Wilders weggelopen uit Catshuis

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: Wilders weggelopen uit Catshuis

Bericht door Peter van Velzen »

Tsja, zo gaat dat.
Stort je je als VVD-er op een gat in de kiezersmarkt, en drijf je het Liberale electoraat op tot meer dan 50 zetels. Komt er een bezuinigingsvoorstel waar een echte VVD-er zijn vingers bij aflikt. En moet je ineens op de rem gaan staan omdat men je anders je gat onder vandaan trapt.

Het moet toch mogelijk zijn dit bezuinigingsplan een beetje bij te stellen, en niet de bTW te verhogen maaf de inkomstenbelasting (ja dat gaat de beter bedeelden geld kosten) Of domweg voorstellen het begrotingstekort toch maar te laten oplopen. Maar ik geloof niet dat Wilders ooit met een alternatief plan komt. Weglopen is nu eenmaal een betere strategie gebleken, dan redelijke alternatieven bedenken.

Helaas voor de coalitie. Zijn zullen de roemer tot op de bodem moeten leegdrinken :wink:
Ik wens u alle goeds
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Leg de stelling 'btw-verhoging tot 21%' (en leg even uit wat dat allemaal betekent) aan het eenvandaag opiniepanel en ik schat in dat 80% dat geen goed plan vindt.
Stel ze hadden dat balletje naar buiten gebracht, denk je dat VVD en CDA dat in stand hadden gehouden?
Denk je dat ze bij de oppositie steun vinden voor btw-verhoging tot 21%?
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Henk M schreef:
Ik zou zeggen: stem PvdA .... dan krijg je je zin.
Nou, die partij heeft het geflikt om AOWers met een aanvullend pensioen van zo'n 18 K weer AOW premie te laten betalen (Bos wet) ipv die lasten op de schouders van de echt hogere inkomens te leggen.
Die partij heeft het bij mij helemaal verbruid.
Mooie woorden : De sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen. Nou, Bos, walk the talk!
Afijn, die is ook uitgewandeld.
HomoSignificans
Forum fan

Bericht door HomoSignificans »

Cactus schreef:Henk M schreef:
Nou, die partij heeft het geflikt om AOWers met een aanvullend pensioen van zo'n 18 K weer AOW premie te laten betalen (Bos wet) ipv die lasten op de schouders van de echt hogere inkomens te leggen.
Mooie woorden : De sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen. Nou, Bos, walk the talk!
Je vergist je. Dit is niet de Bos-wet. Die Bos-belasting was bedoeld om de AOW weer welvaartsvast te maken (de AOW'ers, die weliswaar ook premie moesten gaan betalen, zouden erop vooruitgegaan zijn), maar het plan werd afgeschoten door het CDA. In plaats daarvan kwam de wet die jij nu in je hoofd hebt, namelijk die bedoeld is om mensen langer te laten werken (je hoeft die extra belasting ook alleen te betalen als je voor je 65ste bent gestopt met werken).
HomoSignificans
Forum fan

Bericht door HomoSignificans »

Loekie1 schreef:
HomoSignificans schreef:Natuurlijk geeft iedereen hem groot gelijk dat hij het niet accepteerde. Het punt is alleen dat het zeven weken geleden ook al duidelijk was, dat uit deze onderhandelingen alleen een pakket kom komen waar geen zinnig mens mee akkoord zou gaan. Het is daarom nogal raar van Wilders om eerst zoveel tijd te verspillen, om vervolgens alsnog onder dekking van één of ander standaard anti-europariedeltje ervandoor te gaan.
Stel hij had aan het begin gezegd: ik kap ermee. Dan had hij voor zijn gevoel zijn best niet gedaan, terwijl hij heel graag door wilde gaan. Hij heeft het geprobeerd en uiteindelijk kwam er te weinig voor zijn gevoel uit. Blijkbaar wilden CDA het VVD ook niet toegeven aan zijn wensen! Je kunt zeggen dat hij het zeven weken geprobeerd heeft, met moeite.
Ach kom nou. Als die Wilders toch niet aan de 3%-norm wil voldoen en het CDA en de VVD wél, dan is het vanaf het begin al duidelijk dat je dáárover moet praten, en niet over de exacte bezuinigingen zelf. Wilders heeft gewoon zeven weken lang zitten prutsen, kon niet kiezen tussen macht en populariteit.

Overigens zijn die andere twee partijen ook stom geweest om met zo'n onbetrouwbaar persoon in zee te gaan. Het stond van meet af aan al vast dat dit ooit zou gebeuren.
Opmerkelijk is dat 57 procent van alle kiezers geen problemen heeft met het bevriezen van bijna alle salarissen in Nederland.
Waarom is dat zo opvallend? Minder dan 43% van de Nederlanders werkt zelf in de publieke of semi-publieke sector, dus ja.
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Ik had iedereen wel eens willen horen als Wilders er al in week 1 mee gestopt was.

Stef Bos trekt steeds een gezicht waarbij ik denk: hij voelt zich schuldig. Waarschijnlijk heeft dat ermee te maken dat hij degene was die scherp heeft gesteld, in het begin, zoals hij zelf zei in Buitenhof dat iedereen moest meebetalen, anders had onderhandelen geen zin. En dat leidde tot maatregelen voor iedereen met desastreuze gevolgen voor de laagstbetaalden.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Getses schreef:
HenkM schreef:
Wat is dat nou? En dan NL volbouwen met minaretten als beloning dat die arme Turken en Marrokanen voor pakweg 30% deel uitmaken van het PvdA electoraat?

Ik zou daar nooit bij willen horen, laat staan er op stemmen.

Misschien dan één keertje als ik een uitkering ineens krijg van het kwartje van Kok.
Mogelijk. Maar dan zouden allen naar vermogen bijdragen aan, bv, zorg.
En andere knelpunten.

