Zienderogen bergaf voor de Grieken.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Zienderogen bergaf voor de Grieken.

Bericht door gerard_m »

In het AD van vandaag kan je lezen dat het b.v. met de verkopen van Ferrari enorm goed gaat terwijl de auto's in de goedkopere klassen het slecht gaat.
Dit vertelt mogelijk dat de inkomensverschillen groter zijn geworden, of dat de gewone man in steeds grotere auto's rijdt. Hoe dan ook zegt het niets over de EU of de euro als oorzaak hiervoor.

Het gaat niet alleen mij geld kosten maar iedereen m.u.v. de hoge inkomens. ( Aantal miljonairs groeit gestaag!) Ik heb helaas nog niets goeds van de EU ondervonden. Ook het aantal voedselbanken wordt niet kleiner. Hoezo welvaart door de EU ?
Hiervoor geldt hetzelfde. Zonder EU was dit (met hetzelfde beleid in NL) ook gebeurd. Overigens stijgt het aantal miljonairs vanzelf zolang je inflatie hebt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

@ "gerard_m"]

In het AD van vandaag kan je lezen dat het b.v. met de verkopen van Ferrari enorm goed gaat terwijl de auto's in de goedkopere klassen het slecht gaat.
Dit vertelt mogelijk dat de inkomensverschillen groter zijn geworden, of dat de gewone man in steeds grotere auto's rijdt. Hoe dan ook zegt het niets over de EU of de euro als oorzaak hiervoor.
En ik maar denken dat ook de EU voor een eerlijker inkomensverdeling is. Sorry, foutje!
Wij maar miljarden doneren voor landen die de boel besodemieterd hebben.
Wij maar geld ophoesten voor banken die dreigen om te vallen.
Wat doet de EU hier nu aan? 10x niks.
Wel ouweh**ren over de Hedwigepolder en het percentage water in een diepvrieskip.
Jij doet alleen maar alsof al het goede door de EU is gekomen maar je sluit je ogen voor alle negatieve zaken.
Het gaat niet alleen mij geld kosten maar iedereen m.u.v. de hoge inkomens. ( Aantal miljonairs groeit gestaag!) Ik heb helaas nog niets goeds van de EU ondervonden. Ook het aantal voedselbanken wordt niet kleiner. Hoezo welvaart door de EU ?
Hiervoor geldt hetzelfde. Zonder EU was dit (met hetzelfde beleid in NL) ook gebeurd. Overigens stijgt het aantal miljonairs vanzelf zolang je inflatie hebt.
Met hetzelfde beleid in Nederland hadden we geen 8 miljard p/j netto behoeven te doneren in die EU pot!
Met hetzelfde beleid had Nederland er financieel nu gezonder voor gestaan zonder die 11 miljard aan Griekenland kwijt te zijn.
Jaja, mooie oplossing heb je voor die miljonairs. De Porsches, Ferraris, dure BMWs, Audi's, Mercedessen etc kunnen niet aangesleept worden, zo hoog is de vraag! Allemaal door inflatie? laat me niet lachen.
De top van de meeste bedrijven verrijkt zich op een schandalige wijze omdat hun fouten worden opgelost en betaald door de gewone Jan Modaal. Dat kan allemaal gebeuren in een EU !
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

Cactus schreef
Met hetzelfde beleid in Nederland hadden we geen 8 miljard p/j netto behoeven te doneren in die EU pot!
Met hetzelfde beleid had Nederland er financieel nu gezonder voor gestaan zonder die 11 miljard aan Griekenland kwijt te zijn
dat zeg ik al weken ,en ook Geert Wilders zegt dat....hoe vaak moet het nog gezegd worden voordat het ook werkelijk stopt
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Kom op. Een beetje solidariteit voor de armen. We leven nu in Europa. Dus moeten we niet alleen naar de Nederlanders kijken. De Grieken zijn armer dan wij, dus het is logisch, dat daar geld naar toe gaat.
De gewone man in Griekenland is de dupe. Moeten we die maar laten verhongeren omdat enkele van hun landgenoten de boel belazeren en wij zo egoïstisch zijn? Steun de Grieken en help ze ook de inhaligheid te bestrijden.
Wilders wil zelfs de ontwikkelingshulp drastisch beperken. Van hem kun je kennelijk geen solidariteit met de nooddruftigen in de samenleving verwachten. Maar gelukkig heerst hier bij een ieder een gezonde anti-PVV stemming.

