Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Rereformed schreef: 22 okt 2023 10:13 Wat heeft dan nu met eerlijkheid te maken? De uitslagen van alle oorlogen zijn duidelijk genoeg.
ik vraag het jou gewoon in alle eerlijkheid, meer niet

Denk jij echt dat Israel een Palestijnse staat zou aanvaarden?
geloof jij echt dat Israel ooit zou aanvaard hebben dat de Westbank daar deel zou uit kunnen van maken? Denk je echt dat Israel ooit zal aanvaarden dat Jeruzalem hoofdstad, al dan niet gedeeltelijk, vd Palestijnse staat zou kunnen zijn.
Jij mag hierop nu gerust ja zeggen, maar volgens mij besef je dan dat je jezelf iets wijsmaakt.Is er een verschil tussen de jaren 70 en nu? Ik denk eht niet

neem de westbank? daar is geen oorlog, daar zijn geen opstanden, ... verbetert daar de situatie vd Palestijnen? is er daar iets bezig dat lijkt op een proces richting zelfbeschikking voor de Palestijnen?
Is hamas dan de reden dat de situatie voor de Palestijnen niet verbeterd of eerder een excuus voor Israel om de situatie niet te laten verbeteren?
Mullog
Bevlogen

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Mullog »

Rereformed schreef: 22 okt 2023 09:37
Mullog schreef: 22 okt 2023 09:04
Rereformed schreef: 22 okt 2023 05:52 ... Israel zal nu wel dubbele muren om Gaza gaan bouwen.
Maar dat gaat het probleem niet oplossen.
Niet het probleem voor de Gazanen, inderdaad. Indien hun probleem is dat Israel überhaupt bestaat dan zal hun probleem nooit opgelost worden.
En daarmee het probleem van Israël dus ook niet. Want ook Israël heeft hierdoor een probleem.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Mullog schreef: 22 okt 2023 11:21 En daarmee het probleem van Israël dus ook niet. Want ook Israël heeft hierdoor een probleem.
Welk probleem heeft Israel indien de Gazanen terecht in een zeer goed bewaakte kooi komen te leven waar ze nooit meer uit kunnen?
Zionist
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

ChaimNimsky schreef: 22 okt 2023 11:52 Welk probleem heeft Israel indien de Gazanen terecht in een zeer goed bewaakte kooi komen te leven waar ze nooit meer uit kunnen?
Volgens mij doet Israel dit al 16j en wat is het resultaat?
1500 dode Israeliërs

mja
oud, jong, ziek, zwaar gekwetsen en fysiek en mentaal gehandicapten in het noorden van Gaza zijn dus hamasstrijders aangezien ze niet wegraken
Nu wordt het toch gewoon echt zielig
ChaimNimsky
Superposter

appelfflap schreef: 22 okt 2023 12:11
ChaimNimsky schreef: 22 okt 2023 11:52 Welk probleem heeft Israel indien de Gazanen terecht in een zeer goed bewaakte kooi komen te leven waar ze nooit meer uit kunnen?
Volgens mij doet Israel dit al 16j en wat is het resultaat?
1500 dode Israeliërs.
Nee, dat was grotendeels gewoon een hek en we weten nu wat er gebeurt als ze uitbreken. Heb het over een paar zwaarbewaakte muren met luchtverdediging eromheen.
Zionist
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

lost and not found yet! schreef: 21 okt 2023 23:27 Gewoon om over na te denken:

Als de Palestijnen de wapens neerleggen is er vrede. Als Israel dat doet is er geen Israel meer! En met het gebruiken van de leus: from the river to the sea, Palestina will be free! wordt alleen de vernietiging van Israel bedoelt! Dus feitelijk heel logisch dat ze dit met hand en tand verdedigen!
Dat zeggen bepaalde Joden ja. Maar of het waar is weet je nooit. Vergeet niet dat Hamas pas is ontstaan toen Israel de Palestijnen al een hele tijd aan het "pesten" waren.. Toen de Duitsers vijf jaar in NL waren vonden de NL'ers ook dat de enige goede Duitser een dode Duitser was.
Tevens geloof je toch zelf ook niet dat als de Palestijnen de wapens neerleggen er vrede is? Israel is gebaat bij oorlog. Dan krijgen ze namelijk onvoorwaardelijke steun van Amerika en alle voordelen die ermee gemoeid zijn. Zoals training, wapens, goede inlichtingen etc.
Dat is ook de enige reden waarom een rechtse figuur als Nethanyahu zo hard toeslaat. Om de kinderen van Palestijnen te traumatiseren en de haat weer op te kweken.. Zodat ze over vijf/tien/vijftien jaar weer een Hamas achtige situatie ontstaat..

