De politiestaat Nederland in oprichting?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: De politiestaat Nederland in oprichting?

Bericht door vegan-revolution »

Rereformed schreef: 12 apr 2020 11:40In dat geval zou ik zeggen doe er eens wat aan om die schijn te laten verdampen.
Om nog maar eens terug te komen op Donald Trump dan : Donald Trump zit wat mij betreft in een fout kamp. Het probleem is wat mij betreft echter dat er in mijn beleving meer dan 1 fout kamp in de VS aanwezig is. Andere kampen (of personen) in de VS die in mijn beleving ook fout bezig zijn verdienen daarom óók kritiek. Een eenzijdig anti-Trump geeft mijns inziens geen volledig beeld van de werkelijkheid. En Donald Trump kan als mikpunt ook als bliksemafleider gebruikt worden in een poging om andere foute zaken te maskeren.
Rereformed schreef: 12 apr 2020 11:40Waarom moeten anderen het werk doen om kaf van koren te scheiden? Dat is het werk en de verantwoordelijkheid van iemand die met een video aankomt. Doe je dat namelijk niet dan staat het gelijk aan het heimelijk promoten van samenzeringstheorieën.
Ik neem deze kritiek van jou hier ter harte.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

vegan-revolution schreef: 12 apr 2020 11:54 Om nog maar eens terug te komen op Donald Trump dan : Donald Trump zit wat mij betreft in een fout kamp.
Fijn dat je dit ook opheldert.

...Je noemt hem nog geen con man, noch schijn je in te zien dat hij veruit de ergste is van hen die in een fout kamp zitten en ieder alternatief beter, maar OK, OK. Ik kan al een stuk opgeluchter ademen weer. :D
Born OK the first time
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Rereformed schreef: 12 apr 2020 06:31 Noorderlingen zitten sowieso het merendeel van hun leven binnen, ze raken elkaar sowieso bijna nooit aan (zoals Fenomeen zich vast nog goed herinnert via een persoonlijk voorval 8*) ),
Oh mijn god, ja. :D :D :D
Heb er geen moment bij stilgestaan (terwijl ik goed wist hoe de wat koelere omgangsvormen in het noorden zijn uit jouw schrijven op dit forum), pas toen ze 2 meter achteruit week alsof er een hoestende coronapatiënt op d'r afkwam had ik het door. 8*)
Ben d'r nooit meer vergeten, very likable uitstraling, maar daar kan ik niks aan doen. ;)

Het is erg cultureel gebonden, van een Irakese kennis krijg ik altijd een omhelzing.
Hij is in Zweden op vakantie geweest en vond de mensen erg afstandelijk, wat ie in eerste instantie persoonlijk opnam, toen heb ik eea uitgelegd.
Laatst gewijzigd door Fenomeen op 12 apr 2020 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Rereformed schreef: 12 apr 2020 12:24...Je noemt hem nog geen con man,
Donald Trump is een showmaster. Hij probeert bewust een ander beeld te scheppen dan zoals de werkelijkheid is. Daarmee is de conclusie dat Donald Trump een "con man" is al getrokken. Maar andere politici in de VS kunnen er wat dat betreft ook wat van.

Hier een korte (uiteraard verre van volledige) schets van wat Donald Trump teweeg zou hebben gebracht. Niet alles lijkt slecht wat onder zijn leiding tot stand is gekomen.

Rereformed schreef: 12 apr 2020 12:24noch schijn je in te zien dat hij veruit de ergste is van hen die in een fout kamp zitten en ieder alternatief beter
Ik ben voorzichtig met het trekken van zulke conclusies. Vooral omdat niet altijd helder is of we in voorkomende gevallen te maken hebben met "nieuws" of met "propaganda" voor wat betreft ophemelen en afkraken in diverse kampen. Maar Donald Trump kan veel verweten worden, ja. Dat is zeker. En hij lijkt te lijden aan een extreme vorm van cognitieve dissonantie.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 23:03 Zo.. ik kan toch even niet slapen...en me gedachten en emoties gaan behoorlijk tekeer

Tot zover misschien kan ik nu wel in slaap komen..
Dat je er niet van kon slapen, kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Dat is niemand gegund. Maar ik herken het wel. Niet zozeer hier, maar elders kan ik soms in een stevige discussie verwikkeld zijn en als ik dan vlak voor het slapengaan nog een reactie de deur uit doe, kan ik daarna soms nog een halve nacht liggen malen. Niet gezond natuurlijk. Ook niet voor mijn vrouw, die door mijn gedraai in bed op zo'n moment ook al onschuldig slachtoffer is geworden omwille van mijn gezever. Beter post ik in de avond niet meer.

