Hoelang blijf je uit de greep van pseudo gezondheidszorg
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: Hoelang blijf je uit de greep van pseudo gezondheidszorg
De wet van Poe slaat weer toe!
Ik wens u alle goeds
Ik kan de satire wel waarderen in deze 
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Ik kan met grote vreugde schrijven dat er geen kanker cellen zijn gevonden. Het is niet te bewijzen dat het ge-quote er mede verantwoordelijk voor is dat er uiteindelijk niets te vinden was. Toch is het een punt dat te denken geeft. Desgevraagd meent mijn vrouw dat het mogelijk wel door de aanpassingen is gekomen, omdat het uiteindelijk resultaat aansluit bij het effect van stoppen met echte en nep koffie en vitamine C over doseren. Omdat het toch onder kwakzalverij valt voel ik mij niet geroepen hierover links te plaatsen.a.s. 30 December horen we of er toch nog kanker is, of dat er niets te vinden was. Ik durf nu niets te gokken, maar geef toe het is hoopvol dat de kanker in de oksel niet meer te vinden was, en dat door te stoppen met koffie en vitamine C te gaan over doseren, en dus te luisteren naar mensen die jij kwakzalver noemtDit is nu actueel bezig, niet jaren geleden of toekomst muziek.
Geloof
, Hoop
en Liefde
, Sciencefiction
, Fantasie
of werkelijkheid
?
Met betrekking tot koffie als middel om kanker te genezen/voorkomen; Ik heb de lijst bekeken voor welke kankers het allemaal goed zou zijn. Dit is ten opzichte van het aantal verschillende soorten kanker een betrekkelijk kort lijstje.
Daarnaast stond Hodgkin niet in de lijst en andere lymfe kankers ook niet; waarom stoppen met koffie voor ons misschien de beste keus was.
Ik moet het nog verder uitzoeken maar doe hier al een voorzichtige schatting; Of koffie een gunstig of ongunstig effect op kanker heeft is afhankelijk van de patiënt en de soort kanker.
Dat is ook mogelijk voor de vitamine C. Het zou kunnen dat verzuring van het lichaam in het ene geval leidt tot kankers en aan de andere kant ze kan helpen voorkomen, en dat dit sterk afhankelijk is van de omstandigheden en de aart van de kanker.
Waarom krijgt de één longkanker van het roken en de ander niet?
Als ik het zo bekijk is de oorzaak van ziekten even groot als het heelal, en ik begrijp dat we met onderzoek wel "ver" zijn, maar dat veel ziektes nog verre van begrepen zijn, en dat er steeds nieuwe ziekten worden (uit)gevonden(?).
Ik denk ook dat medicijnen theoretisch wetenschappelijk niet te verklaren zijn zonder testen, zo ook met alternatieven.
Het is ook mijn persoonlijke mening dat er, dus niet wetenschappelijk maar voor mij zelf bewezen, alternatieven zijn die wel effect hebben.
Ik blijf er bij dat als een arts je uitbehandeld verklaart je het volste recht hebt om te proberen wat je wilt, of berusten in het feit dat de dokter je heeft afgeschreven en te wachten op je dood (dat is van curatieve naar palliatieve medicatie en je tijd uitzitten).
Ook zo voor gevallen waarin het lijkt alsof de medische wereld geen goede antwoorden of oplossingen weet bij chronische aandoeningen vind ik dat mensen het recht hebben op een eigen oplossing, of althans iets proberen dat mogelijk wel helpt.
Een beetje zoals gelovig zijn (welk geloof dan ook) of niet willen geloven (om welke reden dan ook) dat er buiten de medische wereld wel, of juist geen, oplossingen te vinden zijn.
Daarnaast stond Hodgkin niet in de lijst en andere lymfe kankers ook niet; waarom stoppen met koffie voor ons misschien de beste keus was.
Ik moet het nog verder uitzoeken maar doe hier al een voorzichtige schatting; Of koffie een gunstig of ongunstig effect op kanker heeft is afhankelijk van de patiënt en de soort kanker.
Dat is ook mogelijk voor de vitamine C. Het zou kunnen dat verzuring van het lichaam in het ene geval leidt tot kankers en aan de andere kant ze kan helpen voorkomen, en dat dit sterk afhankelijk is van de omstandigheden en de aart van de kanker.
