Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

Tsja. Hier wederom de kille werkelijkheid.
https://www.nd.nl/nieuws/israel/1251964 ... closemodal

Israëlische soldaten trokken aan de bel over wat zij zagen in Gaza. Ze schetsen een beeld van een oorlog die gekenmerkt wordt door wetteloosheid en wraakzucht. ‘Als Divisie 99 150 mensen doodt, mikt de volgende eenheid op 200.’

Anonieme militairen, reservisten en officieren deelden vorige week hun verhaal met de links-liberale krant Haaretz. De ‘kill zone’ is niet officieel afgebakend; het is een gebied waar iedereen die binnen het bereik van de sluipschutters komt, wordt neergeschoten en vervolgens als terrorist wordt bestempeld
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Voor degenen onder ons die niet weten wat de Netsariem-corridor is: het is een strategisch militair gebied dat streng wordt bewaakt door het Israelische leger. Buitenstaanders hebben geen enkele legitieme reden dit gebied te betreden en er zijn meerdere duidelijke militaire afsluitingen voordat je de corridor kunt betreden (https://www.timesofisrael.com/in-gazas- ... nite-stay/). Degenen die zonder de juiste toestemming en ondanks deze waarschuwingsborden, militaire afsluitingen en andere fysieke barrières het gebied betreden, worden logischerwijze beschouwd als een dreiging voor de veiligheid, en de dodelijke gevolgen van hun acties zijn voorspelbaar, al worden ze lang niet allemaal gedood, maar veelal juist gevangengenomen en ondervraagd (Bron: The Times of Israel).
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 30 dec 2024 14:38
Peter van Velzen schreef: 30 dec 2024 03:34:scissors:
Ik vind het erg jammer, dat je mijn bericht, dat als één lange zin bedoelt was,
in drie stukken hebt geknipt. Zo gaat alle samenhang verloren.
:scissors:
Er gaat geen samenhang verloren:
  • iedereen die jouw originele bericht wil lezen om die samenhang te zien,
    hoeft slecht één keer op het pijltje te klikken,
    waarna jouw gehele bericht voor diens neus staat.
Ik heb jouw hele bericht wel drie of meer keer als één lange zin gelezen, dus mij is die samen-
hang niet ontgaan. Het is mogelijk dat ik jouw schrijfsel niet geheel juist heb geïnterpreteerd.
Maar ook jij draagt medeverantwoordelijkheid voor de juiste interpretatie door mij.
Dus als ik het onbedoeld verkeerd interpreteer: please, correct me if I am wrong?

Wat mij nu opvalt, is dat jij zelf slechts op één deel van mijn schrijfsel reageert. Gaat
daarmee dan alle samenhang uit mijn bericht, dat als één geheel bedoeld was, verloren?
Jouw interpretatie is overbodig, in feite heb ik geen mening over de doelen van Israël en heb mijn twijfels of die haar daden enigszin rechtvaardigen. Ik heb wel degelijk ook (zij het kort) op de eerste twee delen gereageerd en wel precies daar waar jij nu de schaar hanteert:
Blijkbaar ontging jou het verband.
Peter schreef: Ik zeg niets over de uitkomst van de rechtzaken. En mijn vergelijkingen van aantallen zijn alleen bedoeld om de omvang qua orde van grootte te plaatsen. Niet meer en niet minder. Wel denk ik dat het aantal vernietigde woningen, sterk zal meetellen in het oordeel, aangezien het onbegrijpelijk hoog is.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