Je probeert je verhaal bij nader inzien te nuanceren en durft jezelf kwetsbaar op te stellen. Dat is op zichzelf heel goed natuurlijk. Lukt mij nog niet altijd. Toch proef ik ook in je nuancering m.i. nog steeds heel veel achterdocht. Je komt telkens met het voorbeeld van Irak aanzetten (weapons of mass destruction). Maar dit voorbeeld laat wat mij betreft juist uitstekend zien dat the Bush administration uiteindelijk niet wegkwam met deze leugen. Juist ook omdat de mainstream media zich niet liet ringeloren op dit punt en met haar eigen onderzoeksresultaten kwam die aan de wereld werden gepresenteerd. En zoals Axxyanus hier eerder terecht opmerkt; de inspecteurs van de VN erkende het zogenaamde bewijs van de VS ook niet. Met andere woorden; niet alleen de mainstream media, maar ook andere overheden stonden bijzonder kritisch tegenover de VS in deze kwestie.

Kritisch zijn is goed. Zodra kritiek overgaat in achterdocht kom je al snel in de schemering. En voor je het weet slaat achterdocht over in overmatige achterdocht en begint het in feite pathologische vormen aan te nemen.

In 2016 heeft de vereniging SKEPP in samenwerking met uitgeverij ASP een alleraardigst boekje uitgebracht over dit onderwerp met als titel:
Achterdocht; tussen feit en fictie (Kritisch omgaan met complottheorieën).

Zie bijgaande link: https://skepp.be/nl/levensbeschouwing-e ... oekenreeks
skepp wrote:
Het boek behandelt een uitgesproken skeptisch onderwerp: complottheorieën en samenzweringsdenken. En dat is de eerste goed reden.

Hoewel niet iedereen ze even serieus neemt, lijken complottheorieën toch steeds meer en prominenter op de voorgrond te treden. Blind voor complotten mogen we niet zijn, maar zoals alle theorieën moeten ook complottheorieën kritisch benaderd worden.

Op een bevattelijke wijze geeft de auteur een inleiding tot de studie van complottheorieën. Decoene geeft ook enkele vuistregels mee om complotdenkers tegemoet te treden.

Brecht Decoene (1980) is afkomstig van Roeselare, woont in Gent en studeerde daar Moraalwetenschappen. Hij is leraar Moraal, schrijft opiniestukken voor o.a. Knack.be en De Standaard, geeft geregeld lezingen over kritisch denken en is kernlid van Het Denkgelag.

De tweede goede reden is de reeks waarin het boek verschenen is: “De Skeptische Kijk”. Deze reeks komt tot stand in nauwe samenwerking met SKEPP. De hoofdredacteurs zijn Johan Braeckman en Tim Trachet.
Ik vond het een erg leuk boekje om te lezen. Het geeft een inkijkje in de werking van ons brein dat bijna hopeloos geneigd is tot het leggen van verkeerde verbanden en gevoelig is voor complotdenken. Wellicht ook een leuk boekje voor jou om te lezen?

Kritisch zijn is goed, maar dan wel met behoud van het gezonde verstand graag.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Rereformed schreef: 12 apr 2020 10:54 Ik heb de documentaire die Janet Ossebaard gemaakt heeft over covid-19 van begin tot eind bekeken
Wat goeoed!! (denk Martien Meiland, maar die kent Reref niet):

https://www.youtube.com/watch?v=lZqCjQlp82M

Ik heb het anderhalve minuut aangezien en daarna heel snel wat gespoeld.
Kan 'm iedereen aanraden, ben benieuwd wie er niet binnen 2 minuten gaat tandenknarsen, of erger.
Bij de COVID info was het al schrikken maar bij de nanorobotjes in het vaccin ging het mis.
Heb even geen zin om het linkje op te zoeken.
Rereformed schreef: 12 apr 2020 08:30 En raad eens wat ze haar hoogste verantwoordelijkheid noemt? Dat ze eerlijk en integer is!
Ik denk dat ze dat ook is.
Winstbejag bv heb ik niet kunnen ontdekken, dat is wel eens anders.
Zoal meestal voor kwak opgaat: delusional, dishounest or both?
Alleen dat eerste denk ik.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Ronaldus67
Ervaren pen