Waarom krijgt de één longkanker van het roken en de ander niet?
Als ik het zo bekijk is de oorzaak van ziekten even groot als het heelal, en ik begrijp dat we met onderzoek wel "ver" zijn, maar dat veel ziektes nog verre van begrepen zijn, en dat er steeds nieuwe ziekten worden (uit)gevonden(?).
Ik denk ook dat medicijnen theoretisch wetenschappelijk niet te verklaren zijn zonder testen, zo ook met alternatieven.
Het is ook mijn persoonlijke mening dat er, dus niet wetenschappelijk maar voor mij zelf bewezen, alternatieven zijn die wel effect hebben.
Ik blijf er bij dat als een arts je uitbehandeld verklaart je het volste recht hebt om te proberen wat je wilt, of berusten in het feit dat de dokter je heeft afgeschreven en te wachten op je dood (dat is van curatieve naar palliatieve medicatie en je tijd uitzitten).
Ook zo voor gevallen waarin het lijkt alsof de medische wereld geen goede antwoorden of oplossingen weet bij chronische aandoeningen vind ik dat mensen het recht hebben op een eigen oplossing, of althans iets proberen dat mogelijk wel helpt.
Een beetje zoals gelovig zijn (welk geloof dan ook) of niet willen geloven (om welke reden dan ook) dat er buiten de medische wereld wel, of juist geen, oplossingen te vinden zijn.
Geloof
, Hoop
en Liefde
, Sciencefiction
, Fantasie
of werkelijkheid
?
Robo schreef:Ik kan met grote vreugde schrijven dat er geen kanker cellen zijn gevonden.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
@Robo,
Dat is een fantastisch bericht.
Dat is een fantastisch bericht.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Bob Dylan
Dat is erg goed nieuws Robo.
Mooi bericht zo aan het eind van het jaar.
Begin van dit jaar werd bij mijn schoonzuster kanker geconstateerd.
een maand terug na intensieve behandeling is ze weer schoon. Dat zijn de dingen waar je je aan vast moet houden.
Koesteren, maar niet ye lang bij stilstaan, doorgaan met leven.
Om met Johan Cruijff te spreken, je leeft nu in extra tijd. Hoop alleen dat het erg veel extra tijd is.
groetjes
Mooi bericht zo aan het eind van het jaar.
Begin van dit jaar werd bij mijn schoonzuster kanker geconstateerd.
een maand terug na intensieve behandeling is ze weer schoon. Dat zijn de dingen waar je je aan vast moet houden.
Koesteren, maar niet ye lang bij stilstaan, doorgaan met leven.
Om met Johan Cruijff te spreken, je leeft nu in extra tijd. Hoop alleen dat het erg veel extra tijd is.
groetjes
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
die er niet is,
maar hem toch vind.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Fijn bericht Robo.
Ik wens u alle goeds
Dat is nog eens een zalig uiteinde. 
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Dank allen
Dit wordt inderdaad nog niet zo een slecht jaar, dank.
Geloof
, Hoop
en Liefde
, Sciencefiction
, Fantasie
of werkelijkheid
?
Het jaar eindigt in ieder geval goed, en dat schroeft een goed gemiddelde van 2016 toch weer een paar punten omhoog.Robo schreef:Dank allenDit wordt inderdaad nog niet zo een slecht jaar, dank.
Gelukgewenst.
Ik ga maar even door op dit topic.
Afgelopen maandag geopereerd aan een dubbele liesbreuk.
Op zich wel goed gegaan, via een kijkoperatie twee matjes geplaatst, Een preventief, was nog een kleine breuk.
De andere was een forse. Al weken pijn en last aan.
De dagen erna schreeuwden mijn rug, lies, darmen en tinnitus om mijn aandacht.
Op zeker moment kwam mij de gedachte van zinvol leven naar boven.
Is het zo wel zinvol vroeg ik mij af. Alle vezels willen doorgaan, maar waarmee?
Leefde op pijnstillers, maagbeschermers, slaappillen, paracetamol.
