Respect voor geloof

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Re: Respect voor geloof

Bericht door Erik »

Karssenberg schreef:
Bonjour schreef:Karssenberg,
Gedraag je
Je vertegenwoordigt hier toch je geloof. Zet het laatste beetje respect niet zo op het spel.
Of wil je graag weg?
Ja, heel graag. Verban mij hier s.v.p. per ommegaande. Ik wil niets meer met dit dictatoriale forum te maken hebben. Het is jullie feestje hier. Geniet ervan. Maar ik doe niet meer mee.
Je hoeft niet verbannen te worden als het je hier niet bevalt, je kunt gwoon vertrekken.
Maar ik snap best dat je liever een ban krijgt, zo lijkt het alsof je verwijderd wordt omdat je te lastig bent.
Mocht je willen, je bent gewogen en veel te licht bevonden, en in dat proces heb je ook nog weer eens een demonstratie gegeven van de donkere zijde van het geloof.

Dus ajuus bij deze en doe de deur achter je dicht anders tocht het zo.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Karssenberg schreef:.............
Ja, heel graag. Verban mij hier s.v.p. per ommegaande. Ik wil niets meer met dit dictatoriale forum te maken hebben. Het is jullie feestje hier. Geniet ervan. Maar ik doe niet meer mee. Dank voor de medewerking.
Ik ben wel benieuwd wat je nu gaat doen met alle op dit forum naar voren gebrachte argumenten die het christelijk geloof ongeloofwaardig maken.
Ik kan me niet indenken dat je die zomaar kan vergeten (al zou je dat misschien wel willen) en vrolijk verder gaat met je geloof alsof je ze nooit gehoord hebt.

Vanmorgen in het nieuws: http://www.nu.nl/wetenschap/4038971/vog ... chili.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Blijf je bij het lezen van dit soort berichten gewoon denken dat de God uit de bijbel hen op dag vijf uit niets geschapen heeft en dat twee van deze dieren naast of achter elkaar aan bij Noach de ark in wandelden en de God uit de bijbel al hun soortgenoten om de boosheid van de mensen liet verdrinken in de hoop dat zijn schepping toch nog een klein succesje zou worden?

Of blijf je met een pastoor die ik laatst op radio Maria hoorde zeggen dat je kennis neemt van dit soort berichten en
veel waardering voor de wetenschap hebt maar dat het duidelijk moge zijn "wij" vanuit "ons geloof" daarin niet met hen meegaan?
Zo ja, dan zijn al je hier doorgebrachte uren voor jou nutteloos geweest, enkel als demonstratie voor ons hoe iemand gevangen kan zitten in zijn geloof en dat zal toch niet jouw bedoeling zijn geweest?
Laatst gewijzigd door writer op 28 apr 2015 08:34, 5 keer totaal gewijzigd.
NB: Doe wel en zie niet om.
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Karssenberg schreef:Ja, heel graag. Verban mij hier s.v.p. per ommegaande. Ik wil niets meer met dit dictatoriale forum te maken hebben. Het is jullie feestje hier. Geniet ervan. Maar ik doe niet meer mee. Dank voor de medewerking.
Kun je dat niet uit eigen beweging? Wil je perse een martelaar worden? :lol:
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Het een ISIS strijder.
Die gaan niet uit zichzelf weg, maar wachten tot ze worden neergeschoten.
Want dan zijn ze martelaren en wachten 7 maagden hen op.
Deze man doe je geen groter plezier dan een ban, dus dat moet je hem eigenlijk niet gunnen.
Maar om de vrede te bewaren is het de enige optie.

Misschien moeten we nog even uitleggen dat als een secretaresse een paar dagen met haar baas is weg geweest, en ze krijgt daarna een prijs door de baas toegekend, wat er dan 9 van de 10 keer tijdens dat uitje is gebeurd.
Dat zou nog wel een leuke discussie op kunnen leveren met de gemiddelde ISIS fan.

Ik zie deze nu pas.
Een beetje laat en gelukkig heb je al repliek gehad.
Maar ook het eerste stuk is beneden de maat.
Maria
Laatst gewijzigd door Dat beloof ik op 28 apr 2015 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Karssenberg schreef:en christelijke wethouder zal niet zomaar de prostitutie in zijn gemeente kunnen en willen verbieden. Maar als de man bij wijze van soreken ouderling is in zijn kerkelijke gemeente dan zal hij voor de leden van zijn kerkelijke gemeente veel 'strenger' zijn.
Vreemd-gaan is ook zo'n onderwerp. Een overheid zal dit niet kunnen en mogen verbieden. Zelfs een organisatie, die openlijk propaganda hiervoor voert (Second Love) kan niet verboden worden en moet gelolereerd worden, zolang ze zich aan de wet houden.
In ieder geval kun je van second love nog zeggen dat ze zich aan de wet houden.
Het openlijk toegeven dat een ouderling tegenover leden van zijn gemeente strenger mag zijn dan iemand anders, geeft al aan dat je weet dat daarbij wél strafbare feiten voorkomen: afpersing, afdreiging, belediging, mishandeling.
ISIS praktijken.
Ik heb daar geen respect voor.
Dat geldt ook voor de mensen die het doen.
Op grond hiervan kunnen we sektes en geloofsgemeenschappen verbieden.
Dat is al gebeurd en het de komende decennia gelukkig veel vaker gaan gebeuren.
Het stelselmatig en georganiseerd schuldig maken aan strafbare feiten maakt je tot een criminele organisatie.
Dat is wat veel kerken zijn.
Geen respect dus, Karssenberg.
Dus al je weg wilt, ga dan, zonder de drama queen uit te hangen.
Gewoon weg gaan is hier geen enkel probleem (in tegenstelling tot kerken).
Laatst gewijzigd door Dat beloof ik op 28 apr 2015 08:57, 3 keer totaal gewijzigd.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Ik ga in niet nog eens dat Batman/Joker filmpje van YouTube plaatsen want dat werd 'niet begrepen' maar het is wel de waarheid.