Bericht door Ronaldus67 »

Fenomeen schreef: 12 apr 2020 14:09
Ik heb het anderhalve minuut aangezien en daarna heel snel wat gespoeld.
Kan 'm iedereen aanraden, ben benieuwd wie er niet binnen 2 minuten gaat tandenknarsen, of erger.
Bij de COVID info was het al schrikken maar bij de nanorobotjes in het vaccin ging het mis.
Heb even geen zin om het linkje op te zoeken.
Ik heb hetzelfde probleem!

Vorige week attendeerde een collega mij op deze mevrouw Ossebaard en haar visie op corona: "Dit zal jou zeker interesseren", voegde deze collega er enthousiast aan toe. Ik schrok ervan, want ik dacht meteen: "Wat voor indruk laat ik achter bij mensen dat een dergelijk controversieel onderwerp mij interesseren zou?" Enfin, eigen schuld dikke bult dan maar.

Eerst even snel googelen op deze mevrouw dacht ik. Al snel vlogen de graancirkels en UFO's mij om de oren (eigenlijk kunnen alleen laatstgenoemden vliegen natuurlijk) en ja dan ben ik er eerlijk gezegd snel klaar mee. Het is mij dus nog even niet gelukt om tot een objectief oordeel te komen over deze dame. En dat is lastig, want die collega wacht nu nog steeds op antwoord.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Ronaldus67, en anderen ook:

Theo Meder *) heeft zich ooit -met wederzijdse instemming en openheid- ingenesteld bij graancirkelenthousiasten en schreef beroepsmatig *) een boek/studie over dit verschijnsel van op zich zeker niet domme mensen die zich desondanks overgaven aan het koesteren van randwetenschappelijke tijdsbesteding.

Gratis voor eigen gebruik in te zien:

https://pure.knaw.nl/portal/files/46042 ... ringen.pdf

Ook wel tweedehands en anders ook nog wel nieuw.
Meder, T. In graancirkelkringen. Een etnologisch onderzoek naar verhalen uit de grenswetenschap. Salomé. Amsterdam: Amsterdam University Press. 2006.

Roeland

*)
https://www.meertens.knaw.nl/cms/nl/cms ... 473-theome

====
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

@Arjen

In het algemene topic over het coronavirus gaf je de link naar informatie gegeven door https://www.ninefornews.nl/. Daar kwam wat kritiek op, waarna je opmerkte:
Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 23:11 ja je hebt gelijk de link naar ninefornews is niet echt handig..

me op de website verder niet in verdiept, slecht het filmpje gezien met de wetenschappelijke benadering hoe er verschillend met het virus kan worden omgegaan. Groepsimmuniteit zo snel mogelijk bereiken versus lockdown

Ik kom erop terug...
Nee, daar zou jij bepaald niet op terug moeten komen! Je zou je ogen moeten open doen. Je haalt je "wetenschappelijke" informatie vandaan van een site die behalve bovenstaande kolder ook vol staat met:

-Bosnische piramides stralen meer energie uit dan Mexicaanse piramides in Teotihuacan. Professor deelt opmerkelijke resultaten.
-Onthullen deze legendarische tombes dat er reuzen hebben geleefd op Sardinië?
-Mysterieus wezen met vierkant hoofd en dinosaurus. Deze geogliefen zijn zojuist ontdekt in Peru
-Een 400 miljoen jaar oude hamer? Niemand heeft een verklaring voor dit mysterieuze voorwerp.
-Archeologen stuiten op 2100 jaar oude ‘iPhone’ in Russisch Atlantis. Deze vindplaats is een wetenschappelijke sensatie
-Buitenaards ogende schedels opgegraven in Kroatië. Archeologen zitten met veel vragen.
-Kijken: 300.000 jaar oude nanotechnologie gevonden in Rusland?
-Buitenaards organisch materiaal ontdekt in Zuid-Afrikaans gebergte. Geologen doen unieke vondst.
-Graham Hancock ontmaskert cover-up rond geavanceerde beschavingen in Amerika. Dit heeft men al die tijd verborgen proberen te houden.
-Jezus was niet Joods, wordt in deze opzienbarende docu geclaimd. Wat was hij dan wel?

