Pauw is een linkse flapdrol die als wat ook.maar met de islam te maken heeft gelijk geeft.
Echter ben.ik wel van mening de de bijbel maar zeker de koran met andere woorden.het geloof wel degelijk het grote probleem is van alle ellende in de wereld.
Als er een liefhebbende God zou zijn waarom dan al die ellende.ik geloof nog meer in sprookjes dan lopen tenminste over het algemeen goed af dan kan.je van.Koran en de bijbel.niet zeggen. Das alleen maar kom m er en kwel en net als nu macht
Marrie Schouten · Begeleidster mensen met een beperking bij ASVZ Zuid West
Ik heb het ook gezien maar wat Jeroen volgens mij bedoelde was dat wij al deze religieuze boeken ook moeten zien als geschiedenisboeken en alle gelovigen weten dat al deze boeken verwijzen naar vroeger tijden, toen er inderdaad veel gruwelijke dingen gebeurden, overal ter wereld was toen een mensenleven veel minder waard.
Wij leven nu in een totaal andere tijd.
Gelukkig beseffen de meeste gelovigen dat wel , alleen een kleine orthodoxe minderheid blijft vast houden aan de maatstaven van honderden jaren geleden en dat geldt voor moslims, joden, christenen etc. In gelijke mate helaas.
Het Is voor mij ook onbegrijpelijk dat in ons land veel mensen zijn die puur racistisch zijn maar zich toch christen noemen en daardoor zich op hetzelfde niveau plaatsen als extremistische moslims of joden of van welke religie dan ook.
De belangrijkste boodschap in de Bijbel die zeker ook in de Koran staat Is dat wij onze naaste lief moeten hebben als ons zelf.
Hans de Haas · Straatmaker bij J de haas GWW
Maak niet uit alle oorlogen komen door verschillende geloven
Daniël Loorbach · Begeleider bij Trajectum
Deze open brief is vilein en misplaatst.
De meeste christenen hebben geen verklaring voor de gruwelijkheden zoals die beschreven staan in hun oude testament, geloven in een eindoordeel dus in een hel voor degenen die niet geloven en blijkbaar hebben ze geen interesse in andere mensen dan de Christenen in hun eigen kerk want ik zie ze nooit aan de deur om mij, vol ontferming en naastenliefde, ervan te overtuigen dat ik me moet bekeren. Blijkbaar liggen ze daar niet wakker van terwijl hun God een God van liefde is? Dat is ook onverholen agressie, een superioriteitsgevoel. Waarom niet verootmoed...Meer bekijken
Vind ik leuk · Beantwoorden · 1 · 5 december 2016 10:22
Jan P. Klapwijk · Buitenpost
Grappig Daniël, misschien moet je je eens verdiepen in wie deze open brief heeft geschreven. Je slaat aardig de plank mis.
Vind ik leuk · Beantwoorden · 5 december 2016 20:04
Maarten Reinders · Investments bij Stichting Dutch Baroque
Hoi Daniël, in de tijd dat je deze reactie hebt getypt had je kunnen uitzoeken dat deze Paul Visser niets anders doet dan waar jij toe oproept. Hij of Ik stond nog niet voor jouw deur om je te vertellen van Gods liefde ter redding, maar bij deze dan de oproep op jouw telefoon of PC: Laat je met God verzoenen. Hij vindt dat je het waard bent. Hoe fantastisch is dat....?!
Vind ik leuk · Beantwoorden · 6 december 2016 7:06
Daniël Loorbach · Begeleider bij Trajectum
De schrijver van de open brief is vast en zeker een goed christen. Ik heb wel vaker van deze mijnheer gehoord en ik heb oprecht respect voor zijn werk. Dit doet niets af mijn opmerkingen dat christenen de waarheid in pacht menen te hebben, een uitzicht op eeuwig leven, vergeving van zonde, een geloof in een god van liefde maar, en ik verval in herhaling, waarom dan steeds elkaar, in jullie kleine kringetje, in jullie ontoegankelijke erediensten, met jullie jargon dus toch niet in staat zijn om een factor van betekenis te zijn. Als ik wist dat mijn geliefden een zekere dood zouden sterven dan zou ik daar geen vrede mee hebben. Als ik op straat iemand zou zien die een dreigend gevaar zou lopen zou ik dat pogen te verhoeden. Christenen geven niet om zogenaamde heidenen, ze vieren elke zondag hun feestje zonder pottenkijkers, lezen hun christelijke boeken en luisteren naar christelijke muziek. Christenen zijn zelfvoldaan, onredelijk, in zichzelf gekeerd. De wereld wordt er niet beter van. Om wat christelijke termen te gebruiken ; het wordt tijd voor verootmoediging ipv mhr Pauw te veroordelen of te bekritiseren. Doe eens wat. Zijn christenen slecht? Nee, zeker niet, mijn beste vrienden zijn het maar hebben ze gelijk? Nee.
