Palestijnse vluchtelingen - Joodse vluchtelingen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Cactus
Bevlogen

Re: Palestijnse vluchtelingen - Joodse vluchtelingen.

Bericht door Cactus »

gerard_m schreef:
Cactus schreef:De Joden zelf kwamen oorspronkelijk ook uit Mesopotamië en dát is HUN land. Dus waarom niet dáár een Israël gesticht?
A ja, dat was een goed plan geweest, Israel stichten in het huidige Irak.
Dan was er ongetwijfeld geen probleem met terrorisme geweest. :shock:
Ja, dat ge OH over dat beloofde land! Laten de joden terug gaan waar ze ooit vandaan kwamen ipv land van andere mensen in te pikken.
Als dat verrekte Israël in Mesopotamië was gesticht dan was er iig geen probleem geweest zoals dat daar nu al sinds 1948 is.
95% van alle joden die voor 1947 naar Palestina kwamen waren afkomstig uit Rusland en Polen.
Wie kan mij vertellen waarom die Europeanen meer rechten konden laten gelden op Palestina dan de mensen die daar al 13 eeuwen woonden ?
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Cluny schreef:Goed zo.
Een beginnetje naar de rede.
Ik vroeg je om je bewering waar te maken dat ik zou hebben geschreven dat er geen joden waren verdreven.
Ik had het opzettelijk vet gedrukt maar zelfs dat schijn je niet te kunnen/willen lezen.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

De joden woonden tussen de Islamieten in Arabische landen. Toen de Palestijnen verjaagd werden van hun grondgebieden werden de joden die in Arabische landen woonden ook als persona non grata beschouwd en konden vertrekken naar het beloofde Land! Dát was toch hun streven?
Graag dit herschrijven dit keer met de werkelijke feiten en de juiste bewoordingen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
pitje

Bericht door pitje »

Cluny schreef:
pitje schreef:In dit doort gevallen zeggen getallen niets zonder interpretatie van die getallen. Aantallen mensen vs. aantallen mensen zegt helemaal niets over rechtvaardigheid/juistheid.
Van mij mag je direct beginnen met het interpreteren van die getallen.
Fijn, ik wilde inderdaad eerst even wachten op je toestemming alvorens publiekelijk toegankelijke informatie te interpreteren
When I die, I leave my body to science fiction
- Stephen Wright
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

pitje schreef:
Cluny schreef:
pitje schreef:In dit doort gevallen zeggen getallen niets zonder interpretatie van die getallen. Aantallen mensen vs. aantallen mensen zegt helemaal niets over rechtvaardigheid/juistheid.
Van mij mag je direct beginnen met het interpreteren van die getallen.
Fijn, ik wilde inderdaad eerst even wachten op je toestemming alvorens publiekelijk toegankelijke informatie te interpreteren
Dit is de warming up?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
pitje

Bericht door pitje »

Cluny schreef:Dit is de warming up?
Geen idee. Jouw post, jouw mening.

Of je stelling juist is of niet, weet ik niet. Het zal me niet verbazen als het blijkt te kloppen.
Eerlijk gezegd interesseert het me in dit geval niet echt *hoeveel* mensen zijn verjaagd, waar naartoe en waar vandaan.

Wat wil je eigenlijk aantonen met je stelling?
- Stephen Wright
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

http://www.israel-palestina.info/vluchtelingen-html/

B. Joodse Vluchtelingen en Emigranten uit Moslimlanden

Vergeten vluchtelingen

Naast het knellende probleem van de Palestijnse vluchtelingen, zijn er – grotendeels eveneens als gevolg van het Israëlisch-Arabische conflict – minstens even zoveel Joden weggevlucht uit Arabische landen.
Ofschoon getallen niet zo belangrijk zijn blijkt dat die aantallen ongeveer gelijk zijn.
Wat zegt de VN over terugkeer van Palestijnse vluchtelingen?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Resolutie_ ... gde_Naties

Zie paragraaf 11.

Paragraaf 11 bepaalt dat de vluchtelingen die naar hun woningen willen terugkeren en met hun buren in vrede willen leven zulks op de eerstvolgend uitvoerbare datum moet worden toegestaan, en dat compensatie moet worden betaald voor de bezittingen van degenen die ervoor kiezen om niet terug te keren, alsmede voor verlies van en schade aan eigendommen die, volgens de grondbeginselen van internationaal recht dan wel billijkheid, door de daarvoor verantwoordelijk zijnde regeringen of autoriteiten dient te worden vergoed; Geeft de Verzoeningscommissie opdracht de repatriëring, herhuisvestiging en economische en sociale rehabilitatie van de vluchtelingen te bevorderen, alsmede de uitbetaling van compensatie[gelden], en nauwe banden te onderhouden met de Directeur van de United Nations Relief for Palestinian Refugees en, via hem, met de aangewezen organen en instellingen van de Verenigde Naties.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ik ben van mening dat het goed mogelijk is beide getallen, het aantal verdrevenen van beide bevolkingsgroepen, gewoon "kaal" naast elkaar te leggen en te vergelijken.
Hier is jouw mening nog een keer.
in dit doort gevallen zeggen getallen niets zonder interpretatie van die getallen. Aantallen mensen vs. aantallen mensen zegt helemaal niets over rechtvaardigheid/juistheid.
Volgens jou zeggen deze getallen niets zonder interpretatie, volgens mij zeggen deze getallen genoeg
Vandaar dus mijn verzoek om te gaan interpreteren.
Maar als je er van af ziet, vind ik dat ook prima.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Cluny schreef:
De joden woonden tussen de Islamieten in Arabische landen. Toen de Palestijnen verjaagd werden van hun grondgebieden werden de joden die in Arabische landen woonden ook als persona non grata beschouwd en konden vertrekken naar het beloofde Land! Dát was toch hun streven?
Graag dit herschrijven dit keer met de werkelijke feiten en de juiste bewoordingen.
Ik heb het nooit anders geschreven! [-X
Waar blijf je nu met je bewering dat ik ontkend zou hebben dat er ook joden verdreven waren ?
Komt er nog wat van ?
Je beweert veel wat je niet kan waarmaken.
Waar blijft je reactie op mijn stelling dat Gaza niet is teruggegeven maar slechts 1/3 deel?
Wat zoeken die hypocriete kolonisten in de westbank dat toch echt Palestijns gebied is.?
Kortom, je staat gewoon met lucht in je handen.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Cactus schreef:http://www.israel-palestina.info/vluchtelingen-html/

B. Joodse Vluchtelingen en Emigranten uit Moslimlanden

Vergeten vluchtelingen

Naast het knellende probleem van de Palestijnse vluchtelingen, zijn er – grotendeels eveneens als gevolg van het Israëlisch-Arabische conflict – minstens even zoveel Joden weggevlucht uit Arabische landen.
Ofschoon getallen niet zo belangrijk zijn blijkt dat die aantallen ongeveer gelijk zijn.
Wat zegt de VN over terugkeer van Palestijnse vluchtelingen?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Resolutie_ ... gde_Naties

Zie paragraaf 11.

Paragraaf 11 bepaalt dat de vluchtelingen die naar hun woningen willen terugkeren en met hun buren in vrede willen leven zulks op de eerstvolgend uitvoerbare datum moet worden toegestaan, en dat compensatie moet worden betaald voor de bezittingen van degenen die ervoor kiezen om niet terug te keren, alsmede voor verlies van en schade aan eigendommen die, volgens de grondbeginselen van internationaal recht dan wel billijkheid, door de daarvoor verantwoordelijk zijnde regeringen of autoriteiten dient te worden vergoed; Geeft de Verzoeningscommissie opdracht de repatriëring, herhuisvestiging en economische en sociale rehabilitatie van de vluchtelingen te bevorderen, alsmede de uitbetaling van compensatie[gelden], en nauwe banden te onderhouden met de Directeur van de United Nations Relief for Palestinian Refugees en, via hem, met de aangewezen organen en instellingen van de Verenigde Naties.
De stap van "minstens evenveel" naar "meer" is niet zo groot.
pitje

Bericht door pitje »

Cluny schreef:Ik ben van mening dat het goed mogelijk is beide getallen, het aantal verdrevenen van beide bevolkingsgroepen, gewoon "kaal" naast elkaar te leggen en te vergelijken.
Hier is jouw mening nog een keer.
in dit doort gevallen zeggen getallen niets zonder interpretatie van die getallen. Aantallen mensen vs. aantallen mensen zegt helemaal niets over rechtvaardigheid/juistheid.
Volgens jou zeggen deze getallen niets zonder interpretatie, volgens mij zeggen deze getallen genoeg
Vandaar dus mijn verzoek om te gaan interpreteren.
Maar als je er van af ziet, vind ik dat ook prima.
My bad: het is goed mogelijk om deze getallen 'kaal' met elkaar te vergelijken. Het ene getal geeft het aantal verdreven joden weer, en het andere getal geeft het aantal verdreven palestijnen weer.

Volgens mij zeggen deze getallen dat er meer joden uit andere landen zijn verdreven dan palestijnen uit palestina.

Nogmaals: wat wil je hiermee aantonen?
- Stephen Wright
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Dit wil ik aantonen.
Het aantal joodse vluchtelingen dat na 1945 vanuit moslimlanden naar Israël en andere niet-moslimlanden zijn verjaagd is groter dan het aantal palestijnse vluchtelingen dat na 1945 uit Israël is verjaagd.
pitje

Bericht door pitje »

Cluny schreef:Dit wil ik aantonen.
Het aantal joodse vluchtelingen dat na 1945 vanuit moslimlanden naar Israël en andere niet-moslimlanden zijn verjaagd is groter dan het aantal palestijnse vluchtelingen dat na 1945 uit Israël is verjaagd.
ok. Ik zou iets meer bewijs zoeken dan alleen een wiki-pagina, maar als je vindt dat het genoeg is, fine with me :)
- Stephen Wright
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

pitje schreef:
Cluny schreef:Dit wil ik aantonen.
ok. Ik zou iets meer bewijs zoeken dan alleen een wiki-pagina, maar als je vindt dat het genoeg is, fine with me :)
Heb je de openingspost wel gelezen?
pitje

Bericht door pitje »

Cluny schreef:Heb je de openingspost wel gelezen?
jawel

"ik heb ook andere info op het internet gelezen". Ik ook, en de overweldigende meerderheid is klinkklare onzin.
Je zou op z'n minst links kunnen geven zodat men kan nagaan *hoe* je tot een bepaalde conclusie bent gekomen.
- Stephen Wright
Plaats reactie