ChaimNimsky schreef: 30 dec 2024 23:00 Voor degenen onder ons die niet weten wat de Netsariem-corridor is: het is een strategisch militair gebied dat streng wordt bewaakt door het Israelische leger. Buitenstaanders hebben geen enkele legitieme reden dit gebied te betreden en er zijn meerdere duidelijke militaire afsluitingen voordat je de corridor kunt betreden (https://www.timesofisrael.com/in-gazas- ... nite-stay/). Degenen die zonder de juiste toestemming en ondanks deze waarschuwingsborden, militaire afsluitingen en andere fysieke barrières het gebied betreden, worden logischerwijze beschouwd als een dreiging voor de veiligheid, en de dodelijke gevolgen van hun acties zijn voorspelbaar, al worden ze lang niet allemaal gedood, maar veelal juist gevangengenomen en ondervraagd (Bron: The Times of Israel).
Mag ik iedereen aanraden om op zijn minst de link die ChaimNimsky twee maal heeft geplaatst tenminste éénmaal door te lezen alsmede het wikipedia artikel over de corridoor?
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wat is lees over die corridor (waar uitgebreid geflyerd zou worden;
De 'kill zone’ is niet officieel afgebakend

Het stinkt er! En niet alleen naar lijken.

O ja...ongetwijfeld was er gewaarschuwd! Het Israëlische leger heeft nl het laatste functionerende ziekenhuis in Noord-Gaza verboden om te heropenen na de militaire operatie van vorige week. De WHO noemt dit een doodvonnis voor tienduizenden Palestijnen.
De volgende stinkende beerput!

Rest mij 1 simpele vraag vwb 2024: 42 duizend burgers vermoord, onder wie 14 duizend kinderen. Hoe noem je dat?
Zijn we volgens mij niet uitgekomen. Collateral damage of Genocide. Misschien geeft 2025 het antwoord!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

dikkemick schreef: 31 dec 2024 06:29 Wat is lees over die corridor (waar uitgebreid geflyerd zou worden;
Blijkbaar heb je de link niet gevolgd. Want die was in het engels!
Neem jij nooit een raad van me aan?
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef: 31 dec 2024 23:23
dikkemick schreef: 31 dec 2024 06:29 Wat is lees over die corridor (waar uitgebreid geflyerd zou worden;
Blijkbaar heb je de link niet gevolgd. Want die was in het engels!
Neem jij nooit een raad van me aan?
In dit jaar wel Peter.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Goede voornemens Israël!

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... -te-voeren

In de Gazastrook zijn sinds het begin van het nieuwe jaar al zeker 25 mensen om het leven gekomen door Israëlische aanvallen, zeggen de autoriteiten in het Palestijnse gebied. De bevolking kampt intussen ook met de gevolgen van hevige regenval: ruim 1500 tenten van gevluchte Gazanen zouden zijn overstroomd.

Gelukkig is Chanoeka voorbij
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gelukkig is Chanoeka nog niet voorbij.

Tot en met betekent namelijk tot en MET

en Chanoeka duurt tot en MET 2 januari.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 02 jan 2025 13:45 Gelukkig is Chanoeka voorbij
Indien het je interesseert: het volgende Joodse nationale feest is Poeriem, dat begint in Maart, op de avond van de 14e van 'Adar. Dan wordt gevierd dat degenen die beraamden de Joden te vernietigen (Haman, zijn zoons en zijn strijders), zelf werden vernietigd, en voor het oog van allen publiekelijk werden gedood, met toestemming van de niet-Joodse machthebbers (Ahasveros) zonder dat iemand daar iets tegen deed: de overwinning op de vijanden van het Joodse volk -- een feest van overleving, veerkracht, gerechtigheid en wraak. De Megillat Esther wordt dan gelezen, geschenken van voedsel worden dan gedeeld, verkleedpartijen (Esther hield haar Joodse identiteit geheim totdat ze haar volk redde) - vooral grappige en fantasierijke kostuums, of verkleden als Esther, Mordechai of de loser Haman - feesten, dansen op vreugdevolle muziek, geschenken aan kinderen en natuurlijk het grote feestmaal.

"So, bad guys you can kiss it" -- een bondige samenvatting van wat tijdens Poeriem wordt gevierd 8*)
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Waarom lees ik.het woord VERNIETIGEN bij joodse FEESTEN. PUBLIEKELIJK DODEN. Echt iets om te vieren. Dat was genieten natuurlijk! Naar lijden van andere mensen kijken. Liefst op de eerste rang lijkt me. Kost wat, maar dan heb je ook wat!

