Nee, dat is het nooit geweest. Pas na de kolonialisatie zijn er poppen regeringen gevormd die met dergelijke middelen modernisering afdwongen. Hier is een bizarre spiraal naar beneden ingezet.rikus schreef:Daarnaast is Staatsgecontroleerde pers waarschijnlijk een islamitische deugd
Hoe lang moet het westen zich nog laten chanteren door islam
Moderator: Moderators
-
bad_religion
-
bad_religion
Daarom pleit ik voor een verregaande seculieristatie, de verzuiling moet echt aan diggelen. Wat wij in het Westen moeten doen is iedere groep in de samenleving gelijktrekken qua rechten en plichten, en geen aparte instanties (zoals bijzondere scholen) in stand houden die de segregatie bevorderen. Ook mogen we in ons land niet buigen voor een groep imbecielen die denken dat je geen kritiek of spot mag drijven met Jezus of Mohammed etc etc. En bevalt het je niet dan is er de rechtbank.....Devious schreef:Natuurlijk moet het westen stoppen met het steunen van dictators in Islamitische landen, en moet het westen niet steeds Israel voortrekken, maar het westen hoeft niet te stoppen met het maken van spotprentjes over de profeet, en het westen hoeft niet te stoppen met het bekritiseren van het islamitische geloof.
Maar ik pleit er net zo goed voor dat we onze visie op de islamitische wereld grondig herzien en deze als een volwassen groep in de samenleving beschouwen. Mondiaal wordt het een kwestie van de politiek die naar de islamitische landen wordt gevoerd ook eens te herzien, en de schizofrene boodschap die wij naar het midden oosten sturen ook eens als mede oorzaak van alle fundo ellende zien....
-
appelfflap
- Banned
nope, het is doorgaans een dictatoriale deugd.rikus schreef:Daarnaast is Staatsgecontroleerde pers waarschijnlijk een islamitische deugd
In Italie (geen dictatuur) is dit trouwens ook voor een groot stuk het geval. Berlu controleert prive tv maar door zijn functie ook de openbare media. Ik denk dat hij ook al reporters ontslaan heeft die hun neus te diep in zijn zaken dierven steken. Waarschijnlijk doet hij het wel iets subtieler dan france soir of Jordanie.
Voor die tijd waren ze analfabeetbad_religion schreef:Nee, dat is het nooit geweest. Pas na de kolonialisatie zijn er poppen regeringen gevormd die met dergelijke middelen modernisering afdwongen. Hier is een bizarre spiraal naar beneden ingezet.rikus schreef:Daarnaast is Staatsgecontroleerde pers waarschijnlijk een islamitische deugd
Anders zijn is ook gewoon
Alie uit Turkije
Alie uit Turkije
appelfflap schreef:nope, het is doorgaans een dictatoriale deugd.rikus schreef:Daarnaast is Staatsgecontroleerde pers waarschijnlijk een islamitische deugd
In Italie (geen dictatuur) is dit trouwens ook voor een groot stuk het geval. Berlu controleert prive tv maar door zijn functie ook de openbare media. Ik denk dat hij ook al reporters ontslaan heeft die hun neus te diep in zijn zaken dierven steken. Waarschijnlijk doet hij het wel iets subtieler dan france soir of Jordanie.
Alie uit Turkije
Alie uit Turkije
-
bad_religion
Vor die tijd was de islamitische wereld een hoog beschaafde wereld t.o.v. een barbaars westers christelijke feodale modderpoel.......dat is wat we graag vergeten.rikus schreef:Voor die tijd waren ze analfabeetbad_religion schreef:Nee, dat is het nooit geweest. Pas na de kolonialisatie zijn er poppen regeringen gevormd die met dergelijke middelen modernisering afdwongen. Hier is een bizarre spiraal naar beneden ingezet.rikus schreef:Daarnaast is Staatsgecontroleerde pers waarschijnlijk een islamitische deugd
Pas in de 17e eeuw begon het westen langzaam harder te lopen doordat de landbouw economie werd vervangen door een meer kapitalistische economie. Overigens, t.o.v. de islamitische veroveringen slaat de wijzer qua. beschavings peil negatief uit voor het gedrag van de christelijke "zendelingen." Met name kan genoemd worden; een calvinistisch landje dat de zeven provinciën heette, overal geroemd om de barbaarsheid....
