islamwomen schreef:
Mohammed saws was een analfabeet dat klopt,
Mohammed saws die sliep en toen kwam de aartsengel gabriel, hij zei tegen hem lees!
mohammed saws antwoorde dat hij niet kon lezen...
hij drukte hem tegen hem aan en zei lees!!!
mohammed saws vroeg wat moet ik dan lezen??
toen zei hij:
"Lees! In de naam van uw Heer, Die heeft geschapen. Hij heeft de mens geschapen uit een bloedklonter. Lees! En uw Heer is de meest Waardige, Die onderwees met de pen. Hij onderwees de mens wat deze niet wist." {De Koran, Surah 96, Ayah 1 t/m 5}
en mohammed reciteerde het toen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koran
De Koran is lang na de dood van Mohammed pas voor het eerst samengesteld, je kan dus niet verifieren of het werkelijk Mohammeds woorden zijn.
maar henoch die negeert mij vragen die ik aan hem stel Rolling Eyes
Dan stel je die vragen nog een keer?
watte ik krijg allleen een inhoud met verzen van de koran in het engels?? Rolling Eyes
Ik denk dat je niet ziet dat er heel veel kritische kanttekeningen bij die koranverzen worden gezet bij dat linkje. Graag op die kanttekeningen ingaan.
ik begrijp het niet, wat is er fout aan dan?
21:31. ‘En Wij hebben op aarde onwrikbare bergen geplaatst, opdat zij niet met hen (de mensen) zouden beven;
Bergen trillen mee tijdens een aardbeving. Redenering klopt hier dus niet.
13:2. Allah is Hij, Die de hemelen heeft doen verrijzen zonder pilaren die gij kunt zien. Daarna zette Hij Zich op de troon.’
Waar zijn die hemelen en waar is die troon?
78:6-7. ‘Hebben Wij niet de aarde gemaakt tot een uitgestrekt vlak en de bergen tot pinnen?’
Oh, show me: waar zijn die pinnen, en waar is die vlakke aarde?
Sura 23:12. Voorwaar, Wij scheppen de mens uit een uittreksel van klei;13. Dan plaatsen Wij hem als een kleine levenskiem in een veilige plaats.14. Vervolgens vormen Wij de levenskiem tot een klonter bloed; daarna vormen Wij het geronnen bloed tot een (vormeloze) klomp; dan vormen Wij beenderen uit deze (vormeloze) klomp; daarna bekleden Wij deze beenderen met vlees;
Even opletten bij biologie zou je goed doen?
Sura 36:36. Glorie zij Hem, Die alles in paren schiep van hetgeen op aarde groeit en van hen zelf en van hetgeen zijn nog niet kennen. Sura 51:49. ‘En Wij hebben alles in paren geschapen opdat gij er lering uit moogt trekken.’
Ik heb o.a. maar één maag en één lever, is alles dus in paren geschapen?
Hij (dwz.Zul-qarnian) reisde zo ver totdat hij de ondergang der zon bereikte, Hij ontdekte dat deze in een bron vol modder onderging.(Surah 18 ( Kafh) vs. 85-86)
Waar is die modderpoel.
5 De mens moet maar eens kijken waaruit hij geschapen is. 6. Geschapen is hij uit gutsend vocht, 7. dat tussen de lendenen en de ribben te voorschijn komt. (Soera 86:5-7)
Gaarne weer opletten bij biologie.
Sararje weet het beter.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn