Rusland actief in Syrië

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Rusland actief in Syrië

Bericht door Gerard R. »

DiMensie schreef:
zalwel schreef: http://www.globalresearch.ca/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier een recent interview met Assad.
Vooral vraag 2 vond ik erg interessant; dat had ik niet eerder gehoord.
Imo echt de moeite waard om te lezen.
Dat zalwel, ik zie van alles, maar geen recent interview met Assad
.
Dit waarschijnlijk. :wink:
http://www.globalresearch.ca/syria-pres ... ed/5479868" onclick="window.open(this.href);return false;
** Leven is voor zeer velen een wel heel akelige storing van iets bijzonder rustigs... **
zalwel
Forum fan

Bericht door zalwel »

http://www.globalresearch.ca/syria-pres ... ed/5479868" onclick="window.open(this.href);return false;

Sorry deze is het
god is a word and the argument ends there -Bill Callahan

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ja.
** Leven is voor zeer velen een wel heel akelige storing van iets bijzonder rustigs... **
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Harde woorden van Poetin naar het westen en het beleid van Obama:

https://www.youtube.com/watch?v=OQuceU3x2Ww" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben geen fan van Poetin, en natuurlijk verdedigt hij zijn eigen belangen, maar er zit wel veel in zijn kritiek.

Ondoordachte strategie van het westen onder leiding van de USA in Irak, Libië,en nu Syrië.
Onder Assad was Syrië een van de weinige min of meer seculiere landen in het midden oosten. Het westen lijkt nog steeds haar eigen democratie te willen exporteren naar het midden oosten. Wie tegen dictator Assad (/ Saddam / Gadaffi) streed, was dus goed. Van dit naïeve beleid zullen we nog lang de wrange vruchten plukken.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

gerard_m schreef:Van dit naïeve beleid zullen we nog lang de wrange vruchten plukken.
Yup
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Mag dat? Updaten?
AD: Grote Russisch-Syrische aanval tegen rebellen
Als ik de zichtbare Russische activiteiten in Syrië van de afgelopen tijd bekijk, lijkt het onafwendbaar dat binnenkort Russische grondtroepen een offensief in Syrië starten. Zo lijkt het nu, samen met de Syrische dictatortroepen, Libanese Hezbollah en militairen uit Iran.
En gezien het feit dat meer dan driekwart van alle Russische murwmakende bombardementen op rebellengebied plaatsvinden en niet op die van ISIS lijkt het mij logisch om te concluderen dat de meest waarschijnlijke richting van dit grondoffensief de gebieden van de rebellen zullen zijn.
Ik heb zelf een schatting gemaakt dat tot nu toe circa driekwart van alle Russische bommen in rebellengebied terechtkomen.
Heeft iemand een ( onderbouwde ) betere schatting?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Vanuit militair standpunt is het wel te begrijpen dat de groeperingen in het westen worden aangevallen. Ik geloof er sowieso niets van dat er zoiets bestaat als ‘gematigde rebellen’. Eerst was er sprake van meer dan 1000 groepjes die óf samengingen, óf tegen elkaar gingen vechten, óf zich aansloten bij bijvoorbeeld IS. Bijna iedere dag lees je nieuwe namen van groeperingen, en de meningen zijn sterk verdeeld wat ze nu eigenlijk willen en hoe vredelievend ze zijn. Dat weet je pas aan de onderhandelingstafel en er afspraken worden gemaakt. In dit geval willen de Russen het westen van Syrië ontzetten. Op onderstaande kaart is te zien wie waar een gebied controleert: Afbeelding
De Russen willen het gebied ten westen van de denkbeeldige lijn Damascus – Aleppo schoonvegen. Ruwweg gezegd: Assad zit in Damascus en de Russen en Iraniërs in Latakia. Daar tussenin zit Hezobollah. In een oorlogssituatie wil je eenaaneengesloten gebied kunnen beheersen en besturen. Dus zeker weten dat je het gebied totaal gezien onder controle hebt en dat je een grens kunt trekken. Dat heeft niet alleen als voordeel dat je dan met de 4 partijen oostelijk kunt ontrekken richting IS, maar dat je ook een gebied in je bezit hebt voor latere onderhandelingen. Assad zal willen aanblijven en zal de baas willen zijn van dit westelijke gebied, met Assad in Damascus en de Russen behouden hun militaire basis. Het oosten is overigens toch één grote zandbak dus weinig interessant. Rusland zal momenteel IS heus wel bombarderen zodat IS de handenvol heeft aan én de coalitie én de Russen. Dat weerhoudt hun ervan om verder westelijk te kunnen optrekken. Er is Assad niets aan gelegen om momenteel de strijd te staken tegen de rebellen en dan te moeten onderhandelen over het gebied waar ze zitten.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

De Volkskrant heeft dit bericht.
'Groene mannetjes' trekken nu naar Syrië
Er komen Russische laarzen op de grond in Syrië, alleen zal er niet op staan dat ze Russisch zijn. Het betreft 'vrijwilligers'. Die trekken weg uit Oekraïne, op naar hun volgende oorlog.
Je zou het eigenlijk nog een keer moeten posten. In het Oekraïne topic.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Dit zouden aanvallen van de Russen op ISIS moeten zijn :

Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Ik lees inmiddels dat de Iraakse regering graag wil dat de Russen hun vanuit de lucht gaan helpen om IS te bestrijden. Ze schijnen niet bepaald tevreden te zijn met de resultaten van de coalitie.
Ondertussen meldt Carter in Amerika dat ze alleen willen samenwerken met de Russen als Assad vertrekt. Wederom een blunder omdat je zo nooit kunt onderhandelen. Ik ken enkele Amerikanen en zelfs zij schamen zich voor het buitenland beleid van Obama.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Cluny schreef:De Volkskrant heeft dit bericht.
'Groene mannetjes' trekken nu naar Syrië
Er komen Russische laarzen op de grond in Syrië, alleen zal er niet op staan dat ze Russisch zijn. Het betreft 'vrijwilligers'. Die trekken weg uit Oekraïne, op naar hun volgende oorlog.
Je zou het eigenlijk nog een keer moeten posten. In het Oekraïne topic.
Ik zie wat dat betreft weinig verschil met het Franse Vreemdelingenlegioen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Voor wie door de bomen inmiddels het bos niet meer kan zien, hier een korte samenvatting van de complexiteit van het gebeuren.
http://www.nu.nl/syrie/4130359/belangri ... ijpen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Men denkt vaak onterecht dat de Amerikanen geen onschuldige slachtoffers maken, maar dat is niet waar.
Uit de volgende link: http://nos.nl/artikel/2061829-signalen- ... unduz.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Van der Horst: "De afgelopen veertien jaar zijn er vaak onschuldige Afghaanse slachtoffers gevallen, maar hun stem wordt zelden gehoord. En als ze al gehoord worden, dan worden ze platgewalst door verklaringen van het Pentagon die klakkeloos worden overgenomen door de Amerikaanse media. Dit keer is het slachtoffer een westerse organisatie met welbespraakte woordvoerders, een organisatie waarvoor ook in Amerika diep respect bestaat. Daar wordt wél naar geluisterd."
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Ik weet niet of 'men' dat vaak denkt Lanier. Een beetje realist snapt dat bij een deel van de ondersteuning's bombardementen van de alliantie in Afghanistan onschuldige slachtoffers vallen, dat is nu eenmaal inherent aan oorlog.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Dat hangt er vanaf of men de media gelooft. Ik las laatst ergens dat bij de inname van Amerikanen van een Afghaanse stad dat er officieel 0 burgerslachtoffers zouden zijn gevallen. Dat is absurd. Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat men bepaalde aantallen wel accepteert terwijl de waarheid mogelijk heel anders is en de aantallen veel hoger uitvallen. Exact bepalen is uiteraard niet te doen.
Plaats reactie