Roken
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: Roken
Ik hen enige bewondering voor hen die na tientallen jaren gestopt zijn met roken.
Maar indachtig de hoestbui die ik kreeg toen ik het enige trekje van een sigaret in mijn hele leven nam,
zijn rokers zowiezo doorzetters!
Ik niet. . .
Maar indachtig de hoestbui die ik kreeg toen ik het enige trekje van een sigaret in mijn hele leven nam,
Ik niet. . .
Ik wens u alle goeds
Verslavingsproblematiek is altijd verbonden aan persoonlijke omstandigheden, maar na 35 jaar continu roken, en dan rigoureus stoppen en 'Cold Turkey afkicken' zonder bijbehorende afkickverschijnselen is toch wel heel bijzonder! Volgens mij ook zeker de moeite waard om verder te onderzoeken wat dat mogelijk maakte, want als dat geobjectiveerd kan worden zou dat een grote hulp kunnen zijn voor veel mensen die het niet lukt om te stoppen vanwege de ontwenningsverschijnselen!lost and not found yet! schreef: ↑23 jun 2025 22:31
Je denkt dat jij er verstand van hebt maar je hebt nooit gerookt! Dat blijkt gewoon. Dus helemaal niet! Als je een constante roker bent heb je geen ontwenningsverschijnselen. Je rookt continu! Persoonlijk heb ik zelfs geen cold Turkey gehad toen ik na 35 jaar rigoureus stopte!
- Gat in de markt LANFY: KASSA
! 
De opmerking waar je op reageerde:
is waarschijnlijk de mening van een extreem anti-roker die niet meer openstaat voor enige nuance wat roken betreft en zich dogmatisch is gaan uiten. Er zit echter wel een grond van waarheid in, dat aan tabak willens en wetens stoffen worden toegevoegd, die de verslavende werking van nicotine dermate extra opjagen, dat de reeds verslaafde roker de eerste seconden na gebruik het wegebben van de zucht ervaart als genot en bevrediging.Dat genot en die bevrediging klopt natuurlijk niet.Maar ook nog:
als je terugkijkt is al dat geld zo zonde,
al is er ook een zeker genot en bevrediging.
Je krijgt cold Turkey verschijnselen waardoor je MOET roken
om die verschijnselen weer kortstondig te onderdrukken.
Schijngenot dus.
Dat vormt ook één van de verslavingscirkels die het moeilijker maakt om te stoppen, maar is eerder een reden waarom men moet stoppen, dan dat men moet roken. Dat schreeuwend roepen dat je dan MOET roken geeft al argument armoede aan, want niemand moet roken! Niemand sterft door te stoppen met roken. Integendeel tot bijvoorbeeld bij een alcoholverslaving, waarbij het onder specifieke omstandigheden levensgevaarlijk kan zijn om 'Cold Turkey af te kicken'
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
.
.
Peter van Velzen schreef: ↑24 jun 2025 03:44 Ik hen enige bewondering voor hen die na tientallen jaren gestopt zijn met roken.
Ik niet. . .
Het is zo een bittere waarheid wat je daar schrijft! Stoppen met roken is sowieso heel makkelijk en de meest verstokte rokers zullen dat ook beamen, want in de periodes dat ik verslaafd was stopte ik wel 24x per dag! Na een periode van abstinentie die allereerste sigaret laten liggen, dat eerste trekje achterwege laten, dat is de oplossing, zolang dat lukt,
dan is het ergste meestal voorbij
Mij is het meerdere keren gelukt om langdurig niet te roken. Wanneer ik toch weer begon was het dan in het begin inderdaad telkens weer een kwestie van doldriest doorgaan terwijl ik zienderogen weer opnieuw al die voordelen van niet roken in rook zag opgaan ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
.
.
.
Sweet dreams Lanfy en HierEnNu, maar iemand die verslaafd is MOET roken om niet "ziek" te worden in het hoofd. En niet alleen in het hoofd. Een verslaving geeft nl bij gebrek aan de verslavende stof ook lichamelijke ongemakken
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
En nog 1
Rookverbod op openbare plekken in Frankrijk, vapen nog wel toegestaan | Buitenland | NU.nl https://share.google/A70UY7xbL3vrMuHme
Nu dat gore vapen nog uitbannen
Rookverbod op openbare plekken in Frankrijk, vapen nog wel toegestaan | Buitenland | NU.nl https://share.google/A70UY7xbL3vrMuHme
Nu dat gore vapen nog uitbannen
Einstein/Mick
Einstein/Mick
De euforie kent geen grenzen!
