Roken

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Peter_1
Forum fan

Re: Roken

Bericht door Peter_1 »

dikkemick schreef: 08 jul 2025 18:08
lost and not found yet! schreef: 01 jul 2025 22:49 Dikkemick schreef:
Dan wordt er door (rokende) wegwerkers aan de weg gewerkt.
Wat is er mis met rokende wegwerkers zolang ze hun werk doen? Wat voor probleem heb je daarmee? Waarom WEER topic kapen van een topic wat over autorijden ging omzelf weer voor de spiegel te staan? Er bestaat van jou zelfs een filmpje op YouTube:

Dikkemick:

https://fb.watch/AA0KOpcfFq/?fs=e
Daar gaat het mij helemaal niet om (of ze hun werk goed doen). Het gaat erom dat laag geschoolden bijna altijd allemaal roken. Ik zoek dan naar relatie: sneue verslaving en IQ
Je zorgt ervoor dat je exact binnen de forumregels blijft. Dus mijn complimenten daarvoor. Maar ik gok dat best wat mensen het met mij eens zijn als ik aan je vraag of het iets minder pedant en denigrerend kan. Toch leuk voor de sfeer.

Maar goed, het 'moet' niet. Je kan ook op deze koers door blijven gaan.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter_1 schreef: 17 jul 2025 10:35
Je zorgt ervoor dat je exact binnen de forumregels blijft. Dus mijn complimenten daarvoor. Maar ik gok dat best wat mensen het met mij eens zijn als ik aan je vraag of het iets minder pedant en denigrerend kan. Toch leuk voor de sfeer.

Waar ga ik wat roken betreft precies de mist in?
Als je begint met lurken aan een brandende struik met toegevoegd gif ben je sneu.
Als je niet kunt stoppen ben je sneu en mis je karakter.
Als je je geest wilt verruimen lees je een boek.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

dikkemick schreef: 17 jul 2025 19:31
Peter_1 schreef: 17 jul 2025 10:35

Waar ga ik wat roken betreft precies de mist in?
Is dat nu zo moeilijk aan te nemen, dat lezers dat zouden kunnen denken?
Als je begint met lurken aan een brandende struik met toegevoegd gif ben je sneu.
Als je niet kunt stoppen ben je sneu en mis je karakter.
Als je je geest wilt verruimen lees je een boek.
Je oordeelt al generaliserend over een ander.
Begin eens met "Ik vind dat........"
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maria schreef: 18 jul 2025 12:17 Je oordeelt al generaliserend over een ander.
Maria, even in alle eerlijkheid.

Rook. De meest onnatuurlijke prikkel (samen met water?] voor je longen. Bij een eerste lurk aan een sigaret (of brandende krant) schieten de tranen in je ogen en krijg je te maken met hoestreflex, soms in combinatie met braakneigingen.
De eerste vraag die je zou moeten stellen: waarom? Waarom ga je roken?

Komt mijn bezwaar om de hoek kijken. 2025. De gevaren en overlast en kosten en nadelen omtrent roken zijn ontzettend bekend. Ik neem aan dat hier op lagere scholen ook aandacht aan wordt besteed.
Mensen van boven de 55 a 60 zijn in hun jeugd opgegroeid met tabak reclames en asbakken overal op tafel.

Hoe anders is dat tegenwoordig? Je bent inmiddels paria van de samenleving als je rookt.
Waarom beginnen? Stoer doen? Mee doen? Afzetten tegen....tegen wat? Domme redenen juist en vooral omdat je weet dat je er niet meer vanaf komt.
Het is immers een gebrek aan karakter als je begint, met alle kennis die je erover hebt en de wetenschap dat je naar alle waarschijnlijkheid niet kunt stoppen.
Is dan het meest voor de hand liggende correcte woord niet: SNEU?

Besef tevens welke gifstoffen als additieven worden toegevoegd om braakneigingen te onderdrukken en de werking van nicotine nog verslavender te maken.

Hoe sneu? Valt dat in de categorie mening of feit?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

dikkemick schreef: 18 jul 2025 13:50
...............

Ik hoef jouw verhaal niet weer opnieuw.
Dat staat hier al tig keer.

De manier waarop jij je hier presenteert is geheel aan jou.
De manier waarop je lezers dat beoordelen is aan hen.
In dit geval de mening van Peter_1
  • Maar ik gok dat best wat mensen het met mij eens zijn als ik aan je vraag of het iets minder pedant en denigrerend kan. Toch leuk voor de sfeer.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maria schreef: 18 jul 2025 15:52
dikkemick schreef: 18 jul 2025 13:50
...............

