Als het puur en alleen gaat om de gezondheid en als je op die manier gezond kunt blijven, dan hoeft het wat dat betreft niet van de pot gerukt te zijn.pallieter schreef:Och met een vitamine pilletje kan ik ook alleen op vlees overleven. Of zou dit toch een beetje compleet van de pot gerukt zijn?
Veganisme te radicaal?
Moderator: Moderators
- vegan-revolution
- Superposter
Re: Veganisme te radicaal?
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Och koeien lijken ook niet te lijden op het veld hoor. Nu ben je gewoon hypocriet.Katten schijnen er niet onder te lijden (mits doordacht gedaan). Als het verder een kat betreft die uit het dierenasiel is gered, dan is het zelfs de vraag of je kunt spreken van egoïsme in dit verband.
Die mensen moeten geen kat houden, punt andere lijn. Dit een carnivoor aandoen is een van de laagste vormen van dierenmishandeling. Dit ontkennen langs jouw kant maakt duidelijk dat je met 2 (extreem) verschillende maten en gewichten meet.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Beetje aan het doordraaien??Als het puur en alleen gaat om de gezondheid en als je op die manier gezond kunt blijven, dan hoeft het wat dat betreft niet van de pot gerukt te zijn.
Nee, dat is niet gezond!
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Het sluit egoïsme in elk geval geenszins uit.vegan-revolution schreef:Katten schijnen er niet onder te lijden (mits doordacht gedaan). Als het verder een kat betreft die uit het dierenasiel is gered, dan is het zelfs de vraag of je kunt spreken van egoïsme in dit verband.pallieter schreef:Een carnivoor overschakelen op alleen plantaardig voedsel, doelbewuste mishandeling van dieren is dit.
Een asiel is meestal een bijkomstigheid voor mensen die toch al een kat wilden.
Waarom zou je je immers verplicht moeten voelen om een kat uit het asiel te halen?
Dan kan iemand anders zijn kat er weer gemakkelijk kwijt!
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
@ Pallieter: Wat vind je van deze blog?
http://stijnbruers.wordpress.com/artikels/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://stijnbruers.wordpress.com/artikels/" onclick="window.open(this.href);return false;
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
- vegan-revolution
- Superposter
Ik had het hier over het eten in vergelijking tot ander gangbaarder kattenvoer. Dat wil niet natuurlijk niet zeggen dat er in zulke situaties geen (andersoortig) kattenleed kan zijn. De vraag is natuurlijk wel waar katten méér lijden, in een dierenasiel of bij iemand thuis.pallieter schreef:Och koeien lijken ook niet te lijden op het veld hoor. Nu ben je gewoon hypocriet.Katten schijnen er niet onder te lijden (mits doordacht gedaan). Als het verder een kat betreft die uit het dierenasiel is gered, dan is het zelfs de vraag of je kunt spreken van egoïsme in dit verband.
En dit standpunt van jou hier is natuurlijk "gematigd".pallieter schreef:Die mensen moeten geen kat houden, punt andere lijn. Dit een carnivoor aandoen is een van de laagste vormen van dierenmishandeling. Dit ontkennen langs jouw kant maakt duidelijk dat je met 2 (extreem) verschillende maten en gewichten meet.
![]()
![]()
Jagang,
Beetje algemeen, goede dingen, wat mindere en een beetje simplistisch.
En dan ook van medische hulp? Of blijft die wel gratis voor 20 keer meer dan het aantal gelukkigen die er nu van genieten in het Westen?4) Bevrijd uzelf van uw ego, uw bezittingen, persoonlijke verlangens en negatieve gevoelens (hebzucht, jaloezie, schuld, ongeduld, ontevredenheid, haat, woede, frustraties, angsten en zorgen). Gebruik de universele liefde om kracht te winnen voor deze innerlijke bevrijding en zelfbeheersing. Dit geeft een vreugdevol lijden (diepe vreugde door de verbondenheid en de innerlijke vrijheid, en lijden ten gevolge van het inzien van de tragedies in deze wereld).
