dikkemick schreef: ↑25 dec 2023 23:28
Dat wordt binnen afzienbare tijd Bonifacius versus Bonifacius.
Laten we het maar als een erelijst beschouwen.
Een lijst van niet warhoofden.
Als bonifacide foe wil ik best toegeven lichtelijk bevooroordeeld te zijn ten gunste van de wetenschap en ik ben inderdaad niet snel bereid de ogen te openen voor goeroes of paddo-snuivende ervaringsdeskundigen.
Misschien is dat een manko.
Ook ik behoor tot de harde ongelovigen.
Ik heb niets met al die zweefkezerij en complotdenkers als bv. Baudet.
Ik zie het niet als een manco, maar als het uitschakelen van veel overbodig materiaal.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑26 dec 2023 09:09Laten we het maar als een erelijst beschouwen.
ALS
jij zulks als een erelijst beschouwt,
DAN
beschouw jij diegenen die NIET op dat erelijstje staan als WEL warhoofden ... of wat?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme. .Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑26 dec 2023 09:09Laten we het maar als een erelijst beschouwen.
ALS
DAN
beschouw jij diegenen die NIET op dat erelijstje staan als WEL warhoofden ... of wat?
Voor de spiritueel bevlogen zweefkezen geldt dat ook. ALS
je je niet op dit buitenaardse spirituele pad begeeft DAN
ben je een simpele ziel die nooit DE werkelijkheid zal doorgronden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ALS
DAN
Neen, dat kan je daar niet uit afleiden.
Vertrekken vanuit het gegeven je een lijst hebt van niet-warhoofden, kan je daar niet uit afleiden dat alle niet-warhoofden op die lijst staan en dus ook niet dat wie niet op de lijst staat wel een waarhoofd is.
Als ik een lijstje maak van interresante boeken, dan betekent dat ook niet dat alle boeken die niet in dat lijstje staan oninterresant zijn.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
ALS
DAN
Vertrekken vanuit het gegeven je een lijst hebt van niet-warhoofden, kan je daar niet uit afleiden dat alle niet-warhoofden op die lijst staan en dus ook niet dat wie niet op de lijst staat wel een waarhoofd is.
Zo is dat.
Moest Dawkins hier schrijven had ik em ook op mijn lijst gezet. Is hij een warhoofd? Nee.
Is hij een boertig extreem type met een vernauwd bewustzijn? Ja.
Er zijn nog mensen die geen fan van hem zijn.
Zie eerder.
bonifacius schreef: ↑18 apr 2023 14:47
Wordt Richard Dawkins beschouwd als een (één van de) boegbeeld(en) op dit forum van atheïsten?
ik ben geen fan van dawkins
wie of wat valt hij nu eigenlijk aan in zijn tirades?
religie? godsdienst? enkel fundamentalisten of iedereen die durft geloven?
Echt duidelijk is hij op dat vlak, wat mij betreft, niet.
ik vind hem vaak te extreem, polemisch en vaak verkondigt hij dingen als absolute waarheid terwijl er toch nuances zijn
Het verrast me dus niet dat zo'n extreme bullebak met zijn tirades op zijn 75ste nog gaat scheiden!
Zie uit ander topic...
bonifacius schreef: ↑24 dec 2023 20:26
Hoe gaat het trouwens met Richard Dawkins, het boegbeeld van dit forum?
Effe op gegoogled en vond dit...
75-year-old evolutionary biologist and well-known atheist Richard Dawkins and 65-year-old actress and author Lalla Ward recently announced that they have parted ways and are divorcing. The scientist, who is famous for his best-selling books The God Delusion and The Selfish Gene, and his wife were together for 24 years.
75 jaar en nog gaan scheiden!
Waar is zijn gezond rationeel nuchter verstand?
Ik kan me best voorstellen dat zijn vrouw de scheiding aangevraagd heeft.
Iemand die anderen zo aanvalt met zijn tirades is uiteindelijk voor de mensen dicht bij hem ook ongenietbaar.
En voor de verdedigers van Dawkins die me er zouden willen wijzen dat hij ook wel een zachte (vaderlijke) kant had: Adolf Hitler had ook zo'n kant. Zie mijn eerdere post..
bonifacius schreef: ↑18 apr 2023 17:37
Yep, extremistisch en dogmatisch vind ik zijn toon steeds.
