Je suggereert dat ik ontken dat besnijdenis niet bij wet verboden is. Dat is een stromanredenering, want dat ontken ik namelijk helemaal nergens. De reden dat ik artikel 11 aanhaalde, is dat ik het vreemd vind dat we een grondrecht hebben dat integriteit van het menselijk lichaam garandeert, maar dat tegelijkertijd met voeten getreden wordt als we het hebben over besnijdenis.KluukKluuk schreef:Hoe komt u daar nu toch bij? U haalde een wettekst aan als argument niet ik.
Totaal irrelevant. Waar het om gaat is de aantasting van de integriteit van het menselijk lichaam zonder instemming. Instemming van het subject, het kind dus.Kluukkluuk schreef:Omdat ik in deze kwestie voor de vrijheid van de ouders ben en tegen het verbieden van de overheid.
Ik heb het topic nog eens helemaal doorgelezen, en de enige argumentatie die je aanvoert is dat je persoonlijk niet voor besnijdenis bent, maar dat je vindt dat de ouders moeten bepalen of zij besnijdenis van hun kinderen willen, en niet de overheid. Waar je echter totaal niet op in bent gegaan, is het feit dat dit zonder instemming van het subject gebeurt. En dat is nu juist de kern.Kluukkluuk schreef:Ik ga dat niet doen want ik vind dat ik voldoende heb aangegeven waarom ik besnijdenis niet wil verbieden en geen zin heb om in herhalingen te vallen. Dat u en anderen die beweegredenen niet kunnen accepteren is uw groot recht.
Daarnaast voer je ook geen gronden aan voor het onderscheid dat je maakt tussen besnijdenis en een andere vorm van verminking zonder instemming. Het enige wat je zegt is 'dat er wel degelijk een verschil is'. Okee, waar zit 'm dat verschil dan in?
De reden dat je zo doorgezaagd wordt is, en nu spreek ik alleen voor mezelf, dat ik van mening ben dat je argumentatie rammelt doordat je je alleen concentreert op de uitingsvrijheid van de ouders en alle andere aspecten buiten beschouwing laat.Ik krijg wel de indruk dat voor veel deelnemers hier enige afwijkende meningen over deze zaak totaal niet kan worden getolereerd. Ik bedoel wat stelt u voor? Mij misschien van dit forum afgooien omdat ik tegen het verbieden van besnijdenis ben? Of wellicht moet de overheid gedwongen heropvoedingskampen voor mensen zoals ik openen?