Voor diegenen die wél tegen een stootje/grapje kunnen.

klik dan hier voor dat filmpje
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

dat beloof ik schreef:Misschien moeten we nog even uitleggen dat als een secretaresse een paar dagen met haar baas is weg geweest, en ze krijgt daarna een prijs door de baas toegekend, wat er dan 9 van de 10 keer tijdens dat uitje is gebeurd.
Als je hiermee doelt op de prijs die de dochter van Karssenberg onlangs heeft gewonnen, dan vind ik dit een slag onder de gordel!
Iets dergelijks insinueren is not done!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Not done. Geheel mee eens.

Jezus schreef in het zand en stond op en zei ....
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Dat beloof ik schreef: ....Misschien moeten we nog even uitleggen dat als een secretaresse een paar dagen met haar baas is weg geweest, en ze krijgt daarna een prijs door de baas toegekend, wat er dan 9 van de 10 keer tijdens dat uitje is gebeurd....
Aan dit natrappen doe ik beslist niet mee, dus geen "we"
Nu even niet
Geregelde verschijning

Bericht door Nu even niet »

Ik heb geen respect voor de respectloze reacties op Karssenberg.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Nu even niet schreef:Ik heb geen respect voor de respectloze reacties op Karssenberg.
Dat komt omdat je niet het hele verhaal kent.
Karssenberg heeft een ban gehad, maar heeft met een nieuw account weer verzocht of ie weer mee mocht doen.
Dat mocht op voorwaarde dat hij niet in het subforum "Getuignissen ...." mocht komen. Dat heeft hij wel gedaan en heeft dus waarschuwingen gekregen.
En nu slaat hij raar om zich heen, en zijn wij de dictators.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Nu even niet
Geregelde verschijning

Bericht door Nu even niet »

wo sep 10, 2014 7:55 am,Writer schreef: Het probleem van een gelovige op dit forum is dat hij bij alles wat hij zegt gelijk een hele meute ongelovigen over zich heen krijgt met de meest uiteenlopende vragen. Niet uit interesse maar om hem te doen inzien dat geloven in een God nergens op slaat. Een poging tot een serieuze reactie maakt gelijk weer nieuwe vragen los, vaak bij anderen, en zo stapelen de vragen zich op. Ik kan me indenken dat het daarom voor een gelovige onbegonnen werk is iedereen tot vriend te houden.
Karssenberg schreef:Dat heb je wel goed aangevoeld, Writer. Het discussieforum verwordt dan tot een kruis :wink: verhoor.
En zo is dat. Een tamelijk respectloos kruisverhoor, inclusief kruisiging.
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Nu even niet schreef:
Writer schreef: Het probleem van een gelovige op dit forum is dat hij bij alles wat hij zegt gelijk een hele meute ongelovigen over zich heen krijgt met de meest uiteenlopende vragen. Niet uit interesse maar om hem te doen inzien dat geloven in een God nergens op slaat. Een poging tot een serieuze reactie maakt gelijk weer nieuwe vragen los, vaak bij anderen, en zo stapelen de vragen zich op. Ik kan me indenken dat het daarom voor een gelovige onbegonnen werk is iedereen tot vriend te houden.
Karssenberg schreef:Dat heb je wel goed aangevoeld, Writer. Het discussieforum verwordt dan tot een kruis :wink: verhoor.
En zo is dat. Een tamelijk respectloos kruisverhoor, inclusief kruisiging.
Dit schreef ik vorig jaar toen ik K. nog niet kende zoals de anderen hier.
Ik was toen nog in de veronderstelling dat K. wel de intentie had om op alle vragen in te gaan maar dat het even te veel voor hem was.
Daarna begreep ik dat zijn reacties louter uit een getuigenis van zijn geloof bestonden en vanaf die tijd ben ik K. zoals iedereen gaan benaderen, steeds maar blijven vragen hoe het kan zijn dat hij zijn geloof tegen beter weten in voor waar houdt maar helaas heeft hij dat niet kunnen ophelderen.
Voornamelijk zijn ontwijkende reacties, geëvangeliseer en topickapingen waren de oorzaak van een stroom van nieuwe vragen (kruisverhoor) van veel mensen hier hetgeen ik toen nog niet gelijk door had, nu dus wel.
Ik heb verder niet het idee dat hij onder de "kruisverhoren" gebukt ging.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

We gaan het niet meer over Karssenberg hebben.
Ik wil alleen nog opmerken dat hij zelf naar het kruis gelopen is, zelf de spijkers gepakt heeft en heeft getimmerd. Niemand gebiedt hem mee te doen aan discussies, niemand verbiedt hem om antwoorden te geven.
Wij hebben hem ooit een tweede kans gegeven die hij zelf wil verprutsen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ook hier kwam homofilie ter sprake. De bijbel lijkt me vrij duidelijk!
http://www.debijbelzegt.nl/homofilie.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

En dan respect proberen te tonen voor diegenen die de bijbel willen na staan.
Lastig!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Plaats reactie