Nederlandse toeristen die naar Frankrijk afreizen moeten opletten waar ze een sigaret opsteken. Sinds vandaag geldt er een verbod op roken op stranden en bij scholen, bibliotheken en zwembaden. Het rookverbod behoort tot een pakket maatregelen dat de Franse regering heeft genomen om kinderen te beschermen tegen de gevaren van passief roken. Frankrijk streeft ernaar om een 'tabaksvrije' generatie te kweken in het jaar 2032.
Nederlandse toeristen die naar Frankrijk afreizen moeten opletten waar ze een sigaret opsteken. Sinds vandaag geldt er een verbod op roken op stranden en bij scholen, bibliotheken en zwembaden. Het rookverbod behoort tot een pakket maatregelen dat de Franse regering heeft genomen om kinderen te beschermen tegen de gevaren van passief roken. Frankrijk streeft ernaar om een 'tabaksvrije' generatie te kweken in het jaar 2032.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Gewoon roken blijft hardnekkig onder jongeren. Eén 'fout' vriendje en voor je het weet wordt er ook gerookt en geblowd, zoals ik vernam over de dochter van een bekende.
Bij de Leidse studentenverenigingen is roken ook schering en inslag, juíst bij de meiden lijkt het, die indruk krijgt je, het zal in de andere steden niet anders zijn, schat ik in. De internationale studenten paffen ook bij het leven, en dan vaak juist de types die bij de Nederlandse jongeren juist de niet-rokers zouden zijn.
En de 'niet-rokers' blowen vaak wel, geregeld of minder geregeld.
Bij de Leidse studentenverenigingen is roken ook schering en inslag, juíst bij de meiden lijkt het, die indruk krijgt je, het zal in de andere steden niet anders zijn, schat ik in. De internationale studenten paffen ook bij het leven, en dan vaak juist de types die bij de Nederlandse jongeren juist de niet-rokers zouden zijn.
En de 'niet-rokers' blowen vaak wel, geregeld of minder geregeld.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Dikkemick schreef:
Dikkemick:
https://fb.watch/AA0KOpcfFq/?fs=e
Wat is er mis met rokende wegwerkers zolang ze hun werk doen? Wat voor probleem heb je daarmee? Waarom WEER topic kapen van een topic wat over autorijden ging omzelf weer voor de spiegel te staan? Er bestaat van jou zelfs een filmpje op YouTube:Dan wordt er door (rokende) wegwerkers aan de weg gewerkt.
Dikkemick:
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
-
bubbelgum1920
Wat is dit voor domme insinuatie?lost and not found yet! schreef: ↑01 jul 2025 22:49 Dikkemick schreef:
Wat is er mis met rokende wegwerkers zolang ze hun werk doen? Wat voor probleem heb je daarmee? Waarom WEER topic kapen van een topic wat over autorijden ging omzelf weer voor de spiegel te staan? Er bestaat van jou zelfs een filmpje op YouTube:Dan wordt er door (rokende) wegwerkers aan de weg gewerkt.
Dikkemick:
Schaam je kapot
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Haha! Schamen voor wie? Voor mezelf? Voor Dikkemick? Wat een giller! Oohh, je bent niet meer aanspreekbaar? Maar ik wilde het toch even gezegd hebben.bubbelgum1920 schreef: ↑03 jul 2025 20:37Wat is dit voor domme insinuatie?lost and not found yet! schreef: ↑01 jul 2025 22:49 Dikkemick schreef:
Dikkemick:
Schaam je kapot
We will dance again!
Daar gaat het mij helemaal niet om (of ze hun werk goed doen). Het gaat erom dat laag geschoolden bijna altijd allemaal roken. Ik zoek dan naar relatie: sneue verslaving en IQlost and not found yet! schreef: ↑01 jul 2025 22:49 Dikkemick schreef:
Dikkemick:
Einstein/Mick
Einstein/Mick