En dat is enkel de rubriek Archeologie.In de rubriek Bewustzijn kun je je hart ophalen met:

-Hoe Hack Je Jouw Brein voor een SUPERGEHEUGEN?
-Bestaan voorspellende dromen echt? Onderzoek leidt tot opmerkelijke resultaten.
-Iets als ADHD bestaat ook helemaal niet. Rapper Lange Frans legt in deze podcast uit hoe we geprogrammeerd worden in de Matrix.
-Leven we in een computersimulatie – een echte Matrix – zonder dat we het weten? Dit zijn de verrassende signalen.
-Wat moet je doen als ‘manifestatiekracht’ niet werkt?
-Wetenschappers ontdekken dat het hart en brein reageren op toekomstige gebeurtenissen, voordat ze plaatsvinden. Zo werkt het.

Ik zal de categorie Buitenaards, inclusief het opzienbarende artikel ‘Overtuigend’ bewijs: emeritus professor ontdekt insect- en reptielachtige wezens op Mars. Bekijk de foto’s, Spiritueel ("Afstemmen op het universum") en Straling maar buiten beschouwing laten. We all get the picture.

Dat is de informatiestroom waar jij je mee voedt. Het is geen wonder dat je schrijft "Zo.. ik kan toch even niet slapen...en me gedachten en emoties gaan behoorlijk tekeer". Iedereen die via sites van dit kaliber zijn informatie krijgt heeft een grote kans om volledig krankjorem te worden.
Zo het waar is dat je 'toevallig' op die site kwam en je er verder niet in hebt verdiept waar je je informatie vandaan haalt is dat even zo kwalijk te nemen. Je gedraagt je dan als een internet analfabeet. Zelfs op de basisschool worden kinderen al op het hart gedrukt dat men informatie via internet niet klakkeloos moet vertrouwen.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Fenomeen schreef: 12 apr 2020 14:09 Wat goeoed!!
Ja, en als room op de taart: ik heb de versie gezien met Poolse subtitles!
Ik zal het doorgeven aan mijn vrouw Pirjo, psychoanalytische psychotherapeute, die ik erbij sleepte om het ook te bekijken. Toen ik er na afloop met haar over sprak en vroeg of ze het einde begreep, wat voor mij nogal verward overkwam, antwoordde ze dat ze op het eind in slaap viel, maar ze heeft toch een behoorlijk deel bekeken.
(denk Martien Meiland, maar die kent Reref niet):
Dat klopt, en ik durf jouw link niet aan te klikken, want een aanslag op je geestelijke gezondheid kan men enkel in heel kleine doseringen per dag trotseren.
Maar aan de andere kant ken ik Rauni-Leena Luukkanen (ook bekend als Dr. Rauni Kilde). Te erg om een link naar te geven. 8*)

Rereformed schreef: 12 apr 2020 08:30 En raad eens wat ze haar hoogste verantwoordelijkheid noemt? Dat ze eerlijk en integer is!
Ik denk dat ze dat ook is.
Winstbejag bv heb ik niet kunnen ontdekken, dat is wel eens anders.
Zoals meestal voor kwak opgaat: delusional, dishonest or both?
Alleen dat eerste denk ik.
Daar heb je helemaal gelijk in. Precies zoals het ook voor godsdienstwaanzinnigen opgaat. Dat is ook één van de redenen waarom dit soort predikers zo'n grote indruk maken en velen meeslepen.
Born OK the first time
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