Vind ik leuk · Beantwoorden · 4 uur
Maarten de Boer · Fontys PTH
De positieve kracht achter het christendom wordt door bepaalde media stelselmatig genegeerd en erger: negatief neergezet.
Vind ik leuk · Beantwoorden · 5 december 2016 11:29
Danny Thys · Postbezorger bij PostNL
Hoe zou dat komen? VerRudy-Jan van Zenderen · Erasmus University Rotterdam
Wel gedeeltelijk mee eens. maar dus ook gedeeltelijk niet. Het gaat hier toch ook om te verenigen en juist door ons af te zetten en de ander weg te zetten als anders verergeren we het probleem toch juist? Religie wordt ten aller tijden misbruikt en dat gebeurd nu in grote mate door mensen die de islam voor zichzelf en geweld aanwenden. In het verleden is het christendom vanuit de hier aangehaalde bijbel ook tot sfschuwelijke dingen in staat gebleken. Het echte probleem is naar mijn idee veel meer de ongelijkheid en oneerlijkheid in de wereld die voedingsbodem zijn voor gefrustreerdheid en daarmee mensen in de gelegenheid stellen die terechte gefrustreerdheid aan te wenden en om mensen te mobiliseren voor hun doel. Dat doel is, denk ik, vaak niet de islam of christendom maar de macht. Ik zou veel meer pleiten om vanuit de eenheid en de oh zo grote overeenkomsten tussen de religies naar het ontzenuwen van de aanzetters tot geweld en extremisme te gaan. Zoek de nuance op en de overeenkomsten in plaats van elkaar weg te zetten.
Vind ik leuk · Beantwoorden · 5 december 2016 19:35
Ineke Buist · Groen van Prinsterer Mulo
Helemaal met u eens..in de naam van God heeft de VS se voedingsbodem gelegd voor deze haatgolf in de wereld met zijn verdeel-en heerspolitiek. Heb hierboven een heel betoog gezet en het wat meer "uitgewerkt".kondigen christenenen niet als mensen niet voor de Heer Jezus kiezen, naar de euwige hel en verdoemenis gaan?
Henny Fennema · Vanalles wat bij Heel Veel
Ben het met u eens ..maar ik denk niet dat u gelijk krijgt van Pauw ..die is meer anti dan dat hij voor is.
Vind ik leuk · Beantwoorden · 5 december 2016 22:09
Danny Thys · Postbezorger bij PostNL
En dat weet jij allemaal zo goed? Dan nog weet jij de uitwerking niet na een bepaalde tijd, toch? Eén ding heb ik over de meeste christenen kunnen constateren: Ze zijn een expert in het (voor)oordelen van de anderen!
Vind ik leuk · Beantwoorden · 6 december 2016 10:10
Ik geef gewoon mijn bescheiden mening..
Spreekt u iemand die je niet kent altijd met jij aan???
Vind ik leuk · Beantwoorden · 6 december 2016 10:16
Danny Thys ja. Ik ben christen en daar schaam ik me niet voor .ja mag haast niet meer zeggen dat je christen bent j
E kan beter zeggen dat je moslim bent ...!!!!
Bep Ruitenberg · Z-verpleegkunde
Ik snap niets van deze brief. Waarom mag Pauw als atheist niet zeggen dat voor hem alle geloven hetzelfde zijn? Veel geweld in hun heilige boeken; ja ook in onze Bijbel. Christenen proberen dat graag weg te poetsen, ik doe dat ook het liefst. Maar zal een moslim dat niet net zo kunnen doen, of een joods gelovige? Ook zij kunnen het over de tijdgeest hebben. Misschien moeten we gewoon eens toegeven dat niet alles wat in de Bijbel staat zo fraai is en niet alleen de mooie dingen eruit pikken, dat geldt ook voor mijzelf.