Wordt over 5 jaar het Gaza-feest gevierd? Dat alle Gazanen gedood zijn of in de woestijn leven?
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 02 jan 2025 17:37 Waarom lees ik.het woord VERNIETIGEN bij joodse FEESTEN. PUBLIEKELIJK DODEN. Echt iets om te vieren. Dat was genieten natuurlijk! Naar lijden van andere mensen kijken. Liefst op de eerste rang lijkt me. Kost wat, maar dan heb je ook wat!

Wordt over 5 jaar het Gaza-feest gevierd? Dat alle Gazanen gedood zijn of in de woestijn leven?
Het zijn meer de vruchten van de oorlogen tegen degenen die de Joden wilden doden, die worden gevierd: de overleving, veerkracht, gerechtigheid en wraak op de losers die ons wilden vernietigen. Net zoals tijdens Independence Day de resultaten van de vernietiging van de Britse legers worden gevierd, of tijdens Bastille Day toen de resultaten van de executie via de Guillotine van koning Lodewijk XVI, koningin Marie Antoinette en tienduizenden royalisten, tegenstanders en verraders worden gevierd, of tijdens de Dag van de Overwinning in Rusland de effecten van de vernietiging van de Nazi's worden gevierd, of tijdens Japan Day de gevolgen van de vernietiging van de krachten van Japan door 2 atoombommen worden gevierd, etc. Maar dat weet jij ook wel. Ik laat me niet tot verdere discussie verleiden in Israel-topics.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ik snap niet waarom men zich hier steeds zo druk kan maken over antisemitisme en/of Jodenhaat, wat er in NL
relatief weinig is. Dit alles gezien wat Israël doet met Palestijnen. Ik weet waar de haat zit.
Inderdaad is de toestand waarin Palestijnen zich bevinden afschuwelijk. Zeer nat, en steeds kouder. Geen voer,
gevaarlijk drinken etc. etc.. Babies sterven.
En dat wordt er nog eens flink ingewreven met nóg meer sanctie, verkeerde regels en andere etterigheden.
Zoals een of ander akelig geschrift, dat wij toen onzin vonden, vroeger al eens heeft voorspeld en/of geadviseerd.
** Leven is voor zeer velen een wel heel akelige storing van iets bijzonder rustigs... **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 02 jan 2025 18:22 Ik snap niet waarom men zich hier steeds zo druk kan maken over antisemitisme en/of Jodenhaat, wat er in NL
relatief weinig is. Dit alles gezien wat Israël doet met Palestijnen. Ik weet waar de haat zit.
Inderdaad is de toestand waarin Palestijnen zich bevinden afschuwelijk. Zeer nat, en steeds kouder. Geen voer,
gevaarlijk drinken etc. etc.. Babies sterven.
En dat wordt er nog eens flink ingewreven met nóg meer sanctie, verkeerde regels en andere etterigheden.
Zoals een of ander akelig geschrift, dat wij toen onzin vonden, vroeger al eens heeft voorspeld en/of geadviseerd.
Voldoende materie om te vieren dus
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

https://www.uva.nl/shared-content/facul ... staat.html

Als Palestina een staat is, betekent dat dat internationaal recht het Palestijnse grondgebied en de Palestijnse bevolking beschermt. Het is een fundamentele regel van internationaal recht dat een staat geen geweld mag gebruiken tegen een andere staat. Die regel geldt pas, en beschermt Palestina pas, als Palestina een staat is. Het verandert ook de onderlinge verhouding tussen Palestina en Israël in de onderhandelingen over duurzame vrede.

Bovendien kan erkenning Palestina ook helpen om gezag uit te oefenen over het grondgebied en de bevolking, bijvoorbeeld door weer een regering te krijgen die internationaal en nationaal effectief kan functioneren.’

Maar nu eerst alles plat bombarderen!!
Einstein/Mick
Gesloten