Wat je maar het belangrijkste vindt.

ik vind armoedebestrijding, en crisisbestrijding belangrijker dan minaretten.
Het land staat toch al vol met kerken.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

HomoSignificans schreef:
Cactus schreef:Henk M schreef:
Je vergist je. Dit is niet de Bos-wet. Die Bos-belasting was bedoeld om de AOW weer welvaartsvast te maken (de AOW'ers, die weliswaar ook premie moesten gaan betalen, zouden erop vooruitgegaan zijn), maar het plan werd afgeschoten door het CDA. In plaats daarvan kwam de wet die jij nu in je hoofd hebt, namelijk die bedoeld is om mensen langer te laten werken (je hoeft die extra belasting ook alleen te betalen als je voor je 65ste bent gestopt met werken).
Ik ken nog wel een niemendalletje dat door iedereen werd afgeschoten: de bijdrage van Ien Dales. Wat was het? Tientje? Riks (voor de jongeren: dat is 2,50, in NLG)
Had dat gebeurd, zouden we nu niet in deze zorg(elijke) situatie zitten.

Helaas laten ook vrije denkers het oor hangen naar de grootste schreeuwer.

Je hebt gewoon gelijk, HS.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Niemand begrijpt het he?

Wilders heeft heel goed het juiste moment gekozen om weg te lopen. Op het moment dat er een - voor de gewone burger - zo onacceptabel mogelijk plan lag. Misschien heeft hij daar al die weken op gehoopd.
De man is namelijk echt wel een brilliant stemmentrekker!
En dan ook nog de schuld aan het buitenland(in dit geval Europa) geven. Dat gaat er als koek in bij zijn doelgroep! Ik verwacht weer een opleving voor de PVV. (en de SP: Elk nadeel heeft zijn voordeel of andersom: kiest U maar :) )
Ik wens u alle goeds
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

PRIMEUR! Gisteren bij Pauw en Witteman een onpartijdige uiteenzetting en analyse door een gast en wel Maurice de Hond! Proficiat, applaus! Gaat dat zien! Meneer Witteman zat even met mond vol tanden.

Helaas kreeg DWDD het weer niet voor elkaar en wist een filmpje in elkaar te flanzen met PVV-stemmer die nu héél erg tegen Geert waren, echt waar, al helemaal door de suggestieve vragen die hun plotsklaps werden voorgelegd. "Nu stemt u toch geen PVV meer hè???????"
Ze hadden dan ook weer een selectief gezelschap met Dries Van Agt en Jan Mulder. Felix Rottenberg probeerde wel even door te denken maar ver kwam hij niet. De rest wist echt niet wat Geert bezielde. Hoe ver kan de afstand nog worden tussen journalistiek en Jan met de Pet.
Eigenlijk is het in- en intriest.

http://pauwenwitteman.vara.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; kies: 23 april
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; kies: 23 april
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Ondertussen hebben de ambtenaren er 2% bijgekregen, hoezo bezuinigen op ambtenarensalarissen?
Spies (CDA) heeft nog even snel haar handtekening gezet.
Triest!
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Loekie1 schreef:Ondertussen hebben de ambtenaren er 2% bijgekregen, hoezo bezuinigen op ambtenarensalarissen?
Volgens mij gaat het hier alleen om gemeenteambtenaren. De rest heeft nog steeds 0% erbij, en dat al jaren.

Denk ook aan de inflatie. 2% inflatie en 0% loonsverhoging betekent feitelijk dat je er 2% op achteruit gaat.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
a.r.

Bericht door a.r. »

Loekie1 schreef:Ondertussen hebben de ambtenaren er 2% bijgekregen, hoezo bezuinigen op ambtenarensalarissen?
Spies (CDA) heeft nog even snel haar handtekening gezet.
Triest!
Even uit het blote hoofd: De gemeente-ambtenaren krijgen met terugwerkende kracht 1% salarisverhoging en vervolgens per mei nog 1%. De lagere ambtenaren krijgen 200,00 euro in september, de hogere 400,00. :angel12:
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

En ondertussen mag Jan met de Pet in de bloemenstal en sigarenzaak 2% meer btw betalen voor zijn boodschappen, zijn huur wordt marktconform en voor zijn recept tegen astma (luchtvervuiling) mag hij 9 euro neertellen.

Maar daar hoor je Matthijs van Nieuwkerk en meneer Pauw en meneer Witteman niet over. Die hebben hun schaapjes op het droge.

De ambtenaren zitten veilig en warm achter hun zwaarbeveiligde toegangsdeuren in luxe kantoren, terwijl Jan met de Pet in zijn winkel dagelijks op zijn hoede moet zijn voor overvallers van Antilliaanse, Marrokaanse en Oost-Europese afkomst. Treft hij het slecht, dan wordt hij de winkel doorgesleurd door zijn haren en in zijn hand gestoken. http://www.telegraaf.nl/binnenland/1198 ... val__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Iedereen met een winkel heeft het sowieso moeilijk omdat steeds meer verkoop via internet gaat.
De persoon die het voor deze mensen opneemt, Wilders, wordt door andere partijen de deur gewezen en daarom is er straks helemaal geen politieke partij meer die JmetdeP vertegenwoordigt!
Dan hebben we alleen nog vertegenwoordigers van rijke linksen en rijke rechtsen zonder boerenverstand. Ondertussen groeit de allochtone bevolking als kool, maar de rijken hebben het te druk met zichzelf. Totdat de islamitische revolutie losbreekt en dan gaat rijk autochtoon Nederland ervandoor.
a.r.

Bericht door a.r. »

Je vergeet de stratenvegers, de poepzuigers, de vuilnismannen voor het gemak, Loeki?
Plaats reactie