Politiek incorrect
Moderator: Moderators
Re: Politiek incorrect
Pff.. Kom jongens ..... we gaan.

2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
- collegavanerik
- Superposter
De moderatrix heeft altijd gelijk
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
- collegavanerik
- Superposter
Nee een exact duidelijk antwoord is dus niet gegeven, plaatjes van katten in een vossenklem is geen motivatie, niemand had zien aankomen dat vossenklem een taboevergelijking is op een vrijdenkersforum.
Vanaf nu loop ik op eieren.
Sluit dit topic maar, zo komen we geen steek verder.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Dat begrijp ik en geloof ik ook van harte, maar ik doelde nu uiteraard op Femke. Waar Trump al niet voor uitgemaakt is (en terecht!), daar wordt ook geen stokje (klem) voor gestoken.Maria schreef: ↑21 jun 2020 12:38Dank je.
Betrokken bij FT forum als discussie platform en de manier waarop we hier met elkaar omgaan en de manier waarop we converseren, debatteren, zodat het hier niet alleen voor een enkeling aangenaam verblijven is, maar voor vele liefhebbers van Freethinker gesprekken.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Peter van Velzen
- Site Admin
Dat is het niet. Er zijn wel mensen die het gebruik van het ding dat er mee wordt aangeduid onetheisch vinden. En er zijn mensen die zich kwaad maken over een moderator die een foto laat zien van het gebruik ervan.collegavanerik schreef: ↑21 jun 2020 15:43 Spijker op zijn kop, niemand had kunnen bevroeden dat vossenklem een onethisch woord is op dit forum.
Als je mensen aanspreekt als gebruiksvoorwerp, Als ik jou bijvoorbeeld Kopiëermachine zou noemen dan is dat eerlijk gezegd nogal dubieus taalgebruik. Een mens is geen gebruiksvoorwerp. Als er verder geen verband is tussen het gebruiksvoorwerp en (het gedrag van) die mens, dan ben je gewoon verkeerd bezig. Niet noodzakelijkerwijs onethisch maar wel dom.
Ik wens u alle goeds
Net als het gebruik van het gevaarlijke woord Stoomwals.Peter van Velzen schreef:Een mens is geen gebruiksvoorwerp.
Ben jij goed in lijstjes Peter? Maak er even eentje als je tijd hebt.
Niemand weet nog welke woorden men wel of niet kan gebruiken.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
De essentie van mijn bezwaar is, dat ik het hier ontoelaatbaar acht om hier een mens aan te duiden met een apparaat/machine, waarvan het enige ontegenzeglijke uiteindelijke doel is te doden.Peter van Velzen schreef: ↑22 jun 2020 03:02Dat is het niet. Er zijn wel mensen die het gebruik van het ding dat er mee wordt aangeduid onetheisch vinden. En er zijn mensen die zich kwaad maken over een moderator die een foto laat zien van het gebruik ervan.collegavanerik schreef: ↑21 jun 2020 15:43 Spijker op zijn kop, niemand had kunnen bevroeden dat vossenklem een onethisch woord is op dit forum.
Niet eens gebracht als een vergelijking.
Dat kan dan misschien niet zo bedoeld zijn, maar het staat er wel.
Dat dit na mijn motivatie verder uitleg nodig had vind ik dan wel vreemd.
Maar ook toen landde het nog niet, waarover het nu feitelijk ging, maar werd alleen de methode van de afbeeldingen aangevallen.
Nog vreemder.
Maar ja........ ik vind zoveel dingen vreemd.
Het voorbeeld van "gootsteenvermaler" vond ik wel creatief en humoristisch, maar tekent wel voor het dwaze verloop van deze feedback .Als je mensen aanspreekt als gebruiksvoorwerp, Als ik jou bijvoorbeeld Kopiëermachine zou noemen dan is dat eerlijk gezegd nogal dubieus taalgebruik. Een mens is geen gebruiksvoorwerp. Als er verder geen verband is tussen het gebruiksvoorwerp en (het gedrag van) die mens, dan ben je gewoon verkeerd bezig. Niet noodzakelijkerwijs onethisch maar wel dom.
Daar ben ik dan ook niet op ingegaan.
Er blijkt alleen uit, dat het nog steeds niet geland is, waarom ik dacht te moeten ingrijpen.
Voor mij zijn er nu voldoende woorden over gevallen om ieders standpunt duidelijk te maken.
Ik had het graag hierbij gelaten.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Ik heb hier even het citaat aangevuld, wat duidelijk maakt wat er staat.Labyrint schreef: ↑22 jun 2020 06:06Net als het gebruik van het gevaarlijke woord Stoomwals.Peter van Velzen schreef:Een mens is geen gebruiksvoorwerp.
Als er verder geen verband is tussen het gebruiksvoorwerp en (het gedrag van) die mens, dan ben je gewoon verkeerd bezig.
Ben jij goed in lijstjes Peter? Maak er even eentje als je tijd hebt.
Niemand weet nog welke woorden men wel of niet kan gebruiken.
Vet cursief deel.
Alsnog doorgaan op woordenlijstjes en zeker na niet goed lezen, is verder alleen nog ballast.
Daarom is tijd om dit topic te sluiten.
-
appelfflap
- Banned
15j geleden zouden tjok en devious gezegd hebben:" doe nou ff normaal"
en ja, als het ook hier zo ver is doorgeslagen is zijn woordenlijstjes noodzakelijk en is ook enige consequentie aangebracht
dat woordje mag neit, eigenlijk mag het wel als je enkel trump viseert mits en maar ...
het langteenvirus zit dus ook hier
en ja, als het ook hier zo ver is doorgeslagen is zijn woordenlijstjes noodzakelijk en is ook enige consequentie aangebracht
dat woordje mag neit, eigenlijk mag het wel als je enkel trump viseert mits en maar ...
het langteenvirus zit dus ook hier
Mijn mening hierover.
Knetter- gek....
Knetter- gek....
Geen verdere nieuwe toegiften?
Dan kan dit topic dicht.
Opnieuw gesloten wegens verwachte herhaling en voortzetting van berichten.
Afgesplitst naar Metadiscussie
Afgesplitst naar Metadiscussie