Tevens heb jij dezelfde manier van schrijven als HierenNu.. Weer oren heeft om te zien die hore!
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 22 okt 2023 11:52
Mullog schreef: 22 okt 2023 11:21 En daarmee het probleem van Israël dus ook niet. Want ook Israël heeft hierdoor een probleem.
Welk probleem heeft Israel indien de Gazanen terecht in een zeer goed bewaakte kooi komen te leven waar ze nooit meer uit kunnen?
Je bent echt van het padje af Mart/ChaimNimsky. Misschien is een psycholoog een goede optie voor jou? Want jouw haat tegenover mensen wordt met de dag groter..

100.000 tot 500.000 doden aan Palestijnse kant lijkt jou niks te doen. Echt, ik heb medelijden met mensen die zo ontmenselijken.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Berjan schreef: 22 okt 2023 12:49
Je bent echt van het padje af Mart/ChaimNimsky. Misschien is een psycholoog een goede optie voor jou? Want jouw haat tegenover mensen wordt met de dag groter..

100.000 tot 500.000 doden aan Palestijnse kant lijkt jou niks te doen. Echt, ik heb medelijden met mensen die zo ontmenselijken.
Ik vrees dat het overgrote deel van de Zionisten altijd zo gedacht heeft.
Ze zien de Palestijnen als een soort onkruid.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 22 okt 2023 12:47:scissors:

Tevens heb jij dezelfde manier van schrijven als HierenNu..
Weer oren heeft om te zien die hore!
Begin je weer met je Trollerige verdachtmakende suggesties?
Ergens wel om te lachen dat ik een stalkende forumTrol aan mijn kont heb hangen:
je bent als een bij die denkt dat ik honing aan mijn kont heb?

BahBah, wat een laffe manier van discussiën:
  • als je ook maar een klein beetje lef hebt,
    schrijf dan gewoon wat je bedoeld? Durf je dat?
Of laat je het hierbij en ga je een andere manier verzinnen om uit te lokken?

JIJ, niet ik, bent degene die zonder scrupules dubbele accounts gebruikt!
En dat jij degene bent die zonder scrupules dubbele accounts gebruikt
DAT kan ik naadloos bewijzen en aantonen met quotes EN links:
dus lok me maar uit!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
ChaimNimsky
Superposter

Je bent echt van het padje af Mart/ChaimNimsky.
Hamas-jihadisten die opzettelijk Joodse baby's in hun wiegjes verbranden, doelgericht Joodse kinderen doodmartelen in het bijzijn van hun ouders, met opzet Joodse vrouwen verkrachten en hun levenloze lichamen door de straten paraderen onder luid feestgedruis, is geen moreel equivalent met het doden van de terroristische uitvoerders en architecten van deze daad die zich tussen onschuldige burgers verstoppen. En het aantal burgerslachtoffers lost deze ongelijkheid niet op. Ze leven niet voor niets in een kooi.
100.000 tot 500.000 doden aan Palestijnse kant lijkt jou niks te doen.
Dat het mij niets doet, is incorrect. Het decimeren van de Hamas heeft echter prioriteit en burgerslachtoffers die helaas in groten getale zullen omkomen omdat de Hamas-terroristen zich ertussen verschuilen, is geen oorlogsmisdaad van Israel.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Brrr ... wat heb jij een corrumperende manier van discussiëren zeg! Griezelig! Brrr ...