Lopen en gaan staan en gaan zitten/liggen deed pijn. Slaap altijd op mijn zij, maar dat kon nu niet vanwege teveel druk op de lies en de wondjes. Maar op mijn rug gaat mijn rug weer opspelen. En de tinnitus jaagt maar door mijn kop, geen moment stilte. Slapeloze nachten, dan toch maar een slaappil. Maar niet teveel, wil er niet afhankelijk van worden. Maar wat dan?
Vlak voor de operatie 2,5 kg afgevallen. Na de operatie nog eens 3 kg.
Wordt er niet vrolijk van. Maar verbetering zit er wel in, al moet ik oppassen niet teveel te doen. 1 of 2 keer een korte wandeling met de hond per dag is net genoeg.
Moest het even kwijt.
Dank voor het lezen/luisteren.
groet
Afgelopen maandag geopereerd aan een dubbele liesbreuk.
Op zich wel goed gegaan, via een kijkoperatie twee matjes geplaatst, Een preventief, was nog een kleine breuk.
De andere was een forse. Al weken pijn en last aan.
De dagen erna schreeuwden mijn rug, lies, darmen en tinnitus om mijn aandacht.
Op zeker moment kwam mij de gedachte van zinvol leven naar boven.
Is het zo wel zinvol vroeg ik mij af. Alle vezels willen doorgaan, maar waarmee?
Leefde op pijnstillers, maagbeschermers, slaappillen, paracetamol.
Lopen en gaan staan en gaan zitten/liggen deed pijn. Slaap altijd op mijn zij, maar dat kon nu niet vanwege teveel druk op de lies en de wondjes. Maar op mijn rug gaat mijn rug weer opspelen. En de tinnitus jaagt maar door mijn kop, geen moment stilte. Slapeloze nachten, dan toch maar een slaappil. Maar niet teveel, wil er niet afhankelijk van worden. Maar wat dan?
Vlak voor de operatie 2,5 kg afgevallen. Na de operatie nog eens 3 kg.
Wordt er niet vrolijk van. Maar verbetering zit er wel in, al moet ik oppassen niet teveel te doen. 1 of 2 keer een korte wandeling met de hond per dag is net genoeg.
Moest het even kwijt.
Dank voor het lezen/luisteren.
groet
Religie is al een blinde man,
die er niet is,
maar hem toch vind.
die er niet is,
maar hem toch vind.
Wat de tinnitus betreft kan ik mij iets voorstellen al is het bij mij in de loop der jaren naar de achtergrond verhuist. Je gaat er niet dood aan, je gaat er niet mank van lopen, kortom niemand ziet iets aan je. Dus gaan onderzoeksgelden naar andere meer aansprekende projecten. Niet dat die niet belangrijk zijn, maar toch, wij liggen aan de laatste tiet.
Voor de rest, beterschap!!
Voor de rest, beterschap!!
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Dag Frans P,
Ja net na een operatie, zeker als je dan veel pijn hebt is het leven niet leuk. Ik zou zeggen; neem die pillen om het dragelijk te houden. Je hebt ze nu nodig! Waarom bang voor afhankelijkheid, alles beter dan je zinloos voelen. Ook wat betreft die rottige tinnitus. Heb je allerlei onderzoeken gehad?
Het versterkt nu misschien ook doordat je lichamelijk veel pijn hebt en slecht slaapt.
Heel veel sterkte, ik hoop dat je je binnenkort beter voelt.
Ja net na een operatie, zeker als je dan veel pijn hebt is het leven niet leuk. Ik zou zeggen; neem die pillen om het dragelijk te houden. Je hebt ze nu nodig! Waarom bang voor afhankelijkheid, alles beter dan je zinloos voelen. Ook wat betreft die rottige tinnitus. Heb je allerlei onderzoeken gehad?
Het versterkt nu misschien ook doordat je lichamelijk veel pijn hebt en slecht slaapt.
Heel veel sterkte, ik hoop dat je je binnenkort beter voelt.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Bob Dylan
Heel veel beterschap Frans!
Al het goede komt in drievoud zeggen ze wel eens ..... volgens mij is het slechte hierin geen uitzondering.
Gelukkig heb je een hond, die werkt op zoveel manieren therapeutisch.
Sterkte!
Al het goede komt in drievoud zeggen ze wel eens ..... volgens mij is het slechte hierin geen uitzondering.
Gelukkig heb je een hond, die werkt op zoveel manieren therapeutisch.
Sterkte!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)