- vegan-revolution
- Superposter
Ik sluit dat ook niet uit.Jagang schreef:Het sluit egoïsme in elk geval geenszins uit.vegan-revolution schreef:Katten schijnen er niet onder te lijden (mits doordacht gedaan). Als het verder een kat betreft die uit het dierenasiel is gered, dan is het zelfs de vraag of je kunt spreken van egoïsme in dit verband.pallieter schreef:Een carnivoor overschakelen op alleen plantaardig voedsel, doelbewuste mishandeling van dieren is dit.
Een asiel is meestal een bijkomstigheid voor mensen die toch al een kat wilden.
Je hoeft je wat mij betreft dienaangaande nergens toe verplicht te voelen.Jagang schreef:Waarom zou je je immers verplicht moeten voelen om een kat uit het asiel te halen?
Dan kan iemand anders zijn kat er weer gemakkelijk kwijt!
Als op grote schaal gehoor wordt gegeven aan de wens van veel veganisten om het fokken van dieren terug te dringen dan raken de dierenasielen uiteindelijk ook minder bevolkt.
En wie heeft er mij hier ooit gematigd genoemd?En dit standpunt van jou hier is natuurlijk "gematigd".
Kom Vegan, stop met zeveren. Het is walgelijke mishandeling een obligate vleeseter om te toveren tot een konijn. Net zoals het walgelijk is koeien om te schakelen op een vlees dieet (wat o.a. voor BSE heeft gezorgd). Jij zegt dat je inzit met dieren. Wel blijkbaar toch niet zo.
Oh het is de schuld van de vleeseters dat veganisten hun kat mishandelen?Als op grote schaal gehoor wordt gegeven aan de wens van veel veganisten om het fokken van dieren terug te dringen dan raken de dierenasielen uiteindelijk ook minder bevolkt.
- vegan-revolution
- Superposter
Jij denkt er blijkbaar zo over en je lijkt daarover ook niet van mening te willen veranderen. Het zij zo.
Bekijk de dierenrechtenethiek op zijn blog ook.pallieter schreef:Jagang,
Die lijkt redelijk waterdicht.
Ik ben al een tijd in discussie met de beste man, op facebook.
Heb wel ergens een klein scheurtje gezien, maar over het algemeen is zijn dierenrechtenethiek vooralsnog vrij sluitend, in mijn ogen.
Henry Ford
Henry Ford
- vegan-revolution
- Superposter
Ik ben niet uit op een schuldvraag als wel op de vraag hoe we in praktische zin (vanuit een bepaalde optiek) zaken kunnen verbeteren.pallieter schreef:Oh het is de schuld van de vleeseters dat veganisten hun kat mishandelen?Als op grote schaal gehoor wordt gegeven aan de wens van veel veganisten om het fokken van dieren terug te dringen dan raken de dierenasielen uiteindelijk ook minder bevolkt.
Door zoveel mogelijk zelf geen onnodig leed te veroorzaken. Verschil tussen mij en jou is dat (biologische) veeteelt geen mishandeling is in mijn ogen, en dat voor jou wel is. Kan ik perfect begrijpen dat jij dit anders ziet en alleen al uit ecologische overwegingen heb je wel gelijk als veganist. Ben niet te beroerd dat toe te geven.Ik ben niet uit op een schuldvraag als wel op de vraag hoe we in praktische zin (vanuit een bepaalde optiek) zaken kunnen verbeteren.
Maar stellen dat veganisten geen dieren mishandelen wanneer ze een konijn van hun kat maken lijkt mij een wel heel moeilijk te verdedigen stelling.
Jij trapt in de val van een ideologie waar haar volgers per definitie geen dieren kunnen mishandelen. Zoals er geen enkele slechte moslim, communist of wat dan ook kan bestaan.
Moet je heel hard voor oppassen.