Iemand die een andere mening heeft dan de jouwe
  • is daarom van het padje af?
  • verwijs je naar de psychiater?
  • koestert haat jegens mensen?
  • verheugt zich vanwege 500.000 doden?
  • is aan het ontmenselijken?
En dan als kers op de taart benoem je ChaimNimsky als Mart ...
... vertel, waarom vond je het nodig om
ChaimNimsky's [veronderstelde] voornaam hier en nu te gebruiken?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 22 okt 2023 13:17
Hamas-jihadisten die opzettelijk Joodse baby's in hun wiegjes verbranden, doelgericht Joodse kinderen doodmartelen in het bijzijn van hun ouders, met opzet Joodse vrouwen verkrachten en hun levenloze lichamen door de straten paraderen onder luid feestgedruis, is geen moreel equivalent met het doden van de terroristische uitvoerders en architecten van deze daad die zich tussen onschuldige burgers verstoppen. En het aantal burgerslachtoffers lost deze ongelijkheid niet op. Ze leven niet voor niets in een kooi.
Die leugen kan je blijven herhalen. Maar leugens herhalen maakt het nog geen waarheid..

Als je mensen expres in een kooi opsluit en vervolgens met vliegtuigen gaat bombarderen dan weet je toch dat je onschuldige burgers raakt? Kan je wel Hamas de schuld geven. Maar die burgers leven al 75 jaar in een kooi.

Dat het mij niets doet, is incorrect. Het decimeren van de Hamas heeft echter prioriteit en burgerslachtoffers die helaas in groten getale zullen omkomen omdat de Hamas-terroristen zich ertussen verschuilen, is geen oorlogsmisdaad van Israel.
Jij zegt A maar je doet B..

En natuurlijk is het een oorlogsmisdaad van Israel.. Zij hebben de Palestijnen in een kooi opgesloten. Niet Hamas. Je zou je toch in de schoenen van de ander moeten verplaatsen in plaats van enkel aan Israel te denken.
Tevens is Hamas niet enkel een groepering, maar een gedachtegoed. En die gedachtegoed verander je niet als je nu 100.000 tot 500.000 burgers dood. Die word enkel maar heviger en erger. Kinderen die de slachting overleven haten Israel nog meer dan hun ouders nu. En over vijftien jaar staat weer een "Hamas" op..Die kinderen krijgen ook PTSS, en we weten allemaal dat mensen met PTSS bepaalde hersenbeschadigingen krijgen die je niet meer kan repareren.

Maar goed, korte termijn denken is iets waar bepaalde mensen beter in zijn dan het lange termijn denken.. Wraak wraak wraak! Dat is het enige waar mensen aan denken. En dan denkt de tegenpartij "wraak wraak wraak!" en dan denkt de ene partij weer "wraak wraak wraak" enzovoorts..
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 22 okt 2023 13:28 Brrr ... wat heb jij een corrumperende manier van discussiëren zeg! Griezelig! Brrr ...

Iemand die een andere mening heeft dan de jouwe
  • is daarom van het padje af?
  • verwijs je naar de psychiater?
  • koestert haat jegens mensen?
  • verheugt zich vanwege 500.000 doden?
  • is aan het ontmenselijken?
Zelfkennis is de grootste kennis HierenNu.. Jij noemt namelijk iedereen met een andere mening een troll. En dit zonder dit te kunnen beredeneren/argumenteren.

Ik kan het wel beredeneren waarom bepaalde mensen "van het padje" zijn of mensen ontmenselijken..
Als je zo makkelijk praat over 100.000 tot 500.000 doden en de schuld dan bij de ander in de schoenen schuift dan ben je namelijk mensen aan het ontmenselijken. Dat is de enige reden waarom mensen er zo makkelijk mee omgaan.. Dat is ook de reden waarom Westerse media wel foto's laten zien van de israelische ontvoerden en vermoorden en dat ze de palestijnse doden enkel als getal zien. "Een dode is een tragedie, duizenden doden is een getal"

En dan als kers op de taart benoem je ChaimNimsky als Mart ...
... vertel, waarom vond je het nodig om
ChaimNimsky's [veronderstelde] voornaam hier en nu te gebruiken?
Iedereen weet wie ChaimsNimky is..

Ik noemde hem ook zo omdat hij normaal een normaal persoon leek. Objectief en redelijk. Maar nu lijkt hij alle rede voorbij te zijn.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 22 okt 2023 13:15 Begin je weer met je Trollerige verdachtmakende suggesties?
Ergens wel om te lachen dat ik een stalkende forumTrol aan mijn kont heb hangen:
je bent als een bij die denkt dat ik honing aan mijn kont heb?

