Je zou mij dan wel de kans moeten geven om op gepaste wijze mij zelf te mogen inlezen over deze onderwerpen
Uiteraard bent jij aan zet en mag beslissen welk boek wij als eerste gaan bespreken
Moderator: Moderators
Het is duidelijk dat jij degene bent die het meeste lult hier op dit forum. Iemand die denkt dat een nederlandse vertaling van een duits boek ontoereikend is om de oorspronkelijke betekenis te kunnen vatten, en denkt een nederlandse bijbel van 1600 te moeten lezen om de bijbel zo goed mogelijk te kunnen verstaan heeft duidelijk geen enkel verstand van talen, maar is hoogstens expert om geluid te horen in de ruimte.Behind de scene schreef:Waarom de originele boeken die wij kunnen verkrijgen? Omdat ik graag terug wil naar de oorsprong, en dan ook de meest oude verkrijgbare bijbel met goud omhulde bladzijde bezit die in de oude taal van 1600 spreekt! Daarom plaatste ik de foto, en nee ik ga niet quoten uit de bijbel, ik wil dat iemand zoals jou die zich als zeer sterk persoon vertegenwoordigt weet dat ik mij ook goed verdiept hebt!
Het boek Tanja is niet zomaar, maar als je denkt goed te zijn, nogmaals, vertel mij welk boek je tot in detail wilt bespreken en zal mijn respect tonen dat ik mij ook verdiept heb!
Maar voor nu ben je een leugen en iemand die maar wat lult
Zo werkt de wetenschappelijke methode NIET! Ze hoeft niet schoon, mooi te zijn of tot de verbeelding te spreken. Alle waarnemingen wijzen op een oerknal. Wat was het mooi dat atomen (a-tomos) de kleinst mogelijke ondeelbare deeltjes waren. Schoonheid ten top. Maar...wat hebben we er voor terug gekregen? Een uitermate lelijke deeltjes-theorie!Dat de oerknaltheorie een populaire theorie is betekent niet dat er geen andere verklaringen bestaan voor de waargenomen roodverschuivingen of achtergrondstraling. En dat die strijd in de academische wereld nog in volle gang is. Toegegeven de oerknaltheorie spreekt tot de verbeelding en oogt plausibel maar schoonheid en eenvoud maakt een vrouw niet bij voorbaat tot een goede vrouw.
Bileam Faustina,Bileam Faustina schreef:Hoi Behind the scene,
Dat de oerknaltheorie een populaire theorie is betekent niet dat er geen andere verklaringen bestaan voor de waargenomen roodverschuivingen of achtergrondstraling. En dat die strijd in de academische wereld nog in volle gang is.
Idd. maar ik zou het nu liever evolutie willen noemen.Bileam Faustina schreef: Maar in de tijd van Einstein dacht men met Newton ook wel vrijwel alles te hebben verklaard, een revolutie kan alleen geboren worden als men open blijft staan voor alternatieven. ...
Ik zou dan zeggen.Maar in de tijd van Einstein dacht men met Newton ook wel vrijwel alles te hebben verklaard, een revolutie kan ...
Ik noem het "leren" en open staan voor veranderingen (en niet vasthouden aan dogma's/autoriteiten/mooie fraaie formules etc).Maria schreef:Idd. maar ik zou het nu liever evolutie willen noemen.Bileam Faustina schreef: Maar in de tijd van Einstein dacht men met Newton ook wel vrijwel alles te hebben verklaard, een revolutie kan alleen geboren worden als men open blijft staan voor alternatieven. ...
Dat is wat voortdurend binnen wetenschap gaande is.
En daar je bij een genuanceerde opstelling, dus een open mind, het minder gauw als een revolutie zult zien.