Door het inspelen op die 'roots' wordt sterk aan ghetto-vorming gedaan, doordat integratie sterk wordt ontraden door Abou Jahjah. Men scheidt zich af van de samenleving waarin men leeft.
't Is redelijk kort, FW, maar daar komt het m.i. zo ongeveer op neer.
Mvg.
111 111 111 x 111 111 111 = 12 345 678 987 654 321
De door Donner zo bewonderde Abou Jahjah destijds over 9-11: "Ik voelde een moment van victorie."
De door Donner zo bewonderde Aboe Jahjah streeft naar de vernietiging van Israël.
De AIVD heeft de door Donner zo bewonderde AEL doorgelicht, afgeluisterd en geïnfiltreerd wegens mogelijke gevaren voor de democratische rechtsorde.
De door Donner zo bewonderde Aboe Jahjah heeft de meest weerzinwekkende cartoons geplaatst waarin de holocaust ontkend werd en de spot gedreven werd met het leed van Anne Frank (samen in bed met Hitler).
En de Donner die zo graag mainstreampop als die van Madonna zou willen verbieden:
"Zo'n Aboe Jahjah, hadden wij maar zo iemand in Nederland!"
De door Donner zo bewonderde Aboe Jahjah streeft naar de vernietiging van Israël.
De AIVD heeft de door Donner zo bewonderde AEL doorgelicht, afgeluisterd en geïnfiltreerd wegens mogelijke gevaren voor de democratische rechtsorde.
De door Donner zo bewonderde Aboe Jahjah heeft de meest weerzinwekkende cartoons geplaatst waarin de holocaust ontkend werd en de spot gedreven werd met het leed van Anne Frank (samen in bed met Hitler).
En de Donner die zo graag mainstreampop als die van Madonna zou willen verbieden:
"Zo'n Aboe Jahjah, hadden wij maar zo iemand in Nederland!"
Rede
Die coalitie tussen gelovigen tegen realisten zie je wel vaker. Eerst laten we maar André Rouvoet aan het woord:Carla schreef:Het lijkt mij verre van logisch dat een christen gelooft dat hij samen kan leven met een moslim binnen een maatschappij die gebaseert is op de Sharia. Als christen zou hij zich dan moeten conformeren aan islamitische wetgeving en een andere god aanhangen dan nu. Daarnaast lijkt Donner mij slim genoeg om te beseffen dat onder de Sharia, de christenen meer belasting moeten betalen.Sebastiaan schreef: Dat is nou niet bepaalt een politieke CDA tactiek. Ik denk eerder dat het CDA poliek flirt met de moslim gemeenschap om in de nabije toekomst een politieke bond genootschap te smeden met toekomstig Nederlandse Politieke tak van de AEL. Donner en Moslims willen het zelfde, onderwerping van alle mensen aan een fantasie figuur.
(bericht overgenomen van http://p2.forumforfree.com/1-vt84-godbe ... ml?start=0)Joure - Christenen moeten niet bang zijn voor het islamitische geloof. De grootste bedreiging voor de christelijke grondslagen van onze samenleving komt niet van moslims, maar van 'dogmatisch seculiere humanisten'.
Tweede Kamerlid André Rouvoet van de ChristenUnie riep gisteravond zijn gehoor in Joure op om ,,zich geen angst te laten aanpraten voor onze medemensen''.
De fractievoorzitter sprak voor zestig man in De Koepel. Een aantal van hen toonde zich ongerust over de islam. Een toehoorder stelde dat ze de islamiet ziet als de antichrist. Rouvoet toonde zich echter meer bezorgd over de ,,bijna religieuze kruistocht tegen alles wat met religie te maken heeft'' van D66.
Volgens Rouvoet kan de ChristenUnie in de politiek meer met een moslimpartij dan met de democraten. ,,Zo'n partij mag dan geestelijk ver van ons af staan, bij thema's rondom huwelijk en gezin hebben we waarschijnlijk dezelfde politieke overtuigingen. Ook als je praat over bescherming van het leven kom je met een moslim verder dan met een D66'er.''
http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/ ... e?secId=51
En zelfs in Israel bundelen joodse, islamitische en christelijke fanaten hun krachten als het zo uitkomt:
Handtekeningenactie tegen Jerusalem World Pride 2005
zondag, 03 april 2005
(...)
Christelijke, joodse en islamitische geestelijken hebben hun krachten woensdag gebundeld om zich te verzetten tegen het WorldPride festival dat voor deze zomer gepland staat in Jeruzalem.
WorldPride is een van de grootste internationale festivals voor homo's. Het tien dagen durende evenement bestaat onder meer uit straat- en dansfeesten, workshops en een gay filmfestival. De geestelijk leiders van de drie godsdiensten voor wie Jeruzalem een heilige plaats is hebben de Israëlische en de lokale overheden opgeroepen het festival te verbieden.
Volgens de Asjkenazische opperrabbijn Yona Metzger wordt het ,,heilige karakter" van Jeruzalem onteerd door de komst van waarschijnlijk vele duizenden homo's uit de hele wereld. ,,Laten we de vrede bewaren en het festival verbieden", aldus Metzger, die bijval kreeg van de hoge moslimgeestelijke Abdel-Salem Menasra, die het bijbelse verhaal over Sodom en Gomorra in herinnering bracht. ,,God heeft die steden vernietigd en ik waarschuw iedereen: hij zal hetzelfde opnieuw doen met Jeruzalem en al zijn joodse, christelijke en islamitische inwoners." Ook de hoogste Rooms-katholieke gezant in Israël, Michel Sabbah sprak zich woensdag uit tegen het WorldPride festival. ,,Deze stad is heilig voor de drie geloven die zich hier verenigd hebben, maar ook voor de mensheid."
Het verzet tegen het houden van een groot homofestival in Jeruzalem heeft de afgelopen weken tot de vorming van enkele bijzondere coalities geleid. Begin deze maand bundelden al de evangelische christenen en Amerikaanse rabbijnen hun krachten met ultraorthodoxe bewegingen in Israël.
De burgemeester van Jeruzalem, de orthodoxe jood Uri Lupolianski, zegt dat hij niets tegen WorldPride kan ondernemen omdat het verlenen of het intrekken van de vergunning van het festival een bevoegdheid van de politie is en niet van hemzelf. Het laatste WorldPride festival werd in 2000 gehouden in Rome en trok tienduizenden homo's uit het buitenland. De woensdag gevormde coalitie van joodse, christelijke en islamitische geestelijken zegt dat er de komende weken flink gelobbyd zal worden om de politiek zover te krijgen WorldPride te verbieden.
Rede
Dat is het verderfelijke cultuurrelativisme. Weg met ons. En het bekende dhimmy-gedrag van christenen.FW schreef: Heeft iemand weet van de "Anne Frank-cartoon" die Abou Jahjah liet plaatsen als reactie op de Deense cartoon-kwestie? Is dit dezelfde minister van justitie die (wat een gotspe, als minister van justitie, in welk land leven we?) kwam vertellen dat we voorzichtiger moesten zijn in het uitoefenen van satire?
Het probleem met minister Donner is het type christendom dat hij aanhangt. Niet dat christendom van de Jezus die met een zweep de joden uit de tempel jaagde (u weet wel, dat Bijbelse voorval dat Hitler zo inspireerde ‘om een vechter te zijn voor waarheid en gerechtigheid’), en óók niet het christendom van de Jezus die zo liefdevol riep: ‘Gaat weg van Mij, gij vervloekten, in het eeuwige vuur, hetwelk den duivel en zijn engelen bereid is’.
Het christendom van minister Donner is het christendom dat de gelovigen vermaand om de overheid te gehoorzamen als ware het christus zelf, en het christendom waarin men de keizer moet geven wat des keizers is. Het islamofascisme en het christendom van minister Donner lijken daarom voor elkaar te zijn gemaakt. Het zijn twee puzzelstukken die in elkaar passen. De Koran zegt in sura 9:29: ‘Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen. (de keizer geven wat des keizers is) , terwijl zij onderdanig zijn’ (de overheden gehoorzamen als waren zij christus zelf).
En dat is precies wat veel christenen in het verre verleden óók hebben gedaan. Veel christenen hielpen de mohammedaanse overwinnaars met de vervolging van joden, om in een goed blaadje te komen, of ze leverden slaven.
Grtz...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
-
appelfflap
- Banned
Weet je wat het probleem is met de westerse samenleving? We kennen de wortels van onze beschaving niet. Steeds weer is er het cultuurrelativisme, dat zegt 'weg met ons, slechte kruisvaarders, slavenhandelaren, jodenvervolgers, inquisiteurs.'
Ik heb geen last van dat cultuurrelativisme, want bovenstaande misdaden zijn gepleegd door aanhangers van een antiek soort christendom, en deze geschiedenis hebben we achter ons gelaten. Ik ben een vrijdenker (althans, ik doe mijn best dat te zijn
), en het zijn vrijdenkers die altijd hebben gestreden voor de afschaffing van al dat barbarisme, en de westerse wereld voorgoed hebben veranderd. Europeanen en Amerikanen zouden trots moeten zijn op de verlichting; de ontdekking van de rede.
Grtz
Ik heb geen last van dat cultuurrelativisme, want bovenstaande misdaden zijn gepleegd door aanhangers van een antiek soort christendom, en deze geschiedenis hebben we achter ons gelaten. Ik ben een vrijdenker (althans, ik doe mijn best dat te zijn
Grtz
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
- MOODY BLUE
- Diehard
Devious schreef:Weet je wat het probleem is met de westerse samenleving? We kennen de wortels van onze beschaving niet. Steeds weer is er het cultuurrelativisme, dat zegt 'weg met ons, slechte kruisvaarders, slavenhandelaren, jodenvervolgers, inquisiteurs.'
Ik heb geen last van dat cultuurrelativisme, want bovenstaande misdaden zijn gepleegd door aanhangers van een antiek soort christendom, en deze geschiedenis hebben we achter ons gelaten. Ik ben een vrijdenker (althans, ik doe mijn best dat te zijn), en het zijn vrijdenkers die altijd hebben gestreden voor de afschaffing van al dat barbarisme, en de westerse wereld voorgoed hebben veranderd. Europeanen en Amerikanen zouden trots moeten zijn op de verlichting; de ontdekking van de rede.
Grtz

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.
There you go man, keep as cool as you can.
Donner zegt zelf niet voor de Sharia te zijn. Dus jouw hele toeschrijvingsverhaaltje klopt niet. Voortaan eerst maar even lezen en verstaan wat iemand zèlf aangeeft alvorens de sentimentele trom te gaan roeren.FW schreef:Dat houdt hetzelfde in.sjun schreef:Dat schrijf jij Donner toe. Donner had het slechts over eeneventuele invoering van de Sharia als de meerderheid van het electoraat dat zou wensen.FW schreef:Wat Donner zegt: onze democratie moet toestaan dat de democratie wordt afgeschaft.Wie zegt dat?sjun schreef:Daarmee gaf de man helemaal niet aan voor de Sharia te zijn, zoals hem ook hier in de mond gelegd wordt.,
Laatst gewijzigd door sjun op 14 sep 2006 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
equilibrist
Voor de minder gezouten mening...
Kinderlijke tekeningetjes die mij niet aanspreken en die ook al geen gulle lach brengen. Als de verspreiders ervan er behoefte aan hebben zich zo te laten kennen moeten ze dat maar doen.appelfflap schreef:FW schreef:
Heeft iemand weet van de "Anne Frank-cartoon" die Abou Jahjah liet plaatsen als reactie op de Deense cartoon-kwestie.
oordeel zelf.
equilibrist
Ik vind die cartoon vooral erg dom, want ze slaat nergens op. Dergelijke cartoons moeten satirisch zijn, en dat is deze niet. Deze gooit alleen wat shockerende situaties bij elkaar (Anne Frank als kind misbruikt door een Hitler-lookalike) en hoopt dat er dan wel wat uitrolt---maar zo werkt een satirische cartoon niet. Ze is niet eens 'niet grappig', om Paul Dirac te parafraseren, en geeft vooral het infantiele denkniveau van Jahjah en zijn kornuiten weer: zó dom dat ze niet eens een goeie grap kunnen maken.appelfflap schreef:oordeel zelf.
Als ik dit lijstje even afloop, dan vind ik:
- Nummer 1: 'gewoon' een tekening, niets mis mee
- Nummer 2: erg flauw
- Nummer 3: mooi stylistisch (er zou een repro van moeten zijn)
- Nummers 4 en 5: spitsvondig (vooral 4)
- Nummers 6 en 10: self-fulfilling en duidelijk als zelfspot bedoeld
- Nummer 7: Dé ENIGE juiste interpretatie hoe een westerling zich voelt als hij een afbeelding van Mohammed wil maken waar werkelijk niets op tegen is behalve dat ongeveer 1 miljard idioten daar op ideologische gronden tegen zijn
- Nummer 8: flauw
- Nummers 9 en 11: de enige van het stel die ik in zekere zin een beetje provocerend kan noemen
- Nummer 12: dom.
Overigens, als je je ale moslim érgens kwaad over zou moeten maken, is het déze pagina wel. De cartoons daar zijn gewoon grof en van een niveau dat de openbare pers nooit zou halen. Desondanks was er één enkele waar ik om moest lachen (Allah! Uh akbar!). Eigenlijk is het onvoorstelbaar dat Balkenellende en Donner voor het setje in de Deense krant door de knieën gingen---dat had nooit mogen gebeuren.
Laatst gewijzigd door cymric op 14 sep 2006 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli