Je mag hem naast rationeel ook emotioneel of moreel beantwoorden, geeft het zelfde antwoord.Willempie schreef:Dat is een optie. Of die keuze met rationaliteit te maken heeft weet ik niet. Ik denk het niet. Maar wie ben ik? Voor mij is het geen optie, zelfs niet rationeel. Het feit dat ik met vragen blijf zitten is voor mij geen goede, rationele reden om iets af te wijzen en er mijn rug op te draaien.Waarom? schreef: Je kunt je er over blijven verbazen of gewoonweg rationeel besluiten dat het christendom, net als andere religies, het gewoonweg fout hebben. En dat daarmee ook je hoop op God, die alle tranen zal afwissen, een ijdele hoop is.
Waarom tranen afwissen als ze door hem zelf allemaal voorkoombaar zijn?. Als vader was ik allang ontheven uit mijn ouderlijke macht als ik zo zou handelen als de Goddelijk Vader......
Maar goed, een hond blijft ook zijn baas "gehoorzamen" al wordt hij elke dag door hem afgetuigd. Zijn wel honden die altijd getekend zijn,...niet positief... Mij schieten de tranen altijd in de ogen als ik zulke honden zie met hun afwijkende gedrag.....
Nooit ergens stoppen met denken......Willempie schreef:Daar heb ik nooit over hoeven na te denken omdat ik altijd heb begrepen dat Jezus het daar over zijn taak op deze aarde heeft.Waarom? schreef:
Ooit wel eens nagedacht waarom de Aarde is blijven doordraaien na Pasen? Alles was (christelijk gezien ) volbracht en TOCH de wereld laten doordraaien........
Hij deed een taak op deze aarde,....voor wie?. Was de opdrachtgever dan nog niet tevreden na Pasen?. Wat is de reden dat de gehele schepping blijft doorlijden NA Pasen?