Ik hoef jouw verhaal niet weer opnieuw.
Dat staat hier al tig keer.

De manier waarop jij je hier presenteert is geheel aan jou.
De manier waarop je lezers dat beoordelen is aan hen.
In dit geval de mening van Peter_1
  • Maar ik gok dat best wat mensen het met mij eens zijn als ik aan je vraag of het iets minder pedant en denigrerend kan. Toch leuk voor de sfeer.
O, dus het gaat om sfeervol melden dat roken stupide is. Ik ga mijn best doen.
De Marlboro cowboy is dan wellicht een slecht voorbeeld?
https://share.google/gqcY0vGU0Dngo4pKr
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

De sneue generatie (pubers) is ingepakt door de rooklobby.

Artsen luiden noodklok over 'vape-epidemie' en eisen actie tegen Snapchat | Binnenland | NU.nl https://share.google/NXm7sHxnaErkO0YMe

Profiteren (uitbuiten) van gebrek aan karakter onder deze bevolkingsgroep.
Einstein/Mick
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

dikkemick schreef: 27 aug 2025 17:35 De sneue generatie (pubers) is ingepakt door de rooklobby.

Artsen luiden noodklok over 'vape-epidemie' en eisen actie tegen Snapchat | Binnenland | NU.nl https://share.google/NXm7sHxnaErkO0YMe

En daarom moet er strenger en veel eerder worden ingegrepen op dit soort ontwikkelingen. Een industrie die het voor elkaar krijgt om hun eigen sigaretten te mogen testen, en daarbij (hoe verbazingwekkend, NOT) opzettelijk té positieve data aanlevert, moet niet vertrouwd worden bij het aanbieden van Vapen als gezond alternatief. Dan nog liever Snuss, dan krijg je in elk geval geen longkanker.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Henry II schreef: 02 sep 2025 10:33
dikkemick schreef: 27 aug 2025 17:35 De sneue generatie (pubers) is ingepakt door de rooklobby.

En daarom moet er strenger en veel eerder worden ingegrepen op dit soort ontwikkelingen. Een industrie die het voor elkaar krijgt om hun eigen sigaretten te mogen testen, en daarbij (hoe verbazingwekkend, NOT) opzettelijk té positieve data aanlevert, moet niet vertrouwd worden bij het aanbieden van Vapen als gezond alternatief. Dan nog liever Snuss, dan krijg je in elk geval geen longkanker.
Longkanker kun je evengoed krijgen, maar Snuss verhoogt dát risico niet.
Welke riscico's het wel verhoogt, lees je hier.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef: 03 sep 2025 04:50

In Snuss zitten 28 kankerverwekkende stoffen en dus kun je beter aan de Snuss dan roken.

In een sigaret zitten ruim 6.000 chemische stoffen, waarvan meer dan 70 kankerverwekkende stoffen zijn, aldus het RIVM en het Trimbos-instituut. Deze stoffen zijn afkomstig uit de tabak zelf, de toevoegingen en het verbrandingsproces.
Voorbeelden van kankerverwekkende stoffen
Naast de vele kankerverwekkende stoffen zijn er ook andere schadelijke stoffen in tabaksrook aanwezig, zoals:
Teer: Een mengsel van chemicaliën dat de luchtwegen beschadigt en het risico op longkanker en andere vormen van kanker verhoogt.
Koolmonoxide: Zorgt voor een verminderde zuurstofopname in het bloed, wat kan leiden tot hartklachten.
Nicotine: Veroorzaakt verslaving en een verhoogde bloeddruk.
Benzeen: Een stof die kankerverwekkend is en in verband wordt gebracht met leukemie en chromosoomveranderingen.
Nitrosaminen: Kankerverwekkende stoffen die specifiek in tabaksproducten voorkomen en longkanker kunnen veroorzaken.
Formaldehyde: Irriteert de luchtwegen en kan bij langdurig gebruik bijdragen aan kanker.
Het aantal kankerverwekkende stoffen is nog niet definitief, aangezien er nog veel onderzoek loopt naar de effecten van roken.
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 05 sep 2025 16:24
Peter van Velzen schreef: 03 sep 2025 04:50
In Snuss zitten 28 kankerverwekkende stoffen en dus kun je beter aan de Snuss dan roken.

In een sigaret zitten ruim 6.000 chemische stoffen, waarvan meer dan 70 kankerverwekkende stoffen zijn, aldus het RIVM en het Trimbos-instituut. Deze stoffen zijn afkomstig uit de tabak zelf, de toevoegingen en het verbrandingsproces.
Voorbeelden van kankerverwekkende stoffen
Naast de vele kankerverwekkende stoffen zijn er ook andere schadelijke stoffen in tabaksrook aanwezig, zoals:
Teer: Een mengsel van chemicaliën dat de luchtwegen beschadigt en het risico op longkanker en andere vormen van kanker verhoogt.
Koolmonoxide: Zorgt voor een verminderde zuurstofopname in het bloed, wat kan leiden tot hartklachten.
Nicotine: Veroorzaakt verslaving en een verhoogde bloeddruk.
Benzeen: Een stof die kankerverwekkend is en in verband wordt gebracht met leukemie en chromosoomveranderingen.
Nitrosaminen: Kankerverwekkende stoffen die specifiek in tabaksproducten voorkomen en longkanker kunnen veroorzaken.
Formaldehyde: Irriteert de luchtwegen en kan bij langdurig gebruik bijdragen aan kanker.
Het aantal kankerverwekkende stoffen is nog niet definitief, aangezien er nog veel onderzoek loopt naar de effecten van roken.
En nou komt het: het maakt de overgrote meerderheid (ik schat 97% van de gebruikers) niet uit. Ja, jammer, maar niet meer dan dat zo ongeveer. Overigens is dat op dit moment niet alleen met het roken of vapen...
https://mondoweiss.net/wp-content/uploa ... x1024.jpeg
Minacht de onzin, het kwaad. het vuil, de dood. En onthecht van de gruwel, maar blijf menselijk..
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik ontdekte toevallig een - in mijn ogen - interessant artikel (uit januari) Ik weet niet of men dat als gelezen heeft en of er al ergens een link naar is.
Omdat dit topic nogal veel pagina's heeft, heb ik geen zin om dat te controleren.
Dus wleelicht ten overvloedde: roken-is-niet-alleen-slecht-voor-je-gezondheid-het-kan-ook-je-carriere-en-inkomen-een-flinke-hak-zetten
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef: 19 sep 2025 00:50 Ik ontdekte toevallig een - in mijn ogen - interessant artikel (uit januari) Ik weet niet of men dat als gelezen heeft en of er al ergens een link naar is.
Omdat dit topic nogal veel pagina's heeft, heb ik geen zin om dat te controleren.
Dus wleelicht ten overvloedde: roken-is-niet-alleen-slecht-voor-je-gezondheid-het-kan-ook-je-carriere-en-inkomen-een-flinke-hak-zetten
Ach Peter, hou maar op wat negatieve gevolgen van roken (en sinds kort vapen) betreft. Er zijn er talloze. En er is maar 1 voordeel. Echter, die is voor de fabrikanten en de schatkist.
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 19 sep 2025 08:16
Peter van Velzen schreef: 19 sep 2025 00:50 Ik ontdekte toevallig een - in mijn ogen - interessant artikel (uit januari) Ik weet niet of men dat als gelezen heeft en of er al ergens een link naar is.
Ach Peter, hou maar op wat negatieve gevolgen van roken (en sinds kort vapen) betreft. Er zijn er talloze. En er is maar 1 voordeel. Echter, die is voor de fabrikanten en de schatkist.
Het vapen gaat fantastisch voor de fabrikant. Met alle schade voor de longen, want het blijkt schadelijker te zijn nog dan 'gewoon roken'. Én voor de vuilstort, die steeds meer in de fik vliegt door Lithium batterijtje. :roll:
https://mondoweiss.net/wp-content/uploa ... x1024.jpeg
Minacht de onzin, het kwaad. het vuil, de dood. En onthecht van de gruwel, maar blijf menselijk..
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mijn vaporisor is stuk :cry:

*!!* Disclaimer *!!*
Ik heb dat persoonlijke verhaal in hoofdstuk 'Persoonlijk' topic 'Persoonlijke onderwerpen' geplaatst. Ik heb begrepen dat het niet de bedoeling is om daar iemand te bevragen over persoonlijke zaken, maar daarvoor de andere topics te gebruiken! Ik heb er geen probleem mee als je me daarover eventueel hier in dit topic wilt bevragen. Zie eventueel:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Plaats reactie