Ja, daar kan men natuurlijk tegen inbrengen dat hij ook wel een zachte, vaderlijke kant heeft. Sowieso heeft hij dat, zelfs Adolf Hitler had dat. Wie daaraan twijfelt moet de secretaresse van Hitler maar is horen vertellen.
axxyanus schreef: ↑26 dec 2023 17:31
Als ik een lijstje maak van interresante boeken, dan betekent dat ook niet dat alle boeken die niet in dat lijstje staan oninterresant zijn.
Zo is dat.
Ik heb toevallig enkele weken geleden is een foto genomen van een stapel boeken uit mijn bibliotheek die 33 jaar geleden voor mij van enorm belang waren. Zie foto onder.
Dat ging toen duidelijk over de schaduw, de waanzin, het onbewuste, de destructiviteit, de zelfvernietiging van de mens, collectief en individueel persoonlijk, dewelke ik ook in mezelf aantrof, anders trekt dit soort boeken je niet aan.
In latere tijden begonnen andere boeken de plaats van deze in te nemen.
- De enige constante in het leven is verandering.
- Spiritualiteit? Laat me niet lachen, dat is het leven zelf!
bonifacius schreef: ↑26 dec 2023 18:50
Ik heb toevallig enkele weken geleden is een foto genomen van een stapel boeken uit mijn bibliotheek die 33 jaar geleden voor mij van enorm belang waren. Zie foto onder.
Wetenschap ho maar
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
ALS
DAN
Eensch!
Het ging echter niet om een lijstje van interresante boeken en
vertrekken vanuit het gegeven dat er een lijst is van niet-warhoofden deed ik[!] ook niet.
Misschien heb je over mijn " ... of wat?" heen gelezen, waarmee ik TIBERIUS CLAUDIUS bevraag hoe hij tot zijn beschouwing van die erelijst van niet-warhoofden komt? Waarop baseert TIBERIUS dat het een lijst van niet-warhoofden is?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme. .Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick schreef: ↑26 dec 2023 17:14Voor de spiritueel bevlogen zweefkezen geldt dat ook.
Van een sterke materialist, zeker van iemand met een Vrijdenkersmoraal, zou ik eerder verwachten dat diegene diens veronderstelde kracht zou gebruiken om een ander op te tillen in plaats van die ander naar beneden te trekken. Besef je trouwens dat als jij iemand naar beneden trekt, dat die ander dan boven je staat?
dikkemick schreef:ALS
AlsDannetjes zijn inderdaad [al dan niet spirituele] constructies die vaak waar zijn,
juist omdat de ALS vaak niet waar gemaakt wordt.
bonifacius schreef: ↑26 dec 2023 18:50
Wetenschap ho maar
Alexander Lowen en Carl Gustav Jung beschouw jij niet als wetenschappers?
HierEnNu schreef: ↑27 dec 2023 09:32
Misschien heb je over mijn " ... of wat?" heen gelezen, waarmee ik TIBERIUS CLAUDIUS bevraag hoe hij tot zijn beschouwing van die erelijst van niet-warhoofden komt? Waarop baseert TIBERIUS dat het een lijst van niet-warhoofden is?
Die "... of wat" kwam op mij niet over als een eerlijke vraag. Die toevoeging wordt veelal gebruikt om de onwaarschijnlijkheid van een alternatief te onderstrepen. Niet om op een onbevangen manier naar andere mogelijkheden te informeren.
Voor de rest neem je die opmerking van TIBERIUS veel te serieus.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick schreef: ↑26 dec 2023 17:14Voor de spiritueel bevlogen zweefkezen geldt dat ook.
Van een sterke materialist, zeker van iemand met een Vrijdenkersmoraal, zou ik eerder verwachten dat diegene diens veronderstelde kracht zou gebruiken om een ander op te tillen in plaats van die ander naar beneden te trekken. Besef je trouwens dat als jij iemand naar beneden trekt, dat die ander dan boven je staat?
dikkemick schreef:ALS
AlsDannetjes zijn inderdaad [al dan niet spirituele] constructies die vaak waar zijn,
juist omdat de ALS vaak niet waar gemaakt wordt.
Je moet wel de gehele context blijven volgen om mijn denigrerende opmerking te kunnen plaatsen.
Had alles te maken met diegene die vind dat je ervaringsdeskundige moet zijn om DE werkelijkheid te kunnen doorgronden.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick