lost and not found yet! schreef:
alle zogenaamde zekerheden die je had, zowel in dit leven maar ook zeker na dit leven zijn weg, maar dan ook helemaal weg, niet echt leuk, maar wel zeer bevrijdend.
Heel herkenbaar lost and not found het! Het proces is niet leuk. Maar het resultaat is, dat je helemaal jezelf kunt zijn, zonder dat er aan je persoonlijkheid gesleuteld hoeft te worden. En ook heel goed nieuws voor alle niet gelovige of anders gelovige mensen, die op basis van anders zijn niet voor eeuwig verloren zijn.
Het maakt je een stuk volwassener zonder vader/vriend/redder/helper/voorziener. Eigenlijk deed je het altijd zelf al, maar je dacht altijd te leunen op een stok, wat achteraf een imposant ogende stok bleek te zijn. De meeste mensen zwaaien trots met deze stok, maar wie hem echt wil gebruiken in moeilijke situaties zal merken dat hij dubbel klapt omdat ie van onbetrouwbaar materiaal is gemaakt, gevuld met lucht.
Maar als ik echt heel eerlijk mijn gedachten op papier wil zetten, dan bemerk ik dat er nu nog steeds gedachten door mijn hoofd spelen als:
" doe ik hier wel goed aan om deze dingen te schrijven? Misschien heeft God mij altijd in het verborgene geholpen, zonder dat ik dit wist.
Maar dat is het proces waar ik door heen moet.