De Armeense Genocide.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Jabba de Hut
Forum fan

Re: De Armeense Genocide.

Bericht door Jabba de Hut »

Samsa schreef:Nou, Jabba, ik denk dat je nu toch een vergissing maakt... Wij Nederlanders zijn juist erg voor het opnemen van mensen zoals jij.. maar dan wel in een inrichting.

Als ik je reactie weer even kort samenvat in Jip en Janneke-taal: "De Armeniërs deden het zelluf ook!!"
Hoor jij je zelf praten? Het gaat er niet om dat "De Armeniers het ook deden" het gaat er om dat men zeer selectief is, je bevestigd mijn eerdere post.

Helaas zal het volgende ook aan dovemans gericht zijn: In de jaren 90 heeft in Rwanda een genocide plaatsgevonden. 800 000 doden. (Veel) Wapens hiervoor zijn geleverd door Frankrijk. Achteraf bij het op het matje komen zei de verantwoordelijke Franse politicus "Ik heb het voor Frankrijk gedaan." Weer lekker geld verdiend en hiermee was de kous af.
Jinny

Bericht door Jinny »

De Blokker heeft hoopjes keukenmessen verkocht, daar zijn ook mensen mee vermoord.
De Blokker is aansprakelijk in jouw redenatie.

Jahoor Jabba.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Het probleem is dat we het nu niet hebben over 'andere' misdaden en dat daar wellicht hypocriet mee wordt omgegaan. Het gaat nu over Turkije! En dan kun je niet beginnen over 'ja maar zij zeiden...... en die daar deden... etc. etc. '.

Hypocrisie en andere genocides staan namelijk niet ter discussie, als jij vindt dat Frankrijk een aandeel heeft in Rwanda ben je toch vrij daarover te schrijven in een artikel daarover, maar al had de Gaulle persoonlijk half Rwanda in stukken gehakt dan is het nog steeds een beetje smakeloos om met Turkse vlaggen en nationalistische leuzen te gaan protesteren tegen de kwalificatie van zeg een miljoen dode Armeniers als genocide.. Met andere woorden... dat ze dood zijn gegaan is een feit maar nu gaan we een beetje zielig doen over hoe we dat moeten noemen...
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Zie topic opening met het discussiepunt.
Het onderwerp is oud en gaat over de beschreven vraagstelling.
Een verbod op het ontkennen van de genocide.
Een politieke ontwikkeling in Frankrijk uit 2011 met een debat erover.
..het ontkennen van de genocide op de Armeniërs in 1915 strafbaar stelt.
....
In Nederland zou eenzelfde wet moeten komen.
Redenen van oprakelen die ik kan zien:
- Het lijkt in dit topic de passen, want het gaat over de genocide op de Armeniërs in 1915 .
Een weggezakt topic oprakelen kan worden gedaan,als er nieuwe gezichtspunten en dus argumenten komen.
Sinds wanneer hebben we hier argumenten op autoriteit in het vaandel.
Want
"Zie je wel, de Paus zegt het ook al."

- De deeldiscussie die volgde ging over wat nu wel of geen genocide is.
Hiervoor geldt hetzelfde: drogreden.

Of om de oude gelopen discussie met Jabba nog eens op te rakelen misschien?
Dan wordt dit gesloten.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Cluny negeert dit bericht en gaat door met plaatsen van het laatste nieuws.

Toch een goed topic onderwerp
Daarom de nieuwe berichten afgesplitst
De Armeense Genocide kwestie anno 2015
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 10&t=14815" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit topic gesloten.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Gesloten