Maria schreef: 12 apr 2020 11:23
Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 23:03maar zie dat ik daar dus waarschijnlijk een minderheid in ben en dat de democratische meerderheid er geen probleem mee heeft. Ik denk echter dat de meeste mensen niet beseffen hoe de samenleving naar de knoppen wordt geholpen en dat we de effecten daarvan nu nog niet voldoende zien. Dat zweden hier anders mee omgaat...is echt mijn vraag waarom maar 1 land?
Wat zou je zeggen van een antwoord is, dat al die andere landen, die hier bewust over hebben nagedacht, het allemaal fout hebben behalve één?
Zou je het dan geloven?
Je maakt hier wel een goed punt, tegendraads denken…. daar herken ik me zoon ook wel in op alles een tegenargument hebben….
In dit geval , zie ik denk ik het anders als de meerderheid van de politiek en denk dus daarom dat de politiek dit wel hebben moeten besluiten omdat ze daartoe gezet zijn deze keuzes te maken en ze die keuzes niet maken vanuit hun eigen overtuiging.. ik snap je punt.

ik denk echter dat zoals mijn gedachtes nu momenteel werken , (en dat wordt nu dus getoetst waarom ik zo denk)….dat ze maar 1 oplossing krijgen voorgeschoteld en net als bij Pim fortuin een soort van demonisering plaats vind om vooral geen andere gedachtes , politieke keuzes toe te laten. Omdat dat tegen het denken van de partij of de regering ingaat.

Dat zweden wel zijn poot stijf houd is dan ook uitzonderlijk omdat de druk van buitenaf behoorlijk hoog is. Ik denk dus dat zelfs al zouden ministers of politieke figuren er een andere mening op na houden ze hier hun mond over moeten houden.
Advies wordt nu inderdaad ingewonnen van hoog opgeleide geleerden ? Maar daar mis ik dus dat er geen tegengeluiden in het nieuws komen en dat er besluiten worden genomen net als met de mexiaanse griep die later bleken niet geheel zonder eigen belang genomen te zijn.

Maar ik snap je punt en ik ga er meer op letten
Martim Cymbron -
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

Ronaldus67 schreef: 11 apr 2020 17:03
Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 16:18
Als jij dit allemaal okay vind ..prima...maar ik vind het niet okay! hoe de regering bepaalt waar ik ga of sta en of ik in groepsverband dingen wil doen of niet en hoeveel er al gesloten en verboden is in de samenlevng. Feestje mag ik echt niet meer geven...groepsactivieteiten idem ..je doet de discussie geen goed om me hier weg te zetten als een gek ...die vrijheid ontnomen worden vergelijkt met verkeerregels naleven.
Nu twijfel ik niet alleen aan je begrip van een politiestaat, maar ook aan die van een democratie. "De regering zus, de regering zo...."
Nee! In zekere zin hebben jij en ik dit besloten. Een democratisch bestel geeft haar regering het mandaat om dit soort drastische besluiten te nemen. Dat dit in deze tijd van extremen heel goed werkt, laat de huidige politieke consensus in Nederland wel zien. De gelederen hebben zich aardig gesloten. Zelfs politieke tegenstanders van de huidige regering zijn grotendeels akkoord met alle maatregelen. Volg je de polls Arjen? De politieke barometer laat zien dat een grote meerderheid in Nederland achter de huidige besluiten van de regering staat.

Ik snap je punt, over wat is een politiestaat en kan je dat over Nederland zeggen? Dat gaat inderdaad wat te ver.
Wat is democratie is een heel groot onderwerp dat laat ik maar even rusten...
Martim Cymbron -
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

dikkemick schreef:
Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 18:32
dikkemick schreef: 11 apr 2020 17:38 De gezondheid van de Nederlander moet niet op 1 staan. Misschien staat de gezondheid van de Nederlander maar op 5. Dan nog kan de bedreiging van die gezondheid door COVID-19 als belangrijk genoeg gezien worden om deze drastische maatregelen te verantwoorden.

