Kim Jong-Il overleden

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Chinaman
Diehard

Re: Kim Jong-Il overleden

Bericht door Chinaman »

2 belangrijke vrouwen bezoeken N Korea en bezoeken de begrafenis van wijlen Kim... http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-16333767" onclick="window.open(this.href);return false; Wat stukjes eruit.
South Korea's former First Lady Lee Hee-ho has met the North's designated new leader Kim Jong-un during a trip to Pyongyang, Seoul officials say.
Mrs Lee, 89, had a brief meeting with Kim Jong-un during a visit to offer condolences for the death of his father, Kim Jong-il.
Seoul insists that she is on a private trip, and is not carrying any message from the government.
Seoul has allowed only two private delegations to travel north to pay their respects, and will not be sending any officials to the funeral.
"As chairman Kim Jong-il sent a condolence delegation to Seoul when my husband passed away in 2009, I believe it is our duty to express our condolences," she said.

A second delegation, led by Hyundai chairwoman Hyun Jung-eun, also met the presumed new leader.Hyundai was at the forefront of efforts to build business ties with the North, and Mrs Lee's husband Kim Dae-jung pioneered what became known as the Sunshine Policy, trying to engage the North through diplomacy.
Overigens is het in Oost Azie zeer belangrijk wie er wel of niet aanwezig zijn op een begrafenis... De voorstanders van de Sunshine Policy wilden zeer zeker aanwezig zijn, maar de huidige regering stond dit niet toe en liet maar 2 delegaties naar N Korea, terwijl N Korea had toegezegd de grenzen te openen mensen die hun condolences in persoon wilden geven...

Een van de dingen die gezegd werd is dit. http://www.nytimes.com/2011/12/28/world ... 1&ref=asia" onclick="window.open(this.href);return false; wat stukjes eruit.
North Korea Presses South to Implement Economic Pact

December 27, 2011

SEOUL, South Korea — In its first interaction with visitors from South Korea since the death of its leader, Kim Jong-il, North Korea on Tuesday called for the implementation of the inter-Korean summit agreements, which would have brought massive South Korean investments had the South Korean leader, Lee Myung-bak, not scuttled them.

Kim Jong-il held summit meetings with President Kim in 2000 and with his successor, Roh Moo-hyun, in 2007. Both meetings produced promises of large South Korean investments. Both South Korean leaders believed that boosting economic exchanges would ease military tensions on the divided Korean Peninsula and reduce the cost of an eventual reunification of Korea.

But that approach was reversed when President Lee, a conservative, came to power in early 2008.North Korea has since denounced Mr. Lee as a "national traitor

Both Ms. Lee and Ms. Hyun volunteered to visit Pyongyang to reciprocate the North Korean delegations that had visited their husbands’ funerals. Ms. Lee wished her husband’s biggest legacy — the "sunshine policy" of boosting economic exchanges with the North — would be revived. Ms. Hyun, too, had reasons to hope for better ties between the two Koreas; Hyundai-Asan has suffered heavy losses from its investments in the North’s Diamond Mountain resort, which has been shut down since 2008 amid frosty inter-Korean relations. and demanded that the summit agreements be reinstated

In the last years of Kim Jong-il, North Korea had shown interest in attracting foreign investment. It opened a couple of special economic zones along the border with China. Despite worsening ties with the South, it did not shut down a joint industrial park on the border with South Korea. It also agreed in principle to let a pipeline pass through its territory so that Russia could sell natural gas to South Korea. But it has been never clear to outside analysts whether the isolated and paranoid regime would dare a full-scale Chinese-style market reform any time soon. "
Kort gezegd N Korea hoopt dat de volgende verkiezingen een meer pro sunshine policy president zal opleveren, met de huidige president Lee zal dat niet gaan lukken denk ik... Maar ja hij staat er in de polls niet al te best voor, al snel nadat ie president werd gebeurde dit al...
http://koreajoongangdaily.joinsmsn.com/ ... id=2893452" onclick="window.open(this.href);return false;
Lee sticks to right-wing agenda despite the polls
Aug 09,2008
in dit stuk trouwens wordt sommige dingen van zijn politiek vergeleken met de Z Koreaanse dictator uit de jaren 80.
http://www.atimes.com/atimes/Korea/LF05Dg01.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jun 5, 2010
Lee rapidly falls out of favor