Overigens, jullie brengen me op een idee. Door een Ferrari te kopen, steun ik Italië. Ook noodlijdend. Dus mijn volgende auto wordt een Ferrari, de Maybach schuif ik wel door naar mijn vrouw.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

solidariteit voor de armen oke,maar dat is niet voor de arme burgers hier om voor te zorgen maar de rijke grieken die geld naar zwitzerland gesluisd hebben .ik geef ook niet eerst m,n buren te eten
en wat de ontwikkelingshulp betreft ,al zolang al als ik me kan herinneren zie ik arme afrikaanse kindjes op tv ,waar is al dat geld gebleven waar het voor bedoeld was ,bij de afrikaanse regeringen ,de arme sloebers hebben er nooit wat van gehad en vandaag de dag sterven er nog steeds afrikaanse kindjes van de honger

en daarnaast niet iedereen is anti PVV, ik ben juist voor de PVV en so what....beter als de VVD en het CDA die nederlandse arme burgers nog verder kapot willen bezuinigen
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

BadAssChick schreef:solidariteit voor de armen oke,maar dat is niet voor de arme burgers hier om voor te zorgen maar de rijke grieken die geld naar zwitzerland gesluisd hebben .ik geef ook niet eerst m,n buren te eten
en wat de ontwikkelingshulp betreft ,al zolang al als ik me kan herinneren zie ik arme afrikaanse kindjes op tv ,waar is al dat geld gebleven waar het voor bedoeld was ,bij de afrikaanse regeringen ,de arme sloebers hebben er nooit wat van gehad en vandaag de dag sterven er nog steeds afrikaanse kindjes van de honger

en daarnaast niet iedereen is anti PVV, ik ben juist voor de PVV en so what....beter als de VVD en het CDA die nederlandse arme burgers nog verder kapot willen bezuinigen
[sarcasme modus]
Al zolang als ik mij kan herinneren zie en hoor ik arme Nederlanders in de media. Waar is dat geld voor hen gebleven. Ik ga niets meer in die bodemloze put stoppen. Ik koop immers ook alijd eerst zelf een nieuwe computer, voordat ik mijn buurman een nieuwe geef.
[/sarcasme modus]
Vind jij dat mensen uitkeringen, teruggave van de belastingdienst etc. moeten weigeren omdat de mensen die dat ophoesten ook jouw argument kunnen gebruiken (eerst ikke en dan de rest pas eten)? Heb je enig idee wat voor een samenleving het zou worden als we dat argument serieus zouden wegen en als valide beoordelen en dus consequent ernaar zouden leven? Ik vind het echt nogal shocking wat je stelt. Nu doet jouw / onze persoonlijke situatie hier niet toe, maar ik denk dat vele mensen hier op dit forum met regelmaat geld krijgt van de overheid en hopeloos in de problemen was gekomen als dit niet het geval was.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

@ BadAssChick van Cactus
dat zeg ik al weken ,en ook Geert Wilders zegt dat....hoe vaak moet het nog gezegd worden voordat het ook werkelijk stopt
Het kwaad is al geschied en kan dus niet meer gestopt worden. Wij hebben ons neer te leggen bij hetgeen onze "excellente" politici gebrouwen hebben met die vorming van de EU. Die 11 miljard voor Griekenland is pleite en daarvoor mogen wij nu de kosten ophoesten. Wat brulaap Wilders zegt interesseert mij niets.

Met de nieuwe verkiezingen zullen we zien wat en wie de bevolking nu eigenlijk steunt. Voorlopig hoorde ik dat het besluit van vannacht met die Kunduz coalitie vnl de midden inkomens treft. Dus van die partijen moet je het dus ook niet hebben. Er is o.a. geen beperking van HRA voor de dure woningen en die profiteren juist het meest.Het eigen risico voor de Zorg is vastgesteld op 350 euro en zal vnl de zieken en ouderen treffen. De BTW wordt 21% Haleluja, wat een coalitie is dat !
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

BAC schreef:
ik ben juist voor de PVV
Ik had je meer SP ingeschat. Linkse kerk. Solidariteit met de armen en uitkeringsgerechtigen.
En niet de rechtse VVD en PVV van: Helpt u zelve, zo helpt u God.

Overigens ben ik het met Cactus eens wat betreft die verhoging van de eigen bijdrage.
Zal met name neerkomen op de ouderen, die vrijwel zonder uitzondering wel aan de maximale eigen bijdrage toekomen. Die zullen steeds dat bedrag weer moeten opbrengen.
€ 30.= per maand extra kosten op een AOW inkomen hakt er toch wel in.

En of je het wel of niet eens bent met steun aan armlastigen, beweren dat je het met rente terugkrijgt is natuurlijk misleiding. Het zijn gewoon giften.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Vilaine schreef:
BAC schreef:
ik ben juist voor de PVV
Overigens ben ik het met Cactus eens wat betreft die verhoging van de eigen bijdrage.
Zal met name neerkomen op de ouderen, die vrijwel zonder uitzondering wel aan de maximale eigen bijdrage toekomen. Die zullen steeds dat bedrag weer moeten opbrengen.
€ 30.= per maand extra kosten op een AOW inkomen hakt er toch wel in.
Ik denk het zo'n vaart niet zal lopen, ongeacht of deze partijen gekozen worden. De lagere inkomens zullen waarschijnlijk worden gecompenseerd. Deze partijen zijn daar in meerderheid (eigenlijk alle partijen van de lente-coalitie) voor. Het is meer een verplichting om het hoogst draagbare eigenrisico te kiezen. Die keuze stond nu reeds vrij, maar een groot aantal mensen die meer risico kon dragen, bleven toch in de 220 euro klasse steken, ondanks het lokkertje van een lagere premie. Het vrij laten van die keuze levert onvoldoende op, dus nu wordt je gedwongen.

MAW de zorgverzekeringswet en het zorgwereldje verandert qua cultuur en het is mi. de vraag of de zorgconsument daar op berekend is.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Ik ben inmiddels mijn eerdere optimisme sinds de laatste ontwikkelingen in Griekenland nu wel kwijt en denk dat Griekenland naar alle waarschijnlijkheid afstevent op uittreding uit de euro, met alle repercussies van dien. Alleen al de Finnen kunnen dan voorgoed fluiten naar hun 1 miljard euro die ze al geschonken hebben aan Griekenland. En dat zal waarschijnlijk nog het kleinste probleem zijn dat eruit volgt.
Born OK the first time
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Wat is het nut van compensatie voor het eigen risico als je het eerst inpikt? Nog meer bureaucratie!
Ik hoor zojuist op de TV dat die partijen het een pakket vinden met een juiste balans. :x
Het blijkt wederom dat politici geen enkel benul hebben van de situatie van ouderen en zieke ouderen die moeten rondkomen van een scharrig AOWtje. Zij hebben weer eens de echte rijken ontzien want die mag je al sinds heugenis niet eens flink aanpakken.Dure woningen van 500.000 en > met maximale hypotheken kunnen gewoon voortgaan met de HRA! De eigenaren van dit soort woningen zijn vrijwel zeker welvarende rijke mensen en naar het schijnt "untouchable". Dus pikken die coalitie partners maar weer Jan Modaal en de 65plussers. Ik had meer verwacht van D66 en Groen links. Weer een voorbeeld van mooi lullen en niets doen.
Griekenland helpen over de ruggen van de laagst betaalden is een schande!
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Cactus schreef:Griekenland helpen over de ruggen van de laagst betaalden is een schande!

Oh, bij het bijlezen in dit topic vroeg ik me de hele tijd af wat in vredesnaam dit allemaal met Griekenland te maken had, maar nu snap ik het.

Maar mag ik verzoeken om nu weer strikt on-topic te komen? Dus de situatie die bergaf gaat in Griekenland.
Born OK the first time
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

Je bent Griek en je hebt spaargeld in euro's op een Griekse bank staan. In beloftes van de politici geloof je niet meer zo. Wat doe je dan?
Grieken halen 700 miljoen euro af bij de banken
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120516_033
Dat was gisteren. Is dat een voorteken van een komende run op de banken?
Nu krijg je je geld nog, morgen misschien niet meer want dan is het op? Waarom zou ik als burger anders doen dan de ECB?
ECB trekt handen af van Griekse banken
http://fd.nl/economie-politiek/576701-1 ... kse-banken
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Mahalingam schreef:Grieken halen 700 miljoen euro af bij de banken
ECB trekt handen af van Griekse banken

Dat lijkt me ook een teken dat het spel nu gespeeld is. Er is al voorspeld dat hernieuwde verkiezingen in juni in Griekenland zal uitlopen op nog meer steun voor de partijen die niet de overeenkomst met de EU aangaande bezuinigingen willen naleven om de beloofde leningen te krijgen, waarna niets de euro in Griekenland meer kan redden.
Born OK the first time
Klikzoi
Ervaren pen

Bericht door Klikzoi »

De eerste stap voor de ontmanteling van de euro en Europa. Eindelijk!
Plaats reactie