Dat is dus precies wat ik bedoel, de kern waar het omgaat.
Zijn de cijfers opgeblazen of niet? Is de media met een angst offensief begonnen? Waardoor iedereen het maar normaal is gaan vinden?
Hoe jij van mijn opmerking hierop komt is mij een raadsel. Waarom zou de mogelijkheid dat de gezondheid maar op 5 staat impliceren dat de cijfers opgeblazen zijn? Prioriteit 5 kan nog steeds zo belangrijk zijn, dat de huidige cijfers als een belangrijke bedreiging worden gezien.
ik weet niet meer precies hoe ik toen tot mijn gedachtes kwam..sorry, voor zover ik mezelf snap denk ik dat ik bedoelde dat de maatregelen die nu worden genomen , worden genomen op basis van schreeuwende cijfers en voorspellingen die naar mening niet zo heet gegeten moeten worden als ze worden opgediend.
Maar we zullen het eindelijk zien, en als het mee valt te vallen zal waarschijnlijk de conclusie worden dat met de beste bedoelingen en de gegevens zoals ze beschikbaar waren we zonder maatregelen op honderd duizend doden zouden hebben gezeten. Dat dit achteraf mee valt zal worden uigelegd door onvoldoende cijfers en misschien is dit ook zo en zal er moeten worden gezocht hoe we sneller naar meer betrouwbare cijfers gaan komen. Wat ik denk ik uit de media haal is dat partijen garen spinnen bij de meest agressieve uitleg van de cijfers.
maar ik begin het punt te snappen dat de meeste besluiten worden genomen omdat ze echt vinden en geloven in deze uitleg en waarschijnlijk voldoende voor hun gefundeerd is.
Martim Cymbron -
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Arjen2015 schreef: 12 apr 2020 19:21
Maria schreef: 12 apr 2020 11:23
Arjen2015 schreef: 11 apr 2020 23:03maar zie dat ik daar dus waarschijnlijk een minderheid in ben en dat de democratische meerderheid er geen probleem mee heeft. Ik denk echter dat de meeste mensen niet beseffen hoe de samenleving naar de knoppen wordt geholpen en dat we de effecten daarvan nu nog niet voldoende zien. Dat zweden hier anders mee omgaat...is echt mijn vraag waarom maar 1 land?
Wat zou je zeggen van een antwoord is, dat al die andere landen, die hier bewust over hebben nagedacht, het allemaal fout hebben behalve één?
Zou je het dan geloven?
Je maakt hier wel een goed punt, tegendraads denken…. daar herken ik me zoon ook wel in op alles een tegenargument hebben….
In dit geval , zie ik denk ik het anders als de meerderheid van de politiek en denk dus daarom dat de politiek dit wel hebben moeten besluiten omdat ze daartoe gezet zijn deze keuzes te maken en ze die keuzes niet maken vanuit hun eigen overtuiging.. ik snap je punt.
Politici hebben verstand van politiek, maar niet van medische zaken.
Laat hen aub. blijven luisteren naar de specifieke deskundige.

Wie is nou degene, die hier voor dit onderwerp tegendraads denkt?
En......
Van wie zou je zoon dat nou hebben? :D
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

vegan-revolution schreef: 12 apr 2020 05:01
Arjen2015 schreef: 12 apr 2020 00:50130 naar 100...het is zelfs uit de cijfers van het ministerie overduidelijk dat de vermindering van 130 naar 100...slechts een fractie is van wat bereikt moet worden.
Afschaffing van de veeteelt zet meer zoden aan de dijk.
precies de maatregel van 130-100 is op basis van alle cijfers onzin, en inderdaad andere sectoren moeten worden aangepakt maar blijkbaar hebben die een grotere machtigere lobby

https://topgear.nl/autonieuws/resultate ... or-corona/

"In dit geval zal het je misschien wél ontgaan zijn, omdat je thuis bent, maar vanaf vandaag moet iedereen overdag 100 km/u rijden op de snelwegen. Snelheden van 120 en 130 zijn alleen toegestaan tussen 19:00 en 06:00 uur op wegen waar deze eerder ook golden. De maatregel is genomen om de stikstofuitstoot van auto’s terug te dringen. Het hele feest kostte 19 miljoen euro en de reductie zou 1,3 mol/ha/jr moeten opleveren. Voor wie dit niets zegt: de stikstofdepositie van snelwegverkeer is 70 mol/ha/jr. Die van de landbouw trouwens 700 mol/ha/jr."

Toch wordt dit opgelegd , dat ik hier een politiek beleid achter zie waar sommige machthebbers heel duidelijk aan de touwtjes trekken en niet het milieu op de eerste plek zetten is mij dan wel duidelijk.
Martim Cymbron -
Plaats reactie