Politiek incorrect

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: Politiek incorrect

Bericht door Labyrint »

Pff.. Kom jongens ..... we gaan.

:mrgreen:
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

De moderatrix heeft altijd gelijk
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Maria schreef: 21 jun 2020 17:24
Voor wat dit Feedback topic.
Een exact duidelijk antwoord heb je gehad.
Er is heel duidelijk een reden gegeven, waarom daartoe is besloten.
Nee een exact duidelijk antwoord is dus niet gegeven, plaatjes van katten in een vossenklem is geen motivatie, niemand had zien aankomen dat vossenklem een taboevergelijking is op een vrijdenkersforum.

Vanaf nu loop ik op eieren.

Sluit dit topic maar, zo komen we geen steek verder.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maria schreef: 21 jun 2020 12:38
dikkemick schreef: 21 jun 2020 11:49
Maria schreef: 21 jun 2020 10:48 Houd het hier dan maar op, Dikkemick. :)
Je vindt me een slechte moderator.
Nee, dit is een stapje te ver. Je doet het uitstekend maar hebt m.i. wel eens een uitschieter. Te veel betrokken bij het onderwerp?
Dank je.
Betrokken bij FT forum als discussie platform en de manier waarop we hier met elkaar omgaan en de manier waarop we converseren, debatteren, zodat het hier niet alleen voor een enkeling aangenaam verblijven is, maar voor vele liefhebbers van Freethinker gesprekken.
Dat begrijp ik en geloof ik ook van harte, maar ik doelde nu uiteraard op Femke. Waar Trump al niet voor uitgemaakt is (en terecht!), daar wordt ook geen stokje (klem) voor gestoken.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

collegavanerik schreef: 21 jun 2020 15:43 Spijker op zijn kop, niemand had kunnen bevroeden dat vossenklem een onethisch woord is op dit forum.
Dat is het niet. Er zijn wel mensen die het gebruik van het ding dat er mee wordt aangeduid onetheisch vinden. En er zijn mensen die zich kwaad maken over een moderator die een foto laat zien van het gebruik ervan.

Als je mensen aanspreekt als gebruiksvoorwerp, Als ik jou bijvoorbeeld Kopiëermachine zou noemen dan is dat eerlijk gezegd nogal dubieus taalgebruik. Een mens is geen gebruiksvoorwerp. Als er verder geen verband is tussen het gebruiksvoorwerp en (het gedrag van) die mens, dan ben je gewoon verkeerd bezig. Niet noodzakelijkerwijs onethisch maar wel dom.
Ik wens u alle goeds
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Peter van Velzen schreef:Een mens is geen gebruiksvoorwerp.
Net als het gebruik van het gevaarlijke woord Stoomwals.
Ben jij goed in lijstjes Peter? Maak er even eentje als je tijd hebt.
Niemand weet nog welke woorden men wel of niet kan gebruiken.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Peter van Velzen schreef: 22 jun 2020 03:02
collegavanerik schreef: 21 jun 2020 15:43 Spijker op zijn kop, niemand had kunnen bevroeden dat vossenklem een onethisch woord is op dit forum.
Dat is het niet. Er zijn wel mensen die het gebruik van het ding dat er mee wordt aangeduid onetheisch vinden. En er zijn mensen die zich kwaad maken over een moderator die een foto laat zien van het gebruik ervan.
De essentie van mijn bezwaar is, dat ik het hier ontoelaatbaar acht om hier een mens aan te duiden met een apparaat/machine, waarvan het enige ontegenzeglijke uiteindelijke doel is te doden.
Niet eens gebracht als een vergelijking.

Dat kan dan misschien niet zo bedoeld zijn, maar het staat er wel.

Dat dit na mijn motivatie verder uitleg nodig had vind ik dan wel vreemd.
Maar ook toen landde het nog niet, waarover het nu feitelijk ging, maar werd alleen de methode van de afbeeldingen aangevallen.
Nog vreemder.
Maar ja........ ik vind zoveel dingen vreemd.
Als je mensen aanspreekt als gebruiksvoorwerp, Als ik jou bijvoorbeeld Kopiëermachine zou noemen dan is dat eerlijk gezegd nogal dubieus taalgebruik. Een mens is geen gebruiksvoorwerp. Als er verder geen verband is tussen het gebruiksvoorwerp en (het gedrag van) die mens, dan ben je gewoon verkeerd bezig. Niet noodzakelijkerwijs onethisch maar wel dom.
Het voorbeeld van "gootsteenvermaler" vond ik wel creatief en humoristisch, maar tekent wel voor het dwaze verloop van deze feedback .
Daar ben ik dan ook niet op ingegaan.

Er blijkt alleen uit, dat het nog steeds niet geland is, waarom ik dacht te moeten ingrijpen.
Voor mij zijn er nu voldoende woorden over gevallen om ieders standpunt duidelijk te maken.
Ik had het graag hierbij gelaten.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Labyrint schreef: 22 jun 2020 06:06
Peter van Velzen schreef:Een mens is geen gebruiksvoorwerp.
Als er verder geen verband is tussen het gebruiksvoorwerp en (het gedrag van) die mens, dan ben je gewoon verkeerd bezig.
Net als het gebruik van het gevaarlijke woord Stoomwals.
Ben jij goed in lijstjes Peter? Maak er even eentje als je tijd hebt.
Niemand weet nog welke woorden men wel of niet kan gebruiken.
Ik heb hier even het citaat aangevuld, wat duidelijk maakt wat er staat.
Vet cursief deel.

Alsnog doorgaan op woordenlijstjes en zeker na niet goed lezen, is verder alleen nog ballast.
Daarom is tijd om dit topic te sluiten.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

15j geleden zouden tjok en devious gezegd hebben:" doe nou ff normaal"

en ja, als het ook hier zo ver is doorgeslagen is zijn woordenlijstjes noodzakelijk en is ook enige consequentie aangebracht
dat woordje mag neit, eigenlijk mag het wel als je enkel trump viseert mits en maar ...

het langteenvirus zit dus ook hier
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Mijn mening hierover.
Knetter- gek....
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Maria schreef: 22 jun 2020 07:13 Er blijkt alleen uit, dat het nog steeds niet geland is, waarom ik dacht te moeten ingrijpen.
Voor mij zijn er nu voldoende woorden over gevallen om ieders standpunt duidelijk te maken.
Ik had het graag hierbij gelaten.
Maria schreef: 22 jun 2020 08:47 Alsnog doorgaan op woordenlijstjes en zeker na niet goed lezen, is verder alleen nog ballast.
Daarom is tijd om dit topic te sluiten.
Geen verdere nieuwe toegiften?
Dan kan dit topic dicht.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Opnieuw gesloten wegens verwachte herhaling en voortzetting van berichten.
Afgesplitst naar Metadiscussie
Gesloten