The sinking of the corvette Cheonan, a conservative president and elections have combined to create the most caustic online debate in South Korea's history.
Lee's canny handling of the situation looked set to translate into a broad victory for his conservative Grand National Party (GNP), with large leads in key elections. Instead, they lost several races and the Seoul mayoral race was decided by a whisker. So what happened? ......................................
But one thing is clear: not for the first time, there was an online war between Lee and left-wing netizens. Lee lost again.
The run-up
Before the sinking of the Cheonan on March 26, the opposition labeled the election as a "referendum on Lee's presidency so far". With a mishandling of public opinion regarding US beef imports and mad cow disease, pressure on Internet and press freedoms, as well as an unpopular plan for a grand canal down the length of the country, this seemed like a good line on which to base opposition candidates' talking points.
Een zeer interresant stuk, waarin de politieke tendens in Z Korea redelijk goed te begrijpen valt.

http://asiancorrespondent.com/55146/pol ... to-normal/" onclick="window.open(this.href);return false;
May 19, 2011

Support for President Lee Myung-bak rising slightly from 27.3 percent to 29.3 percent. With his lame duck status only growing more pronounced by the day, I expect his numbers to remain steady at best unless some major event breaks his downward momentum. Conservatives are starting to show more interest in getting ready for the next presidential election than defending their current president.
Afbeelding Z Koreaanse president Lee (de kunstenaar die deze "portret" maakte, is ervoor gearresteert...)
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Het was mij in dit topic al snel duidelijk dat Chinaman voorlopig niet genezen zal worden van zijn hardnekkige tuquoqueverslaving.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Alweer op de persoon mijn beste???

Maar ja, het kan wel eens echt vrede gaan worden op de het Koreaanse schiereiland, als ik suggereer dat vele in Korea graag de herinplentering van de Sunshine Policy zien, krijg ik natuurlijk vele "anti reacties", oftewel laten we dat land maar geisoleert laten en militair omringt. Laten we maar de voedselhulp stopzetten en continue militaire oefeningen houden enz enz.

Als men leert om niet een natie te demonizeren (Axis of evil) en een zogenaamde Obama die beweerde graag met zijn politieke buitenlandse "vijanden" in contact te komen en gaan praten, zien we het omgekeerde, een Z Koreaanse president (Pro Amerikaanse) die amper mensen toelaat in N Korea om condoleances te bieden, USA militaire strategie om nog meer basissen in Azie te gaan plaatsen, om China (N Koreas bondgenoot) te omcircelen, steeds hardere escalerend richting oorlog lopende situaties Iran/N Korea, staat een militair apparaat toe dat steeds meer dollars en olie nodig heeft, een continuering van grote massa's troepen in Z Korea en Japan etc, plus nog eens militaire build up in de rest vd wereld... Oftewel nog meer druk op N Korea dat het door allerlij sancties al heel erg moeilijk heeft.

Terwijl in de USA mensen hun huizen kwijtraken, mensen steeds armer worden, moeilijk een baan kunnen vinden etc. Maar daar mag men natuurlijk geen kritiek op geven! Terwijl het toch deze militaire conquest is die zo ontzettend veel geld kost voor de hedendaagse westerling sinds Januari 29, 2002...
http://en.wikipedia.org/wiki/Axis_of_evil" onclick="window.open(this.href);return false;
Axis of evil is a term initially used by the former United States President George W. Bush in his State of the Union Address on January 29, 2002 and often repeated throughout his presidency, describing governments that he accused of helping terrorism and seeking weapons of mass destruction. Bush labeled Iran, Iraq and North Korea as the axis of evil.
AfbeeldingBush's "axis of evil" included Iran, Iraq, and North Korea (red)"Beyond the Axis of Evil" included Cuba, Libya, and Syria (yellow)The United States is blue.

Maar goed zulk een politiek heeft dan natuurlijk volgens vele niks te maken met hoe N Korea (of Iran) zich opstelt, immers zijn die daar lid van de Axis of evil, ... Persoonlijk denk ik dus dat er gewoon meer sprake is van het Ying en Yang en actie is reactie effect... Want sinds Saddam ze NIET had, en Gadaffi Duck ook zeer goed meewerkte aan het eindigen van zijn massavernietigings wapens, en hun einde toch via de handen van de westerlingen kwam te zitten, zijn landen als N Korea toch na gaan denken,
Damned if you don't that's for sure............Damned if you do??? :angel12:
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Klikzoi
Ervaren pen

Bericht door Klikzoi »

Hoewel ik natuurlijk het dictoriale regime in Noord-Korea afwijs, kijk ik toch met plezier en grote bewondering naar die opgetrommelde mensenmassa die geheel georkestreerd voor de camera's in groot verdriet uitbarsten.

Zelfs de natuur wordt binnen de Noord-Koreaanse propaganda aangehaald, waarbij zelfs het vallen van de sneeuw werd geïnterpreteerd als 'het huilen vanuit de hemel' voor die grote overleden hemelse leider Kim Jong Il. Bizar!

De gezichtsuitdrukkingen, de wijze waarop woorden over de overleden leider worden uitgesproken als de vormgeving van deze hele uitvaart.

Niet te bevatten, maar vanuit psychologisch perspectief ronduit fascinerend te noemen.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Wat is het merk auto?
Die auto met de kist.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Moeten we nu 7 bladzijden berichten door gaan kijken om te weten waar je het over hebt?

Nee dank je.
Zo nieuwsgierig ben ik niet.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Cluny schreef:Het was mij in dit topic al snel duidelijk dat Chinaman voorlopig niet genezen zal worden van zijn hardnekkige tuquoqueverslaving.
Vind je dit nodig Cluny. Een stopwoordje of het begin van een actieve bijdrage?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

PietV. schreef:
Cluny schreef:Het was mij in dit topic al snel duidelijk dat Chinaman voorlopig niet genezen zal worden van zijn hardnekkige tuquoqueverslaving.
Vind je dit nodig Cluny. Een stopwoordje of het begin van een actieve bijdrage?
Is hier sprake van een reeks hardnekkige tuquoqueredeneringen van Chinaman?
En is Chinaman door andere forummers herhaaldelijk aangesproken op zijn drogredenreeks?
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Cluny schreef: Is hier sprake van een reeks hardnekkige tuquoqueredeneringen van Chinaman?
En is Chinaman door andere forummers herhaaldelijk aangesproken op zijn drogredenreeks?
Zingen maar Chinaman, tuquoqueredeneringen. Soms kan je beter geen antwoord geven dan loze slogans.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Ondanks de zg. tutoque-redeneringen vind ik Chinaman een heel mooie aanwinst voor dit forum.'
Zijn bijdragen zijn van een inhoud en uit bronnen, die wij hier zelden zien.
Ik lees alles met interesse, ook al is dat soms met gemengde gevoelens.
Ieder heeft zijn eigen gedachten en meningen en die kunnen alleen rijpen door meer gegevens tot je te nemen.
Moet ik dat afwijzen?

Dat hij af en toe de beide zijden van de medailles wil laten zien betekent niet dat het bedoeld is als drogreden.
Ik ben niet zo thuis in de deze materie, dat ik Chianman kan weerspreken en doe dat dan ook niet.'

Het op de man spelen zonder verdere toegift in de discussie en ook weer een rode letters van de moderatie kopieren en in discussie gaan met de moderatie, vind ik knap veel irritanter.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Chinaman schreef:Afbeelding Z Koreaanse president Lee (de kunstenaar die deze "portret" maakte, is ervoor gearresteert...)
Dat vind ik ook schandalig.
Het is weinig meer dan een spotprent, mede mogelijk gemaakt door photoshop.

Als ik zeg dat ik tegen mensenrechtenschendingen ben, betekent dat dat ik ook tegen schendingen hiervan ben die binnen de invloedssfeer van westerse mogendheden plaatsvinden.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Cluny schreef:Wat is het merk auto?
Die auto met de kist.
It is an American-made Lincoln Continental.
Nice wheels!
Afbeelding
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

'Christenen lijden het meest in Noord-Korea'
Dit stalinistische land voert de lijst aan.
En dat met al die moslimlanden!
Overigens ben ik er nog niet helemaal uit of ik de conclusies van de christelijke Open Doors wel betrouwbaar genoeg mag vinden.
Maar dat het ook voor hun doelgroep de christenen het leven in vrijheid onmogelijk wordt gemaakt in Noord Korea daar twijfel ik niet aan.
Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Naar eigen zeggen groeit het aantal christenen in Noord-Korea (door evangelisatie notabene! waar zie je dit nog in de wedstrijd van religie met hoogste geboortecijfer?) , en voelen ze zich gesterkt door de christenen in het buitenland. Ik kan me er moeilijk iets bij voorstellen maar als het waar zou zijn, kan het misschien een nuttige vorm van oppositie zijn.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Plaats reactie