BahBah, wat een laffe manier van discussiën:
  • als je ook maar een klein beetje lef hebt,
    schrijf dan gewoon wat je bedoeld? Durf je dat?
Of laat je het hierbij en ga je een andere manier verzinnen om uit te lokken?

JIJ, niet ik, bent degene die zonder scrupules dubbele accounts gebruikt!
En dat jij degene bent die zonder scrupules dubbele accounts gebruikt
DAT kan ik naadloos bewijzen en aantonen met quotes EN links:
dus lok me maar uit!
Jij en die ander gebruiken overal ! voor.. Dat valt me op..

Ik gebruik geen dubbele accounts. Je blijft maar dingen zeggen en verzinnen waar ik geen idee van heb of had. Ik zit hier al vanaf 2010, gebruikte ooit eens een ander account omdat ik het wachtwoord van dit account vergeten was. Maar dat is netjes opgelost en sinds die tijd gebruik ik dit account weer.
Dus bewijs maar dat ik dubbele accounts gebruik. ik ben benieuwd. Een beetje lachen op deze treurige zondagmiddag en in een topic zo dom en triest als deze kan ik wel gebruiken.
ChaimNimsky
Superposter

Berjan schreef: 22 okt 2023 13:39
ChaimNimsky schreef: 22 okt 2023 13:17
Die leugen kan je blijven herhalen. Maar leugens herhalen maakt het nog geen waarheid.
Ze hebben legio kansen op vrede en voorspoed gehad, maar hadden met een tweestaten-oplossing nooit genoegen genomen.

Israel ging meteen akkoord met een twee-staten-oplossing, maar de Palestijnen - die vanaf heet begin al de Joden uit wilden roeien meet hun Grootmoeftie en z'n banden met de Nazi's, en andere arabische landen vielen Israel vanaf het begin aan. Telkens won Israel de oorlog, terwijl we vrijwel steeds in de minderheid waren en in het begin nog niet eens een echt leger hadden.

In de daaropvolgende oorlog werden enkele aangrenzende Arabische landen, waaronder Egypte, Jordanië, Syrië en Irak, betrokken en Israel kon bij de onderhandelingen meer gebied afdwingen in ruil voor het eind van de strijd.

In juni 1967 vielen Egypte, Jordanië en Syrië het land Israël aan, weer verloren ze en Israel kreeg de Gazastrook, de Sinaï-woestijn, de Westelijke Jordaanoever, Oost-Jeruzalem en de Golanhoogten in ruil voor het eind van de strijd.
Deze oorlog resulteerde in aanzienlijke territoriale winsten voor Israël.

In oktober 1973 lanceerden Egypte en Syrië weer een verrassingsaanval op Israël, waardoor de Jom Kipoeroorlog begon en de oorlog leidde tot verdere diplomatieke inspanningen voor vrede.

Naast conflicten heeft Israël ook vredesverdragen gesloten, zoals het Camp David-akkoord (1978) met Egypte en het Vredesverdrag van Jordanië (1994). Deze verdragen leidden tot een terugtrekking van Israëlische troepen uit de Sinaï en delen van de Westelijke Jordaanoever in ruil voor vredesgaranties. De resulterende overeenkomst leidde tot de erkenning van Israël door Egypte en een vredesverdrag tussen beide landen. Israël kon zich toen veilig terugtrekken uit de Sinaï-woestijn.

De Oslo-akkoorden leidden tot de oprichting van de Palestijnse Autoriteit en de overdracht van beperkte bestuursbevoegdheden aan de Palestijnen in delen van de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook. Daarna kwam Camp David -- topontmoetingen tussen de toenmalige Israëlische premier Ehud Barak en de Palestijnse Yasser Arafat. Later werd de Annapolis-conferentie bijeengeroepen door George Bush: hernieuwde vredesonderhandelingen tussen Israël en de Palestijnen. Er zijn hen zat mogelijkheden gegeven, ze hebben heel veel geld ontvangen, maar ze namen nooit genoeg en de Hamas wilde niet eens onderhandelen -- ze wilden vooral het einde van Israel en de Joden. Volgende week zal het begin van het einde van de Hamas eindelijk worden ingeluid en misschien dat we daarna weer kunnen onderhandelen.
Zionist
Gesloten