- collegavanerik
- Superposter
interessant artikelen gevonden in wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Badr
http://en.wikipedia.org/wiki/Badr
http://en.wikipedia.org/wiki/Ghazwwiki schreef: The Battle of Badr (Arabic بدر), fought March 17, 624 CE (17 Ramadan 2 AH in the Islamic calendar) in the Hejaz of western Arabia (present-day Saudi Arabia), was a key battle in the early days of Islam and a turning point in Muhammad's war against his Quraish[1] opponents in Mecca. Although it is one of the few battles mentioned by name in the Muslim holy book, the Qur'an, virtually all contemporary knowledge of the Battle of Badr comes from traditional Islamic accounts, both hadiths and biographies of Muhammad, written down decades after the battle.
Prior to the battle, the Muslims and Meccans had fought several smaller skirmishes in late 623 and early 624, as the Muslim <b>ghazawāt</b> plundering raids grew increasingly commonplace, but this was their first large-scale battle. <b>Muhammad was leading a raiding party against a caravan</b> when he was surprised by a much larger Quraishi army. Advancing to a strong defensive position, Muhammad's well-disciplined men managed to shatter the Meccan lines, killing several important leaders including Muhammad's chief opponent, Amr ibn Hisham. The battle has been passed down in Muslim history as a decisive victory ascribed to either divine intervention or the genius of Muhammad.
Mohammed(vzmh) was een terroristwiki schreef: <b>Ghazw (plural ghazawāt) (Arabic: غزو) is an Arabic word meaning an armed incursion for the purposes of conquest, plunder, or the capture of slaves</b> and is cognate with the terms ghāziya and maghāzī. In pre-Islamic times it signified the plundering raids organized by nomadic Bedouin warriors against either rival tribes or wealthier, sedentary neighbors.
...
Islamic Terrorism
With its use to denote the July 7th London bombings in a statement claiming responsibility for the attacks, term ghazw became associated with contemporary Islamic terrorism.
The degree of resemblance between the two phenomena is a contentious issue. Among the key differences are Islamic terrorism's lack of discrete military function (i.e. territorial conquest) within the purview of a Muslim state, and its failure to obey certain traditional Islamic rules of warfare, including prohibitions against attacks on non-combatants. Yet these prohibitions were never understood as absolute by the classical jurists, who often conceived of them in conditional/prudential terms (see Averroes' Bidāyat). In any case attacks to demoralize/terrorize the enemy were allowed, <b>and in its adoption of this function Islamic terrorism's resemblance to the traditional ghazw is greatest.</b>
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Waarom dan die standaard uitdrukking vzmh erachter? Terroristen wens ik over het algemeen geen vredig bestaan toe.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
- collegavanerik
- Superposter
Je mag de naam niet eens uitspreken zonder dat toevoegsel, dat is verboden in de Islaam 
Alie uit Turkije
Alie uit Turkije
Mag ik daar alsjeblieft een Korancitaatje bij? Overigens, als dat zo is, mag ik mijn atheistische studiegenoot dus niet zomaar Mohammed noemen? Kletskoek.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
Nee hoor volgens de ware islaam heb je als ongelovige alleen het eeuwig branden in het hellevuur tot je beschikkingSararje schreef:Mag ik daar alsjeblieft een Korancitaatje bij? Overigens, als dat zo is, mag ik mijn atheistische studiegenoot dus niet zomaar Mohammed noemen? Kletskoek.
http://www.volkskrantblog.nl/pub/blogs/ ... p?uid=3298
Alie uit Turkije
Alie uit Turkije
- collegavanerik
- Superposter
precies waar je thuishoort, stokertrikus schreef:Nee hoor volgens de ware islaam heb je als ongelovige alleen het eeuwig branden in het hellevuur tot je beschikkingSararje schreef:Mag ik daar alsjeblieft een Korancitaatje bij? Overigens, als dat zo is, mag ik mijn atheistische studiegenoot dus niet zomaar Mohammed noemen? Kletskoek.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Wie ikke? Kijk jij geen TV of zocollegavanerik schreef:precies waar je thuishoort, stokertrikus schreef:Nee hoor volgens de ware islaam heb je als ongelovige alleen het eeuwig branden in het hellevuur tot je beschikkingSararje schreef:Mag ik daar alsjeblieft een Korancitaatje bij? Overigens, als dat zo is, mag ik mijn atheistische studiegenoot dus niet zomaar Mohammed noemen? Kletskoek.
Alie uit Turkije
Alie uit Turkije
-
bad_religion
Verschrikelijke lulkoek, je mag de naam Mohammed gewoon uitspreken en Allah ook, je mag alleen geen beeltenissen van mensen en/of Allah maken. Heeft geresulteerd in prachtige bouwwerken met absracte beeltenissen.....rikus schreef:Je mag de naam niet eens uitspreken zonder dat toevoegsel, dat is verboden in de Islaam